תפריט עמוד

טיול לקובה – בקצב הסלסה

מוזיקה בכל פינה, סיגרים מגולגלים ביד, מכוניות משנות החמישים, בתים צבעוניים, חופים מקסימים והרבה שמחה - קובה היא חוויה שסוחפת את כל החושים. הצעה לטיול בקובה, האי הגדול והמרתק ביותר בקריביים

אי אפשר שלא להישבות בקסם של קובה, האי הגדול ביותר בקריביים. כמו בכל אי בקריביים, גם כאן יש חופים מקסימים וצמחייה טרופית עשירה, אבל לקובה מגיעים לא רק בשביל החופים או הטבע, אלא בראש ובראשונה בשביל החוויה התרבותית. קובה מציעה שילוב של תרבויות מאמריקה, אפריקה וספרד, דבר הבא לידי ביטוי באדריכלות הססגונית, במוזיקה הסוחפת ובקבלת הפנים החמה והידידותית של התושבים.

טיול בקובה סוחף את כל החושים. מוזיקת הסלסה והממבו שנשמעת בכל מקום, גם ברחובות, הבניינים הקולוניאליים שחלקם משופצים להפליא ואחרים מתקלפים ומראים את אותות הזמן, הסיגרים המגולגלים ביד, הרום המשובח, המכוניות האמריקאיות משנות החמישים שנוסעות (לרוב מקרטעות) בכבישים, האווירה הקריבית, החופים, הצמחייה – כל אלה יגרמו לכם להתאהב בקובה.


מכוניות אמריקאיות משנות החמישים המקרטעות בכבישי קובה הן מסימני ההיכר של האי

קובה מורכבת ממספר גדול של איים, מרביתם לא מיושבים, כאשר האי המרכזי תופס כ-92% משטח המדינה ובו נמצאים כל מוקדי התיירות. כרבע משטחה של קובה הררי עם שלושה רכסי הרים – סיירה מאסטרה, אסקמבריי וסיירה דל רוסריו. בין רכסי ההרים משתרעים מישורים ועמקים פוריים וירוקים. האקלים הטרופי והיעדר הבדלים משמעותיים בין העונות הופכים את קובה ליעד שנוח לטייל בו לאורך כל השנה.

בשנים האחרונות קובה הקומוניסטית נפתחת לעולם, תשתיות התיירות התפתחו, נפתחו בתי מלון מודרניים וגם התחבורה נוחה יותר.


הסיגרים הענקיים המגולגלים ביד, עוד אחד
מהסמלים המוכרים של קובה, חביבים על גברים ונשים גם יחד

אז מה אפשר לראות במהלך טיול בהוואנה? הנה על קצה המזלג כמה אתרים שלא כדאי להחמיץ:

הוואנה
בירת קובה היא עיר מרתקת, צבעונית ומלאת חיים. העיר העתיקה של הוואנה הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו והיא מצטיינת בארכיטקטורה צבעונית בשלל סגנונות, ובהם אדריכלות קולוניאלית, ניאו קלאסית ובארוקית. בהוואנה העתיקה יש כמה כיכרות ציוריות, כמו פלאזה דה ארמאס, הכיכר המרכזית של העיר העתיקה שסביבה מבני ציבור מרשימים רבים, וכיכר המהפכה, שסביבה כמה אנדרטאות ומוסדות שקשורים למהפכה ולמפלגה הקומוניסטית. מבין היצע המוזיאונים של העיר, כדאי לבקר במוזיאון המהפכה ובמוזיאון המינגווי. הסופר האמריקאי המפורסם התאהב בקובה, ביקר בה פעמים רבות ואף התגורר באי במשך יותר מעשרים שנה, בהן כתב בין השאר את "הזקן והים". ביקור בהוואנה אינו מושלם בלי סיור בעקבותיו, בברים בהם נהג לבלות, למשל בר פלורידיטה, והמלון שם גר במשך תקופה ארוכה, אמבוס מונדוס.


הוואנה העתיקה. מגוון של סגנונות בנייה וצבעוניות מושכת עין

אתר נוסף בהוואנה שאין להחמיצו הוא טיילת המאלאקון המיתולוגית, שנמתחת לאורך שמונה קילומטרים לצד החוף ומושכת אליה בליינים רבים לצד זוגות רומנטיים. ולסיום, אי אפשר בלי הנקודה היהודית: בהוואנה חיה קהילה יהודית שמונה קצת יותר מאלף איש, וניתן לבקר בבית הכנסת המרכזי של הקהילה, בית שלום, שמשמש גם כמרכז קהילתי לקהילה היהודית.


ילדים משחקים שח באמצע הרחוב. קובה אינה דומה לשום מקום שהכרתם

עמק ויניאלס

עמק קרסטי ממערב להוואנה, שהוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. האזור מנוקד בגבעות גיר קטנות ובמערות נטיפים, שהמפורסמת בהן היא מערת האינדיאני. במעמקי המערה הזאת זורם נחל תת קרקעי שאפשר לשוט בו. מוקדי עניין נוספים באזור הם ציור הקיר המכונה הציור של הפרהיסטוריה, שמתאר את ההתפתחות האבולוציונית במקום, וכן מפעל לייצור סיגרים, אחד מהמפורסמים בקובה.


