תפריט עמוד

יפן – פסטיבלי חורף עירומים בשלג

החורף ביפן, בייחוד באיים הצפוניים, ארוך וקשה. דווקא בשל כך מקדישים שם הרבה תשומת לב לפסטיבלים המיוחדים - פיסול בשלג ועירום מלא. אין יותר מוזר מזה

פסטיבל השלג בסאפורו, הוקאידו
בשבוע הראשון של חודש פברואר בפארק אודורי בעיר סאפורו, בירת האי הוקאידו.
בעיר סאפורו יודעים לנצל את הקיפאון ולהפוך אותו ליצירת אמנות שמחממת את הלב.
פסטיבל השלג הוא חגיגת החורף הגדולה ביותר בסאפורו. יותר משני מיליון מבקרים מגיעים כדי לצפות במאות פסלי הקרח והשלג המרהיבים אשר נבנו ועוצבו על ידי טובי הפסלים מכל העולם.
שיא הפסטיבל הוא תחרות הפיסול בשלג ובקרח בה מתמודדים משתתפים מכל העולם. לקראת התחרות מציידים מארגני הפסטיבל כל קבוצה בכלי העבודה הבסיסיים ובשלג דחוס המתאים לפיסול. המשתתפים שוקדים על יצירותיהם המתוכננות במשך שעות ארוכות, והתוצאות עוצרות נשימה.
יותר מ-300 פסלי ענק של מבנים מפורסמים, כגון: הפירמידות במצרים והבית הלבן; דמויות מהאגדות ומעולם האנימציה, כגון: דרקונים מיתולוגיים ופוקימון; פסלים של אישים מפורסמים ופוליטיקאים, כולם מוצבים בפארק אודורי, פארק מאקומאני (Makomanai) ובאזור סוסוקינו (Susukino), להנאת הצופים וכלי התקשורת הרבים.
במהלך כל ימי הפסטיבל נערכות הופעות של אמנים, מופעי מוזיקה וירידי אוכל, ובשעות החשיכה מוארים הפסלים בתאורה צבעונית המעניקה להם מראה קסום ויוצא דופן.

איך הכל התחיל?
ב-1950 קבוצת סטודנטים משועממים הקימו שישה פסלי שלג בכפר אודורי. הרעיון מצא חן בעיני תושבי העיר והנושא תפס תאוצה, עד שהפך לתחרות בינלאומית עם עשרות מתמודדים מכל רחבי העולם.

למי זה מיועד?
לכל מי שאינו נרתע מהמחשבה על קור מקפיא, לאוהבי שלג וקרח, לאמנים בנפשם שחובבים פיסול בחומרים לא קונבנציונלים ולכל אלו שרוצים ללמוד מהמקצוענים איך בונים איש שלג.

פרטים על האירוע
הכניסה לפסטיבל היא ללא תשלום.
לשכת התיירות של סאפורו – כתובת: Nishi 2-chome, Kito 1-jo, Chuo-ku. טלפון: +81(0)112112376/7. מייל: jigyo@keizai.city.sapporo.jp
האתר הרשמי של פסטיבל השלג (ביפנית)

מפסלים בשלג בפסטיבל בסאפורו

איך מגיעים?
מישראל טסים לטוקיו ומשם בטיסה פנימית לשדה התעופה Chitose, הנמצא כ-43 קילומטר מדרום לסאפורו. משדה התעופה כדאי לקחת את רכבת ה-JR (36 דקות נסיעה) לכיוון סאפורו או את רכבת האקספרס של שדה התעופה (70 דקות נסיעה). אפשרות נוספת היא לנסוע לעיר עם ה- Airport Limousine Bus שעוצר בבתי המלון הגדולים. ממרכז העיר סאפורו יש ללכת מעט לכיוון פארק אודורי או לחלופין לקחת את הרכבת התחתית מתחנת סאפורו לתחנת אודורי (קו Nanboku או קו Toho).

איפה מתגוררים?
Nakamuraya הוא מלון מודרני ונוח שממוקם בסמוך לגן הבוטני. במלון 42 חדרים עם מיזוג אוויר, טלוויזיה ומקרר. כתובת: N3 W7, Chuo-ku. טלפון: +81(0)112412111.

