תפריט עמוד

תאילנד מפורסמת במלונות הפאר היוקרתיים שלה, שבהם העיצוב, האוכל והשירות נראים כלקוחים מעולם דמיוני שכולו טוב. אבל יש בתאילנד סוג נוסף של מקומות לינה, אולי לא מפנקים באותה מידה אבל כולם מציעים חוויה שלא תישכח כל החיים. מדובר במתחמי אירוח (לא תמיד מדובר במלונות) ירוקים, לאו דווקא בשל הדאגה לסביבה (אם כי זו ניכרת בכל המקומות הללו) אלא בעיקר בשל מיקומם, בלב טבע פראי. חלק מהמקומות הללו נהנים ממיקום לא שגרתי ממש, כמו בתים שממוקמים גבוה על צמרות העצים או בקתות שצפות באגם יפהפה, אבל גם המקומות האחרים שמוזכרים בכתבה מציעים קרבה בלתי אמצעית לטבע. אספנו כמה מקומות שבהם הדבר הראשון שתראו עם קומכם בבוקר הוא הטבע התאילנדי במלוא תפארתו.
בצמרות העצים
בשמורת הטבע קאו סוק שבדרום תאילנד אפשר להגשים חלום ילדות ישן – שינה בבית עץ על צמרת של עץ. נדמה שאין קרבה גדולה לטבע מזו. בשמורה יש כמה מתחמי אירוח שמציעים בקתות עץ שממוקמות ממש בצמרות העצים, בלב הג'ונגל. בשמורה עצמה נמצא יער הגשם הגדול ביותר בתאילנד, ויש בה מפלים, נחלים, מערות וגם הרבה בעלי חיים, כמו פילי בר, קופי מקוק ומגוון גדול של ציפורים. מרבית המקומות האלה מציעים גם חבילות נופש שמנצלות את כל מה שיש לטבע שמסביב להציע: טיול על גבי פילים, שיט בקאנו, סיורי הליכה בג'ונגל, ספארי לילי ועוד.

חדר רחצה עם אלמנטים מהטבע ב-Khao sok Tree House Resort

ב-Khao sok Tree House Resort יש כמה סוגי בתים על העצים, בכולם יש מקלחת עם מים חמים ומאוורר. חלקם מציעים קצת יותר פינוקים שסביר להניח שבני משפחת רובינזון השוויצרית לא נהנו מהם, כמו מזגן, טלוויזיה, די.וי.די, מקרר, מייבש שיער ומרפסת עם ערסל. אחד מהבתים נושא את השם Barbarian Honey Moon Tree house. הוא שוכן בגובה של תשעה מטרים, המיטה (כמו בשאר בתי העץ) מכוסה בכילה רומנטית, פריט הכרחי באזור שורץ יתושים כמו זה, הגג של חדר כולו מלא באלמנטים מהטבע כמו חלוקי אבן וריהוט במבוק.

המחירים מתחילים ב-1,100 באט בעונה לבתי העץ הבסיסיים ביותר ומגיעים עד ל-8,800 באט לבית משפחתי גדול שיכול לאכלס עד 14 אורחים. המחירים כוללים ארוחת בוקר, גלישה באינטרנט וטיול למערת הקופים ולמקדש מקומי.

על המים
אפשרות לינה נוספת ומעניינת במיוחד בפארק קאו סוק היא לינה בבקתות במבוק שצפות על אגם צ'ייאו לאן (Cheow Lan). לא קרוב, לא ליד, ממש מעל. באזור האגם יש כמה מתחמי לינה מרכזיים שמציעים לינה בבתים צפים על האגם, בהם Nang Prai, Ton Toey ו-Krai Sorn. הבקתות נבדלות ביניהן בגודל ובתנאים, אבל לרוב מציעות תנאים מאוד בסיסיים, וכוללות מיטות, מצעים, כריות וכילה. המקלחות והשירותים משותפים ואפשר להגיע אליהם דרך שביל במבוק צף. גם החשמל מוגבל ופועל רק שעות אחדות בכל יום, אבל אם אתם לא מפונקים חווית הלינה על האגם והנוף הנפלא שנשקף עם ההשכמה מפצים על חוסר הנוחות. הלינה במקום היא בדרך כלל במסגרת עסקת חבילה שכוללת שיט בסירה למקום וטיולים באזור.

מרפסת צפה על נהר הקוואי ב-River Kwai Jungle Rafts Hotel

מקום נוסף שמציע לינה בבקתות צפות על המים, בתנאים מפנקים בהרבה אך עם לא פחות קרבה לטבע, הוא מלון River Kwai Jungle Rafts Hotel בקנצ'נבורי. המלון נושק ליער טרופי מצידו האחד ולנהר הקוואי מן הצד השני, והלינה היא בבקתות במבוק שצפות על פני המים. במקום לא נעשה כלל שימוש בחשמל – הבקתות מוארות בפנסים, מה שתורם לאווירה הרומנטית, והנהר שזורם בסמוך מצנן את האוויר במקום מזגן. בכל חדר יש מיטה נוחה עם כילה, מקלחת ושירותים, וגם מרפסת עץ מעל המים עם מיטת שיזוף וערסל. במקום יש גם שתי מסעדות שמגישות אוכל תאילנדי ומערבי, ושני ברים צפים. האזור מציע לא מעט פעילויות, בהן רכיבה על פילים, טרקים בג'ונגל, טיולים למערות ולמפלים, דיג, צפייה בציפורים וגם שיט בנהר (שזו גם הדרך להגיע למלון).

