תפריט עמוד

לאן לנסוע בינואר

בלילה שלפני תחילת חודש ינואר חוגגים את כניסתה של השנה האזרחית החדשה וגם בהמשך החודש יש לא מעט דברים נהדרים לעשות ולראות ברחבי העולם. בין אם אתם רוצים לחוות חוויה חורפית קפואה או מעדיפים יעדים חמים ומרתקים, הנה כמה הצעות לאן לנסוע בינואר

ינואר אולי לא נשמע כחודש אידיאלי לטיולים בעולם, אבל תשמחו לגלות שדווקא בחודש הקר הזה קורים המון דברים משמחים – מחגיגות השנה החדשה, דרך הסיילים הגדולים ועד ליעדים שבדיוק עכשיו הופכים לאטרקטיביים מתמיד. הנה כמה מקומות שכדאי לנסוע אליהם דווקא בינואר.

חגיגות השנה החדשה

יש מקומות שרצוי להגיע אליהם לפחות יום לפני 1 בינואר כדי להספיק להשתתף בחגיגות השנה האזרחית החדשה. למי שרוצה לחגוג לפני כולם, מומלץ להגיע לסידני שבאוסטרליה. ביבשת שבה השנה מתחלפת לפני שאר העולם, חוגגים במפגן זיקוקים שנחשב לגדול מסוגו, כשבמשך מה שנראה כנצח (ולמעשה נמשך כרבע שעה) נורים אינספור זיקוקים מעל מפרץ סידני המרהיב.

אם תקדימו כמה ימים לפני תחילת ינואר תיהנו מחגיגות השנה החדשה במגוון יעדים | צילומים: שאטרסטוק

אם תקדימו כמה ימים לפני תחילת ינואר תיהנו מחגיגות השנה החדשה במגוון יעדים | צילומים: שאטרסטוק

קרוב יותר הביתה, בברלין כמו בברלין – חוגגים את כניסת השנה האזרחית החדשה כמו שצריך עם מפגן זיקוקים מעל שער ברנדנבורג ושורה של מסיבות רבות משתתפים.

שופינג: עונת הסיילים הגדולים

חג המולד, החל ב-25 בדצמבר, מסמן את סופה של תקופת הקניות הגדולה והמחירים מרקיעי השחקים בחנויות, בעיקר באירופה ובארצות הברית. מה שהופך את ינואר לזמן אידיאלי לחובבי קניות. זוהי עונת הסיילים הגדולים ואפילו בבוטיקים יוקרתיים ובחנויות הכלבו המפורסמות (גלרי לאפייט בפריז, קה-דה-ווה בברלין, מייסיס בניו יורק) תוכלו למצוא בגדים, תיקים, נעליים ואקססוריז בהנחות של 50% ויותר. אז סעו עם מזוודה כמעט ריקה כדי שתוכלו להעמיס אותה בכל מה שחשקה נפשכם, בזיל הזול.

ינואר הוא חודש הסיילים הגדולים באירופה ובארצות הברית

ינואר הוא חודש הסיילים הגדולים באירופה ובארצות הברית

אתיופיה: חגיגות הטימקט

ההיסטוריה המרתקת, הנופים הפראיים, ההרים הנישאים והשווקים הססגוניים הופכים את אתיופיה לאחת הארצות המרתקות במזרח אפריקה. מומלץ במיוחד להגיע לאתיופיה בחודש ינואר, בתקופה בה נערכות חגיגות הטימקט, האירוע הדתי החשוב ביותר במדינה. החגיגות נערכות בעיקר בצפון המדינה, בערים אקסום ולליבלה. במהלך הפסטיבל חוגגים האתיופים האורתודוקסים את ההתגלות, אותו אירוע מכונן בו התגלה כי בגופו של ישו שוכנת גם ישות אלוהית. זהו אירוע לאומי, קדוש ומשמעותי מאוד לזהות האתיופית הנוצרית. הפסטיבל צבעוני, מרגש וסוחף, עם תלבושות מיוחדות ותהלוכות דתיות שבמהלכן נושאים הצועדים דגמים של ארון הברית, אשר האתיופים מאמינים כי בנם של מלכת שבא והמלך שלמה הביא אותו לארצם.

חגיגות הטימקט באתיופיה, מאורע ססגוני, מרגש וסוחף

חגיגות הטימקט באתיופיה, מאורע ססגוני, מרגש וסוחף | צילום: Dereje / Shutterstock.com

לפלנד: אופנועי שלג ומזחלות

לחובבי הקור והשלג, ינואר הוא חודש אידיאלי לחוות חוויה חורפית מהסוג שלא תמצאו במזרח התיכון… בחודש זה הטמפרטורות בלפלנד צונחות עמוק אל מתחת לאפס והנופים הפסטורליים מתכסים בשמיכה לבנה של שלג. בדיוק זה זמן שבו לפלנד מציעה שפע של חוויות אתגריות מרגשות: נסיעה במזחלת רתומה לכלבי האסקי, ספארי אופנועי שלג, טיולי הליכה ביערות מושלגים, מפגש עם איילי צפון ועם בני הסאמי (שבעבר נקראו לאפים) המגדלים ורועים אותם ועוד ועוד. ואחרי כל הפעילות באוויר הצונן, אין כמו להתחמם עם כוס של מיץ פירות יער חם במסעדה באתר הסקי Ylläs, ולהשקיף על כל הלבן מסביב.

