המסלול שלהלן עובר בערוצו הפראי של הירדן ההררי, בין יערות ונחלים קסומים, בנוף הררי ירוק מלוא כל העין, בין קברי צדיקים ושרידי בתי כנסת עתיקים. אורכו כ־66 קילומטר, מהם 16 קילומטר עוברים בכביש של ממש, והוא אורך בערך יום אחד.
מומלץ להגיע לאיזור בחודשים נובמבר־אפריל, שבהם הגליל ירוק, פורח וצלול. יחד עם זאת, בחורף עלולים חלקים מהמסלול להיות קשים למעבר. החורף הוא העונה היפה ביותר לעשות בה מסלול זה, אבל הוא מציב בעיות עבירות קשות: בוץ טובעני במרבית קטעי המסלול, שהופך, במקומות מסוימים, לבלתי עביר. לאחר גשם חזק עלולה להיווצר בשבילים שביערות עמוּקה ובירידה לנחל גוש חלב שכבת בוץ חלקלק, שהנסיעה עליה עלולה להיות מסוכנת. גם הטיפוס מקבר בן עוזיאל עלול להיות מסוכן בזמן גשם חזק ולאחריו.
בשאר ימות השנה הכבישים והדרכים באיזור נוחים, למרות שנעבור גם בשבילים טרשיים, בעליות ובמורדות. רוב המסלול קל ונוח לנהיגה, מלבד כמה מקומות הדורשים מעט מיומנות: העלייה מקבר בן עוזיאל, הירידה לנחל גוש חלב והירידה לכיוון עין גודרים. ליד עין גודרים השביל משובש מאוד, ויש לנהוג משנה זהירות במהלך הנהיגה בו, כמו גם בעלייה לכביש 899 בסוף המסלול. נקודת התדלוק האחרונה היא בכרי דשא (כביש 90). ניתן לתדלק גם במהלך הטיול, בצומת מחניים.
תחילת המסלול היא בצומת כורזים, שם מאפסים את מכשיר ה־GPS. אם אתם באים מכיוון הכנרת, יש לפנות ימינה בצומת כורזים. אם אתם באים מכיוון צומת עמיעד, יש לפנות בצומת כורזים שמאלה. עוברים את ורד הגליל, ונוסעים עד היישוב כרכום. פונים שמאלה לכרכום.
עוברים בשביל כורכר ופונים בזרוע השמאלית (סימון שבילים אדום).
(נ"צ 258981N 207250E)

גשר כמו של האירים נוסעים בשביל, כשמימין לנו זורם הירדן. עוברים ליד פנייה ימינה, אבל ממשיכים ישר עד שמגיעים לצומת T. אפשר לפנות ימינה, בשביל המוביל אל גשר אירי (המשך של כביש סלול, העובר באפיק הנחל ומאפשר את המעבר בו כשהמים רדודים), שעל הירדן. המקום יפה, אך יש לזכור שהרחצה באיזור מסוכנת.
ממשיכים הלאה, עד פניה נוספת ימינה למעוניינים בתצפית יפה על הירדן ההררי. חזרה לשביל – ופנייה שמאלה, לשביל מסומן בכחול.
(נ"צ 264900N 208640E)

לחפש את השער הצהוב עוברים במעבר בָּקר. ממשיכים ישר ולא פונים בפנייה שמאלה המתגלית מיד, וגם לא בפנייה ימינה בפנייה שאחרי 20

קבר יונתן בן עוזיאל. סוגולות לשידוכים ולמניעת עקרות

מטר. עוברים ליד עוד שער בקר (מימין). ממשיכים ישר, בשביל הכורכר הבהיר.
נקודת אימות: שער צהוב משמאל. אחרי 20 מטר נוספים, עוברים ליד פנייה ימינה, אבל ממשיכים ישר. עוזבים את ציר הכורכר ופונים חדות ימינה, בנתיב היורד אל נחל ראש פינה (זהירות! ניתן לפספס את הפנייה בקלות).
(נ"צ 265670N 206080E)
נוסעים בירידה תלולה (לא לשכוח לשלב ל־low). חוצים את נחל ראש פינה. עוברים בשער בקר שלישי. משמאל יש מתקן שאיבה.

