תפריט עמוד

לוס אנג'לס: להשאיר את הארנק בבית

בלוס אנג'לס מתגוררים המון עשירים ומפורסמים, אך למרות זאת אפשר לבלות בה תקופה ארוכה בלי להוציא את הארנק. מחופים ומוזיאונים ועד פארקים ומרדף אחר סלבריטאים - כל הפעילויות החינמיות שעיר המלאכים מציעה

להיזכר בימי התהילה בהוליווד
עבור רבים לוס אנג'לס מזוהה יותר מכל עם הוליווד. הוליווד אמנם כבר לא משמשת כמרכז של תעשיית הקולנוע כפי שהיה בעבר, אבל המותג נשאר. כמה מן המונומנטים של תקופת הזוהר נשארו בשדרת הוליווד המפורסמת, ובחלקם אפשר לבקר ללא תשלום. לב הוליווד הן שדרת הוליווד (Hollywood Boulevard), בקטע המכונה "Walk of Fame", שבין שדרת לה בראה (La Brea Ave) לרחוב גוור (Gower St), החורג גם לחלק מרחוב ויין (Vine St), שבין רחוב יוקה (Yucca St) לשדרת סנסט (Sunset Blvd) המפורסמת. כאן מונצחים השמות הגדולים של תעשיית הבידור באותיות זהב על גבי כוכבי ברונזה ורודים לאורך המדרכות. לא רק כוכבי קולנוע זוכים לכבוד לחקוק את שמם בשדרה, אלא גם אנשי תעשיית המוזיקה, הרדיו, הטלוויזיה והתיאטרון. בשדרת הוליווד מס' 1644 תזכו לראות את הכוכב של מרילין מונרו, במס' 7046 נמצא הכוכב של סטיבן שפילברג, במס' 6801 נמצא הכוכב של שרליז תרון, בשדרות הוליווד 6777 נמצא הכוכב של אלביס פרסלי ואילו במס' 7051 נמצא הכוכב של הביטלס.

בשדרת הוליווד 6925 נמצא מפעל הנצחה משגשג נוסף – הרחבה של התיאטרון הסיני של גראומן (Mann's Chinese Theatre). מרצפות הרחבה מכוסות טביעות רגליים וידיים של המי והמי של הוליווד, בהם ג'ון ויין, טום הנקס, מריל סטריפ, הריסון פורד ודנזל וושינגטון.

אם לא די לכם בכך, תוכלו להמשיך להתרפק על העבר ולחלוק כבוד אחרון לכוכבים הגדולים בבית הקברות של הוליווד (Hollywood Forever Memorial Cemetery) ששוכן בשדרת סנטה מוניקה. כאן קבורים, בין היתר, רודולף ולנטינו, ג'ון יוסטון וססיל בי. דה מיל.

הרחבה של התיאטרון הסיני. טביעות רגליים וידיים של המי והמי של הוליווד

להשתזף בחופי העיר
בלוס אנג'לס שטופת השמש יש מגוון רחב של חופים נפלאים, שברובם ניתן לנפוש, בחינם, במרבית ימות השנה. חוף וניס (Venice Beach) הוא אחד החופים הכי מפורסמים בעיר, והוא מתהדר גם בטיילת יפהפייה ושוקקת חיים, בעיקר בסופי שבוע. כאן אפשר לראות את האנשים הכי יפים בעיר מחליקים על רולר בליידס או רוכבים על אופניים וליהנות מההצגה הכי טובה בעיר – ג'אגלרים, רקדני רחוב וסתם שרירנים הם חלק מהחגיגה. בסופי השבוע מתווסף לכל אלה מעגל מתופפים בחוף. גם לעיירת הנופש סנטה מוניקה  (Santa Monica) יש טיילת יפה עם מסעדות ובתי קפה הומי אדם, מגרש משחק לילדים, מגרשי כדורעף שבהם מתאמנים לעתים שחקנים מקצועיים ו"פארק שחמט" שהינו מעין גרסה קליפורנית לכיכר וושינגטון בניו-יורק.

