תפריט עמוד

לוכד נחשים: כל מה שחשוב לדעת

המפגש עם נחש, בבית או בעבודה, מבהיל, מלחיץ ומצריך תגובה מהירה ונכונה. בין השאר, על פי חוק אסור לפגוע בנחש ויש לשחררו אל הטבע בהקדם האפשרי. הזמנת לוכד נחשים מוסמך, אמין ובעל ניסיון תפתור את הבעיה ביעילות ובאופן מקצועי

נדמה כי ביקור בגן החיות ימשוך אתכם דווקא אל האזורים בהם נמצאים בעלי החיים שאיתם לא תרצו להגיע במגע ביום יום שלכם. הסיבה? סקרנות רבה בעקבות האקזוטיות שבאריות, נמרים, וכן – גם בנחשים. אבל מפגש מקרי עם נחש בסביבת המגורים או העבודה שלכם יכול ליצור בהלה גדולה, ובעיקר בעת שמתנהלים במפגש מקרי שכזה שלא על פי הנדרש.

המציאות כיום בישראל היא שישנה תנופת בנייה גדולה וניכרת. התוצאה? מרחבים מוריקים שהופכים לאזורים מיושבים. כך, לא מעט חיות בר נדחקות מהאזורים הטבעיים שלהם, מה שמביא לא אחת לאותם מפגשים מקריים עם נחשים שיוצרים בהלה גדולה מאוד. אותה השתלטות על אזורים טבעיים למעשה יוצרת מצב שבו המזון של הנחשים הופך נדיר יותר, מה שמביא אותם לחפש אחר מקורות מזון גם באזורים מיושבים. בכל מקרה בו אתם נתקלים בנחש, אל תתפעלו את הסיטואציה לבדכם, אלא קראו לשירות של לוכד נחשים.

לפני שלוכד הנחשים יגיע אליכם, תקבלו תדרוך מקוצר למינוף תחושת הביטחון והבטיחות שלכם: בודדו את הנחש במידה והדבר אפשרי, הישארו איתו בקשר עין ואף צלמו אותו – מה שיאפשר לעקוב אחריו במידה ותאבדו איתו קשר עין.

לוכד הנחשים – מי עתיד להגיע אליכם?

לכידת הנחשים המון פעמים מצטיירת כעסק שכל הנדרש לטובת ביצועו הוא אומץ. בפועל, מדובר על אנשי מקצוע שעוברים הכשרות מתאימות, כאשר המטרה כפולה: ללכוד את הנחש ולדאוג לבטיחותכם, תוך שלא מזיקים לנחש. במידה רבה, אפשר לומר שעסק לכידת הנחשים אינו רק מסוכן, אלא שהוא גם די מסובך. בישראל נחשבים הנחשים לבעלי חיים מוגנים, כך שפגיעה בהם נחשבת לעבירה על החוק. מעבר לכך שאסור לפגוע בהם, גם אסור להחזיקם לאורך זמן מבלי לשחררם לאזורם הטבעי – מה שהופך את עבודתו של הלוכד למעט סבוכה.

הבנתם נכון: במידה שאתם פוגעים בנחש במהלך הניסיון להרחיק אותו מסביבתכם, הרי שאתם עוברים על החוק. הדרך היחידה לנטרל את האירוע היא באמצעות תיאום עם לוכד הנחשים שיגיע אליכם במהירות האפשרית. לכידת הנחש מתבצעת על ידי לוכד מוסמך בלבד, כאשר לאחר הלכידה הוא ישוחרר באזור שמורת טבע, לא לפני שיבוצע תיאום מלא אל מול פקח השמורה בה עתיד להשתחרר הנחש. עם הגעת הלוכד אליכם, אל תהססו לדרוש אישור המעיד על עבודתו כחוק ועל פי הנדרש. מדובר על אישור הניתן ללוכדים לאחר שהם עוברים את הבחינות הנדרשות.