כרם זיתים וגשר ממשיכים ישר. עוברים ליד פנייה שמאלה, אבל ממשיכים ישר. חולפים על פני  כרם זיתים (משמאל). מתעלמים משתי פניות שמאלה וממשיכים ישר.
מגיעים לכביש מחניים־גשר בנות יעקב (כביש 91), ופונים בו שמאלה. בצומת מחניים פונים ימינה, ומיד שמאלה, בדרך אל איזור התעשייה של חצור הגלילית. (נ"צ 266300N 202880E)

יש איזה ריח באוויר נקודת אימות: מפעל המלט "פיוניר" משמאל. ממשיכים לעלות בכביש. מימין מבחינים במזבלה (וגם מריחים). במזלג הכבישים פונים בזרוע השמאלית.
הכביש מסתיים והופך לשביל. מגיעים למזלג, ופונים בזרוע השמאלית. אימות: לוח בטון ובו סימון שבילים אדום. מתעלמים משתי פניות שמאלה וממשיכים ישר (הדרך יורדת). מגיעים לכביש. פונים ימינה.
(נ"צ 267570N 199890E)

רבי עוזיאל ובנו מתעלמים מפניות ימינה וממשיכים ישר בכביש, המוביל אל  קבר רבי יונתן בן עוזיאל, שמיוחסות לו סגולות שידוכין ומניעת עקרות. מגיעים למזלג. פונים בזרוע השמאלית (לא יורדים אל הקבר). אחרי 50 מטר עוברים ליד פנייה ימינה, אבל ממשיכים ישר.
הכביש הופך לשביל. עוברים על סוללת עפר, וממשיכים ישר. השביל הופך שוב לכביש, שבו ממשיכים ישר. פונים בפנייה השנייה ימינה, וממשיכים בדרך היורדת למטה.
(נ"צ 267520N 199016E)

טיפוס מסוכן אחד נקודת אימות: מימין נמצאות מדרגות היורדות אל הקבר. פונים בסיבוב ימינה, בקטע שבו מתחילה עלייה קשה אך מהנה. לא לשכוח לשלב ל־Low!
הערה: בחורף עלול הטיפוס בעלייה להיות מסוכן, ולמי שאינם מנוסים בנהיגת שטח, מומלץ שלא לעשות קטע זה בעונה הגשומה.
סוף העלייה. עוברים במעבר בקר, ומיד אחריו פונים שמאלה.
(נ"צ 268140N 198627E)

דרך ירוקה עד בית הכנסת מתעלמים מפנייה שמאלה (ובה מעבר בקר וסימון שבילים כחול), וממשיכים ישר. עוברים ליד מזלג המוביל ימינה, אבל ממשיכים ישר. פונים ימינה, בשביל מסומן בירוק. עולים על דרך כורכר לבנה, המסומנת בירוק (לאחרונה נערכו במקום עבודות לשיפור הדרך).
נקודת אימות: מעבר בקר.
מעיין עין נבוריא (אפשר לעצור לטיול קצר ברגל). עוברים ליד פנייה ימינה, אבל  ממשיכים ישר, בשביל הראשי, המעפיל למעלה. מתעלמים מפנייה ימינה וממשיכים ישר. כעת פונים ימינה, אל שרידי בית הכנסת נבוריא, שהוקם בתקופה הרומית־ביזנטית. (נ"צ 267600N 197989E)

הדוד של בר־כוכבא מולכם יש שני שבילים: השמאלי עולה למעלה, ואילו הימני יורד למטה, אל  קבר רבי אלעזר המודעי, שמוצאו ממודיעין, ומכאן שמו.

שרידי בית הכנסת נבוריא. הוקם בתקופה הרומית-ביזנטית

לפי האגדה, מנעה תפילתו של רבי אלעזר (דודו של בר־כוכבא) את נפילת ביתר הנצורה; רק אחרי שבר־כוכבא חשד בדודו כי שיתף פעולה עם הרומים, בעט בו והביא למותו, הצליחו הרומים לכבוש את ביתר.
ממשיכים בשביל השמאלי. על המבקרים בקבר לחזור על עקבותיהם, ולפנות ימינה
ב־180 מעלות. למבקרים בבית הכנסת נבוריא: חוזרים לשביל, ופונים ימינה בפנייה השנייה (השביל עולה). עוברים ליד פנייה ימינה, אבל ממשיכים ישר, בדרך טובה.
הדרך מתעקלת ימינה. מתעלמים מפנייה ימינה וממשיכים ישר. פונים פנייה חדה ימינה, בדיוק לפני השילוט "עמק הבוטנה" (נ"צ 267516N 197197E). פונים שמאלה. מולנו עלייה. עוברים ליד פנייה ימינה, אבל ממשיכים ישר, עוברים בגשרון אירי ומעפילים בעלייה.
סוף העלייה. הדרך מתפצלת לשלושה שבילים. בוחרים בשביל המרכזי, המתפתל למעלה. עוברים ליד פניות ימינה ושמאלה, אבל ממשיכים ישר. מגיעים לכביש 886 ופונים בו ימינה.
(נ"צ 267400N 196300E)

