תפריט עמוד

טרינידד וטובגו: לחיות את הקרנבל

לקרנבל המפורסם של ריו דה ז'ניירו יש אח קטן, סימפטי, ולדעת רבים, הרבה יותר יפה, חושני, ומשמח – הקרנבל בטרינידד. יש הגורסים שטרינידד מאפשרת לגעת בטעמו האמיתי של הקרנבל, כאן, אומרים המקומיים, יש לקרנבל טעם של שמחה ביתית שעדיין לא נגעו בה תחלואיו של העולם המערבי.

משתתף בקרנבל. שמחה אמיתית שאינה נגועה במסחריות יתר

בקרנבל בטרינידד אתה לא יכול להיות רק צופה, ההתרחשות משתלטת על כל החושים, אתה רואה, שומע, מרגיש ונושם את הקרנבל, או כמו שאומרים בטרינידד: אתה חי את הקרנבל. ואכן, הקרנבל שנמשך יומיים בלבד נתפס על ידי רבים בטרינידד ובטובגו (האי השכן) כאירוע המרכזי של השנה. ההכנות עורכות חודשים ארוכים, מאמץ רב מושקע בתפאורות, בתלבושות, בריקוד, במוזיקה ובשירה. מי שמגיע לטרינידד או טובגו לפני הקרנבל יכול להרגיש את המהומה הממשמשת ובאה – קליפסו וסוקה נשמעים בכל מקום ומסיבות הכנה נערכות מדי ערב. הצלילים המיוחדים של תופי הפח נשמעים בכל פינת רחוב.

vקרנבל בטרינידד. משתלט על כל החושים | צילום: Jean-Marc, flickr

כמו רוב המוזיקה המקומית, האוכל והמנהגים גם שורשיו של הקרנבל בטירינידד רבים, מגוונים ומולטי אתניים. יש הגורסים שמקורותיו של הקרנבל קשורים בדרך זו או אחרת בחגיגות לכבוד דיוניסוס, אל היין היווני, אך התיאוריות רבות ומגוונות. מקורה של המילה קרנבל בלטינית הוא "carne vale", שפרושה פרידה מהגוף. ואכן כל מי שמשתתף בקרנבל בטרינידד מרגיש שהוא נפרד מכל הבלי העולם הארצי ומרחף בעולם שכולו מוזיקה וטוב.

תחפושת מרהיבה בקרנבל של טרינדד | צילום: אייסטוק

איך מגיעים?
אפשר לטוס ללונדון, ומשם לטרינידד בטיסה ישירה. דרך נוספת: לטוס לארצות הברית ומשם, בטיסת המשך, לטרינדד.

איפה שוהים?
הנה כמה מלונות מומלצים לשהייה בטריניטדד. קחו בחשבון שבתקופת הקרניבל מלונות מתמלאים עד אפס מקום, וכדאי להזמין זמן רב מראש.

Asa Wright Nature Centre and Lodge
אין שום מקום דומה לזה בקריביים. בבית ויקטוריאני עתיק, בלב היער המלון הוא גם מרכז לצפיה בציפורים הידוע בעולם כולו. השוהים במקום יוכלו לצפות מהחלון באלפי מינים של ציפורים נדירות, לטייל ביער ולהשתכשך בבריכות טבעיות ומפלי מים מרהיבים. המחירים – בהתאם.
כתובת: Spring Hill Estate, טרינידד
אתר אינטרנט

The Maracas Bay Hotel
קרוב מאוד לים, משפחתי, טובל בירק וצמחייה. מחיר: רמה בינונית.
כתובת – Maracas Bay Road, טרינידד
אתר אינטרנט

Carnetta's Inn

מלון זול ומקסים בניהול וינסטון וקרנטה, זוג מרתק שכדאי להכיר. וינסטון, היה פעם האחראי על התיירות באי והוא אנציקלופדיה מהלכת לכל צפונות המקום. קרנטה היא הגננית והבשלנית ולא מדובר כאן רק באהבה אלא גם בכישרון. הארוחות כאן הן מהטובות שתוכלו למצוא באי והגנים – נפלאים. מלבד אינספור סוגים של תבלינים תוכלו לראות כאן סחלבים נהדרים, פרחי לילי ג'ינג'ים ועוד צמחים המדיפים ריחות ניפלאים. החדרים מושפעים מהשפעה הפורחת ומקושטים גם הם בפרחים חיים ומצויירים.
כתובת -99 Saddle Road, Maraval
אתר אינטרנט


חגיגות הקרנבל בטרינידד. והיית אך שמח

מה עושים בטרינידד בשאר השנה?
עם הגעתם עד הלום אל תחמיצו את מפרץ מראקאס (Maracas Bay) – חלום קאריבי מושלם עם חולות לבנים, מים שקופים ועצי קוקוס. בקרו גם בשמורת הציפורים Caroni Bird Sanctuary הנמצאת באזור ביצתי עם שפע של עצים, פרחים נפלאים ותנינים מנמנמים בבוץ. בטרינידד תוכלו לממש את הפנטזיה האולטימטיבית – ללכת על המים. פניו של אגם פיץ' (Pitch Lake) מכוסים בשכבה, המכונה כאן "עור פיל" – תמהיל של בוץ ושמן שהתקשו והפכו למשטח מוצק. למרות הפיתוי, לא רצוי להתרחק יותר מדי מהגדה, אבל כדאי בהחלט להקשיב לשפע האגדות שהמקומיים מספרים על האגם.

לקריאה נוספת:

האיים הקריביים - החיפוש אחר האי המושלם
האיים הקריביים – החיפוש אחר האי המושלם
האיים הקריביים מציעים הרבה יותר מחופים לבנים ומים בצבע טורקיז. יש בהם איים מפותחים וממוסחרים ואיים מבודדים שנמצאים מחוץ למסלול, איים שמתאימים לחובבי בטן-גב וכאלה שמתאימים למי שרוצה לטייל בטבע ראשוני. מורה נבוכים לקריביים

מחול הקקאו, אגם אטיטלן, גואטמלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.