תפריט עמוד

יוון: איים מפתיעים שקל להגיע אליהם

התגעגעתם ליוון? לא חייבים להידחק עם כל התיירים בחופים ובאתרי התיירות של כרתים או של רודוס. ליד אתונה יש המון איים מקסימים, שלווים וקצת פחות מתויירים, בהם אפשר ליהנות מהחוויה היוונית המיטבה. הנה חמישה איים מומלצים

יוון, כך נראה, מעולם לא זכתה לפופולריות גבוהה יותר בקרב המטייל הישראלי, וזה לא מפתיע. היא קרובה, היא זולה והיא מציעה שילוב מנצח של חופים חלומיים, נופים יפים, אתרים ארכאולוגיים, אוכל משובח והרבה שלווה. בנוסף לכל אלה, מחוסנים ומחלימי קורונה יכולים להיכנס אליה בלי בידוד ולא להזדקק לבידוד גם בחזרה (נכון ל-15.7.21).

היעדים הפופולריים ביותר ביוון הם כרתים ורודוס, שני איים גדולים ומגוונים להפליא שמציעים עולם ומלואו, ויש איים נוספים אליהם מופעלות טיסות ישירות אשר מושכים גם הם ישראלים רבים, ובהם קוס, סנטוריני, זקינתוס, קורפו, מיקונוס ולפקדה. אבל למה להצטופף עם עוד המוני תיירים באיים המתויירים, כשבמרחק הפלגה קצרה מאתונה אפשר להגיע לאיים מקסימים ופחות מתויירים, שמציעים אווירה אותנטית וים של שלווה?

ספצס

האי ספצס (Spetses) אשר שוכן במפרץ ארגוליס, מולי חופי דרום יוון, ומהווה חלק מקבוצת האיים הארגו סרוניים, הוא אי קטן ומקסים עם רצועת חוף יפה ועיר בירה אלגנטית, אשר מהווה יעד נופש אהוב על עשירי יוון. האי מפורסם ביערות האורנים שמכסים אותו, אשר הובאו, מסתבר, מהרי ירושלים. בספצס יש חופים חוליים נהדרים ומפרצים מבודדים וקסומים.  זהו לא אי של חיי לילה סוערים, אבל אם אתם אוהבים לאכול טוב תמצאו באי הרבה טברנות ומסעדות משובחות.

כרכרות רתומות לסוסים בנמל דאפיה בספצס טאון | צילום: RUBEN M RAMOS / Shutterstock.com

מה עושים? טיול רגלי ב-Spetses Town,עיר נעימה עם טיילת יפה ובתי אחוזה נאו קלאסיים. באחד מבתי האחוזה הללו ממוקם מוזיאון מעניין שמוקדש ללסקרינה בובולינה, שהיתה פעילה מרכזית במרד נגד הממשל העות'מני. מומלץ לטייל  לאורך הטיילת, שמגיעה בין היתר לנמל Daphia המשובץ סירות, בתי קפה ובוטיקים אלגנטיים, ולנמל העתיק, Balitzia. בסמוך לנמל העתיק נמצא אחד המגדלורים העתיקים ביוון.

חופים: החוף הפופולרי ביותר באי הוא Agia Marina, חוף חולי קטן ומסודר הסמוך לעיר הבירה, ובו שמשיות ומיטות שיזוף, מרכזי ספורט ימי, בר חוף וטברנות. אחד החופים הגדולים והיפים באי הוא חוף Agioi Anargiri שבחוף הדרום-מערבי של האי. הוא שוכן במפרץ יפה ומציע חוף של חול וחלוקים עם מים עמוקים האידאליים לאוהבי ספורט מים. אם אתם מעדיפים חופים מבודדים, נסו את חוף Zogeria, חוף יפהפה של חול, אבנים וחלוקים עם מי טורקיז אשר שוכן במפרץ מקסים המכוסה ביער אורנים צפוף.

איך מגיעים? בהפלגה של כשעתיים וחצי-שלוש במעבורת או כשעה וחצי-שעתיים ברחפת מנמל פיראוס הסמוך לאתונה.