במזלג עד מכולת הזבל פונים שמאלה, אל יער אורנים. חוצים מעבר בקר, ונוסעים ימינה, לאורך קו מתח גבוה. במזלג פונים בזרוע הימנית, וחוצים מעבר בקר. הדרך יורדת מעט. ממשיכים ישר, בציר הלבן הראשי.
עוברים ליד פנייה ימינה ובה מעבר בקר, אבל ממשיכים ישר (במזלג נוסעים בזרוע השמאלית) עד לצומת T. פונים ימינה במעבר בקר, בדרך המובילה אל היישוב קדיתא. אם אתם מגיעים  לכאן ביום שישי בערב, תוכלו להזמין בבקתה של משי מקום לארוחת ערב, ואפילו ללינה. בכל מקרה, אל תיכנסו לחצר הבקתה בלי תיאום מוקדם! משמאל מבחינים במכולַת זבל גדולה.
(נ"צ 267634N 194596E)

גבינות ודובר שלום מזלג. פונים בזרוע הימנית (הרעבים יוכלו לקנות בבקתה שמשמאל גבינות ולחם משובחים). ממשיכים במגמת עלייה, לאורך קו החשמל.
מזלג. פונים בזרוע הימנית לכיוון חוות "דובר שלום". משמאלנו השלט חוות "דובר שלום". במקום סוסים ושאר בעלי חיים, המשווים למקום אווירה של מערב פרוע.
מזלג. פונים בזרוע הימנית, ליד משאבת מים קטנה כחולה. עוברים במעבר בקר. עוברים ליד פנייה ימינה, אבל ממשיכים ישר.
מימין נמצא קבר שייח' צבוע בירוק. ממשיכים לעבר שער ברזל כחול גדול. מתעלמים מפניות ימינה ושמאלה וממשיכים ישר. כשעוברים ליד השער, אפשר לראות ממול את בתי היישוב גוש חלב. נוסעים ישר, לאורך צינור בטון משמאל וסוללת עפר מימין. הצטלבות. ממשיכים ישר.
(נ"צ 269340N 192770E)

המבצע הצבאי האחרון ממשיכים ישר, דרך מעבר בגדר. מגיעים לכביש צר חסר מספר (בין מושב דלתון וגוש חלב) פונים שמאלה, אל גוש חלב (ג'יש). זהו יישוב ערבי ובו כ־2,300 תושבים, רובם נוצרים (מרונים) ומיעוטם מוסלמים. גוש חלב הקדומה התפרסמה בימי בית שני בזכות שמן הזית שלה, המשי והחלב כמובן. בעת המרד נגד רומי ביצר אותה יוסף בן מתתיהו, מנהיג המרד בגליל. יוחנן בן לוי, שנודע בשם יוחנן מגוש חלב, היה אחד ממנהיגי המרד. הרומים בראשות טיטוס הרגו את כל יושבי גוש חלב, המקום האחרון בגליל שנפל בידם. מאות שנים אחר כך, ב־31 באוקטובר 1948, נכבשה גוש חלב בידי צה"ל במהלך "מבצע חירם", הפעולה הצבאית האחרונה בצפון הארץ.
בגוש חלב ישבו יהודים בימי התלמוד ובימי הביניים. במקום נמצאו שרידים רבים של מבנים, שרידי חומה, בתי כנסת ועוד.
נכנסים אם כן לגוש חלב. מימין נמצא איזור התעשייה. ממשיכים בכביש, שבו

