תפריט עמוד

לינה בניו זילנד

אפשרויות הלינה בניו זילנד רבות ומגוונות - מאתרי קמפינג בלב הטבע הפראי ועד מלונות של חמישה כוכבים עם כל הפינוקים. הנה כמה הצעות שיחסכו לכם כסף, וגם המלצות לעשרה מקומות לינה נפלאים במיוחד

כיף לטייל בניו זילנד וכיף לישון בה. האפשרויות מסחררות ממש, מאתרי קמפינג נוחים ומסודרים, דרך מלונות משפחתיים קטנים ועד מלונות פאר עם נופים מהאגדות. הבחירה תלויה באופי הטיול וכמובן – בתקציב העומד לרשותכם.
ניו זילנד היא מקום נהדר לאוהבי קמפינג, והאתרים בה הם מהטובים והמסודרים בעולם. היתרון בלינה מסוג זה, מלבד המחיר הנוח, הוא שאתם נמצאים ממש בתוך הטבע הניו זילנדי, וזה כידוע נפלא במיוחד. אם אין לכם ציוד מתאים, אל דאגה – בכל מקום תמצאו חנויות לציוד טיולים, שמוכרות ציוד חדש או משומש או משכירות ציוד לתקופות קצרות. מידע על אתרי קמפינג ברחבי המדינה תוכלו למצוא במדריך הקמפינג האינטרנטי או באתר של רשות הפארקים הממשלתית.

דרך חסכונית במיוחד לטייל בניו זילנד, המספקת גם אפשרות להכיר את אורח החיים המקומי מקרוב מאוד, היא להתארח בבתים מקומיים. תוכלו לעשות זאת בעזרת ארגון HIT, שמתווך בין מטיילים ישראלים לתושבי ניו זילנד. חלק מהמארחים בם יהודים מקומיים, אחרים הם ישראלים שחיים בניו זילנד, אבל הרוב הגדול הם נוצרים אוהבי ישראל ששמחים לפגוש ולארח ישראלים. החברות בארגון כרוכה בתשלום של 55 דולר, שתמורתם מקבלים כרטיס חבר ורשימה של יותר מ-300 מארחים ברחבי ניו זילנד. לרוב הלינה בבית המארח אינה כרוכה בתשלום נוסף. מידע נוסף באתר האינטרנט של HIT.

אם אתם מחפשים חווית לינה אינטימית יותר, הנה כמה הצעות למלונות ובתי הארחה מומלצים ברחבי המדינה. לצורכי נוחות, הם מחולקים בהתאם למיקומם – באי הצפוני או באי הדרומי.

האי הצפוני

1. קאורי קליפס. בקצה הצפוני של האי הצפוני, באזור הנקרא Northland, לחופו של מפרץ עוצר נשימה ביופיו, ממוקם לודג' קאורי קליפס Kauri Cliffs. זהו מלון מעוצב למשעי, עם ספא מהודר ומגרשי גולף שגולשים אל עבר המים המנוקדים בהמוני איונים קטנים וירוקים. הנוף המפעים נשקף מכל עבר: מהמרפסות, מהלובי, מחדר האוכל. סמוך למלון נמצאים שלושה חופי רחצה יפים, שמזמינים לצאת לשחייה או צלילה ולאחר מכן לפרוש שמיכה וליהנות מפיקניק באחד המקומות היפים על אדמות.
פרטים נוספים באתר האינטרנט

סטון סטור לודג'. החדרים משקיפים על הצמחייה העשירה

2. סטון סטור. באותו אזור אבל ברמת מחירים אחרת לגמרי (וכמובן בלי מגרשי גולף או ספא מפנק) נמצא בית הארחה מוצלח במיוחד, Stone Store Lodge. זהו בית עץ מודרני שנבנה לפני שנים אחדות, שזכה בשמו על שום הסמיכות לבניין אבן מרשים משנת 1836. בית ההארחה כולל שלושה חדרים עם מרפסות גדולות שמשקיפות על הצמחייה העשירה ועל המפרץ שמבצבץ בינות לעלווה הירוקה. ריצ'רד, בעל הבית הלבבי, מתמחה בהכנת פיצות על גבי תנור עצים ובהזמנה מראש הוא ישמח להכין לכם ארוחת ערב קלה ומהנה.
פרטים נוספים באתר האינטרנט

