תפריט עמוד

לא חייבים להסתפק בקופסת שוקולד או זר פרחים כדי להביע אהבה לבן או בת הזוג. אפשר, ואף רצוי לצאת לטיול קליל ורומנטי באווירה מיוחדת, ולקנח בפינוק בספא ובארוחה טובה. לפניכם הצעות לחמישה טיולים קלילים ברחבי הארץ, מרמת הגולן ועד מכתש רמון, שכל אחד מהם מציע נופים מיוחדים ורומנטיים, ולצדם גם פינוקים גשמיים יותר ואוכל מצוין.

עוד טיולים בישראל

טיילת מצפה השלום: הוי כנרת שלי
מעט מאוד נופים בארץ משתווים לאלה שנשקפים ממצפה השלום שבכפר חרוב, בדרום רמת הגולן. מכאן אפשר לראות את הכנרת במלוא הדרה, ומעבר לה את בתיה של טבריה (ובלילה את האורות המנצנצים כמו המוני יהלומים) – מראה רומנטי ויפה להפליא, במיוחד בחורף, כשהכנרת מלאה. אחרי ששבעתם מהמראה, צאו לטיול לאורך הטיילת על שפת המצוק, מכפר חרוב ועד מבוא חמה. ממצפה השלום אפשר גם לרדת בסדרת מדרגות אל שמורת מצוקי האון, שבה יש בוסתן עצי פרי ובריכת מעיין קטנה שמסתתרת בסבך הצמחייה.


כנרת מלוא העין כפי שהיא נשקפת מהטיילת במצפה השלום

איך מגיעים? לבאים מכיוון עין גב: נוסעים בכביש 98 עד צומת כורסי, עולים לכיוון רמת הגולן, בצומת פיק פונים ימינה וממשיכים ישר, כ-200 מ' אחרי הפנייה לקיבוץ כפר חרוב, יש פנייה ימינה למצפה השלום. לבאים מכיוון חמת גדר: נוסעים על כביש 98, עוברים את קיבוץ מבוא חמה, ולאחר כשני קילומטרים יש פנייה שמאלה אל מצפה השלום.

עוד בסביבה: במצפה השלום יש אזור של צימרים משפחתיים, ובמתחם נפרד – סוויטות רומנטיות לזוגות בלבד וספא ייחודי הנקרא "רוח על המים". הספא, הממוקם במבנה דמוי מערה, לא מציע טיפולים סטנדרטיים, אלא רגיעה מוחלטת בבריכות ציפה עם מים חמימים ומוזיקה תת מיימית. לתחושת השלווה האינסופית תורמים נופי הכנרת הקסומים שנשקפים מבעד החלונות הגדולים. משך השהות במקום שעתיים וחצי וחובה לתאם את המפגש מראש. טלפון: 04-6761767, אתר אינטרנט.


צפים ונרגעים ב"רוח על המים"

איפה אוכלים? מהנופים המרהיבים של הכנרת אפשר ליהנות גם ממסעדת הבקתה שבמצפה השלום. התפריט יקסום במיוחד לחובבי הבשרים, אבל לא רק להם – אנטריקוט, קבב עגל וטלה, חזה עוף על הגריל והמבורגר נדיב מימדים הם רק כמה מהמנות בתפריט החורף הנוכחי. יש גם  תפריט ילדים. טלפון: 04-6761637

גן לאומי חוף השרון: חלון לים התיכון
סמוך לכביש החוף הסואן, מאחורי מרכז הקניות הגדול של שפיים, מסתתרת אחת מפינות החמד הרומנטיות ביותר במרכז הארץ. גן לאומי חוף השרון משתרע לאורך מצוק כורכר המתנשא מעל הים, בין היישוב ארסוף למכון וינגייט. יש כאן כמה מסלולי הליכה מעגליים שעוברים בנופים יפים ודרך צמחייה אופיינית (בחורף ובאביב יש פריחות מקסימות, כולל כלניות ואירוס הארגמן). אם יתמזל מזלכם תצליחו לראות צבי מדלג בין הגבעות. מחפשי הרומנטיקה ימצאו אותה בשפע במסלול האדום, שעובר לאורך מצוק הכורכר ומספק תצפיות נפלאות על רצועת החוף הצרה והים הכחול. אל תמהרו, עצרו לישיבה נינוחה על אחד הספסלים שעל טיילת העץ מול הים, ואם הגעתם בשעות אחר הצהריים – חכו לשקיעה היפה.


תצפית על הים בגן הלאומי חוף השרון | צילום: ד"ר אבישי טייכר, פיקיוויקי

איך מגיעים? דרך הגישה הצפונית יוצאת מכביש שפיים-געש, ליד "צומת ספרים", ועוברת לצד מגרש החנייה הצפוני של הגן הלאומי. נסיעה של כשני קילומטרים מכביש החוף מובילה למגרש החנייה הדרומי. לאוהבי ההליכה, יש אפשרות להגיע ברגל, בשביל מסומן היוצא ממכון וינגייט ועובר דרך שמורת נחל פולג.

