תפריט עמוד

איים יווניים לא מוכרים

בחופשה הבאה, לא חייבים לבחור באי יווני פופולרי ועמוס בתיירים. אם אתם מחפשים חופים מבודדים, טברנות אותנטיות ושלווה מבורכת, מומלץ להרחיק אל אחד האיים הפחות מוכרים. קבלו חמישה איים יווניים נהדרים, שסביר להניח שמעולם לא שמעתם עליהם, ושבכל אחד מהם תוכלו ליהנות בנחת, ללא גדודי תיירים

רודוס, כרתים, סנטוריני ומיקונוס – כולם איים נהדרים עם חופים יפים ואתרים היסטוריים. הבעיה היא שבשיא הקיץ, עם המוני התיירים, קשה עד בלתי אפשרי להירגע ולתפוס בהם שלווה. אבל אין צורך לדאוג: סביב יוון פזורים יותר מ-2,000 איים, בהם כאלה שאולי לא שמעתם את שמם, כך שלא חסרים מקומות להגשים את החלום על חופשה חלומית באי יווני. הנה כמה איים יווניים שכדאי להכיר.

עוד המלצות על איי יוון
מדריך מסע אחר ליוון

אגיסטרי: הסוד של תושבי אתונה

האי הקטן אגיסטרי (agistri) הוא הסוד השמור של אתונה. הוא נמצא רק 55 דקות ברחפת מבירת יוון, אבל מרגיש כעולם אחר לגמרי. תושבי אתונה הפכו אותו לאי הנופש המועדף עליהם, בעוד שהתיירים הזרים כמעט שלא גילו אותו. זהו אי יווני מושלם לחופש רגוע, עם שלושה כפרים זעירים, כמה טברנות נחמדות וחופים יפים. אתר הנופש הפופולרי ביותר באגיסטרי הוא Skala, עם חופים חוליים זהובים ומים רדודים. כדאי לבקר גם בחוף Dragonera, שמימיו הם הצלולים ביותר באיים הסרוניים. מידותיו הצנועות של האי הופכות אותו לאידאלי לדיווש באופניים או רכיבה על אופנוע באחד משני כבישיו, המוצלים בעצי אורן. מומלץ גם לשכור קיאק וליהנות משייט לאורך החופים.

אגיסטרי. יערות אורנים ומי טורקיז במרחק פחות משעה מאתונה | צילומים: שאטרסטוק

אגיסטרי. יערות אורנים ומי טורקיז במרחק פחות משעה מאתונה | צילומים: שאטרסטוק

אלוניסוס: לחובבי טבע

אלוניסוס (Alonnisos) ממקום בצפון האיים הספורדיים, ארכיפלג בים האגאי, ממזרח ליוון היבשתית. האי המבודד, שרק תיירים מעטים מגיעים אליו, הוא מקום נהדר לחובבי טבע והוא משמש בית לעופות ים, דולפינים וכלבי ים נזיריים. בירת האי, פטיטירי (Patitiri), היא עיירת נמל ציורית עם רחובות מרוצפי אבן. באלוניסוס יש מפרצים קטנים וחופים מבודדים, יפים במיוחד הם החופים Milia, Meyalos ו- Marpounta. מעבר לבילוי בחופים, כדאי לצאת לטיולי הליכה או רכיבה על אופניים בשבילים המיוערים של האי.

האי הירוק אלוניסוס. גן עדן לאוהבי טבע

האי הירוק אלוניסוס. גן עדן לאוהבי טבע

סיקינוס: השכן הנידח

אם אתם רוצים באמת להתרחק מהכל, האי סיקינוס (Sikinos) יהיה בחירה מצוינת. הוא אמנם נמנה על קבוצת איים הקיקלאדיים, הכוללים בין השאר איים עמוסי תיירים כמו מיקונוס וסנטוריני, אך רק מעטים מגיעים אל האי הנידח. מי שיטרח יגלה אי קטן עם ארכיטקטורה קיקלאדית טיפוסית של בתים מסוידים בלבן, חופים בתוליים, טחנות רוח וטברנות מזמינות. גם אתרים ארכאולוגיים יש פה, כמו מקדש אפיסקופי, ובשונה מאיים אחרים כאן הם יעמדו כמעט אך ורק לרשותכם. מעבר לכך, אין הרבה בסיקינוס, וזה בדיוק סוד הקסם שלו. גם המחירים בהתאם, וזוהי סיבה נוספת להגיע דווקא לכאן.

כפר בסיקינוס, שנחשב לאי הנידח ביותר מבין האיים הקיקלאדיים

כפר בסיקינוס, שנחשב לאי הנידח ביותר מבין האיים הקיקלאדיים

פאנו קופוניסיה: קטן וטבעי

אי נוסף בקבוצת האיים הקיקלאדיים שמהווה מקום מפלט אידאלי למחפשים שקט ושלווה הוא פאנו קופוניסיה (Pano Koufonisi). זהו האי הקטן ביותר בקיקלאדיים, וגם הפחות מיושב שבהם. שטחו 3.5 קמ"ר בלבד, ואוכלוסייתו מונה 366 תושבים. כיוון שכך, אין פה פיתוח יתר ואפשר ליהנות מהיופי הטבעי, מהבתים המסוידים לבן ומהחופים הסלעיים הנושקים לים הכחול, בהם Loutro, Fanos ו-Pori. למרות ממדיו הזעירים, יש באי צי מכובד של סירות דיג, מה שמבטיח שבטברנות תמיד יש אספקה שוטפת של דגים טריים.

פאנו קופוניסיה. סירות הדייג הרבות מבטיחות אספקה שוטפת של דגים טריים לטברנות

פאנו קופוניסיה. סירות הדייג הרבות מבטיחות אספקה שוטפת של דגים טריים לטברנות

אסטיפליה: רומנטי ונגיש

האי אסטיפליה (Astypalaia) משתייך לקבוצת איי הדודקנס הסמוכים לחופי תורכיה (ואשר אליהם משתייך גם האי המוכר יותר, קרפתוס). זהו אחד הרומנטיים בין איי יוון והוא מציע שילוב של היסטוריה מפוארת, כפרים מקסימים עם סמטאות מרוצפות אבן וטברנות תוססות וחופים שטופי שמש. בירת האי, חורה (Hora), מזמינה לשיטוט רגלי בין בתיה הצבועים לבן, ואפשר להשקיף עליה מלמעלה: ממבצר שנמצא בנקודה הגבוהה ביותר באי וחולש על העיר. מלבד זאת מומלץ מאוד לבקר בכפר ליבאדיה (Livadia) ובמרחצאות טאלארס. למרות בידודו היחסי, ניתן להגיע אל אסטיפליה בשייט מפיראוס או בטיסה פנימית מאתונה, כך שההגעה אל האי לנוחה למדי.

רחוב טיפוסי באסטיפליה

רחוב טיפוסי באסטיפליה

המנזרים התלויים של מטאורה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.