בית המלון המודרני Sapporo Korakuen נמצא במרכז סאפורו, קרוב לפארק אודורי. במלון חדרים בסגנון יפני או מערבי, וגם שלוש מסעדות – יפנית, סינית ואיטלקית. כתובת: Nishi 8-chome, Chuo-ku. טלפון: +81(0)112610123.

Sapporo Tokyu Inn נמצא במרכז רובע הבילויים Susukino, ומציע חדרים נוחים במחירים נמוכים. כתובת: 1 Minami 4 Jo Nishi 5, Chuo-Ku. טלפון: (0)11531010981+.

איפה אוכלים?
Azuma Sushi נחשבת לאחת ממסעדות הסושי הטובות בעיר. כתובת: Miyako Dori, Minami 4, Nishi 3. טלפון: +81(0)112617161.

למי שחפץ באוכל איטלקי משובח בשילוב עם נוף נפלא, כדאי שיזמין מקום במסעדת Appiano שמשקיפה על פארק אודורי. מחיר:כתובת: Marusa 7F, Odori Nishi 1, Chuo-ku. טלפון: +81(0)112133617.

Kappa-iori היא מסעדה יוקרתית המגישה מנות מצוינות של פירות ים. כתובת: Mimatsumuraoka Bldg. 4F. Minami 5 Nishi 1, Chuo-ku. טלפון: +81(0)115203299.
מזג האוויר
בחודש פברואר הטמפרטורות נעות בין 1- ל-11-. יש להצטייד בבגדים חמים ובהגנה מפני הגשם.

פסטיבל העירום באינאזאווה
דת השינטו (Shinto) של יפן מאופיינת בטקסי פולחן לאלים והעקרונות החשובים ביותר הם הטוהר והניקיון. על פי השינטו, אדם עירום שואב אליו את כל המזל הרע והמעשים הרעים מהאדם שנוגע בו.
כבר יותר מ-1,200 שנים מתקיים ברחובות אינאזאווה פסטיבל העירום השנתי, האדקה מיטסורי. פסטיבל זה של היטהרות ומזל מושך ליפן מאות אלפי צופים שמגיעים כדי לצפות בחיזיון המסורתי והבלתי נשכח.
היפנים מאמינים שכבוד גדול נופל בחלקו של מי שנבחר להיות האיש העירום (aka Shin-otokoa) שיוביל את קהל המאמינים בעקבותיו. אדם זה חייב להתנסות בטקס זיכוך מורחב על ידי גילוח כל גופו כדי להתכונן לקראת תפקידו החדש. לאחר הטקס יוצא האיש העירום לרחובות, שם הוא מכותר על ידי אלפי גברים, שלמרות הקור, לבושים בכיסוי חלציים וסנדלים בלבד ומשתוקקים לגעת בו לפחות פעם אחת ובכך להבטיח את מזלם הטוב לשנה הקרובה – הם נוגעים בו, חובטים בו, מתנגשים בו, רודפים אחריו, אוחזים בו, גורמים לו לחבלות גופניות ולעתים גם לעילפון. לאורך מסלולו של האיש העירום, עומדים שומרי ראש שמתיזים מים קפואים על ההמון כדי לרסן את הפראות במקצת.
למרות הקשיים בדרך, האיש העירום חייב להגיע לסוף המסלול, למקדש Kounomiya Shrine. לאחר צליחת המסלול, הוא מתלבש ויוצא מחוץ לעיר כדי להיפטר מכל הרוע שדבק בו.

למי זה מיועד?
למאמינים בטיהור הגוף והזדככות הנפש, לרודפי המזל הטוב וגירוש הרוע, למתעניינים בדת השינטו, ולכל אלו שמוקסמים מהמסורת היפנית.

פרטים על האירוע
מידע בטלפון: +81-587321111

הכנות מיוחדות
ישראלים שנוסעים ליפן לפחות משלושה חודשים אינם זקוקים להצטייד בוויזה. בעת הכניסה לגבולות יפן תקבלו אישור כניסה על ידי קצין ההגירה. כדי לא להיתקל בסירוב יש להצטייד בכרטיס טיסה חזרה לארץ, לוח זמנים מפורט וסכום כסף שיספיק לזמן שהותכם.