חוף נוסף שכדאי לפקוד הוא חוף קברילו  (Cabrillo ) שבסן פדרו, שמושלם לשחייה, גלישה ואפילו לצלילת סקובה. אפשר ליהנות מפיקניק על החוף (יש שולחנות מתאימים) ולצפות על האי סנטה קטלינה.

במליבו  (Malibu) יש חופים שכמו נגזרו במיוחד לפי האב טיפוס של החוף הקליפורני המוכר מהקולנוע וסדרות הטלוויזיה. רבים מהם סגורים לקהל ושייכים לעשירים המתגוררים בבתי החוף שלאורך האוקיינוס, אבל יש כמה חופים שפתוחים לקבל כמו חוף סרפריידר. כפי שאפשר להבין משמו, הוא חוף מושלם לגולשים ולאלה שנהנים לצפות בהם. אם אתם מחפשים משהו קצת אחר פנו למזח העץ ההיסטורי שממוקם מזרחית לאזור הגלישה, בו תוכלו לעשות פיקניקף לצפות בציפורים ואפילו לדוג.

טיילת חוף וניס. ההצגה הכי טובה בעיר


לספוג תרבות במוזיאונים  הטובים של העיר
לוס אנג'לס היא אמנם לא בירת אמנות כמו ניו יורק, אבל בכל זאת אפשר ליהנות בה מכמה מוזיאונים מצוינים. הבשורות הטובות הן שהכניסה לחלקם חופשית, בכל ימות השבוע. שני המוזיאונים של פול גטי הם מהטובים במוזיאוני העיר, והם מציגים את אוספי האמנות הנודעים והמרתקים של איל הנפט פול גטי ואוספים שנקנו מקרן שהוקמה בהוראת צוואתו. המוזיאון המקורי, וילה גטי (Getty Villa) במאליבו, בנוי כשחזור של וילה רומית, ובו מוצגות לקהל כ-1,200 יצירות עתיקות מיוון ומרומא מתוך אוסף הכולל מעל 44 אלף מוצגים. המוזיאון השני הוא מרכז גטי (Getty Center), ובו מוצגים האוסף האירופאי וכן אוסף צילומים אירופאים ואמריקאים. הכניסה לשני המוזיאונים חופשית.

מוזיאון חשוב נוסף הוא מוזיאון Moca שלו שני סניפים בדאון טאון לוס אנג'לס. הגדול מבין השניים הוא MOCA Grand Avenue שתוכנן על ידי הארכיטקט אראטה איסוזאקי. המוזיאון השני הוא MOCA Geffen Contemporary, השוכן במבנה ששימש כמגרש חנייה ומוסך למכונית משטרה ועבר הסבה בניצוחו של הארכיטקט הנודע פרנק גרי. שני המוזיאונים מציגים אוסף חשוב של אמנות מודרנית והכניסה אליהם חופשית בכל יום חמישי בין השעות 20:00-17:00.

מוזיאון חינמי נוסף הוא מרכז המדע של קליפורניה שמציע מגוון תצוגות אינטראקטיביות העוסקות בחידושים והמצאות, תהליכי חיים, תעופה וחלל ואקולוגיה. הכניסה למוזיאון חופשית בכל ימות השבוע.

מרכז גטי. אוספי אמנות מרתקים | צילום: קספר כריסטיאנסן


לראות ירוק בפארקים ובגנים
פארק גריפית (Griffith Park) הוא הפארק הכי מפורסם בעיר, ואחד מהפארקים העירוניים הגדולים ביותר בארצות הברית. לצד פעילויות בתשלום כמו משחק גולף, רכיבה על סוסי פוני או נסיעה ברכבת הפארק, מציע הפארק שפע של פעילויות חינמיות לכל המשפחה כמו פיקניק על המדשאות רחבות הידיים או הליכה בשבילים הרבים של הפארק. אחד המקומות המקסימים ביותר להליכה הוא פרן דל (Fern Dell), מקום מסתור שליו ומוצל עם מפלי מים ושרכים. מצפה הכוכבים שבפארק מהווה נקודת תצפית נהדרת על שלט הוליווד המפורסם ועל העיר כולה, כמו גם על הכוכבים שבשמיים. המצפה הונצח בסרטי קולנוע רבים ויש בו אנדרטה לזכרו של ג'יימס דין, שצילם במקום סצנת קרב סכינים בסרט "מרד הנעורים".

