תפריט עמוד

לטייל וליהנות בגליל

מערה מסתורית, מבצר עתיק, מבשלת בירת בוטיק, עוגות מתוקות ולילה רגוע במלון שמוקף בירוק הגלילי - קבלו המלצות לחופשה שלווה ונהדרת בגליל

גם אם נדמה שכבר הייתם בכל פינה בגליל, תמיד יש עוד מקומות לגלות, או כאלה שתמיד נעים לחזור. הפעם אנחנו מציעים כמה מקומות על הגבול של הגליל המערבי והגליל העליון, באזור הררי, ירוק ונופי במיוחד. מערה אפופת מסתורין, מבצר העתיק שעבר כמה גלגולים, מבשלת בירה שמציעה גם ארוחות גורמה, בית קפה שאגף המתוקים שלו אטרקטיבי במיוחד ולסיום – מלון אינטימי, נעים ופסטורלי שמאפשר ללון בקרבת כל אלה.

מערת פער

אחת ההפתעות המיוחדות של הגליל היא מערת פער, הסמוכה לכביש 899, לא רחוק מקיבוץ סאסא, ולמרות זאת קל מאוד לפספס אותה. למעשה, זהו בולען קארסטי המוקף בצמחייה עבותה, אשר מנקז את מימי נחל פער שנבלעים בו אל התהום. מסיבה זו כדאי להגיע לכאן במיוחד אחרי שיורד גשם באזור, אז אפשר לצפות על זרמי המים הנבלעים במעמקי האדמה. במערת פער נקשרו כמה סיפורים על אנשים שהושלכו לתוכה אך הצליחו לצאת חיים ושלמים במקומות מרוחקים, המקור לסיפורים האלה הוא כמובן העובדה שהמים שנבלעים בבולען מחלחלים למי התהום ושבים ופורצים בנקודות אחרות.

הכניסה למערת פער

הכניסה למערת פער | צילום: Ranbar ,CC BY-SA 3.0

מסביב יש שמורה זעירה עם יער אלוני, ופריחה סתווית יפה של סתוונית היורה, כרכום וחלמונית זעירה. לעתים מסתובבים בשמורה תנים וחזירי בר שמגיעים לשתות מים מהמערה. מסביב נישאים כמה הרים, בהם הר אדיר, הר סאסא והר חירם, והשילוב של המערה, החורש הטבעי והנופים ההרריים יוצר יופי של מקום לטיול.

שימו לב: המערה חשוכה מאוד וכדאי להצטייד בפנסים. בנוסף, בימים גשומים יש לנקוט משנה זהירות בשל סכנת החלקה.

איך מגיעים? נוסעים על כביש 899 מצומת סאסא לכיוון מערב. אחרי כקילומטר יש שילוט המורה שמאלה לכיוון המערה. חונים במגרש החניה הקטן שמימין לכביש וחוצים בזהירות את הכביש.   המערה נמצאת כמאה מטר מדרום לכביש.

מבצר יחיעם

בין היערות של הגליל המערבי נמצאים שרידיו של אחד המבצרים היפים בארץ – מבצר יחיעם, המשלב מבנים מהתקופה העות'מאנית והתקופה הצלבנית. ראשיתו במצודה צלבנית קטנה שנבנתה במאה ה-12 והיתה חלק מהביצורים ההיקפיים ששמרו על עכו, אך המצודה נהרסה בתקופת הכיבוש המוסלמי. במאה ה-18 היא שופצה על ידי השליט הבדואי של הגליל, דהאר אל עומר, אשר הרחיב אותה והוסיף לה מבנים חדשים. למבצר יש גם היסטוריה קרובה יותר: במלחמת העצמאות התבצרו בו אנשי קיבוץ יחיעם ונלחמו מכאן בתוקפים הערבים.

מבצר יחיעם. שרידים מרשימים מתקופות שונות, מהתקופה הצלבנית ועד למלחמת השחרור

מבצר יחיעם. שרידים מרשימים מתקופות שונות, מהתקופה הצלבנית ועד למלחמת השחרור | צילום: שאטרסטוק

עדויות לכל אלו ניתן לראות היום במבצר: תוכלו לראות כאן מגדל צלבני, מגדל עגול מהתקופה העות'מאנית ועמדות של הלוחמים ממלחמת העצמאות. בנוסף, ממרפסת התצפית של המבצר נשק, נוף מרהיב של יערות הגליל.

בירה מלכה, תפן ויחיעם

בירה מלכה היא מבשלת בירת הבוטיק הוותיקה בישראל, ואחת מבירות הבוטיק הבולטות בארץ. לטעם אחראים בין השאר המים שנשאבים ברובם ממעיינות הגעתון. מבשלת הבירה החלה את דרכה בקיבוץ יחיעם, למרגלות מבצר יחיעם, אך ב-2018 עברה למבשלה חדשנית בתפן. במבשלה בתפן ניתן לסייר, להתרשם מתהליך ייצור הבירה וגם לשבת בסלון מלכה בקומה השנייה של המבשלה, להשקיף על המבשלה מלמעלה וליהנות מבירה איכותית, ארוחות שף בשריות וצמחוניות ולעתים גם הופעות חיות.