חוף Agioi Anargiri, מהיפים בחופי ספצס

פורוס

פורוס (Poros), אי נוסף המשתייך לאיים הסארוניים, הוא אי ירוק ומקסים אשר למרות קרבתו לאתונה שומר על אופי יווני אותנטי ולא מסחרי, כזה שיש בו חיים כל השנה ולא רק בעונת התיירות. למעשה, האי מורכב משני איים  – Kalaureia ו-Sphairia המחוברים ביניהם בגשר. בפורוס יש חופים יפים, בהם חופים חוליים וחופי חלוקים, יערות אורנים שמגיעים עד הים, עיר בירה מקסימה עם נמל יאכטות, בניינים נאו קלאסיים ומגדל שעון טברנות קטנות והרבה שלווה ויופי.

שקיעה באי פורוס

מה עושים? בפורוס יש הרבה אתרים מעניינים למי שאוהב היסטוריה ותרבות – המוזיאון הארכאולוגי, מוזיאון הפולקלור, שרידי מקדש פוסידון, מגדל השעון ומנזר Zoodohos Pigi. האחרון ממוקם במרחק ארבעה קילומטרים מפורוס טאון, על מדרון מכוסה אורנים מעל הים, ומציע תצפית נהדרת על הסביבה. נוף יפה נשקף גם ממגדלור דנה המרשים, מגדלור בנוי אבן שנבנה ב-1870 ומציע תצפית על המפרץ הסארוני.

חופים: אחד החופים האהובים בפורוס הוא Love Bay, חוף יפה המוצל בעצי אורנים שמגיעים כמעט עד המים. חוף נוסף ופופולרי במיוחד הוא חוף Askeli שממוקם בצד הדרום-מזרחי של Kalavria בצל חורשות אורנים. זהו חוף מפותח עם טברנות, בר חוף ובית ספר לספורט מים. חוף Kanali שממוקם במרכז פורוס הוא חוף חולי נעים עם מי טורקיז וכמה טברנות, שמהווה בחירה מצוינת למשפחות. חוף יפה נוסף הוא חוף Vagionia שבקצה הצפוני של האי, הממוקם במפרץ המכוסה בעצי אורנים. באזור יש גם אתרי צלילה יפים.

איך מגיעים? ברחפת או במעבורת (שעתיים הפלגה לכל היותר) מנמל פיראוס.

חוף טיפוסי באי פורוס

אגינה

האי הקרוב ביותר לאתונה הוא אגינה (Aegina), ועל אף שהאי הוא אתר נופש מבוקש בקרב עשירי אתונה, רק תיירים מעטים יחסית מגיעים אליו. ההפסד כולו שלהם. עיר נמל מקסימה, מקדשים עתיקים, כנסיות ביזנטיות, עיירות דייגים ציוריות, מטעי פיסטוקים, כרמים וחופים נעימים (גם אם לא מרהיבים ביופיים)  הם מהמאפיינים הטיפוסיים של האי.

שרידי מקדש אפיה באגינה

מה לעשות? לשוטט, או טוב מזה – לנסוע בכרכרה רתומה לסוס – בעיר הבירה אגינה, שיש בה מוקדי עניין כמו הנמל ומגדל מרקלוס הוונציאני שנבנה במאה ה-17. לבקר באתר הארכאולוגי של קולונה, שבעבר היה בו מקדש דורי שהוקדש לאפולו. לבקר במקדש אתנה אפאיה המרשים שנבנה ב-480 לפנה"ס. לאכול את הפיסטוקים המפורסמים של האי והכי כדאי – לבקר בעיירת הדייגים הציורית פרדיקה וממנה לשוט אי מוני (Moni). זהו אי לא מיושב עם חוף חולי, מים צלולים ובעלי חיים כמו טווסים, איילים ועיזי בר שמטיילים באי.

חופים: חוף Agia Marina הוא חוף חולי עם מים צלולים ממזרח לעיר הבירה. זהו חוף מסודר שאפשר לעסוק בו בפעילויות ספורט מים ושייט. חוף Souvala  הוא חוף פופולרי של חול וחלוקים מצפון-מזרח לעיר הבירה, שיש בו גם מעיינות חמים וקרים. חוף Marathon הוא חוף חולי יפה ומבודד שבו אפשר ליהנות מטברנות מצוינות ופעילויות כמו צלילה ושנירקול במים הצלולים.

