יומן מסע: זיכרונותיי מגאורגיה

מסע אל הקווקז הגאורגי טומן בחובו את ההבטחה למפגש עם מקומיים לבביים, אשר הופכים את המטיילים מישראל לחלק מחייהם. גם אם זה אומר לחטוב עצים. ויש גם חוויות מושלגות

כשתכננתי טיול גיבוש בחו"ל לקבוצת אנשים שעובדים איתנו, חיפשתי משהו אחר, לא עוד פעם אירופה הקלאסית. החלטנו לנסוע הפעם לגאורגיה, ותיארתי לעצמי שזאת תהיה נסיעה שונה מזאת שאני עושה עם המשפחה, אבל לא תיארתי עד כמה…

נחתנו בטביליסי, ואחרי ליל מנוחה מפנק במלון, קיבלנו את הג'יפים ונסענו להרים, למקומות מאוד נידחים ואותנטיים. במהלך הימים הבאים זכינו להכיר מקרוב את החיים ברכס הקווקז, ביקרנו בכפרים שכוחי אל, פגשנו אנשים פשוטים ומסבירי פנים שאירחו אותנו בחום בבתיהם, אכלנו את המאכלים שלהם ונחשפנו לסגנון חייהם.

על אופנוע שלג. צוברים חוויות מושלגות

באחד הערבים, בתום ארוחה כיד המלך, קינחנו במופע פולקלור גאורגי מרהיב. חלק מהקולגות שלי הם ממוצא גאורגי, כשלפתע בלי שום התרעה מוקדמת קפצו על השולחנות, שרו ורקדו כיאה למסורת הגאורגית. הערב הזה לא היה מבייש שום אירוע ב"גנקי".

חוויה מלהיבה אחרת התרחשה במהלך הטיול, כאשר מצאתי את עצמי יחד עם חבריי בחצר בית בכפר נידח בלב הקווקז. בעודנו מתרשמים מהנוף וחבריי מנסים לשחזר את הגאורגית שלהם עם בעל הבית החביב, הוא החל לחטוב עצים והציע לנו להצטרף אליו. הסיטואציה היתה מצחיקה אבל החלטנו להרים את הכפפה: קבוצה של אנשי עסקים מצליחים, שמגלגלים מיליוני דולרים בשנה, עומדים וחוטבים עצים. אחרי כל העבודה הקשה ישבנו להרים איתו כוסית, וכל האירוע בהחלט יזכר לי כאחת החוויות האותנטיות ביותר בטיול.

המלון שלנו מכוסה כולו בשלג

והיו לנו גם חוויות בשלג. הגענו לעיירת סקי מקסימה בהרים, ושם יצאנו לטיול באופנועי השלג. פתאום, באמצע הנסיעה, התחיל לרדת שלג חזק. החוויה היתה מדהימה, מכל הכיוונים הכל היה לבן – השלג שאופנוע השלג העיף התערבב עם השלג שירד מלמעלה. פתאום שמנו לב ש"איבדנו" בדרך כמה חברים. המדריך יצא להחזיר את הברווזים האבודים לעדר. החילוץ היה מהיר ומקצועי, אבל לחבר'ה שנתקעו היה מספיק זמן כדי לצבור חוויות לספר לנו.

אני והחבר'ה. מי אמר שלג ולא קיבל?

מעבר לחוויות, הטיול היה מאורגן במקצועיות מופתית והמדריך היה מעל ומעבר. בקבוצה שלנו היו כמה אנשים דתיים והמדריך מיוזמתו הביא איתו מהבית כלים ושמן ובישל להם ארוחות דגים, זה פשוט היה מרגש.

הטיול הזה, במסגרת העבודה, בהחלט השיג את מטרותיו וגיבש אותנו, ואת החוויות שעברנו בגאורגיה נזכור עוד הרבה זמן.