תפריט עמוד

טרק לפסגות הקווקז הגאורגי

טיול הליכה בנופי הפרא של חבל סוונטי מאפשר להכיר מקרוב מאוד את אחד מהאזורים היפים בגאורגיה. פסגות דרמטיות, מעברי הרים, יערות עבותים, תצפיות נוף מפעימות ולינה בבתי המקומיים בכפרים זעירים הם רק חלק מחוויה בלתי נשכחת

אין כמו להכיר מקום חדש דרך הרגליים: בטיול הליכה של כמה ימים רצופים אפשר לנשום את האוויר הצח, להרגיש את הרוח בפנים, לגעת בעצים ובאבנים, ללגום ממעיינות זכים, לפגוש אנשים מקומיים על אם הדרך ולהכיר את אורח חייהם ואת תרבותם, לטעום מאכלים אותנטיים, ללון בבתי מקומיים. זה בדיוק מה שתחוו בטרק בשבילי חבל הסוונטי, אחד המקומות היפים והמיוחדים בגאורגיה, ויש האומרים בעולם. "ההליכה בסוונטי מאפשרת ממש להיות שם, בלב הנופים המדהימים, ולא רק לידם", אומר צחי גלובין, מדריך ראשי ב-MEDRAFT שמכיר היטב את שבילי הקווקז והלך במו רגליו פעמים רבות בחבל סוונטי.


ההליכה בסוונטי מאפשר להתמזג עם הנופים המפעימים

סוונטי הוא חבל ארץ הררי בצפון-מערב גאורגיה. זהו אזור פראי המוקף בפסגות מרהיבות, בהן הפסגה הגבוהה ביותר בגאורגיה (5,200 מ'). הכפרים של סוונטי מצטיינים בבנייה ייחודית, עם מגדלי בריחה מאבן צפחה מקומית הצמודים לבתים ומיתמרים מעל הנוף. בידודו של האזור עזר לשמר את התרבות המקומית, עם שפה ייחודית, מסורות עתיקות ומנהגים אותנטיים. השילוב של נוף פראי ולא מקולקל, כפרים ציוריים ותרבות ייחודית זיכה את החבל ההררי היפהפה בכניסה לרשימת אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו.


פסגתו המשוננת של הר אושבה, בגובה 4,800 מ', בעת השקיעה

עכשיו תארו לעצמכם הליכה של כמה ימים רצופים בתפאורה הטבעית היפהפייה ויוצאת הדופן הזאת ותבינו למה מטיבי לכת לא ירצו להחמיץ את טיול הטרק של MEDRFAT בפסגות הקווקז של חבל סוונטי. הטיול, שאורך תשעה ימים, כולל חמישה ימי הליכה רצופים, בהם הולכים בשבילים הרריים, חוצים מעברי הרים ויורדים אל כפרים קטנים בין חמוקי ההרים, שם לנים בגסט האוסים פשוטים או בבתי המקומיים. הקרבה הזאת מאפשרת לצפות בחיים האמיתיים בכפרים: איסוף הפרות מהמרעה, חליבה, גיבון גבינה. הצורך לחלוק מקלחת והשינה במיטות בסיסיות מעצימים את החוויה המיוחדת.

בכל יום הולכים בנופים שונים: יש יום שברובו הולכים בלב יער מחטני עבות, ביום אחר חוצים נהר והולכים ליד קרחון מרהיב, יש יום שבו צועדים בנוף פתוח וביום האחרון מפסים לגובה של כמעט 3,000 מ' משם נשקפות כל פסגות האזור, שאותן פגשנו בימים הקודמים. ברוב הימים הולכים בסביבות 20 ק"מ ביום, עם עליות שנעות מ-400 מ' ועד 900 מ', כשיום ההליכה האחרון הוא הארוך והמאתגר ביותר, אבל על הקושי יותר ממפצים הנופים והמראות המפעימים. מי שהתקשה בימים הקודמים, יוכל ביום זה לשכור סוס עם מדריך מקומי או לנסוע ברכב הציוד לנקודת הסיום.

כפר בסוונטי. לבתים צמודים מגדלי הבריחה המפורסמים של האזור. בעת מלחמה המגדלים שימשו את התושבים כמקום מסתור ומקלט

הטיול בשבילי סוונטי נעשה בקבוצות קטנות, של 10-8 אנשים, והוא כולל, מלבד את הנופים המפעימים של החבל ההררי המבודד, גם שהייה בקוטאיסי, העיר השנייה בגודלה בגאורגיה, וביקור בכנסיית גלאטי המרשימה, בה קבור המלך הגאורגי המיתולוגי, דוד הבנאי.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.