ינואר בלפלנד, זמן מושלם לפעילויות בשלג

ינואר בלפלנד, זמן מושלם לפעילויות בשלג

סנט פטרסבורג: קסם חורפי

למי שרוצה שלג וכפור בצירוף חוויה תרבותית, סנט פטרסבורג, העיר השנייה בגודלה ברוסיה ופנינה אדריכלית יפהפייה, מציעה בדיוק את זה. בינואר מן הסתם תדלגו על הגנים והפארקים ותתמקדו במקום זה באתרים מחוממים. בין השאר תוכלו לבקר בארמון יוסופוב הממוקם על גדת נהר המויקה, במצודת פיטר ופול, בארמון הקיץ של פטר הגדול, בארמון פושקין המרשים וכמובן במוזיאון הרמיטאז', המוזיאון הגדול בעולם, שמכיל למעלה מ-3,000,000 יצירות אמנות מרחבי תבל ומכל התקופות. זוהי גם הזדמנות מצוינת ליהנות ממופעי אופרה ובלט במחירים אטרקטיביים.

בינואר לא תרצו לשוטט בפארקים של סנט פטרסבורג, אבל זהו זמן אידיאלי לבקר באתרי העיר המרשימים

בינואר לא תרצו לשוטט בפארקים של סנט פטרסבורג, אבל זהו זמן אידיאלי לבקר באתרי העיר המרשימים

מלטה: רומנטיקה ים תיכונית

מעדיפים להישאר באזור הים התיכון ובכל זאת ליהנות משמש נעימה? מלטה, השוכנת בים התיכון מדרום לסיציליה, היא המקום בשבילכם. מדינת האיים הקטנה מורכבת משלושה איים – מלטה, גוזו וקומינו, והיא מכונה "המוזיאון הפתוח הגדול בעולם" בשל ריכוז האתרים ההיסטוריים והאטרקציות הרבות בשטח של 320 קמ"ר. המיקום של מלטה, בדרום-מזרח הים התיכון, לא רחוק מחופי אפריקה, מבטיח חורפים נוחים יחסית, עם הרבה ימים בהירים. אמנם בינואר תיאלצו לוותר על טבילה בים, אבל יש כאן המון עניין גם בימי החורף. בבירת האי, ולטה, תוכלו לשוטט ברחובות אבן צרים, לבקר בארמונות מתקופת הבארוק ובקתדרלות מרשימות.

ולטה, בירת מלטה, היא מעין מוזיאון פתוח עמוס במבנים היסטוריים משימים

ולטה, בירת מלטה, היא מעין מוזיאון פתוח עמוס במבנים היסטוריים משימים

אנטארקטיקה: טיול בקיץ קפוא

ינואר הוא אמצע הקיץ באנטארקטיקה, זמן אידיאלי לטיולים ביבשת הקפואה. אנטארקטיקה, שנמצאת בנקודה הדרומית ביותר של כדור הארץ, מכוסה בשכבה עבה של קרח כל השנה – במקומות מסוימים מגיעה שכבת הקרח לארבעה קילומטרים ויותר! הזמן הטוב ביותר לטייל שם הוא בחורף שלנו – הקיץ בחצי הכדור הדרומי – אז הקרח מצטמצם, וניתן להגיע עם סירות זודיאק ליבשה. תושבי הקבע היחידים ביבשת השישית הם בעלי החיים, ופוגשים אותם כאן בכמויות אדירות: מינים רבים של פינגווינים, כלבי ים, פילי ים, לווייתנים, אלבטרוסים ועוד ועוד. אם בעבר ההגעה לאנטארקטיקה היתה סיוט מתמשך, בספינות משא שהיטלטלו בגלים הגבוהים, הרי שכיום אפשר להפליג באניות נוחות ובתנאים טובים, עם עצירות בדרך באיים מרתקים, כמו איי פוקלנד, איי ג'ורג'יה הדרומית ועוד.

פינגווינים על קרחון באנטארקטיקה. ינואר הוא חודש קיצי ביבשת הקפואה

פינגווינים על קרחון באנטארקטיקה. ינואר הוא חודש קיצי ביבשת הקפואה

איי גלפגוס: טבע בלתי נשכח

ינואר הוא חודש מצוין לטיול לעוד יעד רחוק ומרתק – איי גלפגוס. האיים, השייכים לאקוודור, מהווים מוקד משיכה ראשון במעלה לחובבי טבע. רוב הטיולים כאן נערכים בספינות היוצאות מאקוודור ושטות בין האיים. במהלך ההפלגה המטיילים נחשפים לעולם חי ייחודי, ששימש השראה לצ'ארלס דארווין לפתח את תורת האבולוציה. בין השאר, אפשר לפגוש מינים שונים של עופות ימיים, איגואנות יבשתיות ואיגואנות ימיות, עם צבי ענק, אריות ים, פינגווינים (המין הצפוני בעולם) ועוד. רבים מהמינים בגלפגוס נמצאים אך ורק כאן (מינים אנדמיים).

סרטן סלעים אדום (המכונה גם סאלי קלת הרגל) על סלע געשי בגלפגוס

סרטן סלעים אדום (המכונה גם סאלי קלת הרגל) על סלע געשי בגלפגוס

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.