פארק פליסדס (Palisades) הוא אחד מהפארקים הוותיקים בעיר, ולדעת רבים הוא היפה שבפארקי העיר. מסלולי ההליכה ומסלולי האופניים נמתחים לאורך מצוקים תלולים מהם נשקף האוקיינוס השקט, ואם תגיעו בשעה הנכונה של היום תוכלו לראות גם שקיעות מרהיבות. הדקלים הפזורים בשטח תורמים לאווירה השלווה השוררת במקום.

פארק נוסף שמציע נופים נפלאים של האוקיינוס, וגם של האי סנטה קטלינה, הוא פוינט פרמין (Point Fermin) שבסן פדרו, בנקודה הדרומית ביותר של לוס אנג'לס. מדשאות מוצלות עם פרגולות מקורות, שבילי הליכה, גנים צבעוניים וטיילת שבנוסף לנופים מרהיבים ניתן לראות ממנה, אם יתמזל מזלכם, גם דולפין משתעשע או אריות ים הם חלק ממה שמחכה לכם בפארק המקסים הזה. כדי שתוכלו לראות טוב יותר את הנוף הוצבו במקום טלסקופים (בתשלום). המגדלור שנמצא במקום מאז 1874 יגרום למצלמות שלכם לתקתק.

בנוסף לפארקים, התברכה העיר גם בגנים נפלאים. גני דסקנסו (Descanso Gaedens) הם גן עדן עירוני נפלא, עם יער אלונים, שיחי קמליות, אגם, פלגי מים אשר זורמים מתחת לגשרי עץ קטנים ופריחה נהדרת. בגנים הבוטניים של ספריית הנטינגטון (HUNTINGTON LIBRARY, ART COLLECTIONS, & BOTANICAL GARDENS) אפשר ליהנות מגן סיני וגן יפני מדהימים ביופיים.

לחפש מפורסמים בבוורלי הילס
מצוד אחר מפורסמים עשוי להיראות לחלקנו מעט פתטי, אבל זה לא מונע מהמוני תיירים להגיע לבוורלי הילס מדי יום בחיפוש אחר סלבריטאים מקומיים, כשהם מצוידים ב"מפות בתי כוכבים" שניתן לרכוש בעיר. על המפות מסומנים בתיהם של תושביה המפורסמים של העיר, בהם ג'ק ניקולסון, וורן בייטי וג'ניפר אניסטון, אבל בדרך כלל ניתן לראות רק גדרות גבוהות ושערים מפוארים. כדי להגדיל את הסיכוי לפגוש את השחקן הנערץ עליכם כדאי לפנות לרחוב הקניות המפורסם והיקר רודיאו דרייב (Rodeo drive) . בשביל להצטרף לחגיגת הקניות תזדקקו לקשרים טובים עם מנהל הבנק, אבל השיטוט ברחוב והצפייה בעוברים ושבים הם לגמרי בחינם.

רודיאו דרייב. בשביל לקנות פה צריך להתיידד עם מנהל הבנק


להשתתף כקהל בתוכנית טלוויזיה
עיר הסרטים היא גם בירת עולם הטלוויזיה. העלילות של "סיינפלד" ו"חברים" אומנם התרחשו בניו יורק, בדיוק כפי ש-ER תיארה את עולמו של חדר המיון בשיקגו, אך כולן מצולמות בתוככי אולפני עיר המלאכים בקליפורניה. תוכניות אירוח, בידור וסיטקומים רבים מצולמות בפני קהל חי, וניתן להיות חלק ממנו ללא תשלום. כרטיסים לתוכניות טלוויזיה מחולקים לעתים חינם בשדרת הוליווד ליד התיאטרון הסיני, ואם הינכם מעוניינים בתוכנית ספציפית כדאי לפנות ישירות לאולפנים. שימו לב כי כרטיס להקלטה אינו מבטיח לכם מקום – פעמים רבות מחולקים כרטיסים עודפים, ועל כן רצוי להגיע לאולפן ביום ההקלטה מוקדם ככל האפשר כדי לשריין מקום בראש התור.

למידע על תוכניות המצולמות בפני קהל וכרטיסים

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.