ליד חוות "דובר שלום". אווירה של מערב פרוע

פסי הרעדה. עוברים ליד פנייה ימינה, אבל ממשיכים ישר.
מגיעים לצומת T, מול סניף הדואר. פונים ימינה. אחרי כ־20 מטר פונים שוב ימינה. ממשיכים ישר בשביל. משמאל קוביית בטון ועליה סימון שבילים ירוק. ממשיכים בדרך היורדת למטה. אחרי מעבר בין שני עמודים, מתפצלת דרך נוספת משמאל. ממשיכים ישר. מימין נמצא בית הכנסת העתיק של גוש חלב, הנמצא ליד מעיין הכפר. פונים ימינה, אל בית הכנסת ועצי התאנה שלידו. אחרי ביקור בבית הכנסת, יורדים לכיוון נחל גוש חלב. אזהרה: בחורף הירידה עלולה להיות חלקלקה ומסוכנת מאוד. עוברים בשער בקר, ואז יורדים לאפיק נחל גוש חלב (לא לשכוח לשלב ל־low). חוצים את הערוץ, ופונים בעיקול שמאלה (הדרך עולה). צומת T. מעבר בקר. פונים שמאלה בירידה.
(נ"צ 271514N 192320E)
אחרי מעבר הבקר מגיעים לצומת שבמרכזו שני עצים. פונים שמאלה, ולאחר 20 מטר פונים ימינה. (נ"צ 272120N 191323E)

נחל שדורכים בו פעמיים הדרך מתפצלת מימין. חוצים את הנחל שעבר מימיננו. מגיעים לרחבה גדולה, וממשיכים ישר. חוצים שוב את הנחל (בחורף הנחל עשוי להיות מוצף במים. המעבר טכני ודורש דיוק בנהיגה). מימינכם קיר לבנים. חוצים שוב את הנחל. עוברים ליד פנייה חדה שמאלה, אבל ממשיכים ישר. (נ"צ 273065N 191700E)
מגיעים לכביש 899, ופונים בו שמאלה בעלייה. עוברים ליד פנייה ימינה לברעם, אבל ממשיכים ישר. פונים שמאלה בצומת, לכיוון סאסא (כביש 899) וצומת חירם. פונים ימינה, לכיוון שלומי. פונים ימינה בשביל המסומן בשחור.
(נ"צ 270829N 187100E)

סיפורים מהמתבן חולפים על פני המתבן שמשמאל, וממשיכים, ישר דרך שני שערי בקר. מתעלמים מפנייה ימינה, וממשיכים ישר. כעת נמשיך שמאלה בדרך המתעקלת למטה.
לאחר מעבר בשער בקר, ממשיכים בירידה. נוסעים בחורש אלונים (שמורת גודרים; מותר לנסוע באתר רק בשביל המסומן!). מתעלמים מהפנייה ימינה, וממשיכים ישר בשביל המסומן בשחור. בצומת T הקרובה פונים שמאלה, ולאחר כ־20 מטר, עוברים בשער בקר. ממשיכים ישר (הדרך עולה קלות). השביל מתמלא מהמורות. מימין יש סוללת אבנים חצובות. פונים שמאלה. הדרך יורדת למטה.  (נ"צ 272600N 186480E)

מערה ליד הגבול נוסעים בירידה תלולה המסוכנת בחורף (הילוך ראשון Low). סוף הירידה. מימין גדר הגבול עם לבנון. ממשיכים בשביל המסומן בשחור ומתעקל קלות שמאלה (בחורף יש כאן שלולית בוץ גדולה).
בתוך היער יש שביל להולכי רגל. הוא עובר משמאל, ומוביל לעין גודרים ולמערת גודרים. לאחר הביקור במערה, ממשיכים בנסיעה בשביל המסומן בשחור. עוברים במעבר בקר. ממשיכים ישר, כאשר משמאל לדרך עובר צינור מים. השביל הטכני מלא מהמורות, ודורש נהיגה מדויקת וקפדנית. עוברים ליד פנייה ימינה, אבל ממשיכים ישר. משמאל מבחינים בבאר ובסירת פח. ממשיכים ישר.
מזלג. פונים בזרוע הימנית. מולנו ניצב עמוד חשמל. עוברים ליד פנייה שמאלה (היא מסומנת בשחור), אבל ממשיכים ישר, בשביל העולה קלות למעלה. העלייה הופכת לתלולה מאוד. מגיעים לכביש 899
(נ"צ 271643N 184148E).
כעת פונים ימינה, לכיוון שלומי ובירנית, ולאחר מכן שמאלה, לכיוון צומת חירם.