מזמינים אך ורק לוכד נחשים מוסמך

הבהלה שאתם חשים אל מול הנחש היא טבעית ומקורה בעיקר במפגש זר לכם, שאינכם יודעים להתנהל בו. אם אתם נקלעים למצב שבו נחש נמצא בסביבת המגורים או העבודה שלכם, חשוב מאוד לקרוא ללוכד נחשים מבלי לנקוט בכל פעולה אקטיבית לסילוק הנחש. שימו לב: בריחה שלכם מהאזור בו נמצא הנחש מסכנת אתכם, ובעיקר תקשה בהמשך על עבודת הלוכד. ההמלצה החד משמעית היא לא לתקוף את הנחש ולא לברוח לחלוטין מהאזור בו הוא נמצא.

איך עליכם להתנהל אל מול הנחש עד לרגע בו יגיע לוכד הנחשים? כל שעליכם לעשות הוא להתרחק מהנחש, ולאפשר לו לזחול באזורים בהם הוא נע. שימו לב כי ההתרחקות שלכם מאזור בו נמצא הנחש חיונית והכרחית, אך יחד עם זאת עליכם לשמור איתו על קשר עין ולעקוב אחר אזור הזחילה שלו. המטרה היא לאפשר ללוכד הנחשים ללכוד את הנחש במהירות, מבלי שיתבזבז זמן רב בחיפוש אחריו. חשוב מאוד להדגיש כי בכל מקרה בו הנחש הגיע עמכם במגע, גם אם לא מדובר על הכשה, חשוב להזמין גם שירותי רפואה דחופה לטובת אבחון וקבלת טיפול מידי.

לא רק הסמכה, גם מקצועיות וניסיון

סביר מאוד כי במצב בו אתם זקוקים לשירות של לוכד נחשים, אתם בעיקר זקוקים למענה מהיר ככל הניתן. אכן, מדובר על מצב לחץ שאינכם יודעים איך להתנהל בו, אך חשוב מאוד לוודא בשיחת הטלפון שלכם עם הלוכד מה הניסיון שלו. מעבר לכך ששנות הפעילות שלו מעידות על מידת הניסיון שלו והיכולת שלו ללכוד מהר יותר, הרי שתוכלו גם לשאול כמה שאלות בסיסיות שיאפשרו לכם להבין בעצמכם האם מדובר על לוכד מקצועי ומנוסה: תוכל לשאול איך מתבצעת הלכידה בפועל, מה קורה במידה שניסיון הלכידה כשל, מה העלות עבור השירות וכדומה. אופי התשובות של הלוכד יאפשר לכם לגבש עמדה האם מדובר על איש מקצוע או על חובבן שכנראה כדאי שלא לעבוד מולו.

לקטו המלצות על לוכד מוסמך מהמעגל הקרוב אליכם

הדרך שלכם להגיע אל לוכד נחשים מקצועי ומנוסה היא בראש ובראשונה דרך המעגל הקרוב אליכם. במקרים שכאלו, סביר להניח כי תזעיקו שכנים לדירה או קולגות למקום העבודה שיהיו נוכחים אתכם בסיטואציה. זהו בדיוק הרגע שבו אותו מעגל שיהיה נוכח אתכם, יוכל להמליץ לכם על לוכד נחשים. בעוד עבודה אל מול אנשי מקצוע אחרים יכולה להסתכם בעבודה טובה יותר או טובה פחות, חשוב לזכור כי כאן המקרה הוא שונה לגמרי: לא אחת, מדובר על חיים ומוות, כך שאין מקום לטעויות או לעבודה מול לוכדים שאינם מנוסים או רציניים.

ומה בדבר המחיר?

לוכד הנחשים צריך להציע לכם מחיר המשקף את הענף. איש מקצוע אמין יציע לכם מחיר נוח שיגרום לכם שלא להסס, אלא פשוט להזמינו לטובת לכידת הנחש. מנגד, ישנם לוכדים המודעים היטב לעובדה כי מדובר על מקרי לחץ שעל מנת לנטרל אותם, יהיו אלו שיסכימו לשלם הרבה. המצוקה הרגעית שלכם לא צריכה לקרוע לכם את הכיס. לוכד נחשים מקצועי ירגיע אתכם, יגלה אדיבות ויגיע אליכם במהירות.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.