המחיר למבוגר ללילה הוא 2,350 באט, על בסיס פנסיון מלא והעברות. המחיר לילד הוא 1,175 באט.
אתר אינטרנט

נארימה.. בונגלו אקולוגי בין יער לים

בונגלו אקולוגי באי טרופי
האי קו לנטה ששוכן מדרום לקראבי התפתח מאוד בשנים האחרונות, אך יעד עם זאת הוא עדיין מציע טבע פראי ואינו ממוסחר כמו האי השכן פוקט. באי יש שפע של אפשרויות לינה, מבקתות פשוטות ועד למלונות פאר יוקרתיים. אחת האפשרויות המעניינות היא Narima, אתר בונגלוס אקולוגי ששוכן בחוף הדרומי של האי, בין יער גשם לחוף טרופי יפהפה. ביער אפשר לפגוש מינים רבים של ציפורים, לטאות, פרפרים, ולפעמים אפילו קופים ופילים. במקום יש 32 בונגלוס ששוכנים בתוך היער ומציעים תצפית נהדרת על ים הטורקיז שממול. התנאים נוחים מאוד  כל הבונגלוס ממוזגים, וכוללים חדר רחצה פרטי תחת כיפת השמיים ומיני בר עם בירות, משקאות קלים, יוגורטים ואפילו שוקולד, מכולם אפשר ליהנות במרפסת הצמודה מול השקיעה. הבונגלוס והריהוט בנויים מחומרים טבעיים, והבונגלוס משתלבים היטב בסביבה. החוף במקום יפה אך סלעי ולכן יש גם בריכת שחייה עם שלושה מפלסים שכוללת ג'קוזי, שהמים בה מגיעים מהמעיינות שבסביבה. במקום יש גם מסעדה, בר ומרכז צלילה.

מחירים: החל מ-2,300 באט לזוג ללילה בעונה, כולל ארוחת בוקר.
אתר אינטרנט

Karen Hill Tribe Lodge. מפגש בלתי אמצעי עם הטבע והיכרות עם שבטי הרים

לודג' בהרים
אזור צפון תאילנד מציע למבקרים בו, בנוסף למפגש בלתי אמצעי עם טבע פראי, גם חוויה תרבותית מרתקת במפגש עם שבטי ההרים. הלודג' ההררי Karen Hill Tribe Lodge מספק הזדמנות מצוינת לשלב בין השניים. הלודג' שוכן בלב ההרים מצפון מערב לצ'יאנג מאי, בכפר שהוא ביתן של 11 משפחות משבט הקארן, בנוף עוצר נשימה של הרים מיוערים, מטעי בננה וקני סוכר וטרסות אורז. הלינה היא בבית במבוק שבו עשרה חדרים, שאין בו פינוקים מיוחדים אבל יש מים חמים וארוחות תאילנדיות מצוינות ועם הנוף הנפלא שמסביב לא צריך יותר מזה. בבוקר תתעוררו לקול קריאת התרנגול, ובמהלך היום תפגשו את החזירים שגדלים במקום ואת קופי הגיבון שהגיעו ביקור מהיער הסמוך. ייחודו של המקום באפשרות להכיר מקרוב את השבט ולהתנסות בפעילויות מיוחדות, כמו אריגה מסורתית, בישול תאילנדי, מפגש עם בני השבטים, ליקוט פטריות, דיג וצפייה בציפורים.
אתר אינטרנט

אוהל מפנק עם נוף ב-Four Seasons Tented Camp Golden Triangle

מחנה אוהלים מפנק
אם אתם רוצים קרבה מקסימלית לטבע אבל לא יכולים בלי אמבטיה מנחושת, מחנה האוהלים Four Seasons Tented Camp Golden Triangle במשולש הזהב בצפון תאילנד הוא המקום בשבילכם. המילה אוהל עשויה להיות מעט מטעה, אלא אם אתם רגילים לאוהלים עם מיטת אפיריון מפנקת, מזגן, רצפת עץ, חלוקי רחצה כסאות עור ומרפסת עץ שפונה לנהר ולהרים, עם מיטות שיזוף וג'קוזי. אבל למרות כל הפאר, במחנה האוהלים שבלב הג'ונגל לא שכחו שהטבע הוא הכוכב הראשי. לכן לא תמצאו כאן מכשירי טלוויזיה או רדיו שעלולים לפגוע ברחשי הטבע שמסביב, ובמקום ספרית די.וי.די יש בכל חדר ספרים על הטבע, הסביבה והתרבות באזור, ומשקפות לצפייה בציפורים הרבות שחולפות בשמי האזור. אל המחנה המבודד ניתן להגיע רק בסירה, מה שמהווה חלק בלתי נפרד מהחוויה. בשטח המחנה יש שבילי הליכה ביער, והנופשים יכולים להעביר את זמנם ברכיבה על פילים, שיט בנהר או טיולים בג'ונגל. בין לבין, וזה יתרון שאין בהרבה מחנות אוהלים, אפשר לטבול בבריכת השחייה היפהפייה, להתמסר לטיפול בספא או להתענג על ארוחות גורמה.

מחיר: הלינה במקום היא במסגרת חבילות שכוללות שלוש ארוחות ביום, משקאות (כולל יין), טיפול ספא אחד לכל אורח, העברות משדה התעופה של צ'יאנג ראי, וגם טיולים ופעילויות (כמו ביקור במחנה פילים) בהתאם לסוג החבילה שנבחרה. המחיר מתחיל ב-75,150 באט לאוהל ללילה בעונה בחבילה של ארבעה לילות.
אתר אינטרנט

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.