תפריט עמוד

לאן לנסוע ביוני

חודש יוני הוא זמן מוצלח במיוחד לטיול בחו"ל. בחצי הכדור הצפוני הקיץ מגיע, מזג האוויר נעים ואפשר לבלות בחוץ וליהנות משורה ארוכה של פסטיבלים ומופעי חוצות. הטבע גם הוא לא מאכזב ביוני, כשהכל עדיין ירוק, פורח ושופע מים, ובצפון נורווגיה אפשר ליהנות אפילו משמש חצות. להנה כמה יעדים מומלצים לחודש יוני:

נורווגיה: פיורדים, מפלים ושמש חצות

נורווגיה, שיכולה להתחרות בקלות על תואר המדינה היפה באירופה, יפה בכל עונה, אבל מזג האוויר בה לא תמיד מסביר פנים. הקיץ, בין ראשית יוני לסוף אוגוסט, הוא העונה הטובה ביותר לביקור, הודות למזג האוויר הנעים שמאפשר ליהנות מטיולים ארוכים בפיורדים. תקופה זו גם נוחה במיוחד לטיול משום שכל קווי הרכבת, האוטובוס והמעבורת פועלים בתדירות גבוהה, מה שלא קורה בשאר עונות השנה. מבין חודשי הקיץ, המומלץ ביותר הוא חודש יוני. המוני התיירים של יולי-אוגוסט עוד לא כאן, המפלים נמצאים בשיא זרימתם ומדרונות ההרים עדיין מכוסים בפריחה נהדרת. ויש עוד סיבה טובה להגיע דווקא ביוני – בתקופה זו של השנה אפשר ליהנות מהמראה המפעים של שמש חצות וליהנות מימי טיול ארוכים במיוחד. ככל שמצפינים, שעות האור רבות יותר, ובאזור החוג הארקטי השמש כלל לא שוקעת עד סוף חודש יולי.

מפלים בנורווגיה. בחודש יוני הכל ירוק ושופע מים

מפלים בנורווגיה. בחודש יוני הכל ירוק ושופע מים | צילומים: שאטרסטוק

לונדון: גינות, סוסים ומחזות זמר

כל חודש בשנה מתאים לביקור בלונדון, אבל ביוני בירת הממלכה הבריטית פשוט פורחת. מזג האוויר נעים, ההמונים יוצאים אל השמש ובעיר מתקיימים המון אירועים ופסטיבלים. קודם כל, ביוני חוגגים את יום הולדתה של המלכה, אירוע שמצוין במצעד חגיגי בהשתתפות חיילי משמר המלכה, תזמורות, הסוסים המלכותיים וכמובן בני משפחת המלוכה. אירוע נוסף באווירה מלכותית שמתקיים בחודש יוני הוא הרויאל אסקוט (Royal Ascot). מרוץ הסוסים המלכותי מאפשר לצפות לא רק בטובי הסוסים והרוכבים של אירופה אלא גם לראות את בני משפחת המלוכה והמון מפורסמים אחרים ולחזות בטרנדים האחרונים באופנה, ובעיקר בתצוגות כובעים גרנדיוזיות.

מלכת אנגליה נוסעת בכרכרה במסגרת חגיגות יום הולדתה | צילום: Lorna Roberts / Shutterstock.com

מלכת אנגליה נוסעת בכרכרה במסגרת חגיגות יום הולדתה | צילום: Lorna Roberts / Shutterstock.com

חוויה מסוג אחר לחלוטין מצפה למבקרים בריג'נט'ס פארק, שם מתקיים פסטיבל האוכל "הטעם של לונדון" (Taste of London) עם דוכני מזון של המסעדות המובילות בלונדון, הדגמות בישול, סדנאות ואווירה טובה. בכיכר טרפלגר מתקיים ביוני אירוע West End Live שבמסגרתו יועלו קטעים מוזיקליים ממחזות הזמר הפופולריים בעיר, בהשתתפות הצוות המקורי,  והכל בחינם. בשנים קודמות אפשר היה לראות פה, בין היתר, את עלובי החיים, פנטום האופרה ומלך האריות. ואם אתם חובבי גינון וגינות ממש כמו הבריטים, תיהנו ביוני מסופשבוע פתוח של גינות במהלכו נפתחות כ-200 גינות פרטיות לציבור הרחב.

