תפריט עמוד

טיול קרוואנים למשפחות באירופה

חולמים לצאת לטיול קרוואנים באירופה עם המשפחה אבל חוששים מההתעסקות הכרוכה בכך? טיול קרוואנים בקבוצה הופך את החלום למציאות, כשיש מי דואג למסלול עם האטרקציות הכי מעניינות, הנופים הכי מרגשים והפעילויות הכי מיוחדות. ואם תרצו קצת זמן פרטי בלי הקבוצה - גם זה אפשרי

הכתבה הזו עוסקת במשהו מיוחד. בטיול מיוחד. כזה שיגרום למשפחה שלכם לחוש התרגשות עמוקה, כזה שירשים את המשפחה ויעורר התפעלות גדולה. טיול שעונה במאת האחוזים על ההגדרה: חווייה משפחתית מיוחדת ויוצאת דופן. תארו לעצמכם שאתם מבלים באירופה ביחד, כל בני המשפחה, נוסעים, רואים, עושים, אוכלים, ישנים, חווים, מבלים, נחים, מתקלחים, מבשלים… והכל תחת קורת גג אחת – ניידת, עם גלגלים. גאוני. פשוט פטנט נפלא: טיול קרוואנים למשפחות.

מי שהמציא את סגנון הטיול החכם הזה – הטיול בקרוואן, חשב על הכל. הוא רצה להיות קרוב מאוד אל הטבע אבל עם כל התנאים המצויינים והנוחות המירבית. הוא רצה להתנייד ולהגיע למקומות רבים ככל שעולה על דעתו אבל מבלי לוותר על נוכחות כל חפציו והציוד שלו איתו בכל רגע ובכל מקום, הוא רצה להנות מזמן איכות משפחתי עם בני משפחתו בפרטיות ואינטימיות, בלי חוקים של מישהו אחר, בלי הזרות של חדר מלון שאינו בית, באינטימיות משפחתית מוחלטת. הוא בעצם רצה בית משלו, נייד, עם גלגלים ובו כל מה שצריך להיות בבית מושלם ונוח ועימו אפשר להתנייד ולהגיע לכל מקום. אז הוא המציא את הקרוואן. וזה לא מסתיים כאן.


טיול קרוואנים מאפשר להיות קרוב לטבע, מבלי לוותר על נוחות או על הציוד הנחוץ | הצילומים באדיבות נוהגים לטייל

על מנת להנות מטיול בקרוואן, יש הכרח בתשתיות מתאימות במקומות בהם מטיילים עם הקרוואן. על זה חשבו המון אנשים במקומות רבים ושונים שהבינו עד כמה נפלא סגנון הטיול המיוחד הזה והקימו "בתי מלון לקרוואנים" – חניוני קמפינג אליהם מגיעים ללינת לילה עם הקרוואן. ולמה הכוונה בתשתיות? שיהיו שם נקודות שירות לקרוואן – שאפשר יהיה בקלות ובנוחות למלא מים נקיים למיכל הקרוואן, לרוקן את המים שהיו בשימוש ושנאגרו במיכל המים האפורים, שתהיה עמדה מיוחדת לריקון המיכל הכימי של השירותים של הקרוואן, שתהיה אפשרות לחבר את הקרוואן לזרם החשמל, שתהיינה מקלחות עם מים חמים, שירותים, עמדות להדחת כלים, מכונות כביסה ועוד תנאי מחייה נוחים למתארחים. שיהיה נעים ונוח לשהות בחניוני הקמפינג, שיהיו שם מתקני משחק ושעשוע, מרחבי דשא ומגרשי משחק, שתהיה מכולת, מסעדה או דוכן נחמד ועוד ועוד כיד הדמיון.


"בית מלון לקרוואנים" – חניון קמפינג המצויד בתשתיות הנחוצות

אז יש קרוואן, ויש יעדי טיול נפלאים וחניוני קמפינג נוחים ומתאימים אז מה הבעיה? ברור. חששות: איך מתחילים לתכנן טיול קרוואנים? על מה לחשוב קודם? לאן נוסעים? על מה צריך לחשוב כאשר מתאמים את ההגעה לתחנת השכרת הקרוואנים? ושם, מה עושים? איך בודקים את הקרוואן על מנת להימנע מתשלום סכומים בלתי מתקבלים על הדעת במועד החזרת הקרוואן? והנהיגה? איך בדיוק מתרגלים לכלי הרכב הגדול והמסורבל הזה? איך מאתרים בדיוק את חניוני הקמפינג הראויים והטובים יותר? איפה יש סופר מרקט ללא הגבלת גובה בכניסה לחנייה? וההגעה לאתרי הבילוי והאטרקציות- איפה חונים עם הקרוואן? ואיך מפעילים את החימום ומה עושים אם יש פנצ'ר בדרך? ומה זה הצפצוף החזק הזה שנשמע כשמניעים את הקרוואן? ואיך מכבים אותו לעזאזל? ואיפה מחליפים את הפיוז שנשרף? ו…. חששות.


