תפריט עמוד

יקב נטופה: ניחוחות של צרפת בגליל

יקב נטופה מציע יינות משובחים מזנים ים תיכוניים לצד אלגנטיות של העולם הישן וסיפור אישי מרתק, שנע בין צרפת לגליל התחתון. הצצה ליקב ישראלי מלא טעם ואופי

תעשיית היין בארץ נמצאת בפריחה בשנים האחרונות, עם יקבים חדשים שנפתחים, בהם יקבי בוטיק. ובכל זאת, יקב נטופה בגליל התחתון בהחלט מתבלט באיכות היינות שלו, בתפיסת עולם ייחודית ובסיפור יוצא דופן.

הסיפור של יקב נטופה מתחיל רחוק מאוד מהגבעות הירוקות של הגליל התחתון. הוא נפתח בדרום צרפת, שם נולד פייר מיודובניק, המייסד והיינן הראשי של יקב נטופה. מיודובניק, בן להורים יהודים שהיגרו מפולין לצרפת, הגיע לישראל במלחמת יום הכיפורים כמתנדב בקיבוץ, לאחר מכן חזר לצרפת כדי ללמוד אגרונומיה עם התמחות בכרמים. הוא חזר בתשובה ובמקביל החל בייצור של יינות כשרים. ההצלחה הגיעה מהר מאוד, והיין הראשון שלו זכה במדליית זהב. אין פלא, אם כן, שמיודובניק הפך עד מהרה ליינן מבוקש והיקבים הנחשבים בבורדו, בהם יקבי הברון רוטשילד, ביקשו שייצר עבורם יינות כשרים.

פייר בחדר החביות של יקב נטופה

פייר בחדר החביות של יקב נטופה

יין כשר – לא מה שחשבתם

היינות של מיודובניק הצליחו לנפץ את הדעה הרווחת לגבי יין כשר, והוכיחו שאפשר בהחלט לייצר יינות כשרים באיכות שאינה נופלת מזה של היינות האיכותיים ביותר. למרות ההצלחה הרבה, אחרי שייצר יינות כשרים עבור היקבים המובילים באירופה, מיודובניק החליט להגשים את החלום הציוני, לעזוב הכל מאחור ולהתחיל מחדש בישראל. בארץ הוא מצא את הגליל התחתון כמקום מושלם לייצור יין. את הכרמים הראשונים הוא נטע באזור עין דור, למרגלות התבור, ובשנת 2006 הקים את יקב נטופה.

יצחק תור נוטע בכרם | צילום: אייל הצפון

יצחק תור נוטע בכרם | צילום: אייל הצפון

בדומה למהפכה שחולל בעולם היינות הכשרים באירופה, כך מיודובניק הותיר את חותמו על עולם הייננות הישראלי. במקום להתמקד במרלו, קברנה סוביניון ושרדונה, שלושת הזנים הרווחים ביותר בישראל, הוא נטע בכרמי נטופה זנים ים תיכוניים, המתאימים יותר לאדמת הגליל התחתון ולאקלים הישראלי. בדומה למגמה בעולם הקולינריה, הדוגלת באוכל עונתי ומקומי, ביקב נטופה מיישמים את התפיסה הזו בצורה הטובה ביותר, עם יין מקומי איכותי מזנים האופייניים לאזור – הוכחה שלא צריך להיות בצרפת בשביל לייצר יין משובח.

הכרמים של יקב נטופה. אדמות הגליל התחתון מתאימות במיוחד לגידול גפנים

הכרמים של יקב נטופה. אדמות הגליל התחתון מתאימות במיוחד לגידול גפנים

בכרמי נטופה גדלים זנים ים תיכוניים כמו סירה, מורבדר, רוסאן, טמפרניו, טוריגה נסיונל ושאנין בלאן, שאותו מיודובניק אוהב במיוחד. כל הזנים הללו נהנים מתנאים אופטימליים ומהאקלים החם שהם זקוקים לו. התוצאה – יינות פירותיים משובחים וכשרים למהדרין, שזוכים להצלחה בינלאומית לא רק בקרב יהודים אלא גם בקרב קהלים שהכשרות מהם והלאה ופשוט רוצים לשתות יין מצוין.

נטופה דור, יין אדום זני מענבי סירה

נטופה דור, יין גדול ששווה לחכות לו

גוף מעודן וטעמים מורכבים

יקב נטופה מייצר יינות אלגנטיים, עם גוף מעודן וטעמים מורכבים. בין היינות של היקב נזכיר את דומיין נטופה לבן – יין צעיר, רענן וארומטי, עם סיומת ארוכה ונעימה, מענבי שאנין בלאן; דומיין נטופה אדום – יין עשיר ומאוזן מזני סירה̈, גרנאש ומורבדרה, עם ארומה של סיגליות ואוכמניות לצד רמזים אדמתיים עדינים; לאטור נטופה לבן – יין אלגנטי מענבי שאנין בלאן, עם גוף עשיר וארומות מאוזנות ונטופה רובי – יין קינוח אצילי בסגנון פורט מזני טוריגה נסיונל וטמפרניו, שהתיישן שנתיים בחביות עץ אלון צרפתי ומתאפיין בארומות מתובלות̈, טעמי קקאו וטבק עדינים וסיומת ארוכה. אחד היינות המיוחדים של היקב הוא נטופה דור, המיוצר מהחלקות האיכותיות ביותר ורק בשנים שבהן הענבים איכותיים במיוחד. ב-2013 הוא יוצר מענבי סירה, ב-2016 מטמפרניו, ובכל מקרה זהו יין גדול, ששווה להמתין לו בשנים הבאות.

נטופה LBV, יין קינוח בסגנון פורטוגלי מסורתי

נטופה LBV, יין קינוח בסגנון פורטוגלי מסורתי

מעבר לקניית היינות בחנויות, מומלץ בחום להגיע ליקב שבמצפה נטופה – חדר היין האינטימי והאלגנטי מכניס את המבקרים לאווירה הנכונה, עם הרבה עץ וכיסאות עור בעיצוב אירופי. בחדר היין מתקיימות טעימות יין מודרכות, סדנאות יין, ביקורים רומנטיים וחגיגות גדולות. אחת לכמה חודשים נערך בחצר היקב אירוע למוזמנים עם בשר מהמעשנת, נקניקיות בעבודת יד, מוזיקה וכמובן הרבה יינות. בנוסף, מתקיימים אירועים לחברות וארגונים שרוצים לפנק את העובדים באוכל טוב ויין מצוין. לפני שאתם מסיימים את הביקור בחדר היין, המלצה שלנו: אל תשכחו לרכוש בקבוק או כמה בקבוקים וכך להאריך  את ההנאה מהיינות המשובחים של יקב נטופה בשמחות משפחתיות או בארוחה אינטימית.

חדר היין האלגנטי של יקב נטופה

חדר היין האלגנטי של יקב נטופה

איפה? יקב נטופה נמצא במצפה נטופה, בגליל התחתון, טלפון: 04-6786454, אתר היקב. חדר היין פתוח לטעימות במהלך השבוע בתיאום מראש ובימי שישי בין השעות 15:00-11:00 ללא תיאום.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.