נופים ירוקים בעמק ויניאלס


סיינפואגוס, סנטה קלרה וטרינידד
מרכז האי, מדרום להוואנה, מציע שילוב מנצח של ערים יפהפיות, חופים קסומים, מטעי סוכר, קפה וקקאו, שדות טבק והרבה אווירה מיוחדת. באזור יש שלוש ערים מרכזיות: סיינפואגוס
(Cienfuegos), סנטה קלרה (Santa Clara) וטרינידד (Trinidad).

העיר היפה סיינפואגוס שוכנת לחוף מפרץ הנושא את אותו שם. כדאי לטייל במדרחוב, לבקר בארמון ואיו ולשוטט בכיכר המרכזית, כיכר מרטי, שהוכרזה כאתר מורשת עולמית בזכות המבנים הניאו קלאסיים היפים סביבה. מצפון-מזרח לסיינפואגוס נמצאת סנטה קלרה – עיר היסטורית, הראשונה שנכנעה לכוחות המהפכנים. יש בה כמה מקומות ראויים לביקור, כמו אתר הרכבת (בה התקיים הקרב), המאוזוליאום לזכרו של צ'ה גווארה והכיכר המרכזית ומלאת החיים, פארקה וידאל.

בתים צבעוניים להפליא בטרינידד

השלישית מבין הערים במרכז האי, טרינידד (Trinidad) נחשבת לאחת היפות ביותר בקובה והיא הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו בשל האדריכלות הקולוניאלית שבה. בטרינידד יש מגוון גדול של מוזיאונים ייחודיים, ובהם מוזיאון הארכיאולוגיה, מוזיאון ההיסטוריה, המוזיאון העירוני ומוזיאון הרומנטיקה. כדאי מאוד לצאת לטיול רגלי ברחובות העתיקים וליהנות מהופעות חיות וממשקאות טרופיים בברים שנמצאים בכל פינת רחוב, כמו בר הקנצ'נצ'רה המפורסם. בערב אפשר לפזז באחד ממועדוני הסלסה הרבים. מצפון לטרינידד נמצא עמק דה לוס אינחניוס (עמק תחנות הסוכר), עמק רחב ידיים שעד לפני שנים לא רבות היו בו חוות סוכר שבהן עבדו עבדים. אחת האטרקציות המפורסמות של העמק היא רכבת הסוכר, רכבת עתיקה שנוסעת בין נופי האזור.


חוף קריבי בוורדרו. לנפוש, לצלול, לצפות בשקיעות

חופים קריביים

אחרי כל אלה, כדאי להקדיש קצת זמן לעיירת הנופש ורדרו, השוכנת על חוף הים הקריבי בצפון קובה. כאן נמצאים החופים היפים ביותר באי, עם צמחייה טרופית, חול לבן ומי טורקיז צלולים, וגם התשתיות התיירותיות הן המפותחות ביותר במדינה. זהו מקום אידיאלי לרביצה עצלה על חוף ים יפהפה, לפעילויות שונות של ספורט מים, צלילה ושייט ולצפייה בשקיעות מרהיבות.

הצילומים בכתבה: אייסטוק, פליקר – Adam Jones ,Melle Be, lezumbalaberenjena

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מקובה

"גריז" בתפאורה קובנית: מכוניות עתיקות בקובה
"גריז" בתפאורה קובנית: מכוניות עתיקות בקובה

לימור צדוק במסע בעקבות הרכבים המצועצעים של קובה, שגרמו לה להתגעגע לנעוריה ולסצנת "גריז" לוהטת בתפאורה קובנית. מכוניות יפות אלה מקרטעות על הכבישים ומזמן הפכו לקולאז' עתיק שבו השלדה מתוצרת שברולט, הפנסים מתוצרת קאדילק, המושבים תוצרת דודג' והמנוע ...

עולם הסיגרים והטבק של קובה
עולם הסיגרים והטבק של קובה

ברחובות קובה הסיגר החושני חובר לקצב הסלסה, ללחות הדביקה ולאווירה הלטינית בסמטאות. בהוואנה, נדמה כי רב התושבים יושבים במפתן הבית, כך שהרגליים והסיגר בולטים אל הרחוב. הסיגר שנחשב לסמל סטטוס יוקרתי וגאווה לאומית לא יוצא מפיהם של האוכלוסייה ...

מסע בקובה: כשוודו פוגש נצרות
מסע בקובה: כשוודו פוגש נצרות

לימור צדוק, שליחת מסע אחר לקובה, מדווחת מהמסע: החל מההתלבטות אם לגיטימי בכלל לנסוע בימים אלה, אל המפגש עם האמן אנריקה רוטנברג, עם נכדתו של פידל קסטרו ועם כוהנת דת הסנטריה מאדרינה כרמן. וגם: פלאשבקים מחוף העבדים בבנין, ...