פנים הקרוואן. כל מה שצריך כדי להרגיש בבית, אבל להתיינד בקלות לכל מקום

ומה עושים אם יש גשם באמצע הקיץ כשבדיוק התכנית היתה בילוי פעיל באגם הרוגע? איך מוצאים חלופה ראוייה במרחק סביר עם גישה וחנייה מותאמת לקרוואן? ומה עושים כשהילדים כבר איבדו את זה כי הביחד הצפוף בקרוואן כבר נותן את אותותיו? ומה עושים כשההורים כבר שחוקים ועייפים מגודל האחריות והאינטנסיביות של ההתנהלות המסורבלת משהו של הקרוואן? ומה קורה כאשר מגלים כי הפער בין התכנית שתכננו בקפדנות מהבית לבין המציאות הוא עצום? ומה עושים כאשר קשה עד בלתי אפשרי לתקשר עם מפעילי המקום או בעלי חניון הקמפינג או הקופאית בכניסה לאתר? ואיך מוצאים פירורי לחם בסופר מרקט הגדול והזר ששם? ולמה כל המים מוגזים?

אז איפה מה שהבטחנו בתחילת הכתבה? טיול שעונה במאת האחוזים על ההגדרה: חווייה משפחתית מיוחדת ויוצאת דופן?


אמנם הקרוואן נשמע מאוד מפתה, נעים, נוח, פנטסטי ממש – פטנט גאוני… אמנם החניונים וכל התשתיות נוחות ונהדרות אבל… מה עם כל החששות והחסרונות? איפה בדיוק המרכיב הנוסף הזה שיוסיף את ה-WOW? איפה הקסם שיהפוך את הטיול בקרוואן למשהו מיוחד, בדיוק כמו שהבטחנו בתחילת הכתבה, משהו שיהפוך את הטיול שלכם בקרוואן לחווייה משפחתית מושלמת, מרשימה ומעוררת התפעלות. בלי תקלות, בלי בעיות, בלי פיספוסים ונפילות?

שייט על רפסודה בלב אגם, אחד מהחוויות הרבות במהלך טיול קרוואנים למשפחות בקבוצה

כאן נכנס לתמונה השידרוג: טיול קרוואנים למשפחות בקבוצה.

עכשיו תארו לעצמכם: בדיוק הטיול עליו התחלתם לחלום כשקראתם את חלקה הראשון של הכתבה אך ללא החלק השני של החסרונות והבעיות שיכולות להתעורר. טיול קרוואנים למשפחות בקבוצה הוא בדיוק הקסם, בדיוק התוספת שיוצרת את ההבדל ומצמיחה את ה-WOW.


רונית גלבוע, מחברת נוהגים לטייל המתמחה בטיולי משפחות באירופה מסבירה: "מכל הבחינות טיול בקרוואן הוא לא טיול משפחתי שגרתי. מצד אחד, השהייה בקרוואן תורמת לגיבוש המשפחתי. מצד שני, כמות ההכנות הנדרשת לטיול מסוג זה גדולה בהרבה מזה של טיול רגיל וגם הצדדים הטכניים דורשים יותר זמן, ידע וגם ניסיון".

בטיול קרוואנים קבוצתי המשפחות נוסעות בשיירה מרשימה של קרוואנים. בכל קרוואן יש מכשיר ניווט ומכשיר קשר ותכנית מושלמת ובנוייה היטב, במקצועיות ומתוך נסיון והיכרות של מארגני הטיול. למעשה מדובר בטיול קרוואנים שמישהו כבר דאג מראש ל ה כ ל …כל המינהלות, כל התיאומים, הכל מסונכרן ומאורגן למופת. תארו לעצמכם: מישהו שמוביל אתכם יד ביד לאורך הטיול כולו למקומות הטובים ביותר בלוח זמנים שפוי ואידאלי. מישהו שכבר היה שם ומכיר ויודע בדיוק מה לא לעשות, בדיוק להיכן לא להיכנס, בדיוק מתי לא… מישהו שיודע להציע חלופות במידת הצורך ולישם את השינויים הנדרשים ברגע האמת.

הקרוואנים הם רק חלק מהטיול, ההרפתקאות והחוויות המיוחדות הם המרכז שלו

מצד שני, מדובר על טיול עצמאי בו לכל משפחה יש את החופש שלה לבחור מה לעשות, בזמן שלה ובקצב שלה. מצד אחד יש סדר, מסלול וקבוצה, אך מהצד השני יש את השקט והבחירה המשפחתית. בטיול קרוואנים קבוצתי כזה כל משפחה יכולה להתקדם בקצב שלה, לצאת לדרך יותר מאוחר (או יותר מוקדם) מהאחרים, לבלות עוד שעה בפארק מים או לדלג על מוזיאון לטובת ישיבה נינוחה בבית קפה חמוד בראש הר. "הרי לכל משפחה יש את המסלול ב-GPS כך שהיא יודעת איפה הקבוצה נמצאת במהלך היום ואם משפחה רוצה להתנתק – אין בעיה, היא פשוט מצטרפת בנקודה הבאה או בסוף היום", מסבירה רונית גלבוע, "זה טוב לא רק לכל משפחה באופן אישי אלא גם לקבוצה כולה, כי המשמעות היא שתמיד יוצאים בזמן, לא מחכים לאף אחד, לא מבזבזים זמן או מתעצבנים שמישהו מאחר או מתעכב".

