תפריט עמוד

לאן כדאי לנסוע ביום העצמאות

באביב, כשמזג האוויר נעים, הפריחה בשיאה והאתרים הרבה פחות עמוסים, זה הזמן המושלם לחופשה קצרה. ואם מחברים את יום העצמאות לסוף שבוע אפילו לא מפסידים יותר מדי ימי עבודה... לפניכם המלצות לכמה יעדים מוצלחים בחו"ל, כולם במרחק טיסה קצרה מישראל

בשנים, כמו השנה למשל, שבהן יום העצמאות מתחבר לסוף שבוע, כדאי לנצל את הזמן לקפיצה  קטנה בחו"ל. זאת תקופה מושלמת לטיול באירופה – האביב בשיאו, עם הפריחות היפות והמרחבים הירוקים, זאת עדיין לא עונת התיירות כך שהמחירים של הטיסות, המלונות והאטרקציות זולים יותר וגם לא תצטרכו להצטופף בתורים ארוכים בכניסה לאתרים. מושלם, כבר אמרנו?

ואם כבר טסים לאירופה לכמה ימים, למה לא לנצל את הטיסות הישירות הרבות שנוספו בשנה-שנתיים האחרונות כדי להגיע לכמה יעדים מעניינים ופחות צפויים, בלי לוותר על כמה אופציות מוכרות ואהובות תמיד.

לאכול טוב בנאנט

טיסות ישירות וזולות לנאנט, במערב צרפת, מהוות הזדמנות נהדרת לבקר בעיר היפה שנהר הלואר חוצה אותה. נאנט היא עיר סטודנטיאלית עם סצנה אמנותית תוססת והרבה יצירות יוצאות דופן של אמנות רחוב. בנוסף, היא גדושה באתרים היסטוריים ובפנינים  ארכיטקטוניות. האתר המפורסם ביותר הוא טירת הדוכסים המבוצרת שהוקמה במאה ה-13 כמקום מושבם של דוכסי בריטאני. את האביב תוכלו לחגוג בפארקים העירוניים ובגן Jardin des Plantes, גן מקסים עם 10,000 מיני צמחים וחממות טרופיות. בין המוזיאונים המעניינים נמליץ על מוזיאון הטבע, מוזיאון הדפוס ומוזיאון ז'ול ורן המוקדש לסופר יליד העיר. ומכיוון שאנחנו בצרפת, אוכל מהווה חלק בלתי נפרד מחוויית החופשה. נאנט נמצאת במפגש בין עמק הלואר וחבל בריטאני והמטבח שלה מושפע משני האזורים, כשהקרבה לאוקיינוס האטלנטי לתפריט מנות של דגים ומאכלי ים.

נאנט. הטיסות הזולות מספקות סיבה טובה לבקר בעיר היפה הזאת | צילומים: שאטרסטוק

נאנט. הטיסות הזולות מספקות סיבה טובה לבקר בעיר היפה הזאת | צילומים: שאטרסטוק

להתפעל מהפריחה בהולנד

אירופה מתאימה באופן כללי לטיולים אביביים, אבל מלכת האביב האירופי היא כמובן הולנד. מאמצע אפריל ועד אמצע מאי תוכלו ליהנות מפריחה מרהיבה של צבעונים בכל פארק ובכל גינה ציבורית, כששיא השיאים הוא בשדות הצבעונים באזור העיר ליסה (Lisse) וגני קוקנהוף הסמוכים. הגנים המדהימים נמצאים כשעה נסיעה מאמסטרדם והם פתוחים רק חודשיים בשנה, בין מרץ למאי (ב-2019 הם נסגרים ב-19 במאי, כך שזאת הזדמנות שלא תחזור עד השנה הבאה). בגני הפרחים, הגדולים מסוגם בעולם, אפשר להתרשם מאינספור צבעונים בכל הצורות והצבעים (כך תוכלו לגלות אם באמת יש צבעוני שחור) לצד פרחי בצל ופקעת רבים מאוד.

באמסטרדם עצמה תוכלו ליהנות משייט בתעלות, שיטוט ברובע יורדן הטרנדי עם שלל גלריות וחנויות מיוחדות, רכיבה על אופניים בשבילים השלווים של הפארק העירוני העצום וונדלפארק ובילוי בכיכר ליידספליין העמוסה בבתי קפה וברים. ביום קריר או גשום, אין כמו קפיצה לאחד המוזיאונים לאמנות דוגמת מוזיאון ואן גוך, הרייקסמוזיאום והמוזיאון לאמנות מודרנית סטיידליק.

