תפריט עמוד

לטייל בגליל המערבי – שלושה מסלולים

מבצר עתיק, חורש טבעי, מעיינות שופעי מים, נקודות תצפית מרהיבות – הגליל המערבי מציע המון פינות חמד נפלאות ומסלולי טיול מקסימים. הצעות לשלושה מסלולים מלאי יופי ועניין ולינה במלון בלב הטבע

הגליל המערבי הוא לא רק רצועת חוף פראית, מהיפות בארץ. יש בו גם חורש צפוף, נחלים, מעיינות ואתרים עתיקים ומלאי מסתורין. הנה הצעה לשלושה מסלולים נהדרים שיחשפו אתכם ליופיו של האזור:

פארק אדמית

פארק אדמית, אשר שוכן על רמת אדמית, בין נחל נמר לנחל בצת, מוכר בעיקר בשל מערת קשת. מערת קשת היא אמנם אתר טיולים אהוב (ובמיוחד על חובבי סנפלינג), אבל פארק אדמית כולו הוא מומלץ מאוד לטיול ויש לו הרבה מה להציע מעבר לקשת המפורסמת.

בפארק יש יער טבעי של עצי אלון, אלה, חרוב, עצים מחטניים ועצי בוסתן. בשל מיקומו, בגובה כ-400 מטר מעל פני הים, יש בו נקודות תצפית מרהיבות על הגליל המערבי, החורש הטבעי של האזור והים. בפארק יש כמה מסלולי טיול רגליים עתירי נופים, הנה שניים מהם:

שביל מערת קשת יוצא מרחבת החניה, בסמוך לשלט קק"ל. זהו סביב סלול ונגיש, שבצדיו נטוע חורש ים תיכוני. השביל עובר בכמה מצפורים, עם נוף נפלא, כולל מצפור המשקיף לנוף הפרוש מרכס סולם ועד הכרמל. הירידה במורד השביל מובילה למערת קשת, ואחרי שנהנים מהמראה המפעים שלה, כדאי להמשיך בהליכה מזרחה על שפת המצוק, בהתאם לסימון השבילים האדום, לכיוון מצפור אמיר, ממנו נשקפים נופים עוצרי נשימה של הגליל ושל ערוץ נחל בצת הנמצא למרגלות המצוק.

מערת קשת

מערת קשת | צילומים: שאטרסטוק

שביל הבוסתנים הוא מסלול קל באורך כקילומטר שיוצא מהמצפור לזכרם של אלדד רגב ואודי גולדווסר. השביל חוצה את דרך הנוף של הפארק, מטפס למשטח סלע וממשיך למדרון הצפוני של חורבת אדמית, שם הוא מתפתל בין עצי בוסתן וטרסות של צמחי תבלין. בהמשך, השביל מגיע למצפור הצפוני המשקיף על הגבול בין ישראל ללבנון. משם, השביל ממשיך דרומה אל שרידי בתי האבן של חורבת אדמית, שסביבם גדלים עצי תאנה. מכאן יורדים בשביל עד שמגיעים בחזרה לחניון.

שביל בפארק אדמית

שביל בפארק אדמית

איך מגיעים? נוסעים בכביש 899 מקיבוץ אילון לכיוון מערב, אחרי מושב יערה פונים צפונה בכביש 8993 לכיוון קיבוץ אדמית. הכניסה לפארק נמצאת בראש הרמה, לאחר נסיעה של כארבעה קילומטרים בכביש מפותל.

דרך נוף פארק גורן

פארק גורן, המשתרע על שטח של כ-2,000 דונם בסמוך למושב גורן ולקיבוץ אילון, הוא פארק מיוער המשקיף על נופיו היפים של ערוץ נחל כזיב ועל מבצר המונפור. בפארק יש מסלולי טיול רבים, בהם דרך נוף פארק גורן, דרך באורך שמונה קילומטרים, המשקיפה על נחל כזיב ואשר לאורכה יש מצפורים, חניונים ונקודות עניין נוספות.

נופים ירוקים בפארק גורן | צילום: ניתאי הרוש, מתוך אתר פיקיויקי

נופים ירוקים בפארק גורן | צילום: ניתאי הרוש, מתוך אתר פיקיויקי

אחת התצפיות היפות ביותר לאורך הדרך היא מצפור המונפור, כ-1.7 קילומטר מהכניסה לפארק. ממרפסת התצפית שבמקום נשקפים מדרונותיו הירוקים של נחל כזיב ושרידי המבצר הצלבני. מומלץ לעצור גם בחניון הזיתים, אשר בסמוך לו נמצאים שרידי מצד עין טמיר, ארמון מבוצר מתקופת הברונזה התיכונה.

מי שלא רוצה להסתפק בנסיעה ברכב עם עצירה לתצפיות, יכול לבחור בין כמה מסלולי הליכה קצרים. למשל, שביל הבולענים, שביל מעגלי באורך כחצי קילומטר, העובר בין עצי חורש טבעי ולצד מקבץ של בולענים. הכניסה לשביל נמצאת במרחק 200 מטר מדרום למבואה הראשית.

תצפית מפארק גורן על המונפורט

תצפית מפארק גורן על המונפור | צילום: ד"ר אבישי טייכר

איך מגיעים? הכניסה הראשית לפארק גורן נמצאת כ-900 מטר ממזרח לקיבוץ אילון (כביש 899, בין סימני ק"מ 12-11).

עין חרדלית

נחל כזיב, הגדול בנחלי הגליל המערבי, ידוע במעיינותיו הרבים, השופעים מים לאורך השנה. אחד המעיינות האלה, שמתאים למי שרוצה ליהנות מטבילה מרעננת, מבלי ללכת יותר מדי, הוא עין חרדלית. זהו מעיין קטן ושופע מים, הנחבא בין עצי דולב ותאנה.