עוד בסביבה: מי שלא שבע מהטבע והנופים, מוזמן להמשיך לשמורת בני ציון-חרוצים שנמצאת במרחק נסיעה קצרצר. שדות השמורה מכוסים בתקופה זו של השנה במרבדים של כלניות, אירוסים, סביונים, ושלל פרחים נוספים. באמצע השבוע, הדבר היחיד שמפר את השקט הם הטרקטורונים המעופפים (בקאי) שמרחפים בשמי האזור. אפשר לחתום את הטיול בפיקניק רומנטי מתחת עץ אלון התבור הגדול שבשמורה.

איפה אוכלים? במושב בני ציון, בראש גבעה שמשקיפה על נופי שדות, פרדסים ומטעי זיתים, נמצאת מסעדת גוז' ודניאל, אחת המסעדות הרומנטיות באזור. בנוסף לנוף פסטורלי (כדי ליהנות ממנו כדאי לשבת במרפסת העץ), אפשר ליהנות ממנות צרפתיות ואיטלקיות משובחות.
כתובת: אנשי בראשית, בני ציון, טלפון: 09-7714122

זוהי יפו, ילדה, זוהי יפו
יפו העתיקה עברה בשנים האחרונות מתיחת פנים משמעותית. מבנים רבים שופצו, נפתח מרכז מבקרים חדש, הנמל שופץ ונפתחו בו גלריות ומסעדות אופנתיות, וגם שוק הפשפשים זוכה לפריחה. כל אלה מזמינים לצאת לטיול רומנטי. אפשר לחנות ליד כיכר השעון, אבל מומלץ לחנות קצת יותר רחוק, במגרש החניה שליד הדולפינריום, וללכת ברגל על הטיילת המובילה ליפו ולהתפעל ממראה הים ויפו העתיקה שמזדקרת מעליו.


מגדל כנסייה וצריח מסגד ביפו העתיקה | צילום: ד"ר יוסף טרוצקי, פיקיוויקי

ממגדל השעון ממשיכים לגן הפסגה (אם מגיעים בשעות היום, עצרו בדרך בשוק הפשפשים). בגן הפסגה יש שרידים ארכיאולוגיים מהתקופה המצרית הקדומה, מדשאות ירוקות ובעיקר תצפית נהדרת על הים ועל תל אביב. גשר המשאלות הסמוך הוא אתר צילומים פופולרי בקרב זוגות ביום חתונתם. על הגשר יש תבליטי מזלות מברונזה, והמטיילים מוזמנים להניח את ידם על תבליט המזל שלהם ולבקש משאלה. משאלות אפשר לבקש גם במזרקת המזלות שבכיכר קדומים הסמוכה, שתחתיתה מלאה במטבעות שהשליכו תיירים. הכיכר היפה, שעליה חולשת כנסיית פטרוס הקדוש, מלאה במסעדות, בתי קפה, גלריות ודוכני מזכרות ועבודות יד. מהכיכר יורדים למטה, לכיוון הנמל, בסמטאות הציוריות להפליא. בנמל אפשר לטייל בין סירות הדייגים, לבקר בגלריות ובהאנגרים שמציגים תערוכות מתחלפות ולסיים בארוחה טובה על שפת המים.


סמטה ביפו העתיקה | צילום: גדי גילון, פיקיוויקי

עוד בסביבה: טיפול זוגי בספא "דרך הגוף" מהווה סיום הולם לטיול עירוני רומנטי. הספא נמצא בבית ערבי משופץ והמטפלים מתמחים באיור וודה. אין כאן ג'קוזי או אמבטיות קצף לאור נרות, אבל יש מרפסת גג שמשקיפה לים, ומי צריך יותר מזה? כתובת: מנוחה 3, טלפון: 03-5084568, אתר אינטרנט.

איפה אוכלים? בשנים האחרונות נפתחו ביפו לא מעט מסעדות מצוינות והבחירה לא קלה. מי שרוצה לסעוד על קו המים, יכול לבחור באחת המסעדות שבנמל יפו המתחדש, כמו קלימרה או הקונטיינר. לרומנטיקה מסוג אחר כדי ללכת לסרדיניה, של השף רועי סופר בכיכר קדומים, שמתמחה במטבח של מחוזות דרום איטליה.

עין כרם: בין שקדיות לכנסיות
שכונת עין כרם הציורית היא אחד המקומות הכי רומנטיים בישראל. הטיול כאן הוא כמו קפיצה קטנה לחו"ל, הודות לצריחי הכנסיות, המנזרים, בתי האבן, הסמטאות השלוות, האווירה הכפרית, נוף ההרים והחורש הירוק שעוטף את הכל. בחורף, כשהשקדיות פורחות, יפה כאן שבעתיים.