הקיץ הוא זמן נהדר לצאת לפארקים של לונדון

הקיץ הוא זמן נהדר לצאת לפארקים של לונדון

הונג קונג: סירות ואופרה

נכון, הונג קונג ביוני חמה ולחה, ויש גם חשש לטייפונים. אבל בחודש יוני מתקיימים בעיר כמה אירועים מיוחדים שמצדיקים את ההגעה לכאן. הגדול מכולם הוא מרוץ סירות הדרקון שמתקיים לכבודו של הגיבור האגדי צ'ו יואן, שהטביע את עצמו בנהר מי לו לפני למעלה מאלפיים שנה. על פי המסורת, המתחרים שטים בנהר בסירות מרהיבות וססגוניות ומתופפים בתופים כדי להרחיק מגופתו את הרוחות הרעות. בחודש יוני נפתח גם פסטיבל האופרה הסינית שמאפשר הצצה לתרבות הסינית המיוחדת. מלבד זאת, יש בהונג קונג עוד המון אטרקציות נהדרות לכל עונה, כמו פסגת ויקטוריה, פסל הבודהה הגדול באי לנטאו ונמל ויקטוריה, בו מתקיים מדי ערב מופע סימפוניית האורות המרהיב.

מרוץ סירות הדרקון, מהאירועים שלא כדאי להחמיץ בהונג קונג | צילום: ostill / Shutterstock.com

מרוץ סירות הדרקון, מהאירועים שלא כדאי להחמיץ בהונג קונג | צילום: ostill / Shutterstock.com

קוסקו ומאצ'ו פיצ'ו, פרו: טרקים ופסטיבלים

העונה הטובה ביותר לביקור בפרו היא החורף, בין מאי לספטמבר. זוהי העונה היבשה, השמיים בהירים וצלולים ומזג האוויר נהדר לטיולים ולטרקים, ובמיוחד לטרק דרך האינקה הפופולרי שמוביל למאצ'ו פיצ'ו. אם צריך לבחור חודש אחד להתמקד בו, הרי שזהו חודש יוני. לא רק שמזג האוויר נעים, ב-24 ביוני מתקיים במבצר סקסאיוומאן שבקוסקו פסטיבל אינטי ריימי, פסטיבל השמש. הפסטיבל, אשר נולד בתקופת האינקה, נחגג לרגל היום הצר בשנה שעל פי לוח השנה של האינקה הוא גם היום הראשון של ראש השנה. לפי מסורת האינקה השמש נשארת באותו מקום מה-21 ביוני עד ה-24 ביוני. החגיגות כוללות טקסים דתיים בהם חולקים כבוד לאל אינטי, אל השמש. הפסטיבל כולל ריקודים, תהלוכות ותחרויות.

צעירים בלבוש מסורתי בחגיגות האינטי ריימי בקוסקו | צילום: SL-Photography / Shutterstock.com

צעירים בלבוש מסורתי בחגיגות האינטי ריימי בקוסקו | צילום: SL-Photography / Shutterstock.com

פארק ילוסטון, ארצות הברית: גייזרים, פריחה וחיות בר

פארק ילוסטון (Yellowstone), הפארק הלאומי הראשון בעולם ואחד מהפארקים המגוונים בארצות הברית, הוא אתר נפלא לטיול בכל עונה. יש בו אגמים, קניונים, נהרות, יערות וגם נופים געשיים, שכוללים בריכות מבעבעות, מעיינות חמים וגייזרים, ובראשם הגייזר "הזקן הנאמן". חודש יוני נחשב לאחד מהחודשים המוצלחים ביותר לביקור בפארק. מדרונות ההרים מכוסים בפריחה אביבית נהדרת, הכל שופע מים וזוהי גם עונה מצוינת לצפייה בחיות בר – האיילים הצעירים שרק נולדו עושים את צעדיהם הראשונים וסיכויי הצפייה בדובי הגריזלי שהתעוררו משנת החורף גבוהים במיוחד.

בחודש יוני יש סיכוי לא רע למפגש עם דובי גריזלי בפארק יילוסטון

בחודש יוני יש סיכוי לא רע למפגש עם דובי גריזלי בפארק יילוסטון

בתמונה הפותחת: מטיילת נהנית משמש חצות באיי לופוטן
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.