תפריט עמוד

לינה בטוסקנה

למה כדאי ללון בשולי פירנצה, מה מקבלים בבית חווה, מה כדאי לבדוק לפני שמזמינים מקום לינה וגם - המלצות למקומות לינה מיוחדים בטוסקנה

טוסקנה, חביבת התיירים, מציעה מקומות לינה מגוונים בפירנצה, בערים ובעיירות ולינה כפרית מפותחת. למעוניינים לבקר בעיקר בערים כדאי ללון בפירנצה, לוותר על רכב שכור ולהשתמש בתחבורה ציבורית כדי להגיע לערים הסמוכות. למעוניינים לבקר בעיקר באזורים כפריים עם גיחות קצרות לעיר, כדאי למצוא מקום בלינה כפרית ולשכור רכב.

לינה בפירנצה
הלינה בפירנצה יקרה במיוחד ביחס לערים אחרות באיטליה.  חוץ מהמחיר, יש להביא בחשבון את העובדה שחוקי השימור באיטליה מחמירים ושיפוץ הבתים נעשה בפיקוח הרשויות, מה שמקשה להדביק למבנים היסטוריים מזגנים מכוערים או להתאים את מידות חדרי האמבטיה לצרכים מודרניים. לכן חשוב לבדוק בעת הזמנת חדר כי מלבד ציורי קיר יש גם מערכת אינסטלציה טובה ומיזוג אוויר.

רמת המחירים: בתוך פירנצה אין כמעט רשתות בינלאומיות גדולות, והאווירה המקומית נשמרת. במרכז העיר המחירים הם הגבוהים ביותר, ואילו בשוליה הם נמוכים בעשרות אחוזים. מאחר שפירנצה אינה גדולה, אפשר להוזיל את עלות הלינה אם בוחרים במקומות הפחות מרכזיים. המחירים מגיעים לשיאם בראש השנה הנוצרי ובפסחא, ויורדים עד חמישים אחוז בחורף.

מלונות פאר: בראש סקאלת אפשרויות הלינה נמצאים מלונות פאר כמו Villa San Michele, שבעיירה הקרובה פיאזולה (Fiesole), שהמחיר בו לחדר זוגי בעונה מתחיל בכ-670 אירו ללילה.

מלונות: מחיר לינה לזוג ללילה בעונת התיירות במלונות ארבעה כוכבים יהיה כ-360-150 אירו, במלונות שלושה כוכבים 220-100 אירו, במלונות שני כוכבים 130-75 אירו ובמלונות של כוכב אחד (שבהם יש לבדוק אם השירותים צמודים לחדר) – 75-50 אירו.

וילה סן מישל הסמוכה לפירנצה. נמצאת בראש סקאלת אפשרויות הלינה

דירות ובתים: אפשר לשכור דירה על בסיס שבועי, או ללון ברזידנצה (Residenza) – בתים פרטיים שהכשירו חדרים לתיירים (בלי דירוג כוכבים, ולרוב גם בלי ארוחת בוקר) – במחירים הנמוכים בדרך כלל מ-100 אירו ללילה לחדר זוגי.

מנזרים: אפשרות זולה ללינה, אך היא מיועדת בדרך כלל לנשים בלבד או לגברים בלבד. ברוב המנזרים יש שעת סגירה שלאחריה אין יוצא ואין בא מן המנזר.

אכסניות נוער: אפשרות זולה, מתאימה בעיקר לצעירים.

דתיים: לקהל הדתי כדאי לחפש מלון ליד בית הכנסת (כתובת: Via Farini 4). אמנם אין מלונות כשרים בעיר, אך בקרבת בית הכנסת תמצאו חנויות אוכל כשרות. פרטים על הקהילה היהודית בפירנצה ועל אוכל כשר בעיר

נכים: למרות הדרישה לנגישות לנכים, במקומות רבים עדיין יש מגבלות בתחום.

חניה: בפירנצה יש בעיית חניה חמורה. לרוב בתי המלון אין חניה צמודה ואם יש – היא בדרך כלל בתשלום. לכן עדיף לשכור רכב רק לימים שבהם תטיילו מחוץ לעיר.

הזמנות: אפשר להזמין מקום מראש דרך סוכני נסיעות או דרך אתרים באינטרנט. אם מגיעים לעיר ללא הזמנת מקום מוקדמת אפשר להיעזר בלשכות התיירות, שבהן תמצאו, נוסף על רשימת בתי מלון, גם רשימת בתים ומנזרים המשכירים חדרים במחירים מוזלים.