פירוש המילה חרדלית הוא "זרם עז של מים היורד במדרון". למרות שבעין חרדלית לא תמצאו זרם מים גועש, אפשר לשכשך באחת משתי בריכות שלוות, האחת רדודה והשנייה עמוקה. מסביב – צמחייה עבותה, עצים מצלים וסלעים שאפשר לנוח עליהם. מומלץ ללכת מהבריכה הרדודה אל הבריכה העמוקה דרך ערוץ הנחל, אשר לאורכו יש שיחי פטל. ניתן להמשיך ללכת עוד בערוץ הנחל.

עין חרדלית

איך מגיעים? בכביש 70, בין צומת כברי לשלומי, פונים מזרחה בעקבות השילוט ליישוב מנות. חולפים על פני מנות וממשיכים לנסוע עוד כ-1.8 ק"מ, אז פונים ימינה לכביש משובש, המסומן בסימון שבילים ירוק. נוסעים בכביש זה כ-1.2 ק"מ עד שרואים מצד שמאל רחבת חניה גדולה ומתקן שאיבה של מקורות. חונים בקצה הצפוני של מגרש החניה, חוזרים ברגל לכביש הגישה ופונים שמאלה לכיוון השער. נכנסים דרך השער והולכים בשביל הכורכר עד שמגיעים לנחל.

עין חרדלית, פינת חמד שופעת מים | צילום: מרכז להב"ה קרית מוצקין, מתוך אתר פיקיויקי

עין חרדלית, פינת חמד שופעת מים | צילום: מרכז להב"ה קרית מוצקין, מתוך אתר פיקיויקי

איפה ישנים?

הבחירה המושלמת למטיילים באזור הוא מלון מטיילים אילון, מלון נעים במיוחד שנמצא בפאתי פארק גורן, במרחק נסיעה קצרצרה (עד רבע שעה) מכל האתרים שהוזכרו כאן, כמו גם ממגוון מסלולי טיול נוספים. בין השאר, תוכלו לצאת מכאן לטיול בנחל בצת (שביל היציאה לנחל נמצא במרחק הליכה מהמלון!), בנחל כזיב, ביער חניתה וכן בחופים היפים של האזור, כמו חוף בצת וחוף אכזיב. גם אתר ראש הנקרה נמצא במרחק קצרצר מקיבוץ אילון, בו נמצא המלון. להשלמת ההנאה, האזור גדוש באטרקציות בטבע, כמו רכיבה על סוסים, טרקטורונים, שייט ועוד, ובהמון מסעדות מצוינות לכל טעם.

מלון מטיילים אילון. מקום מושלם לטיולים בגליל המערבי | צילומי המלון האדיבות רשת מלונות מטיילים

מלון מטיילים אילון. מקום מושלם לטיולים בגליל המערבי | צילומי המלון האדיבות רשת מלונות מטיילים

במלון יש 28 יחידות אירוח המוקפות במדשאות ובצמחייה שופעת – אידיאלי להתרעננות ומנוחה מושלמת בין טיול לטיול. יחידות האירוח מעוצבות בקווים נקיים ונעימים, כוללות מטבחון מאובזר ומשקיפות לנוף או מציעות יציאה ישירה לגינה.

במחיר הלינה כלולה ארוחת בוקר עשירה, שבימים אלו מגיעה ארוזה ישירות לחדר, וכניסה לבריכת הקיבוץ (בקיץ). בקיבוץ עצמו תגלו אטרקציות מהנות לכל המשפחה, דוגמת פינת חי, חנות יד שנייה, מסעדה ובית קפה. בקיץ מתקיימים סיורי עששיות וסדנאות יצירה. צוות המלון ישמח להמליץ לכם על מסלולי טיול ואטרקציות מיוחדות באזור, ואפילו לא תיאלצו להיפרד מהכלב במהלך החופשה, שכן זהו מלון ידידותי לחיות מחמד.

מלון מטיילים אילון. תפאורה מושלמת למנוחה בין הטיולים

מלון מטיילים אילון. תפאורה מושלמת למנוחה בין הטיולים

לפרטים נוספים: טלפון 04-6883040, אתר המלון

בתמונה הפותחת: תצפית על מבצר מונפורט מפארק גורן | צילום שאטרסטוק

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל המערבי

מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל
מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל

בין המושבים היהודים אלקוש ואבן מנחם, הכפר הערבי נוצרי פסוטה, מצפה אבירים והכפר הדרוזי הגדול חורפייש נמצא אחד האזורים המרתקים ביותר בארץ ישראל בכלל ובגליל בפרט. זהו אזור של חורש ים תיכוני צפוף וקוצני, ובו בליל של שמורות ...

אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב
אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב

הגליל המערבי מציע לא רק נופים מרהיבים ואתרים היסטוריים, אלא גם מפגשים רב תרבותיים, מיזמים קולינריים, סדנאות עם בעלי מלאכה ועוד המון הפתעות. פסטיבל אביב בגליל המערבי הוא הזדמנות נהדרת להיחשף לכל העושר שיש לאזור להציע

בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי
בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי

בגליל המערבי קיימות מספר "ערים אבודות" - ישובים עתיקים והרוסים המבצבצים מהיער המקנה להן מראה מסתורי ומסקרן. יואב יעקובי לוקח אותנו לכמה מהן, לטיולים רכובים עם קטעי הליכה קצרים. מתאים גם למשפחות