תפריט עמוד

לאן כדאי לנסוע ביולי

יולי הוא אחד מחודשי החופשה הפופולריים ביותר, לא רק אצלנו, גם בשאר העולם. כדי להימנע מצפיפות ודוחק, יש לנו הצעות לכמה יעדים נהדרים, מאיסלנד ועד קנדה, שיפה במיוחד לטייל בהם ביולי

כולם נוסעים לחו"ל בחודש יולי, או כך לפחות זה נראה. החופש הגדול ומזג האוויר הקיצי הופכים את יולי לחודש פופולרי במיוחד בעולם הנסיעות, לא רק בקרב הישראלים אלא בעולם כולו.  יש אינספור יעדים, בעיקר באירופה ובצפון אמריקה, שמתאימים לחופשה, עם מזג אוויר נעים והרבה פסטיבלים ואירועי קיץ. מתוכם, בחרנו כמה מקומות שיש הצדקה מיוחדת לבקר בהם דווקא ביולי:

איסלנד
איסלנד הקרה והדרמטית היא מקום נהדר לטייל בו בחודש יולי. בתקופה זו שעות האור ארוכות במיוחד – כעשרים שעות אור ביממה, מזג האוויר נעים יותר מבכל חודש אחר של השנה והכבישים שהיו קפואים עד לפני זמן קצר נפתחים, מה שמאפשר לגלות את הטבע הפראי של איסלנד בקלות ובנוחות. וטבע פראי יש באיסלנד בשפע – קרחונים, פיורדים, גייזרים, שדות לבה, מפלים אדירים, כרי מרעה ירוקים וחופים מבודדים הם רק חלק מהנופים שמחכים לכם פה. את כל אלה אפשר לגלות בקיץ במגוון דרכים – ברכב, ברגל, ברכיבה על אופניים, ברכיבה על סוסים ובשייט קיאקים. תקופה זו היא גם הטובה ביותר לצפייה בלווייתנים, עם אחוזי צפייה גבוהים במיוחד, בעיקר בסיורים שיוצאים מהוסאוויק, בירת הלווייתנים של איסלנד. גם הבירה רייקאוויק תוססת ומלאת חיים במיוחד בתקופה זו של השנה, המקומיים יוצאים החוצה בהמוניהם ומתקיימים אירועי חוצות רבים.


נוף טיפוסי באיסלנד

קוויבק, קנדה
חבל קוויבק שבדרום-מזרח קנדה הוא יעד נפלא לחופשת קיץ. מזג האוויר הנעים בקיץ, אחרי חורף קפוא במיוחד, מאפשר ליהנות מטיולים בטבע שנמצא עכשיו במיטבו. הטבע הקוויבקי כולל הרים, יערות, נהרות ונחלים, ובקיץ כל אלה מזמינים לטיולים רגליים, רכיבה על אופניים, שייט בקיאק או בקאנו ודיג. בקיץ אפשר גם לצאת לשייט צפייה בלווייתנים בשפך הנהר סנט לורנס, שם הסיכוי לראות לווייתנים גבוה במיוחד.

חבל קוויבק הקנדי, השופע מים ויערות, הוא יעד נהדר לטיול בקיץ

גם הערים הקוויבקיות עם השיק הצרפתי, כמו קוויבק ומונטריאול, מהוות סיבה מרכזית לבקר באזור, ובמיוחד בקיץ, אז מתקיימים בהן שלל אירועים. מונטריאול מפורסמת במיוחד באירועי הקיץ שלה, כשלאורך כל הקיץ מתקיימים בה אירועים מלהיבים, ובראשם פסטיבל הג'אז של מונטריאול, שמתקיים בסוף יוני ותחילת יולי וכולל הופעות של טובי אמני הג'אז בעולם. אירועים נוספים שמתקיימים בעיר ביולי הם אירועי יום קנדה, פסטיבל מונטריאול לאמנויות הקרקס, מרוץ סירות הדרקון, פסטיבל הצחוק, התחרות הבינלאומית לזיקוקי דינור ועוד ועוד, כולם יוצרים בעיר תחושה עליזה של הפנינג.

אגם ז'נבה, שוויץ
שווייץ כולה היא יעד נהדר לטיול קיצי, כשההרים, שהיו מושלגים בחורף, מתכסים בפריחה מקסימה, המפלים, הנחלים והנהרות שופעים במים ומטיילים ומטפסי הרים רבים מגיעים כדי ליהנות מהטבע המקסים. אחד מהאזורים שמתאימים במיוחד לטיול ולחופשה בחודש יולי הוא אזור אגם ז'נבה. זה זמן מצוין לטייל סביב האגם היפהפה, השני בגודלו במרכז אירופה, כשבקיץ ההרים סביבו משתקפים בו כבמראה. לצד ביקור בז'נבה וטיולים רגליים בהרים שמסביב, בקיץ אפשר לערוך סיור יין בין הכרמים שמעטרים את הגבעות שמשקיפות על האגם. בנוסף ליין משובח, האזור מציע נופים פסטורליים נפלאים וכפרים ציוריים. סיבה נוספת לבקר באזור אגם ז'נבה בקיץ היא פסטיבל מונטרה, פסטיבל הג'אז שמתקיים בעיר היפה מונטרה (Montreux) שלגדות אגם ז'נבה מדי שנה בחודש יולי. הפסטיבל מארח את גדולי אמני הג'אז בעולם לצד אמנים מובילים מז'אנרים מוזיקליים נוספים.


