תפריט עמוד

טיול לילי ממצפה אופיר לעין גב

בקיץ, כשחם מדי לטייל ברגל באמצע היום, אין כמו טיול לילי לאור ירח מלא. מסלול טיול לילי ממצפה אופיר ברמת הגולן אל עין גב שעל שפת הכנרת, כשהירח מאיר את השביל היורד בתלילות. אין פקקים בדרך ליעד, אין מטיילים אחרים על השביל, רק אתם, הירח והכנרת המצפה בסוף הדרך, מוארת בקרניים ראשונות של הזריחה

הקיץ בעיצומו, החום הכבד הגיע. מה עושים כשמתחשק לצאת לטייל? טיול לילי לצפון באור ירח מלא הוא הפיתרון המושלם. גם חוסכים את הפקקים וגם מזג אוויר נעים וקריר וכמובן הקסם והחוויה השונה שהטיול הלילי מביא עמו.

יצאנו קבוצת חברים צפונה בשני רכבים, מאחר שהמסלול דורש הקפצת רכבים. רכב אחד חונה בנקודת סיום המסלול – מסעדת מרינדו בקיבוץ עין גב. זו גם נקודת האיסוף לתחילת המסלול –  במצפה אופיר, שם חונה הרכב השני. (הקפצת הרכבים אורכת כ- 25 דקות לכיוון). התחלנו את המסלול ממצפה אופיר, ליד המדרגות מאחורי המצפה, בסביבות 1 בלילה.

ירח מלא מאיר את הדרך למטיילים בין מצפה אופיר לעין גב | צילומים בכתבה: רותם פריפר

ירח מלא מאיר את הדרך למטיילים בין מצפה אופיר לעין גב | צילומים בכתבה: רותם פריפר

במהלך המסלול חלפנו על פני הכנרת, שבשלב זה נראתה במעומעם. ראינו עצים מעניינים שקיבלו אופי אחר לאור הירח המלא והיו בעלי מראה דרמטי במיוחד. הירח המלא מאפשר ראות טובה, כך שאפילו לא היה צורך בפנסים (לשם ביטחון הביאו אתכם פנסים, רצוי פנסי ראש כדי להשאיר את הידיים פנויות).

רוב המסלול בירידה, היו חלקים תלולים וחלקלקים, לכן כדאי להצטייד במקלות הליכה ונעלי טיולים בעלות אחיזה מרבית. אחת הירידות הייתה יותר אתגרית ולוותה במעקה שיקל על ההליכה, מה שהפך את החוויה ליותר מהנה.

הירח מבצבץ בין ענפי עץ | צילום: רותם פריפר

הירח מבצבץ בין ענפי עץ

בסופה של כל ירידה יש גם עלייה, אמנם לא ארוכה, ובסופה חיכתה פינה נעימה להפסקה, בה ניתן לנוח, לצפות בשמיים ולהתרשם מקסמו של הירח הזוהר.

יש קסם מיוחד בטיול לילי, ובכך שהיינו לבד במסלול, ללא עומס מטיילים. הקולות מסביב מתחדדים, העיניים מסתגלות למראות והחוויה שונה לגמרי מטיול יום. לאחר הליכה של כמה שעות, התחיל להגיח אור ראשון והשמיים התבהרו לקראת עלות השחר. בשלב זה נפעמנו לגלות מולנו מצד אחד את הכנרת, שהפעם כבר בהקה היטב וזהרה להשתקפותו של הירח, ומהצד השני את קרני השמש הראשונות שמתחילות לעלות.

לקראת סוף המסלול, הכנרת בוהקת באור הירח | צילום: רותם פריפר

לקראת סוף המסלול, הכנרת בוהקת באור הירח

לאחר עוד קטע קצר של הליכה כבר ראינו את נקודת הסיום – מסעדת מרינדו. המסלול ארך כחמש שעות, עם כמה הפסקות באמצע.

