תפריט עמוד

טיול קרוואנים משפחתי – טיפים ועצות לדרך

טיול קרוואנים משפחתי הוא חוויה ייחודית ומגבשת, אבל כדי להבטיח שתיהנו מכל רגע חשוב לדעת כמה דברים - לפני שיוצאים לדרך וגם במהלך הטיול עצמו. לשם כך ליקטנו עבורכם שלל טיפים והמלצות, שיעזרו להפוך את הטיול בקרוואן למהנה במיוחד

החלטתם לנסוע בקרוואן לטיול משפחתי. קודם כל, זוהי החלטה טובה, אבל מה עושים עכשיו? איך מתקדמים, ואיך עושים זאת נכון? בכתבה ננסה לענות על כל השאלות ולתת המלצות וטיפים חשובים להצלחת הטיול.

טיול קרוואנים מתאים למגוון גדול של מטיילים. בראש וראשונה, טיול קרוואנים מתאים מאוד למשפחות עם ילדים. הקרוואן מצויד בכל מה שנחוץ – מקלחת, מטבח מאובזר, חשמל, מים ומיטות. הוא מתאים גם לטיול עם תינוקות וילדים קטנים, בכך שהוא מקנה תחושת בית, קביעות וביטחון ומאפשר לתינוקות ולילדים קטנים לישון במהלך הנסיעה ולהתעורר רעננים כאשר מגיעים ליעד. טיול בקרוואן חוסך עלויות רבות: חדרים במלון, השכרת רכב, ארוחות במסעדות ועוד.

טיול בקרוואן נהדר גם לרומנטיים שבכם. לקום בבוקר בצילם של האלפים, בפיורדים של סקנדינביה או אל מול צבעי המדבר של אוסטרליה זו חוויה מדהימה. לשבת על שפת אגם בערב עם כוס יין טוב ונתח גבינה שקניתם בשוק המקומי, לשוחח זה עם זו ועם זוגות כמוכם מכל העולם זה מפגש שלא ישכח.

גם רוכבי האופניים יגלו שזוהי דרך נוחה במיוחד לטיול – מרכיבים את האופניים על מתקן בחלק האחורי של הרכב, מגיעים לתחילת המסלול, מורידים את האופניים ויוצאים לרכיבה מהנה, שבסופה מחכה מקלחת, שתייה קרה ואפילו מנוחה במיטה, והכל בהישג יד. חובבי הדיג ימצאו חניונים רבים, שניתן לדוג בהם בלילה ומחיר הכניסה כולל את רישיון הדיג. אין כמו לדוג ומיד להכין את הדג ולשים על האש, וזאת מבלי שצריך לנסוע למרחקים כדי לבשל את הדג.

את הכללים והעצות נחלק בין ההתארגנות בארץ מראש לבין ההתנהלות הנכונה במהלך הטיול.

התארגנות בארץ
• הזמינו מראש – עולם הקרוואנים שונה מעולם הנופשונים, אין עסקאות של הרגע האחרון. ככל שתקדימו להזמין תוכלו לבחור את הדגם שאתם רוצים, בתחנת הלקיחה שבחרתם ובמועד המתאים ביותר, וכמובן במחיר זול יותר. בתחום הקרוואנים, הזמנה של חודשיים מראש זה כבר מאוחר מדי, במיוחד בתקופות השיא – קיץ, פסח וסוכות.

• אספו מידע – ככל שתדעו יותר על הטיול, ההכנות הנדרשות והיעדים שתבקרו בהם, יהיה לכם טיול קל ומהנה יותר. בדקו עם חברים, אספו מידע באינטרנט ובספרי טיולים. התייעצו עם אנשי מקצוע. בדקו כל עצה ופיסת מידע שאתם מוצאים – האם החומרים מעודכנים, מי כתב אותם, והאם יש התאמה בין ההמלצה לבין הדרישות שלכם – לא תמיד משפחה עם ילדים קטנים תוכל באמת להמליץ על אתר למשפחה עם ילדים גדולים ולהיפך.