מבשלת בירה מלכה, מבירות הבוטיק המובילות בארץ | הצילום באדיבות בירה מלכה

מבשלת בירה מלכה, מבירות הבוטיק המובילות בארץ | הצילום באדיבות בירה מלכה

גם המקום בו שכנה בעבר מבשלת מלכה, ביחיעם, מזמין לבילוי של סופשבוע. בחצר מלכה שלמרגלות המבצר, במרפסת מול נוף גלילי מדהים, אפשר לבלות בשישי ושבת בין 19:00-12:00 עם בירה, נשנושים שהולכים טוב עם הבירה והופעות.

איפה? בירה מלכה בתפן וביחיעם, טלפון: 04-9941577, אתר אינטרנט

קפה טראפלס, מנות

בישוב המקסים מנות תמצאו בית קפה, שהוא בגדר עצירת חובה לכל חובבי הפחמימות. במקום מוגשות לאורך כל היום ארוחות בוקר נהדרות, הכוללות בין השאר קישים, סוגים שונים של שקשוקות, טוסטים ועלי בריק מטוגנים עם תוספות. בנוסף, התפריט כולל סלטים, כריכים, וגולת הכותרת – מאפים וקינוחים מתוצרת בית, בהם עוגת אופרה, עוגת גבינה עם אוכמניות ופאי פקאן. כשמוסיפים לכל המתוק הזה את את הגן המטופח והנוף ההררי, מתקבל יופי של מקום לתפוס בו שלווה.

קינוחים מפתים בקפה טראפלס

קינוחים מפתים בקפה טראפלס

איפה? מנות, טלפון: 054-4266269, אתר אינטרנט

איפה ישנים?

מלון מטיילים אילון, הממוקם בקיבוץ אילון, נמצא במרחק נסיעה קצרה מכל המקומות שהוזכרו כאן. הנופים הפסטורליים והאווירה הגלילית השלווה לא פסחו על המלון הזה, שממוקם בפאתי פארק גורן, מוקף בחורשות אלונים וחרובים. במקום יש שמונה חדרים לזוגות, עשרה חדרי סטודיו ועשר דירות אירוח משפחתיות, כולם מעוצבים בקפידה, בחלקם יש יציאה ישירה לגינה. בכל היחידות יש מטבחון, בדירות יש בנוסף לחדר השינה גם סלון נעים.

החדרים במלון מטיילים אילון נעימים ומשקיפים לנוף

החדרים במלון מטיילים אילון נעימים ומשקיפים לנוף

ארוחת הבוקר המגוונת מוגשת בחדר האוכל ואפשר ליהנות ממנה גם בפינות הישיבה מתחת לעץ החרוב העתיק. בשטח המלון פזורות פינות ישיבה ונדנדות בין העצים.

איזו מן שלווה... מלון מטיילים אילון בלב הפסטורליה הירוקה

איזו מן שלווה… מלון מטיילים אילון בלב הפסטורליה הירוקה

במרחק כמה מאות מטרים מהמלון יוצא שביל היציאה למסלול נחל בצת, ובנוסף לאטרקציות שהוזכרו כאן, באזור יש עוד המון אטרקציות ומסלולי טיול, כמו נחל שרך, נחל כזיב, עין חרדלית, מערת קשת ועוד.
לפרטים נוספים: מלון מטיילים אילון, טלפון 04-6883040, אתר אינטרנט

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל המערבי

מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל
מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל

בין המושבים היהודים אלקוש ואבן מנחם, הכפר הערבי נוצרי פסוטה, מצפה אבירים והכפר הדרוזי הגדול חורפייש נמצא אחד האזורים המרתקים ביותר בארץ ישראל בכלל ובגליל בפרט. זהו אזור של חורש ים תיכוני צפוף וקוצני, ובו בליל של שמורות ...

אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב
אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב

הגליל המערבי מציע לא רק נופים מרהיבים ואתרים היסטוריים, אלא גם מפגשים רב תרבותיים, מיזמים קולינריים, סדנאות עם בעלי מלאכה ועוד המון הפתעות. פסטיבל אביב בגליל המערבי הוא הזדמנות נהדרת להיחשף לכל העושר שיש לאזור להציע

בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי
בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי

בגליל המערבי קיימות מספר "ערים אבודות" - ישובים עתיקים והרוסים המבצבצים מהיער המקנה להן מראה מסתורי ומסקרן. יואב יעקובי לוקח אותנו לכמה מהן, לטיולים רכובים עם קטעי הליכה קצרים. מתאים גם למשפחות