איך מגיעים?
מישראל טסים דרך אירופה או בנגקוק לטוקיו או לאוסקה ומשם בטיסה פנימית לשדה התעופה של נגויה (Nagoya) הנמצאת במרחק של כעשרה קילומטר מאינאזאווה. משדה התעופה לוקחים אוטובוס ישיר לאינאזאווה.

איפה מתגוררים?
מלונות בנגויה:
Cypress Garden (שני כוכבים) הוא בית מלון מודרני שנמצא במרכז העיר. כתובת: 1-9-8 Kanayama-cho, Atsuta-ku. טלפון: +81-526791661. אתר:

מלון Westin Nagoya Castle (שלושה כוכבים) נמצא בסמוך למבצר מרהיב ובמרחק קצר ממרכזה המסחרי של העיר. במלון 230 חדרים מאובזרים ומודרניים. כתובת: 3-19 Hinoguchi-cho, Nishi-ku,. טלפון: +81-525212121. אתר:

המלון המחודש Nagoya Kanko (ארבעה כוכבים) נמצא באזור הדאון טאון ומציע חדרים עם מיזוג אוויר, טלוויזיה, טלפון, מיניבר וכספת. כתובת: 19-30 Nishiki 1-Chome, Naka K. טלפון: +81-522317711.

איפה אוכלים?
מסעדות בנגויה:
מאכלים מהמטבח היפני, כגון: סושי וטמפורה, אפשר לאכול במסעדת Ka-Un האלגנטית. כתובת: 1-1-4 Meieki, Nakamura-ku. טלפון: +81-525841111.

מסעדת Sukontha היא מקום טוב לארוחה תאילנדית וחוויית קריוקי. כתובת: 4-7-24 Sakae, Naka-ku. טלפון: +81-522512582.

Misfits היא מסעדה בינלאומית המגישה מנות פשוטות וטובות, כגון: פיצות, קלצונה וסלטים. כתובת: 4-10-16 Imaike, Chikusa-ku. טלפון: +81-527337525.

מזג האוויר

בחודש פברואר הטמפרטורות באזור נעות בין 1- ל-10 מעלות. כדאי להצטייד בבגדים חמים.

מידע נוסף
משרד התיירות היפני – כתובת: 10 Fl., Tokyo Kotsu Kaikan Bldg., 2-10-1, Yurakucho, Chiyoda-ku, Tokyo. טלפון: +81(0)332013331. פקס: +81(0)332013347. מייל: Jnto@jnto.go.jp אתר
מדריך נגויה

יום בבית ספר ביפן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מיפן

נגיעות: יפן, להתאהב עד אין קץ
נגיעות: יפן, להתאהב עד אין קץ

הטיול ביפן אינו דומה ואף לא מזכיר מדינה כלשהי בה דרכה כף רגלי. בכלל נדרשו לי ימים לא מועטים כדי להכיל גודלו של המסע. יפן הינה מדינת איים מבודדת. מציאות שחייבה את היפנים להקים תרבות מיוחדת האופיינית רק ...

מסע צילום באזורים הכפריים של יפן
מסע צילום באזורים הכפריים של יפן

זה לא היה הביקור הראשון שלנו ביפן, ובכל זאת, הביקור הזה היה אחר. בעוצמות, ברמת ההתרגשות, במפגשים הצילומיים שנוצרו, בטבע המופלא שקיבל את פנינו, בעומק החוויה ובאופן שבו הכל התחבר לכדי הטיול המושלם. רפי קורן ואורית גוטרבוים-פרטוק, זוג ...

יאקיטורי, מטבח ההפתעות
יאקיטורי, מטבח ההפתעות

רעבים בטוקיו? מהיום כבר לא. אחרי עשרות שנים שהקדיש לצרפת, שגמלה לו באזרחות, הסתקרן אביטל ענבר לחוות עולם חדש. הספר "רעבים בטוקיו" הוא פרי התשוקה החדשה. במסעותיו לטוקיו גילה שהגסטרונומיה היפנית היא הטובה ביותר בעולם, שוות ערך למטבח ...