• תכננו מראש – נכון שהטיול בקרוואן יכול להיות עם מעט מאוד גבולות, אך אתם משקיעים בטיול הרבה זמן וכסף וכדאי לנצל אותו היטב. תכננו בצורה הכי מפורטת מה אתם רוצים לעשות ואיפה לבקר. התאימו את התכנון לקצב של המשפחה שלכם ולדרגת הקושי שאתם מסוגלים לבצע. שתפו את כל בני המשפחה בתכנון, כך כל אחד ירגיש חלק מהטיול, הן בשלב התכנון והן בטיול עצמו. זכרו: טיול הקרוואנים הספונטני המוצלח ביותר הוא זה שתוכנן מראש לפרטי פרטים – ואז בספונטניות הכול מצליח לכם….

• זמן פנוי בטיול יש בטיול זמן פנוי, בנסיעות ובערבים. התארגנו עם משחקים, ספרים, ערכות יצירה וסרטים. זה הזמן לחזור למשחקי הקופסה והקלפים, נצלו את הזמן לגיבוש משפחתי, מהסוג שאתם לא מספיקים לעשות בבית, שכולם עסוקים עם הטלוויזיה, המחשב או הסמארטפון. הכינו לילדים הצעירים מתנות והפתעות שאפשר לחלק במהלך הטיול, כמו חוברות צביעה, ערכות יצירה או משחקים קטנים.

במהלך הטיול
• בדקו הכול – כאשר אתם מקבלים את הקרוואן הקפידו לבדוק שכל המערכות עובדות באופן תקין ושאתם יודעים להפעיל הכול. הקדישו מספיק זמן לבדיקות ואל תעשו קיצורי דרך – זה יחסוך הרבה עוגמת נפש בטיול. בדקו ודאגו שכל נזק שיש בקרוואן יירשם בטופס המתאים, כדי שלא תמצאו עצמכם משלמים על נזקים שלא אתם גרמתם להם.

• עבודת צוות – חלקו תפקידים בין כל בני המשפחה, קטנים כגדולים. כל אחד יכול לעזור בחיבור החשמל, בפתיחת כיסאות הפיקניק, בשטיפת כלים או בהכנת האוכל. נצלו את הטיול לגיבוש משפחתי ולפעילות משותפת אשר תעצים את החוויה שלכם.

• מסלול טיול ראלי – אל תעשו טיול משוגע, הכולל נסיעות ארוכות בלילה, שינה בתחנות דלק או ימים ארוכים מאוד. תיהנו גם בחניונים שנמצאים על שפת אגם או ביער, נצלו את מתקני החניון, מתקני המשחקים ומגרשי השעשועים, את הסופרים הקטנים ובתי הקפה שבחניונים, בהם תוכלו להצטייד בכל בוקר בלחמניות טריות.

• אופניים וטיולים ברגל – אם אתם חובבי אופניים, מומלץ לשכור אופניים לכל הטיול ולשים אותם על מתקן האופניים המצורף לקרוון. כך תוכלו לעצור בדרך כדי לרכוב בטבע במסלולי רכיבה, לצאת לטיולי אופניים בערים או לרכוב בשבילי אופניים באזור החניון שבו אתם לנים. שלבו טיולים ברגל היוצאים מהחניון אל הטבע המקיף אתכם – בבוקר לפני שאתם יוצאים לדרך או אחר הצהריים, כשהגעתם לחניון.

והכי חשוב: אל תשכחו ליהנות מהטיול כדי שתוכלו לחזור על החוויה הזאת, שנקראת טיול בקרוואן, גם בפעמים הבאות.

לקריאה נוספת:

 

חבל טירול - טיול קרוואנים משפחתי
טיול בן חמישה ימים עד שבוע בנופים היפהפיים של חבל טירול שבאוסטריה עובר בין אגמים, רכסי הרים, כפרים ציוריים ועיירות מקסימות. בדרך אפשר לצאת לטיולים רגל …


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.