אינטרנט: www.venere.com – אתר נוח לשימוש ובו סיווגים לפי סוג המגורים, מחיר, מיקום, דירוג כוכבים והמלצות. לבד אנד ברקפסט נסו את www.bedandbreakfastflorence.com

בריכת השחייה של בית החווה Poggiacolle. תצפית פנורמית על האיזור

לגור בכפר
לינה כפרית בבתי חווה (Agriturismo) מפותחת מאוד בטוסקנה. בתי החווה נמצאים בדרך כלל מחוץ לעיירות, במקומות מבודדים יחסית, דבר המחייב שימוש ברכב שכור. למעוניינים לגור מחוץ לערים הגדולות ולהשתמש בתחבורה ציבורית, כדאי לחפש מקומות לינה בעיירות, ולבדוק את המרחק לתחנת האוטובוס.

השכירות היא בדרך כלל על בסיס שבועי משבת עד שבת (דבר המהווה בעיה לציבור הדתי), אך יש גם מקומות על בסיס יומי. מחוץ לעונה מתגמשים גם חלק מהמקומות שעובדים על בסיס שבועי. מגוון האפשרויות נע ממבנים חקלאיים שהוסבו ללינת תיירים ועד מנזרים עתיקים ומבצרים בעלי ערך היסטורי ואדריכלי רב, ומבתים חדשים שנבנים בסגנון מקומי ועד בתים בני מאות שנים שהותאמו לצרכים מודרניים. הלינה שם מיועדת לאדם בודד, לזוג, למשפחה או לקבוצות – עד עשרים איש ולעתים יותר. מקומות מעטים מותאמים לנכים.

עלות: מחיר יחידה זוגית לשבוע מתחיל ב-400 אירו מחוץ לעונה, ועשוי לטפס גם לאלפי אירו בווילות המפוארות. במקומות אלה תתבקשו לתת פיקדון שיוחזר בסוף השכירות, אחרי שהמבנה נבדק ולא נגרם לו נזק. מחיר לינה על בסיס יומי יחל מ-75 אירו ללילה לחדר זוגי ויכלול ארוחת בוקר.

אבזור: ברמת המחירים הממוצעת תקבלו כלי מיטה ומגבות. החלפת מצעים, ניקיון ובישול במהלך השבוע ייעשו על ידיכם. המטבחים כוללים מקרר, כלי אוכל וסירים. בדרך כלל אין מיקרוגל או מדיח כלים, וכדאי להביא סבון ונייר טואלט. במקומות יקרים יותר, רמת האבזור עולה. ברוב המקומות יש בחצר בריכת שחייה ומתקן גריל.

תוספות לתשלום: למחיר ההשכרה יש להוסיף תשלום עבור ניקיון בסיום תקופת ההשכרה, שמבוסס על מספר המשתמשים. בתשלום נוסף תוכלו לקבל שירותי ניקיון נוספים. תשלום עבור החימום אינו כלול במחיר הבסיסי, ונקבע לפי שימוש יומי. במקומות ברמת מחירים ממוצעת בדרך כלל לא יהיו מיזוג אוויר או טלוויזיה (אם חשוב לכם לא להינתק מהחדשות במולדת, ודאו שיש טלוויזיה בכבלים).

אוכל: בעיקרון, בישול אינו כלול במחיר הלינה. במקומות מסוימים יש מסעדה צמודה, וכדאי לבדוק את המרחק לחנות המזון הקרובה. מי שלא מעוניין לבשל יכול לקנות אוכל מוכן לא מתועש (המזון בטוסקנה יקר במונחים ישראליים), או לקבל שירותי בישול במקום הלינה בתשלום (תשלום נפרד עבור המצרכים ועבור העבודה).

הזמנות: כדאי להזמין מקום כמה חודשים לפני הנסיעה, שכן האירופאים נוהגים לתכנן את חופשותיהם זמן רב מראש והמקומות הטובים יותר נתפסים מוקדם. בחורף אין בעיית מקום, ובמקומות רבים יש מבצעים של הרגע האחרון.

ביטולים: בעיקרון, מחיר ביטול עולה ככל שמתקרבים לתאריך היעד, ועלול להגיע גם למאה אחוז.

