טיול קרוואנים באוסטרליה

המרחקים העצומים של אוסטרליה הכתיבו את אופי הטיול: טיול הקרוואנים בשילוב עם טיסה מקומית כדי לקצר את הדרך. התוצאה: שילוב של נופי מדבר, חופים יפים, פארקים שופעי מים וערים תוססות ומלאות עניין

טיול משפחתי בקרוואנים באוסטרליה נשמע כמו חלום (והוא באמת כזה), אבל הדרך אליו ארוכה עד מאוד וכוללת טיסות שמתפרשות על פני יותר מיממה. כדי להקל על עצמנו, החלטנו לעצור בבנגקוק להתרעננות ואסיפת כוחות לפני שנמשיך לאוסטרליה. אחרי שנרשמו במלון, באנרגיות האחרונות שנשארו לנו התפצלנו: אבא ואדם – לבר המקומי לבירה צוננת, אמא וקרן – לשוק הפרחים הפתוח בלילה. למחרת סיירנו בעיר. התחלנו בפסל בודהא Wat pho, לקחנו את סיור השייט הארוך המלווה במופע נחשים (נראה שהמופע לא השתנה בעשרים שנה האחרונות לפחות), לאחר שייט מהנה ירדנו מהסירה ב-Wat Aroum, שם הילדים טיפסו במרץ במדרגות בעוד שההורים התנשפו אחריהם. בבנגקוק יש אטרקציות רבות, אפילו התחבורה מהווה אטרקציה, ומגוון גדול של אפשרויות לקניות. וכדי להשתחרר ולהגיע רגועים לטיסות שעוד מצפות לנו, עצרנו לעיסוי רגליים.

הימים הראשונים באוסטרליה
מיד עם הנחיתה יצאנו לדרך, כשהמצלמה עובדת שעות נוספות. הנוף הפנורמי שנשקף מה-Ubirr Rock מרהיב. בדרך דרומה עברנו את Nourlangie Rock, סלע בן עשרות אלפי שנים (בעינינו הוא נראה כמו שאר הסלעים…).

נשארנו ללון ב-Yellow Waters. ערכנו סיור של שעתיים בסירה לכיוון האי שבמפגש הנהרות. מעלינו התעופפו ציפורים במופע מרהיב שנראה כאילו הוא במיוחד לתיירים, ובמים השקטים היו תנינים רבים. יצאנו מפארק קקאדו לכיוון העיר קטרין (Katherine). מצפון לה ביקרנו במפלי אדית (Edith Falls). אפשר לערוך הליכה רגלית נעימה ולשחות בבריכה שבמפל העליון, המים חמימים ונעימים לאורך כל השנה. אפילו קרן לא עמדה בפני הפיתוי ולאחר היסוס, הצטרפה אלינו לרחצה.

הבריכה במפלי אדית. המים חמימים ונעימים כל השנה | צילום: Tourism NT

נכנסנו לקטרין לקניות והצטיידות והחלטנו לישון ב-Nitmiluk Gorge. בפארק אפשר לשכור קיאק ולשוט את המסלול או לצאת לשייט מודרך בסירה, שכולל גם הליכה כדי לעקוף את האשדות הקוצפים. הקניון ארוך וצר ומרשים מאוד, המסלול נמשך כ-3.5 שעות, ולאחריו המשכנו דרומה. 100 ק"מ מקטרין עצרנו מעיינות חמים Mataranka springs, שנמצאים בחורשה. התחושה כאן היא כמו באמצע "שומקום".

מנופי הפארק הלאומי קקאדו | צילום: Thomas Schoch

בדרך לאליס ספרינגס
היום הוא יום נסיעות מפרך – עלינו לעבור 1,000 ק"מ מקטרין עד אליס ספרינגס, מזל שאנחנו בקרוואן. הזמן בנסיעה עובר בכיף, שניים מאיתנו מאחור, שניים ליד השולחן. הנוף בדרך הוא בעיקר של סלעים ענקיים. עצרנו לישון בעיר הגדולה אליס ספרינגס ולמחרת עברנו עוד 450 ק"מ בדרך המשופעת סלעים. בצהריים הגענו לקינג קניון ויצאנו למסלול הליכה של שלוש שעות וחצי. ההליכה קלה ומראה הקניון מלמעלה יפהפה. גם בלילה הבא ישנו באליס ספרינגס. בילינו בקניון המקומי וברחוב טוד, גם הפארק המדברי שווה ביקור. בערב יצאנו להופעה של נגני דרינגו.

שייט בקאנו בנהר בפארק Nitmiluk Gorge | צילום: Tourism NT

בריסבן
הטיסה מאליס ספרינגס לבריסבן עוברת דרך משורים פראיים אדירים. בבריסבן חיכו לנו מריה, עודד וילדיהם, ובילינו איתם שם כמה ימים. את הביקור התחלנו בפארק הקואלות – הקואלות היחידות שאפשר לראות ולצלם שם נמצאות במרכז המבקרים. ביקרנו בגן שעשועים נחמד בבריסבן, הכולל רכבות הרים מוצלחות. מריה הראתה לנו את מרכזי הקניות של בריסבן שלא נחמיץ.

בבריסבן אספנו את הקראוון השני שלנו והמשכנו דרומה לכיוון סידני, מרחק של כ-1,000 ק"מ. עודד הציע לנו לעצור ב-Mt. Warning ואכן ישנו שם בלילה ולמחרת טיפסנו על ההר. הטיפוס הקשה נמשך כחמש שעות ועובר דרך יערות גשם. אחרי כשעה טיפוס מתחיל להתגלות הנוף היפה.

מגדלור בביירון ביי | צילום:
Quviri, cc-by-sa 3.0

בדרך לסידני
נסענו לביירון ביי (Byron Bay), החנינו את הקראוון וצעדנו לחוף, שיש בו מגדלור יפה. כשסיימנו לחקור את החוף שמנו פעמינו ל-Yamba, כפר דייגים קטן, יפה וישנוני, אחד מהרבה כפרים לאורך החוף. למחרת שכרנו סירה מנוע ושטנו כשעתיים בנהר. קשרנו את הסירה לגדה (למדנו לעשות זאת מאחד הסרטים שצפינו). ישבנו על הגדה ואכלנו ארוחת בוקר מזינה נוסח המקום – עוגת פאדג' ושוקו. עצרנו ב- Coffs Harbour ועלינו בדרך למפלים. התחיל לרדת גשם קל והצלחנו לראות את המפלים דרך זרזיפי הגשם.

בין ניו קסטל (Newcastle) וסידני נמצא פארק גדול ובו מסתובבים קנגורו ידידותיים ויש פינת האכלה לבעלי חיים. מכאן נסענו להרים הכחולים (Blue Mountains) ללינת לילה והמשך טיול בבוקר. הדרך ממשיכה דרך הנהר – מעבורת חופשית מעבירה את המכוניות והאנשים מגדה לגדה.

בית האופרה של סידני, אחד הסמלים הבולטים של העיר | צילום: Adam JWC

הגענו לסידני, החזרנו את הקראוון ומצאנו מלון. סיירנו בסידני ובאתריה המרכזיים, כמו בית האופרה והגנים הבוטניים, שוטטנו להנאתנו ברחובות העיר וצפינו עליה ממגדל סידני.

מסידני טסנו הביתה עם עצירה בהונג קונג. טיפסנו ברכבת לנקודת תצפית גבוהה על העיר, הסתובבנו ברחובות עמוסי אנשים ותחבורה, עשינו קניות אחרונות ו… לטיסה הביתה.