איך מגיעים? בהפלגה ברחפת (כ-40 דקות) או במעבורת (כשעה ועשר דקות) מנמל פיראוס.

האי מוני. טיול יום נפלא במרחק שיט של עשר דקות מאגינה

קיאה

האי קיאה (Kea), הידוע גם בשם ציה (Tzia), הוא אי הררי עם נופים דרמטיים המשתייך לאיים הקיקלאדיים אך קרוב מאוד לאתונה. בשונה מהאיים הירוקים למדי שהצענו לכם עד כה, קיאה מציע נופים שונים לחלוטין. זהו אי חשוף וצחיח ברובו, למרות שיש בו גם הרבה אזורים ירוקים ופוריים, ויש בו גם חופים נהדרים.

נוף טיפוסי באי ההררי קיאה

מה עושים? באי יש כמה אתרים ומונומנטים מעניינים כמו האריה של קיאה, פסל קדום המתוארך ל-600 לפנה"ס. לפי המיתולוגיה האריה נשלח על ידי האלים הקנאים כדי להרוס את יופיו של האי. אתר נוסף הוא קרתיאה הקדומה שבו שרידים של מקדש ותיאטרון. כדאי להקדיש זמן לבירת האי, לולידה (Ioulida), אליה אסורה כניסת מכוניות. על העיר חולשים שרידי טירה ימיביניימית.

חופים: אחד החופים הפופולריים האי הוא חוף Koundouros, חוף ציורי ושליו המרוחק כ-18 ק"מ מעיר הבירה. חוף Otzias השוכן בנקדה הצפונית ביותר באי הוא חוף רחב ויפה עם מים צלולים, המוצל בעצים. חוף Orkos הוא חוף רחב, שקט ומבודד בצפון-מזרח האי, שמימיו הצלולים הופכים אותו למושלם לשחייה ולשנירקול.

איך מגיעים? בהפלגה של שעה מנמל לאבריו (Lavrio) שממזרח לאתונה.

נוף עירוני בלולידה בירת קיה

אנדרוס

אנדרוס (Andros) הוא אי נוסף המשתייך לאיים הקיקלאדיים, אך בשונה מהאיים האחרים המאופיינים בנופים צחיחים, זהו אי פורה, ירוק להפליא ושופע מים, אשר נחשב גן עדן לאוהבי טבע הודות לריכוז גבוה של מעיינות ומפלים, לצד חופים נהדרים.

מה עושים? מבלים בנמל Gavrio, הנמל המרכזי של אנדרוס. זהו נמל קטן הבנוי בסגנון קיקלאדי טיפוסי  עם שפע של מסעדות, טברנות וחנויות מזכרות. מטיילים בעיירת הנופש Batsi השוכנת במפרץ מקסים במורדות גבעה. בעיר יש נמל דייג ציורי, חוף חולי יפה והרבה מסעדות, חנויות ובתי מלון. עיר נוספת היא הבירה, Andros, המאופיינת בארכיטקטורה נאו קלאסית. יש בה גם שני מוזיאונים מעניינים, ובהם המוזיאון הארכאולוגי והמוזיאון לאמנות עכשווית.

מפלים ופלגי מים באי אנדרוס

למרות כל אלה, מוקד המשיכה המרכזי של אנדרוס הוא הטבע. באי יש למעלה ממאה ק"מ של מסלולי הליכה מסומנים, וכדאי במיוחד להגיע למפלי Pithara הקסומים, למערת פורוס המרשימה ולכפר הציורי Episkopeio, כפר אבן הנטוע עצי ברוש ועצי תאנה, המפורסם בגשר אבן מקסים שתחתיו זורם פלג מים.

חופים: באנדרוס נמצאים כמה מהחופים היפים ביוון. אחד מהחופים היפים באי הוא חוף Vitali שבצפון-מזרח האי, חוף של חול, חלוקים, סלעים גבוהים ומים צלולים להפליא. חוף נוסף הוא חוף Zorkos, חוף ארוך ואקזוטי אשר חלקו חולי וחלקו חלוקים, עם מי טורקיז.

איך מגיעים? בהפלגה בת כשעתיים מנמל התעופה ראפינה הסמוך לאתונה.

עיירת הנופש Batsi באי אנדרוס

 

המנזרים התלויים של מטאורה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.