גבעות עטורות כרמים לשפת אגם ז'נבה

אלסקה
הקיץ הוא הזמן הטוב ביותר לבקר באלסקה וליהנות מהטבע הפראי שלה, שכולל פיורדים עמוקים, קרחונים דרמטיים ויערות עבותים. בתקופה זו מזג האוויר באלסקה נעים במיוחד, כאשר חודש יולי הוא החמים ביותר בשנה, והטבע נמצא במיטבו. בנוסף, בחודש יולי שעות האור ארוכות במיוחד ואפשר לטייל שעות ארוכות בטבע ללא הפרעה. באלסקה נמצאת גם אוכלוסיית דובים מרשימה במיוחד, ובחודש יולי, כאשר דגי הסלמון שוחים במעלה הנהרות והדובים משחרים לטרף, סיכויי הצפייה בדובים גבוהים במיוחד. אחד המקומות הטובים במיוחד לצפייה בדובים הוא הפארק הלאומי קטמאי, שם יש אוכלוסייה של למעלה מ-2,000 דובים. ריכוז גבוה במיוחד של דובים נמצא באזור מפלי ברוקס, שם הוקמו עמדות תצפית מיוחדת שבהן יכולים המבקרים לצפות בדובים ללא הפרעה.


דב גריזלי והשלל שמצא במפלי ברוקס

קניה
בכל שנה בחודש מאי מתחילה הנדידה הגדולה של העדרים העצומים של הגנו והזברות, ובעקבותיהם האריות, משמורת הסרנגטי בטנזניה לעבר שמורת המסאי מארה בקניה, שם מחכה להם עשב ירוק ורענן. זהו מסע ארוך ומייגע של כ-800 קילומטר אשר רבות מהחיות לא מצליחות לסיים. בחודשים אלה מגיעים לקניה וטנזניה מטיילים רבים מכל העולם כדי לצפות במראה המרגש של הנדידה. אחד מהשיאים של תקופה זו, לפחות עבור המטיילים, מתרחש בחודש יולי, אז חוצים העדרים העצומים את נהר המארה, אשר מימיו שורצים בתנינים. זוהי הסיבה המרכזית לבקר בקניה בעונה זו של השנה, אבל יש יתרונות נוספים לביקור בקניה בחודש יולי – זוהי העונה היבשה והסיכוי לגשמים נמוך מאוד, השמיים כחולים ובהירים, ובתקופה זו יש גם פחות יתושים.


עדרי גנו חוצים את נהר המארה, אחד מהשיאים של עונת הנדידה

פריז
פריז אולי רומנטית יותר בסתיו ובאביב, אבל גם בקיץ יש לעיר הזו קסם מיוחד. בתקופה שלפני הואקאנס, חופשת הקיץ שמרחיקה את הפריזאים מהעיר, מתקיימים בעיר שלל אירועים משמחים והפריזאים, ואיתם גם התיירים, יוצאים בהמוניהם לרחובות. האירוע הגדול ביותר בתקופה זו של השנה הוא יום הבסטיליה, ב-14 ביולי. את היום הזה מציינים בעיר באירועים חגיגיים רבים, ובהם המצעד הצבאי המסורתי בשדרות השאנז אליזה, ומופע זיקוקים מרהיב בגני טרוקדרו. כדי ליהנות מתצפית טובה על הזיקוקים מבלי להידחק עם ההמונים מומלץ להזמין שייט עם ארוחת ערב על נהר הסן, וליהנות מהתצפית הטובה ביותר שיש. זאת ועוד, בתחנות כיבוי האש שברחבי העיר מתקיימים ביום זה נשפי ריקודים המוניים.


מבלים בחוף על גדות הסן

יש עוד כמה סיבות טובות להגיע לפריז דווקא ביולי, למרות שבתקופה זו העיר עמוסה במיוחד בתיירים. מאמצע יולי ועד אמצע אוגוסט אפשר לבלות בחופי פריז – חופים מלאכותיים שמוקמים על גדות הסן ומכוסים בחול ים, מיטות שיזוף ושמשיות. בחופים מתקיימות תחרויות בניית ארמונות בחול, נערכים משחקי ספורט כמו כדורעף חופים ומוצבים מתקני משחק לילדים, והם מציעים אווירה קיצית שמחה וקלילה. גם גני טיולרי המקסימים לובשים חג ביולי ואוגוסט, עם יריד הקיץ שמתקיים בהם מדי שנה, שכולל מתקני שעשועים כמו גלגל ענק, קרוסלות נוסטלגיות ומכוניות מתנגשות, לצד דוכני מזון ופיצ'פקעס. ולצד כל אלה, הקיץ הוא פשוט עונה מושלמת בשביל לצאת לטיול ברחובות פריז ולעשות פיקניק בגנים הרבים של העיר.

צילומים שאטרסטוק
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.