תפריט עמוד

טיול פרטי בתפירה אישית – לטייל עם ולהרגיש בלי

טיול פרטי בתפירה אישית מאפשר לכם לטייל בראש שקט. מצד אחד, יש מי שדואג לכם, מכיר את הסודות המקומיים, יודע איפה כדאי לבקר וממה להימנע. מצד שני, אתם מטיילים בקצב שלכם, במקומות שמעניינים אתכם ויכולים לעצור מתי שתרצו לאורך הדרך

רוב האנשים נוסעים לחו"ל באחת משתי הדרכים – באופן עצמאי או בטיול מאורגן. לכל אחת מהשיטות האלו יש יתרונות וחסרונות. טיול עצמאי מתאים למי שרוצה להיות בשליטה מוחלטת בכל הפרטים, גדולים וקטנים, אבל מאידך אפשר לבזבז זמן רב בהכנות ועדיין לגלות שהמלון שבחרתם אינו עומד בציפיות או שהאוטובוס שתכננתם לקחת למקדש המרוחק מהעיר הפסיק לפעול לפני חודשיים… בטיול מאורגן לא תתקלו בבעיות מסוג זה, וכשמו כן הוא – הכל מאורגן מראש. אבל אם אתם מעדיפים לטייל בקצב שלכם ובסגנון אישי, הטיול עלול להיות פחות ממהנה. אז מה עושים? בוחרים באופציה שלישית – טיולים פרטיים בתפירה אישית.

טיולים פרטיים בתפירה אישית משלבים את הטוב מכל העולמות. מצד אחד, אתם מטיילים בקצב שלכם ובסגנון המתאים לכם. אם אתם שוחרי תרבות, הטיול יכלול עצירות מרובות במוזיאונים ובאתרי תרבות, וידלג על אטרקציות אתגריות, שפחות מעניינות אתכם. אם אתם חובבי טבע, המסלול יעבור בשמורות מרהיבות, ואם תרצו להאריך את השהות ביער הירוק שמצא חן בעיניכם, אין בכלל בעיה. מטיילים עם ילדים? הטיול יכלול שפע של אטרקציות מכל הסוגים, שישמחו את כל בני המשפחה. הדבר נכון גם לגבי מי שרוצה טיול בדגש על אוכל, טיול רוחני וכן הלאה. וכמובן, גם מגבלות פיזיות ומגבלות כשרות נלקחות בחשבון.


בטיול פרטי אפשר לתכנן את המסלול כך שיתאים להעדפות שלכם – בדגש על טבע, תרבות, אוכל, אטרקציות לכל המשפחה וכן הלאה

כדי לנצל באופן המיטבי את האפשרות שהמסלול יבנה על פי מידותיכם, חשוב להעביר בפגישת ההיכרות עם מארגני הטיול מה בדיוק אתם אוהבים, מה הציפיות שלכם, באיזה קצב תרצו לטייל וכדומה, ומכאן הכדור עובר לידי החברה המארגנת. "טיול עצמאי נתפר מאלף ועד תו", אומרים אביעד גור ואיציק שחם, המתמחים בטיולים עצמאיים. "אם הלקוח מבקש מסלולים לא מוכרים, אנחנו מדברים עם השותפים שלנו בחו"ל ובונים עבורו מסלולים שכאלה". השירות שהחברה מציעה כולל את כל הצדדים של הטיול, כולל טיסות.

בין שאר היתרונות שמציע טיול פרטי, העובדה שמישהו המבין בתחום ומכיר היטב את היעד מתכנן עבורכם את המסלול חוסך זמן רב. ובשונה מטיול עצמאי, שבו אתם אחראים לכל הצד הארגוני ועלולים ליפול למלכודות שונות, בטיול פרטי לא צפויות לכם הפתעות לא נעימות. המלון שנבחר עבורכם עונה על הדרישות והצרכים (ואם לא, שיחת טלפון אחת פותרת את הבעיה), המסלול נתפר על פי הטעמים האישיים, היכולת הפיזית וכדומה. והכי חשוב – לאורך כל הטיול צמודים אליכם נהג ומדריך מקומי, שמכירים את השטח היטב, יודעים איפה נמצאים המקומות המיוחדים והמעניינים באמת, ולא רק אתרי התיירות הסטנדרטיים, ויכולים להתאים את הטיול לתנאים הממשיים בשטח. יורד גשם זלעפות בבוקר שבו תכננתם לצאת לטיול רכיבה על סוסים? המדריך ידאג לשינוי סדר היום מבלי שתיאלצו לשבור את הראש מה לעשות או לנסות להסביר את העניין בטלפון למישהו שדובר רק פורטוגזית.


מוכרת פרחים בשוק מקומי בגואטמלה. בטיול פרטי אפשר להתעכב במקומות שמעניינים אותכם או לעצור באופן לא מתוכן כשמשהו בצד הדרך תופס את עיניכם

בשונה מטיול מאורגן, שבו יש סדר יום נוקשה ומסלול קבוע מראש, טיול עצמאי מאפשר להתעכב במקום מעניין, לקצר שהות במקום פחות מרתק, וגם סתם ככה לעצור לאורך הדרך בלי תכנון מקודם. ראיתם לצד הדרך דוכן לממכר אננס? אין בעיה, אפשר לעצור ולטעום (נסו להציע לנהג האוטובוס בטיול מאורגן לעצור בשביל פרי טרופי…). החיסרון העיקרי של טיול מאורגן, שאתם לא אדונים לזמנכם ולא יכולים להשפיע על המסלול – פשוט לא קיים פה.

טיול עצמאי בתפירה אישית מתאים במיוחד למי שרוצה לטייל באזורים מרוחקים, שבהם ארגון טיול עצמאי מורכב וקשה יותר. לכן לא תמצאו טיולים מסוג זה באירופה או בארצות הברית, אלא במה שאפשר לכנות "מדינות אקזוטיות". בחברות אלה יעזרו לכם לתפור טיול פרטי במרכז ובדרום אמריקה, באפריקה, במזרח הרחוק, באוקיאניה (אוסטרליה, ניו זילנד ואיי פיג'י) ובקריביים.


ילדים בצפון תאילנד. טיול פרטי מתאים במיוחד לאזורים מרוחקים כמו דרום מזרח אסיה, דרום אמריקה או אוקיאניה

ומי הם האנשים שמעדיפים לצאת לטיול פרטי? לרוב לא מדובר בתרמילאים, אלא בזוגות, משפחות או קבוצות קטנות של בני 35 ומעלה, אנשים שאין להם זמן לתכנן טיול מורכב ושמעדיפים לקבל את המוצר המושלם. מי שמעולם לא התנסה בסוג כזה של טיול יתמוגג כבר מהרגע הראשון, כשבשדה התעופה יחכה מדריך מקומי, דובר אנגלית, עם שלט שעליו רשום השם שלכם. מרגע זה ואילך, אתם סמוכים ובטוחים שיש מי שדואג לכם וכל שנשאר לעשות הוא לטייל בראש שקט וליהנות מהמראות, הנופים, השווקים המקומיים, הפסטיבלים והאנשים שתפגשו בדרך.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. יעקב ברג הגיב:

    שלום, האם אתם מארגנים טיול בפורטוגל בתפירה אישית לשני זוגות בגילאי 60 עד שמונים? הטיול צריך לכלול נהג שהוא מורה דרך, מלונות ודובר אנגלית. התוכנית היא לחדש מאי 2025.
    בברכה,
    יעקב ברג

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.