תפריט עמוד

כך תבטיחי שהמחזור החודשי לא ישבש לך את החופשה

יציאה לחופשה היא לא משהו שמתרחש בכול יום וגם לא בכול שבוע או בכול חודש. לכן, חשוב לוודא שהחופשה הצפויה לנו תהיה הכי מושלמת ומרגיעה שרק ניתן. אך מה קורה כשימי הנופש וימי המחזור צפויים להתרחש באותו הזמן? כנשים אנו אומנם מתורגלות בנושא בחיי היום־יום, אך בחופשה במקום זר שבו אנו מבלות לא פעם בים או בבריכה, המחזור לרוב הוא אינו אורח מבורך. הינה כל הדרכים שיעזרו לך להבטיח שהמחזור החודשי לא ישבש לך את החופשה (תוכן שיווקי)

נסי להקדים או לדחות את המחזור

מי שמעדיפה למנוע לגמרי את האפשרות של הגעת המחזור בזמן יכולה לנסות להקדים או לדחות אותו. אז איך לזרז מחזור או לדחות אותו? ישנן מספר דרכים לעשות זאת, חלקן רפואיות וחלקן עומדות בגדר "תרופות סבתא". מומלץ להתייעץ עם רופא/ה אם את שוקלת לעשות שינוי בנטילת גלולות למניעת היריון במקרה ואת עושה בהן שימוש. כדי למנוע מהמחזור להגיע בזמן החופשה ישנה האפשרות של דילוג על ההפסקה בין שתי חפיסות ולהמשיך לקחת את הגלולות באופן רציף, דבר שימנע את הגעת המחזור. ישנה גם אפשרות לקבל טיפול הורמונלי המזרז את הגעת המחזור, כך שתוכלי להקדים אותו לזמן שלפני החופשה.

ישנן כאמור גם תרופות סבתא שיש הטוענים כי ביכולתן לסייע בזירוז הגעת המחזור ובהחלט ניתן לנסות אותן, כול עוד הן אינן מזיקות לגוף. בין ה-"תרופות" השונות יש ביצוע פעילות גופנית, שהייה במקלחת או אמבטיה חמה ואף נטילת תוסף של ויטמין סי.

תארזי נכון

אז במקרה שתרופות הסבתא לא צלחו או שאת פשוט מעדיפה שלא לשבש את לוח הזמנים של המחזור, תוכלי לפחות להקל על ההתנהלות מולו במהלך החופשה. כול טיול מוצלח באשר הוא תלוי בין השאר גם באריזה נכונה, ובמקרה של וסת בחופשה, האריזה חשובה כפליים. חשוב לבחון את תנאי החופשה בטרם האריזה, שכן לכול נופש אופי משלו שיכול להשפיע עד מאוד על ההתנהלות עם המחזור.

לדוגמה, אם החופשה היא יותר בסגנון של בטן־גב, כנראה שתבלי את רוב זמנך ברביצה מבורכת מול הבריכה. במקרה כזה תוכלי להחליף בקלות אמצעי לספיגת הדימום, כך שתוכלי להשתמש גם בטמפונים ללא קושי. אם הטיול דווקא כולל הליכה בטבע ואפילו שהייה בטבע, עדיף שתוותרי על אמצעי מחזור הדורשים החלפה תכופה או מורכבת והיצמדי לתחבושות או לתחתוני מחזור. כך תתאפשר ספיגה ארוכה יותר והחלפה מהירה יותר.

בכול חופשה באשר היא עדיף שתארזי את מוצרי המחזור שאת רגילה אליהם בארץ, מאשר להתחיל ולחפש אותם במדינה זרה. הקלי על עצמך ואפשרי גישה נוחה למוצרים שגורמים לך להרגיש הכי בטוחה שרק אפשר.

בחרי גם את הבגדים הנכונים

אם את יודעת שהמחזור צפוי להגיע בזמן החופשה כדאי לארוז בגדים שיתרמו לתחושת הנוחות שלך. נסי להימנע כמובן מלבישת מכנסיים, חצאיות או שמלות בצבעים בהירים, כך שגם אם תתרחש דליפה במקרה, כדי שלא תמצאי עצמך בסיטואציה לא נעימה. נשים רבות סובלות מנפיחות של הבטן התחתונה בזמן המחזור, כך שכדי לארוז גם בגדים משוחררים שלא יצרו לחץ על האזור. את ככל הנראה כבר יודעת אילו בגדים יש בארון שלך שגורמים לך להרגיש נינוחה ורגועה, אלו הם פריטי הלבוש שאותם מומלץ לארוז לימי החופשה.

התכונני גם לכאבי המחזור

עבור נשים רבות המחזור מגיע גם עם כאבי מחזור שעשויים למנוע ממך לקחת חלק בפעילויות מסוימות או פשוט לא להרגיש טוב באופן כללי. את מכירה את גופך, ולכן אם את יודעת שהמחזור שלך כולל גם כאבים, מומלץ לארוז משככי כאבים, בקבוק מים חמים או כול אמצעי אחר המסייע לך בשיכוך הכאבים. כך תוכלי להעלות את הסיכוי שתוכלי ליהנות ולקחת חלק בכול פעילות שתרצי.

נסי לתכנן את לוח הזמנים בחופשה בתיאום עם המחזור

אורך המחזור משתנה מאוד מאישה לאישה וכך גם התחושה ועוצמת הזרימה בימים השונים. אם את יודעת שישנם ימים יותר אינטנסיביים, לרוב בימים הראשונים של המחזור, נסי לקבוע לימים האלה פעילויות יותר רגועות כמו רביצה במלון, אכילה במסעדות או הליכות קצרות בעיר. בימים האחרים תוכלי להיות פעילה יותר מבלי לחוש שהמחזור מגביל אותך.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.