טריטופ לודג'. וילות פרטיות וסוויטות מרווחות, שכל אחת מעוצבת בסגנון ייחודי

3 טריטופ לודג'. ברוטורואה, בלב האזור בו פעילות תרמית רועשת ומבעבעת מתחת לפני השטח ומתפרצת מעליו בצורה של גייזרים ובריכות מים רותחים, נמצא מלון נפלא במיוחד – טריטופ לודג' Treetops lodge. המלון מוקף בשטח עצום של טבע לא מופרע הכולל אגמים, נחלים ועשרות קילומטרים של שבילים המותאמים להליכה, רכיבה על סוסים ודיווש באופני הרים. המלון מורכב מסוויטות ומווילות פרטיות, שכל אחת מעוצבת בסגנון ייחודי. מהחלונות נשקפים נופים ירוקים-ירוקים, שמנוקדים פה ושם בנצנוצי כחול של מי האגם הצלולים.
פרטים נוספים באתר האינטרנט

לייק אוקרקה לודג'. נושק לשפת אגם יפהפה

4. לייק אוקרקה לודג'. עוד מקום מדהים ברוטורואה הוא לייק אוקרקה לודג' Lake Okareka Lodge, מלון אקסלוסיבי בן שלוש סוויטות בסך הכל, שנושק לשפת אגם יפהפה. המבנה, שבנוי מעץ ואבן מקומית, נראה כאילו הוא צף מעל הצמחייה העשירה. כל אחת מהסוויטות מכילה סלון, חדר שינה, אזור עבודה, ארונות ענקיים ומרפסות אל הנוף המסחרר. המקום כולו עומד לרשות בני זוג, משפחה או קבוצה קטנה של עד תשעה אנשים, ואת החוויה האינטימית ישלים שף פרטי שמבשל לאורחים ארוחות על פי הזמנה.
פרטים נוספים באתר האינטרנט

בריק האוס. מיקום מצוין בלב וולינגטון ומארחים מאירי פנים

5. בריק האוס. אם הגעתם לוולינגטון, בירת ניו זילנד, ואתם מחפשים מקום נחמד ומרכזי במחיר טוב, בריק האוס Brick House Bed and Breakfast יתאים לדרישות. יש פה שני חדרי אירוח נעימים ואינטימיים במיקום מצוין – רחוב קובה התוסס נמצא במרחק חמש דקות הליכה מכאן. ארוחת בוקר טעימה כלולה במחיר, והמארחים, רות וכריס, חביבים ומאירי פנים ושמחים לעזור בעצות למטייל בעיר וברחבי המדינה.
פרטים נוספים באתר האינטרנט

האי הדרומי

1. הג'ורג'. בלבה של כרייסטצ'רץ', העיר הגדולה באי הדרומי ומקום ירוק ומקסים עם אווירה אנגלית, נמצא מלון בוטיק מהודר שנקרא הג'ורג' The George. המיקום לא היה יכול להיות טוב מזה: מול נהר אבון ופארק האגלי ובמרחק הליכה קצר מהמרכז התרבותי והאמנותי של העיר. למלון, שזוכה שנה אחרי שנה בתואר מלון הבוטיק הטוב בניו זילנד, יש 52 חדרים שמרוהטים באלגנטיות וצוות גדול במיוחד שקשוב לצורכי האורחים. מסעדת המלון, שמתמחה במאכלי ים, זכתה בכמה עיטורים וציונים לשבח בזכות עצמה והיא מקום מומלץ לסיים בו את היום.
פרטים נוספים באתר האינטרנט

הג'ורג'. זוכה באופן קבוע בתואר מלון הבוטיק הטוב במדינה

2. קווינסטאון פארק. קווינסטאון נחשבת לבירת האקשן העולמית – כאן תוכלו לצנוח, לקפוץ בנג'י, לשוט במהירויות מסחררות ועוד ועוד. אבל זאת לא הסיבה היחידה להגיע לכאן, שכן העיר נמצאת על חופי אגם וואקטיפו באחת מנקודות הנוף היפות בעולם והיא משמשת מרכז יציאה לטיולים באזור הפיורדים היפהפה. כ-300 מטר ממרכז העיר נמצא קווינסטאון פארק Queenstown Park, מלון בוטיק חדש, בכל אחד מחדריו המרווחים יש מטבחון מצויד – פתרון מצוין למי שמאס ביציאה למסעדות. רוב החדרים משקיפים על רכס ההרים המרשים, מאחרים אפשר לראות את הגונדולה מטפסת במעלה ההר. ומכיוון שלא די בהנאה מהנופים הירוקים וצריך גם לעזור לשמר אותם, המלון נוקט אמצעים לשמור על סביבה, כמו שימוש בחומרי ניקוי טבעיים, מערכת חשמל חסכונית במיוחד, זיגוג כפול על החלונות כדי למנוע בזבוז אנרגיה ועוד.
פרטים נוספים באתר אינטרנט