למעשה, בטיול קרוואנים קבוצתי מארגני הטיול מחוייבים לתכנית הטיול ואילו אתם, המשפחה – ממש לא. קחו את הזמן שלכם אם תרצו ותשתלבו ותתחברו כשמתאים לכם – ההגה בידיים שלכם. הכל נלקח בחשבון והכל מטופל ומתואם ואתם נהנים בנחת ובשקט נפשי עם הילדים באתרים נפלאים ומגיעים לחניוני קמפינג מובחרים בהם המקומות שלכם מוזמנים מראש ומתואמים מבעוד מועד. כן. זה בדיוק הרעיון. טיול קרוואנים למשפחות בקבוצה שמנטרל אתכם מכל הרעשים שמסביב ומשאיר אתכם פנויים לחלוטין מדאגות. טיול קרוואנים משותף לכם ולמשפחות נוספות בהנחייה ובהכוונה, בהובלה ובהדרכה אך ללא תלות וללא מחוייבות שלכם לא למדריכים ולא לקבוצה.

קשה להאמין שהקבוצה המגובשת הזאת הכירה רק בתחילת הטיול

אההה. הקבוצה. כן. גם הקבוצה שם. וזה החלק המשלים וההופך להיות לב ומרכז הטיול. תארו לעצמכם: אתם עם המשפחה האהובה שלכם מטיילים בקרוואן, נטולי דאגות. המארגנים שוברים את הראש על כל העניינים שמסביב ואתם רק נהנים מחווית הקרוואן, מהנוף, מהאתרים, מחניוני הקמפינג – מהכל. אתם לא מחוייבים לכלום, לא תלויים באף אחד ולא צריכים לעשות חשבון לכלום. איתכם, בתוך היופי הזה עוד משפחות בדיוק כמוכם – פרטיות, עצמאיות, נהנות מהטיול ומהקרוואן וגם…מחברתכם המצויינת. מכאן הדרך אל החיבור המושלם בין המשפחות הוא רק עניין של… שתי דקות בדיוק! החוייה המשותפת מחברת את הילדים זה לזה והמבוגרים מוצאים את עצמם נהנים מחברת ההורים האחרים השותפים לבילוי ולהווי המיוחד הנוצר תוך רגע.

"חשוב לנו מאוד לוודא מראש כי הטיול אכן מתאים למשפחה המעוניינת להצטרף וסגנון הטיול עונה על דרישותיה וצפיותיה", מרחיבה רונית גלבוע, "לשם כך אנו מקפידים מאוד להכיר את המשפחות ולקיים עם כל משפחה פגישה אישית בה משתתפים שני בני הזוג. הפגישה חשובה ומשמעותית מאוד להצלחת הטיול המשפחתי. במהלך הפגישה, האורכת כשלוש שעות, אנו מפרטים בהרחבה את כל היבטי הטיול ומשמעויותיו בפן המשפחתי והקבוצתי. לדעתנו, הכנה טובה לקראת הטיול ותיאום ציפיות מאפשרים לחזור מטיול המשפחות כשכולם מרוצים לאחר שחוו חוויה נהדרת. לקראת היציאה לטיול אנו מקיימים מפגש קבוצתי נעים ושמח בו משתתפות כל המשפחות המרכיבות את הקבוצה. המפגש מיועד להיכרות, להתארגנות לקראת היציאה ולמסירת פרטים אחרונים".


מרוץ רפסודות, אחת הפעילויות המהנות והמגבשות בטיול קרוואנים למשפחות 

רונית גלבוע מספרת שבכל טיול קרוואנים באירופה נוצרת משפחה אחת גדולה והיא משפחת הקרוואניסטים. זה מתחיל בקבוצת וואטספ של הטיול, ממשיך בקבוצה רק של הילדים ונגמר בזה שהקבוצות של המטיילים ממשיכים להפגש גם בחזרה בארץ. כל משפחות הטיול מתגבשות בצורה שמצליחה להפתיע אפילו אותנו בכל פעם מחדש. אחרי שבוע של טיול כל הילדים מפוזרים בין כל הקרוואנים וכבר לא ברור מי הורה של מי ומי נוסע באיזה קרוואן. לדוגמה בפעילות כמו פארק שעשועים – כל הילדים הולכים יחד בחבורה גדולה ויוצא שלכל ילד בטיול נהיה חבר בחבורה. זה משהו שקצת קשה להגיע אליו אם מטיילים לבד או רק עם עוד זוג חברים עם ילדים".

ככה הכל מתחבר ומסתדר לטיול מושלם. בדיוק כשהקרוואן מתחיל להיות צפוף ולוחץ – יש לאן לברוח, יש את הקבוצה ואת המשפחות האחרות. בדיוק במקום בו הקבוצה והמשפחות האחרות עלולות להפריע לכם להיות משפחה כמו שמתאים לכם ורק לכם – קחו לעצמכם את הפינה שלכם כי הרי הקרוואן הוא הכי בית, הכי בית שלכם.

 

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.