סוכנויות בארץ המתמחות בהשכרת בתי נופש בטוסקנה ימצאו בתים לפי הצרכים האישיים של כל תייר, ורובן מבטיחות כי בדקו אישית את הבתים. הסוכן יצייד את השוכרים במפת האזור ויכלול בהמלצותיו מסלולים, מסעדות, ימי שוק, מקומות לטעימת יין, אירועים וכדומה, וכן מספר טלפון למקרה של בעיות הדורשות טיפול דחוף.

אינטרנט: דרך אתרי אינטרנט ניתן להשיג לעתים מקומות זולים יותר, אך יש בכך סיכון מסוים. המידע על מקום הלינה יכלול פרטים כגון צורת החדרים ואבזורם, מספר מיטות בכל חדר ואם חדר השירותים צמוד או משותף, כולל טוש או אמבטיה (מידע חשוב במיוחד כשנוסעים בחבורה ומחלקים את החדרים).
לחיפוש בתי חווה באינטרנט נסו באתר:
www.agriturismo.net
ולמקומות מיוחדים: www.intuscany.net

המלצות מערכת מסע אחר ללינה בטוסקנה

San Fabiano
סביר להניח שאחת הסיבות בגללן אתם רוצים לנוסע לטוסקנה היא כדי להתרחק ככל האפשר מישראל. אחוזת סן פביאנו השוכנת בעמק ארביה, מרחק נסיעה קצרה מסיינה, תאפשר לכם את הניתוק שחלמתם עליו, עם הסתייגות אחת קטנה. בעלי הטירה הם פיליפו ורחל פלורנטיני. הוא בן למשפחת אצולה איטלקית עם שורשים יהודיים (מצד אמו) והיא ישראלית. ליכולת לתקשר בעברית עם בעלת הבית יש יתרון גדול, וקבלת הפנים שתזכו לה תהיה חמה במיוחד. כאן לא נגמרים היתרונות של המקום. האחוזה משתרעת על שטח של 6,000 דונם ובשטחה יש שדות חיטה, כרמים, יערות אלונים, אגמים ואפילו שני נהרות קטנים. לאלה יש להוסיף את טירת סן פביאנו מהמאה ה-12 וכנסייה שנבנתה ב-867. שטח החווה נפלא לטיולים רגליים אך אפשר גם לשכור אופני הרים. אחרי שטיילתם בשטח החווה תוכלו לטבול בבריכת השחייה, להשתתף בשיעורי בישול וציור, וכמובן לטייל בערים ובעיירות הנפלאות של טוסקנה. האפשר ללון באחת מארבע סוויטות או בווילה. כל יחידות האירוח משופצות ומעוצבות בטוב טעם, ומשקיפות לנוף. המקום מתאים מאוד לחופשה רומנטית אבל גם ילדים ייהנו בו: יש בו מרחבים עצומים, גן ופטיו מגודר עם משחקים.
המחיר: החל מ-130 אירו ללילה
אתר אינטרנט

Poggiacolle
בית חווה מקסים המשתרע על שתי גבעות אשר צופות על סן ג'מיניאנו, המרוחקת רק שני קילומטרים מהחווה. מסביב לבית החווה כרמי ענבים וזיתים מהם מייצרים במרטם יין ושמן זית. המגורים הם במבנה מהמאה ה-18 ששופץ לאחרונה ובו חדרים זוגיים או דירות במבחר גדלים המתאימות לזוג עד עשרה אורחים. אורחי החווה נהנים מבריכת שחייה שממנה יש תצפית פנורמית על האזור. מי שמעוניין בחופשת התרגעות יכול להסתפק בבהייה בנוף תוך שכיבה על מיטות השיזוף הפזורות בשטח החווה. מי שמחפש חופשה פעילה יותר יכול לשכור במקום אופני הרים או לצאת לטיול רגלי בשבילי ההליכה הרבים בשטח האחוזה ומסביב לה.
המחיר: החל מ-85 אירו לחדר זוגי ללילה.
אתר אינטרנט

