תפריט עמוד

טיסה רגועה

ההגעה ליעד היא תמיד מרגשת, אבל השהות במטוס הצפוף והסגור עשויה להיות לא נעימה ואפילו מלחיצה. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להירגע

1. לאכול נכוןתזונה בריאה חשובה בכל עת, אבל בימים שלפני הטיסה יש לה חשיבות מיוחדת. בשבוע שלפני הטיסה הקפידו לאכול ארוחות מסודרות. איכלו אוכל בריא ומזין. ירקות, פירות, דגים או בשר לא שמן. אל תעמיסו על הקיבה ותנו לה לעבוד בנחת. עליה למטוס עם בטן מלאה ונפוחה עשויה להכביד עליכם ולגרום ללחצים ולתחושות לא נעימות במהלך הטיסה.

2. להתלבש נכון – ליבשו בגדים יפים אך נוחים. אמנם יש טענה לפיה צריך לסבול כדי להיות יפה, אך אם תסבלו במהלך הטיסה מנעליים לוחצות או בגדים צמודים ולא נוחים, מובטח לכם שגם תיראו רע. לכן מומלץ לבחור את בגדי הנסיעה בקפידה. מכיוון שרובנו אוהבים להיראות טוב, בייחוד כאשר אנחנו
בדרכנו למסע חדש עם הפתעות חדשות, כדאי להקדיש זמן ומחשבה לטובת הגרדרובה.

3. במה לארוז – איש איננו מעוניין לגלות בליל הטיסה שהריצ'רץ, בתרמיל המעולה שהשאיר לכם יניב כשחזר מדרום אמריקה, מקולקל. רק המחשבה על ריצה לעבר המטוס, כשהידיים עמוסות בשקיות פלסטיק, יכולה לערער אפילו את הנוסע הנינוח ביותר. לכן כדאי מאוד לבדוק מראש מה מצב התרמיל או המזוודה שברשותכם. מומלץ להשקיע בתרמיל או מזוודה טובים ונוחים, שיאפשרו לכם לנוע בנוחות ובזריזות ממקום למקום.

4. האריזה – נחמד להיות ספונטי, אבל המחשבה שאולי שכחתם לארוז את המעיל בדיוק כשאתם על הטיסה לאנקורג' עלולה להרוס לכם את הטיול. ארגון מראש עשוי לתרום רבות לשלוות הנפש בטיסה. אל תתביישו, התחילו לארוז זמן רב מראש. סדרו את כל מה שאתם רוצים לקחת לנסיעה בערימות קטנות ולפי נושאים: סוודרים, תחתונים, מפות ועוד. הרשו לעצמכם להתלבט, להגג ולהחליט בנינוחות מהם הדברים שאתם באמת רוצים לקחת איתכם, למה יש ולמה אין מקום. אירזו לאט ובנחת. אל תשאירו את האריזה לרגע האחרון.

5. להגיע בזמן – זכורה לי היטב אותה טיסה שהחמצתי מלונדון לפריז. אותם רגעים בהם רדפתי אחרי המטוס כשאני דוחפת את עגלת התינוק של בני היו לא נעימים, בלשון המעטה. החמצה של טיסה כרוכה לא רק באיבוד זמן ומזומנים אלא בעוגמת נפש רבה. החשש שאולי נאחר לטיסה עשוי לגרום ללחץ מיותר ולכן כדי לצאת מהבית בזמן. לאלה מאיתנו הלחוצים במיוחד מומלץ לוותר על הנהיגה לשדה לטובת מונית או רכבת.

6. חרדת טיסה לא מעט אנשים סובלים מפחדים וחרדות טיסה. לאלה, כדאי לנסות תרגילים לרוגע מנטלי.בספר "מדריך מפה לריפוי טבעי – הדרך לחיים בריאים" של ד"ר ראובן ברק (MD) וענת צחור, נכתב כי "באמצעות פעילות מנטלית מכוונת אפשר להגיע לשליטה בחרדות ובפחדים ובכל אותם רגשות המשבשים את החיים". שני התרגילים הבאים לקוחים מתוך הספר.

תרגיל שינוי צבע או צורה

• יושבים בתנוחה נוחה ובעיניים עצומות
• נושמים עמוקות ובאיטיות כמה פעמים.
• מתבוננים פנימה ומנסים לראות איזה צבע יש לרגש או לכאב המטריד ובאיזה מקום בגוף הם ממוקמים – בחזה , בבטן, בגרון? בוחרים צבע אהוב, כזה המקנה שלווה, רוגע ונעימות (לעיתים קרובות זה הצבע הכחול).
• מתחילים לצבוע את הרגש הרע בצבע האהוב. כשמצליחים, מדמיינים כיצד הצבע האהוב מתחיל להתפשט בגוף כולו, מתפזר וממלא כל תא ותא, כל נקבובית ונקבובית, כל איבר ואיבר. אט אט נצבע הגוף ועם כל מולקולת צבע המתפשטת בגוף משתרררים בו רוגע, שלווה, בטחון, תחושת כוח, בריאות ונעימות.
• אם תרגיל הצבע קשה מדי, אפשר לנסות לבצע אותו באמצעות צורה במקום צבע. מדמיינים את צורת הרגש השלילי – האם הוא גדול או קטן? מתחילים לשנות את צורתו ולהפוך אותו לכדור, ללטש ולעגל את פינותיו, להחליק את פניו.
• ברגע שהרגש הפך לכדור, אפשר להתחיל לגלגל אותו בתוך בגוף, להעביר אותו ממקומו הקבוע למקום אחר, כמו כף היד, וממנה להוציא אותו החוצה מהגוף ולהיפטר ממנו.

תרגיל הזיכרון הנעים

• יושבים בתנוחה נוחה ובעיניים עצומות.
• נושמים עמוק ובאיטיות כמה פעמים.
• מחפשים בזיכרון אחר רגע או תקופה בחיים שבהם חשתם תחושת שלווה ורוגע – מצב שנעים להיזכר בו. חוזרים בזיכרון באמצעות הדמיון לזמן ההוא ומנסים לראות כמה שיותר פרטים: האור, הצלילים, האווירה , תחושות הגוף, הנוכחים, דברים שנאמרו ונעשו. מנסים לחיות שוב את הרגע ההוא, לשהות בו. • לומדים להרגיש את התחושות הגופניות שליוו את המצב הנעים ומתחילים "למתוח את הזמן" של אותו מצב – עוד רגע ועוד רגע, עוד שעה, עוד יממה.
• אם מאבדים את הרגע, חוזרים לאחור ומתחילים שוב. עם התקדמות התרגול מתפתחת יכולת להביא באמצעות הזיכרון את התחושות הנעימות אל הכאן והעכשיו. הגוף והמוח לא שוכחים את היכולת להרגיש נינוחות וביטחון – אם אלה קיימים בכם, תוכלו לשוב ולשחזר אותם בעזרת תרגול.

לטיסות זולות לחצו כאן >>

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.