גני קוקנהוף בהולנד. בראשית מאי עדיין אפשר ליהנות מפריחה מרהיבה של צבעונים

גני קוקנהוף בהולנד. בראשית מאי עדיין אפשר ליהנות מפריחה מרהיבה של צבעונים

לשתות בירה במינכן (לא רק באוקטוברפסט)

מינכן מפורסמת באוקטוברפסט, פסטיבל הבירה שמתקיים בה בכל שנה בסתיו, אבל באביב יש סיבה לא פחות טובה לנסוע לבירת בוואריה. בתקופה זו מתקיים בעיר יריד האביב, Frühlingsfest – הגרסה האביבית והאינטימית יותר של האוקטוברפסט. גם בפסטיבל האביבי תגלו אוהלי בירה ענקיים (בכל זאת, מינכן…), הרבה מוזיקה, הופעות, מתקני ירידים ואווירה עליזה. מעבר לכך, מינכן נעימה מאוד בעונה זו – תוכלו לתפוס שמש אביבית במדשאות של הגן האנגלי במרכז העיר, לקפוץ למוזיאון BMW שמציג דגמי מכוניות היסטוריים לצד דגמים עתידניים של היצרן הגרמני הנחשב, לעשות שופינג בבתי כלבו, בחנויות בוטיק ובשווקי פשפשים (הכל לפי הטעם והמחיר) ואפילו לקפוץ לטיול מחוץ לעיר, אל טירת נוישווינשטיין האגדית.

יריד האביב במינכן. דוכנים, מתקני ירידים, בירה ונקניקיות ואווירה עליזה |צילום: Luisa Fumi / Shutterstock.com

יריד האביב במינכן. דוכנים, מתקני ירידים, בירה ונקניקיות | צילום: Luisa Fumi / Shutterstock.com

סולידריות בגדנסק

עם כל הכבוד לוורשה, בירת פולין, וקדחת הקניות הזולות, טיסות הלואו קוסט פתחו אפשרויות מעניינות נוספות בפולין. אחת הערים הפולניות המסקרנות שאליהן אפשר להגיע בטיסה ישירה מישראל היא גדנסק (Gdańsk), עיר נמל חשובה בצפון פולין, לצד הים הבלטי. הבתים הצבעוניים על קו המים יגרמו לכם להרגיש כאילו הגעתם לקופנהגן. ומה עושים בגדנסק? תוכלו לשבת באחד מבתי הקפה הרבים במדרחוב דווגה (Długa), לצפות בעוברים והשבים וליהנות ממופע של מוזיקאי רחוב, להתרשם מהמספנות השוקקות (שם התחילה ב-1980 תנועת סולידריות בהנהגתו של לך ולנסה) ולבקר במרכז סולידריות, מוזיאון המוקדש לתנועה שהאיצה את נפילת הקומוניזם. גדנסק מהווה בסיס מצוין לטיול בצפון פולין: בין השאר, אל טירת מאלבורק המרשימה מהמאה ה-13 או טיול באזור האגמים המזוריים – אזור מקסים של אגמים, יערות ותעלות מים.

בתים צבעוניים על קו המים בגדנסק

בתים צבעוניים על קו המים בגדנסק

טיול חופים במונטנגרו

המדינה הבלקנית הקטנה, שפירוש שמה הוא "ההר השחור", היא יעד מושלם לאוהבי טבע ונוף. בעונה יש טיסות ישירות מישראל, כמו גם חבילות נופש הכוללות טיסה ומלון, לרוב סמוך לחוף הים האדריאטי. לא חשוב באיזו עיירה תתמקמו, תוכלו לבלות על חוף הים, לטייל לאורך מפרץ קוטור היפהפה ולשוט בו ולבקר באחד משני האיים, סנט ג'ורג' וגבירתנו של הסלעים. אם תרצו להתרחק מהים, תוכלו לטייל אל אגם שקודרה, האגם הגדול בבלקן, ולקניון נהר טרה הדרמטי (במזג אוויר נוח אפשר לצאת לרפטינג בנהר, שבאביב הוא מלא מים ושוצף). עוד אפשרות מוצלחת היא להמשיך לאורך רצועת החוף הקצרה של מונטנגרו, לחצות את הגבול לקרואטיה השכנה ולבקר בדוברובניק היפהפייה, שמחומותיה העתיקות יש תצפית נפלאה על גגות הרעפים של העיר ואל הים המנוקד בסירות ובאיים קטנים.

מפרץ קוטור במונטנגרו, שמפורסמת בחופיה היפים ובמפרציה הקסומים

מפרץ קוטור במונטנגרו, שמפורסמת בחופיה היפים ובמפרציה הקסומים

 

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.