תפריט עמוד

לופטהנזה חוגגת 50 שנות פעילות בישראל

משתי טיסות שבועיות בשנת 1968, קבוצת לופטהנזה, קבוצת התעופה הזרה הגדולה ביותר הפועלת בישראל, מפעילה כיום יותר מ-80 טיסות שבועיות

ב-3 בנובמבר 1968 חברת התעופה לופטהנזה החלה להפעיל טיסות בקו גרמניה ישראל. ההתחלה היתה צנועה: שתי טיסות שבועיות מפרנקפורט, עם עצירה במינכן ומשם לשדה התעופה לוד. בתחילת שנות השבעים החברה הרחיבה את שירותה והציעה ארבע טיסות שבועיות.

פתיחת הקו לישראל בא בעקבות כינון של יחסים דיפלומטיים בין גרמניה וישראל ב -12 במאי 1965, נקודת ציון ביחסים בין שתי המדינות, שהביא לפיתוח נרחב של קשרים פוליטיים, כלכליים, תרבותיים ועוד. "עבור לופטהנזה, כינון היחסים הדיפלומטיים הוביל להשקת הקו לישראל ב-3 בנובמבר 1968, קו אשר התפתח בהדרגה לאחד הקווים המוצלחים והתוססים של החברה, עם לקוחות מכל העולם, גם במגזר העסקי וגם בזה התיירותי", מציין עופר קיש, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה בישראל.

עופר קיש, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה ישראל (שני משמאל) עם צוות אוויר של לופטהנזה | צילום: יאיר שגיא

עופר קיש, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה ישראל (שני משמאל) עם צוות אוויר של לופטהנזה | צילומים: יאיר שגיא

כיום קבוצת לופטהנזה כוללת בישראל ארבע חברות תעופה – לופטהנזה, SWISS, אוסטריאן איירליינס ובריסל איירליינס. על פי נתוני רשות התעופה, זוהי קבוצת התעופה הזרה הגדולה בישראל, עם יותר מ-80 טיסות שבועיות. בין הקווים החדשים שנפתחו השנה: טיסה של לופטהנזה מפרנקפורט לשדה התעופה עובדה וטיסה של אדלוויז (החברה אף היא בקבוצה) מציריך לעובדה.

בתשעת החודשים הראשונים של 2018, חברות התעופה של קבוצת לופטהנזה הטיסו יותר מ-108 מיליון נוסעים, עם תפוסת מושבים של 82%. "יחד עם זאת, איננו יכולים להרשות לעצמנו 'להתרווח' במושב", אומר עופר קיש. "כדי להישאר תחרותיים ועכשוויים, החברה מתמקדת בחדשנות ובדיגיטיליזציה. לדוגמה, בתחום ההפצה יזמנו את השימוש בטכנולוגית NDC, המחברת משרדי נסיעות ונוסעים פרטיים ישירות אל תוך מערך מלאי המושבים במערכת ההזמנות שלנו. היינו הראשונים לעשות זאת בשנת 2016 וכיום חברות תעופה רבות נוקטות בצעד זה. דוגמה נוספת היא חממת חדשנות בברלין  שחוקרת הזדמנויות דיגיטליות בממשק בין סטארטאפים בתחום התיירות והנסיעות לבין קבוצת לופטהנזה. אחת הדוגמאות לפעילות הזאת הוא מיזם mytaximatch לנסיעות שיתופיות במונית, שהושק בשדה התעופה של מינכן.

חוגגים 50 עם עוגת יום הולדת (מימין לשמאל) בוריס אוגורסקי, עופר קיש, אפרת דורון ויפעת זלינגר | צילום: יאיר שגיא

חוגגים יום הולדת: בוריס אוגורסקי, מנהל התקשורת של קבוצת לופטהנזה באירופה, מזה"ת ואפריקה, עופר קיש, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה ישראל, אפרת דורון ויפעת זלינגר, מנהלות שיווק בקבוצת לופטהנזה ישראל

מעבר להיצע המסלולים הנרחב, לופטהנזה ממשיכה להשקיע בפיתוח מוצרים, הן ביעדים  לטווח בינוני והן ביעדים ארוכי הטווח. הקו לתל אביב היה הראשון שהציע את מערכת הבידור של לופטהנזה עבור יעדים לטווח קצר-בינוני,  באמצעות פלטפורמת Board Connect – ברוב הטיסות לתל אביב וממנה, הנוסעים יכולים לצפות באלפי שעות של וידאו ושמע בטלפון הנייד, בטאבלט ובמחשב הנייד.

בתמונה הפותחת: סילוני מים על מטוס של לופטהנזה לציון 50 שנות פעילות בישראל | צילום: יאיר שגיא
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.