Villa San Michelle
כשאתם מפנטזים על חופשה רומנטית בווילה בטוסקנה, סביר להניח שאתם מפנטזים בדיוק על הווילה הזו. סביר גם להניח שתצטרכו להסתפק בפנטזיה, כי מעטים יצליחו לעמוד בתשלום מחיר הלינה במקום. וילה סן מישל שוכנת במבנה מהמאה ה-15 ששימש בעבר כמנזר וממוקמת בראש גבעה ממנה נשקפים נופיה של העיר פירנצה. מהנופים של פירנצה ועמק הארנו אפשר ליהנות גם במהלך טבילה בבריכת השחייה היפהפייה, המוצלת בעצי זית. הווילה מוקפת בגן איטלקי נפלא, ובו עצי לימון וורדים ופינות ישיבה בהן ניתן לשבת, לקחת נשימה עמוקה וליהנות מכל היופי. במקום 46 חדרים וסוויטות, המרוהטים בריהוט עתיק, משקיפים על הנוף ומעוצבים כל אחד בסגנון שונה וייחודי. במקום יש שתי מסעדות ושלושה ברים, ומי שלא מסתפק בכך יכול להשתתף בשיעורי בישול.
המחיר: החל מ-670 אירו ללילה.
אתר אינטרנט

מלון Il Pellicano
טוסקנה היא לא רק ערים עתיקות ועיירות ימי ביניימיות בין גבעות וכרמים. מי שיתאמץ יגלה שמפרצים קסומים ומים צלולים הם חלק מהנוף. מלון Il Pellicano שוכן על צוק בסמוך למפרץ פרטי בפינה הדרום מערבית של טוסקנה, ומתהדר ברשימת אורחים מכובדת שכוללת, בין היתר, את צ'רלי צ'פלין. הלינה היא בסוויטות וקוטג'ים מאבן שפזורים במורד ההר, טובלים בעצי אורן וזית ומשקיפים אל הים. אורחי המלון נהנים מבריכת שחייה מחוממת שמשקיפה לים, ממיטות שיזוף ומדרגות שיורדות ישר למים (אין חוף), מגרש טניס, חדר כושר וספא.
אתר אינטרנט

Hotel la Scaletta
לא קל למצוא מלון איכותי במחיר סביר בפירנצה. ואם כבר מצאתם אחד כזה, יש סיכוי לא רע שהוא מרוחק ממרכז העיר. לכן מלון סקלטה הוא מציאה. מחירים זולים, מיקום מצוין, בלב המרכז ההיסטורי של פירנצה, ויתרון אחד בולט: מרפסת גג ממנה נשקף נוף נפלא של העיר. המון ממוקם בבניין פלורטיני טיפוסי ומקסים והחדרים נעימים. במרפסת הגג יש בר ומסעדה. המחירים מתחילים ב-49 אירו לחדר זוגי, בהתאם לסוג החדר.
אתר אינטרנט

Casa Portagioia
בד אנד ברקפסט הממוקם בקסטיון פיורנטינו, ליד קורטונה שבדרום טוסקנה. המקום נחשב לאחד ממקומות הלינה האהובים ביותר בטוסקנה, ולא במקרה. לכולם יש נוף יפה, אבל כאן יש גם נשמה. האורחים נהנים מיחס אישי, עיצוב אלגנטי, הקפדה על הפרטים הקטנים ואוכל מצוין. האוכל הוא חלק בלתי נפרד מחוויית האירוח כאן. ארוחת הבוקר, למשל, כוללת מיץ תפוזים שנסחט במקום באותו בוקר, מבחר פירות טריים ומיובשים, קרואסונים חמים שנאפים במקום, במגוון מילויים, יוגורטים, דגני בוקר ומוזלי, ביצים לפני בחירה, קפוצ'ינו, אספרסו ושוקו חם. בנוסף, אפשר ליהנות במקום מארוחות צהריים וערב נפלאות. במקום חמישה חדרים ושתי סוויטות, כולם בהירים, נעימים ומזמינים, מצוידים במיטות אורטופדיות נוחות ומשקיפים לנוף כפרי טוסקני טיפוסי. סביב מבנה האירוח יש גנים יפים ובמקום יש גם בריכה שחייה המחוממת בחודשי האביב והסתיו.
אתר אינטרנט

Villa Elda
מלון נעים הממוקם במרכז סיינה, בסמוך לפיאצה דל קמפו. המלון שוכן בבניין נהדר מהמאה ה-19 והוא מוקף בגן פורח, בו מוגשת ארוחת הבוקר ואליו משקיפים חלק מהחדרים. החדרים האחרים משקיפים למרכז העיר העתיקה. על העיר העתיקה ניתן להשקיף גם ממרפסת הגג שמציעה נוף נפלא. המלון ידוע בשירות מצוין ובהקפדה על הפרטים הקטנים, והצוות הלבבי ישמח לעזור בארגון טיולים בסביבה ובשכירת רכב.
אתר אינטרנט

* שימו לב: המחירים בכתבה נכונים לתחילת 2014 ועשויים להשתנות


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.