לסיום, כאשר חזרנו לנקודת המוצא במצפה אופיר כדי לבצע שוב את הקפצת הרכבים, כבר נגלה לפנינו נוף קסום של הכנרת, הפעם באור יום, בסביבות השעה 6 וחצי בבוקר. הרגשת דה ז'ה וו קלה,  אך נראה שעבר זמן רב מאז שהיינו פה בלילה, רק כמה שעות קודם לכן.

סוף המסלול - קרני שמש ראשונות מבצבצות מעל הגולן | צילום: רותם פריפר

סוף המסלול – קרני שמש ראשונות מבצבצות מעל הגולן

לקינוח, קפצנו לחוף צאלון, חוף מוכרז, המיועד בעיקר לקמפינג וטבלנו בכנרת להתרעננות ומנוחה מוקדם בבוקר, לפני השעות החמות. אין ספק שזהו טיול שונה ומרענן.

מידע שימושי

• נקודת התחלה: מצפה אופיר, ליד גבעת יואב

• איך מגיעים? נוסעים על כביש מזרח הכנרת (כביש 92), בצומת כורסי עולים בכביש 789 אל רמת הגולן. לאחר 9 קילומטרים פונים לדרך עפר עבירה לכל כלי הרכב (יש שילוט למצפה אופיר). לאחר כקילומטר מגיעים לרחבת החניה, שם משאירים רכב אחד. את הרכב השני משאירים ליד מסעדת מרינדו בכניסה לקיבוץ עין גב (ממזרח לכביש 92).

• סימון שבילים: כחול. שימו לב: אסור לסטות מהשביל המסומן!

• כמה הולכים? כ-5.5 ק"מ, בין 4 ל-6 שעות, תלוי בקצב ההליכה ובכמות ההפסקות להתרעננות ומנוחה.

• רמת קושי: בינונית

• למי מתאים? לאוהבי הליכה, יכול להתאים גם למשפחות עם ילדים לא צעירים מדי, שאוהבים ללכת.

• ציוד: פנסי ראש, מקלות הליכה, נעלי הליכה בעלות אחיזה טובה, מים – חשוב גם בטיול לילי.

• עונה מומלצת: כל השנה. בחורף ובאביב אפשר ליהנות מפריחה יפה; בקיץ ובתחילת הסתיו, כשביום חם מאוד, עדיף לטייל בלילה לאור ירח מלא.

• מפה:

מפת המסלול (מסומן בכחול), באדיבות עמוד ענן והמרכז למיפוי

מפת המסלול (מסומן בכחול), באדיבות עמוד ענן והמרכז למיפוי

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהכנרת וטבריה

ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית
ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית

התגלות האלוהים בדמות אדם נחגגה בסוף השבוע הקודם בטקס האפיפניה שהתקיים הפעם באתר הטבילה "הירדנית" סמוך לכנרת. לידתו של ישוע היתה ההתגלות הפיזית שלו, אך ההתגלות השנייה והחשובה ביותר בנצרות, היתה באותם הרגעים בהם ירד ישוע כנער לטבול ...

פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית
פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית

הפסטיבל, אשר ייפתח בחמישי 23.3, ייערך בבית גבריאל ויתפרש על פני ארבעה ימים. בין השאר יכלול הפסטיבל סדנאות אמן, הרצאות, הצגות, סיורים ייעודיים, מופעים מיוחדים והופעות חיות. שילוב מושלם של נופש, טבע ותרבות

סיור סוף חורף באזור הכנרת
סיור סוף חורף באזור הכנרת

אוהבי היציאה לטבע מתחלקים לשתי קבוצות – אלו העומדים בפקקים בדרך לחרמון כדי לתפוס שאריות אחרונות של שלג ואלו העומדים בפקקים בדרך לדרום האדום מכלניות יפהפיות.  אנחנו בחרנו לצאת לטיול לכיוון אחר ואז לעמוד פחות בפקקים - יצאנו ...