3. דירות פאונמו. עוד אפשרות לינה בקווינסטון: Pounamu Apartments דירות בבניין חדש למדי, לא רחוק מהעיר, על בסיס של השכרה יומי (בתנאי שאתם נשארים לפחות יומיים). כל הדירות – בנות חדר אחד עד שלושה חדרים – מצוידות היטב, וכוללות טלוויזה, פקס, מחשב עם מדפסת וחיבור חינם לאינטרנט, מטבח מצויד ושירותי כביסה, וחשוב לא פחות: מהחלונות והמרפסות נשקף נוף מדהים של אגם וואקטיפו היפהפה. קשה לתאר סידור נוח מזה למי שחפץ לצאת לטיולי יום ולחזור בערב לבסיס מאובזר ונוח. החיסרון היחיד הוא הקרבה לכביש הראשי, שפירושה רעש מתנועת המכוניות.
פרטים נוספים באתר האינטרנט

קווינסטאון פארק. רכס ההרים המרשים נשקף מהחלונות

4. אספן קורט מוטל. נסיעה של שעתיים וחצי צפונה מכריסטצ'רץ', לאורך קו החוף המופרץ בצד המזרחי של האי הדרומי, מביאה למפרץ קאיקורה Kaikoura היפהפה. כאן נמצאת עיירה נעימה באותו שם, שמשקיפה מצד אחד על האוקיינוס ומנגד על רכס הרים נישאים שפסגותיהם מכוסות בשלג רוב חודשי השנה. הטבע כאן, כמו בכל כך הרבה מקומות בניו זילנד, עוצר נשימה ממש, ואין זאת קלישאה. אפשר לטייל באזור ברגל או לרכוב באופני הרים (בין השאר, במסלול רכיבה יפה במיוחד שנמתח לאורך 40 ק"מ בהרים), לצפות בלוויתנים ולשחות לצד דולפינים, לבקר במוזיאון לתרבות מאורית, לסעוד באחת ממסעדות הדגים המצוינות שבעיירה ולסיים את היום עם כוס של יין מהיקב המקומי, אל מול האוקיינוס. מקום נחמד ולא יקר ללון בו הוא מוטל אספן קורט Aspen Court Motel, מלון דרכים נעים ומצוחצח, עם 20 חדרים מרווחים שמשקיפים על נוף הררי משגע. החדרים בקומה השנייה מצוידים במרפסת, אלה שבקומה הראשונה נפתחים לחצר נעימה שאפשר לשבת בה, להתיידד עם האורחים האחרים ולקבל טיפים ועצות להמשך הדרך.
פרטים נוספים באתר האינטנרט

5. בית הורונואי. במחוז הורונואי Hurunui מצפון לכריסטצ'רץ', באזור של גבעות ירוקות ונחלים שופעי מים ודגים, עומד בניין היסטורי משנת 1860, בית הורונואי שמו, ששימש כפאב במשך יותר ממאה שנים. במקור, הרישיון למכירת אלכוהול ניתן לבעלים בתנאי שיקצו לצד הפאב ארבעה חדרים להלנת שמונה אורחים, אורווה לשישה סוסים ומנורה חיצונית שתאיר את הדרך מהשקיעה עד הזריחה, אבל שאורה לא ייראה מהגדה השנייה של הנהר. במשך כל השנים הפאב והאכסניה הצמודה שימשו מקום מפגש לאיכרי האזור, עד ששיני הזמן נתנו את אותותיהן בבניין והוא עמד בפני סכנת הריסה. ממש ברגע האחרון האיכרים המקומיים התגייסו למבצע הצלה, אספו כספים ושיפצו אותו באהבה. לפני כעשרים שנה בית הורונואי נפתח מחדש, הפעם כמלון דרכים פשוט ונעים, עם שבעה חדרים, ושירותים ומקלחות משותפים. בקומה מתחת אפשר לאכול ולשתות לצד תושבי האזור ולשמוע רכילות מקומית. בקרבת מקום נמצאת שמורת הטבע Balmoral Reserve ובמרחק של כחצי שעה נסיעה נמצאת עיירת הנופש Hanmer Springs ובה אתר של מעיינות חמים וספא.
פרטים נוספים באתר האינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.