עין כרם. קפיצה קטנה לחו"ל | צילום: Avins, פיקיוויקי

נעים לשוטט בשכונה ללא מטרה, אבל בכל זאת יש כמה תחנות שלא כדאי להחמיץ. ברחוב מבוא השער נמצאת כנסיית יוחנן בהרים, המקום בו, על פי המסורת, נולד יוחנן המטביל. בחצר הכנסייה יש 21 לוחות, שעל כל אחד כתובה תפילת בנדיקטוס בשפה אחרת. כנסייה מעניינת נוספת היא כנסיית הביקור, שנמצאת במעלה רחוב מדרגות הביקור. מרחבת הכנסייה נשקף נוף יפה ובתוכה יש ציורי קיר מרשימים. אתר נוסף שראוי מאוד לביקור הוא מנזר האחיות ציון, שמסתתר מאחורי חומת אבן ומוקף גן יפהפה ומטופח. אפשר לטייל ברחבי הגן הגדול ולהתענג על השקט המבורך.


החצר הפנימית בכנסיית הביקור | צילום: Rost Stephanov, פיקיוויקי

עוד בסביבה: במרחק נסיעה קצרצרה מעין כרם נמצא מושב בית זית. בחורף מתמלא מאגר המים של המושב והופך לאגם מרשים, מוקף בצמחיה ובפריחה, כשברקע תפאורת ההרים וכנסיות עין כרם. זהו מקום אידיאלי לפיקניק רומנטי. אפשר להשקיף על מאגר המים גם מספא "עץ ומים", שבו בריכת טיפולים בה טיפולי וואטסו מענגים ומרגיעים להפליא. לאחר מכן אפשר לצוף בנחת בבריכה או לטבול בשניים בהוט טאב מתחת לכיפת השמיים.טלפון: 02-5332395, אתר אינטרנט.

איפה אוכלים? בעין כרם, למרבה הצער, יש מחסור במסעדות ראויות באמת. אחת האפשרויות הנחמדות בסביבה היא כרמא (עין כרם 74, טלפון: 02-6436643), שמציעה תפריט מגוון מאוד וגולת הכותרת הם תבשילי קדרה שנאפים בטאבון ועטופים בבצק פיצה. חובבי המתוקים דווקא יבואו על סיפוקם: בשכונה יש כמה גלידריות מצוינות, כמו טרזורו (רחוב המעיין 23) ועין כרם המתוקה (מבוא השער 2), שבה אפשר לקנות גם שוקולדים משובחים תוצרת בית.

מכתש רמון: להשקיף מהמצוק
הנופים המדבריים, השקט והשקיעות והזריחות המרהיבות של מכתש רמון עושים נפלאות לרומנטיקה. באזור יש מסלולי טיולים רבים, חלקם מאתגרים למדי, אבל לטיול רומנטי קליל כדאי להגיע למרכז המבקרים, שנפתח לאחרונה מחדש לאחר שיפוץ נרחב. מכאן נמתחת על שפת המצוק טיילת יפה בת שני קילומטרים, שלאורכה מרפסות המציעות נוף עוצר נשימה של פלא הטבע האדיר הזה. בנוסף לנופים מדבריים מרהיבים, אפשר לפגוש בדרך יעלים שמסתובבים חופשי ואינם מפחדים מהמבקרים. מומלץ להגיע לטיילת בשעת השקיעה, כשכל נצבע באדום, כתום וסגול. אחרי שהשמש יורדת אפשר לפרוש שמיכה, לשכב על הגב ולהביט על השמיים זרועי הכוכבים. מי שלא יתעצל ויגיע בשעת זריחה ייהנה מנופים דרמטיים לא פחות.


יעל על קצה המצוק של מכתש רמון | צילום: אייל ברטוב

עוד בסביבה: חוות האלפקות, שמהווה בדרך כלל אתר פופולרי בקרב משפחות על טפיהן, מציעה את אחת החוויות הרומנטיות באזור – טיול רכיבה על סוסים לאורך מצוק מכתש רמון. הטיולים יוצאים מהחווה בליווי מדריך ולא נדרש ניסיון מוקדם או כושר גופני יוצא דופן. יש גם מסלולים אתגריים שמתאימים לרוכבים מנוסים וכוללים ירידה אל המכתש. טלפון: 052-8977010.

איפה אוכלים? באזור התעשייה של מצפה רמון מצפה פנינה קולינרית אמיתית. מסעדת שה אוז'ן היא ביסטרו צרפתי ים תיכוני, שמגיש מנות משובחות ממרכיבים עונתיים ומקומיים. האוכל טוב וכך גם האווירה והשירות. כתובת: הר ארדון 8, טלפון: 08-6539595.

 

לטייל עם אופניים בנגב

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...