תפריט עמוד

טיול חורף – טיפים לנהיגה בטוחה

כששוכרים רכב לחופשת החורף או הסקי יש להיערך מראש בצורה הטובה ביותר. הנה כמה המלצות שיהפכו את החופשה המושלגת לחוויה בטוחה ומהנה יותר

כשיוצאים לחופשה חורפית נהוג לקחת ציוד רב יותר מאשר לחופשת קיץ. לכן כדאי להזמין מראש רכב גדול ומרווח יותר, כמו רכב סטיישן או רכב שטח. מכוניות כמו ה-VW טיגוואן מציעות מרחב גדול לנוסעים ותא מטען מרווח וכן מותאמות לנסיעה בטוחה יותר בכבישים חלקים.

צמיגי חורף (Winter Tires) מתאימים ובטוחים יותר לנסיעה בחורף לכן כדאי להזמינם מראש. שימו לב: במדינות מסוימות או באזורים גבוהים, כמו אוסטריה, שווייץ, אזורי הסקי בגרמניה ועוד, החוק מחייב לנסוע עם צמיגי חורף. גם אם לקחתם את הרכב ממדינה אחרת, אך ברצונכם לטייל באזורים מושלגים – עליכם להצטייד בצמיגים אלו כדי להימנע מקנסות.

כאשר מתכננים לנהוג בדרכים מושלגות, מומלץ להזמין מראש שרשראות שלג (Snow Chains), המשפרות את אחיזת הרכב בכביש מכוסה שלג. לפני שעוזבים את תחנת ההשכרה, יש לוודא שהשרשראות מתאימות לגודל הצמיג ושאופן הרכבתן ברור לכם. שימו לב שמכוניות שטח אינן זקוקות לשרשראות שלג.


בנהיגה בדרכים מושלגות יש להרכיב על הצמיגים שרשראות שלג

נוסעים לסקי? הזמינו מראש גגון לרכב (Ski Rack) עליו תוכלו להרכיב את המגלשיים. שימו לב: הגגון מיועד לשני זוגות מגלשיים בלבד. חברות ההשכרה אינן מציעות גגון לסנובורד.

ישנן חברות הגובות תשלום עבור השכרת ציוד נוסף, כגון שרשראות שלג, גגונים וצמיגי חורף. לכן יש לכלול עלויות אלו בחישוב הכללי כאשר משווים בין מחירי ההשכרה השונים.

לא לשכוח: לפני שיוצאים לדרך, חשוב לבדוק את מזג האוויר המתוכנן להמשך היום ולברר האם לאורך המסלול שקבעתם יש כבישים שנחסמו לתנועה.

מומלץ לנסוע עם אורות דלוקים בכל עת ובכל דרך. הראות לקויה? הפעילו את אורות הערפל והפחיתו את המהירות. הכביש מכוסה בקרח? הקפידו לנסוע בהילוך נמוך, שמרו על מהירות קבועה ואל תבלמו בפתאומיות כדי שהרכב לא יסתחרר.

לאורך הנסיעה, כמו גם במהלך הסקי, כדאי להרכיב משקפי שמש על מנת שלא להסתנוור. בכל נסיעה, גם אם מדובר בטיול קצר לכפר או לאתר הסקי הסמוך, כדאי לקחת טלפון סלולרי, בגדים חמים נוספים, מזון ושתייה לכל מקרה חירום.

כדאי לרכוש מראש ביטוח "ביטול השתתפות עצמית" או "החזר השתתפות עצמית" כדי ליהנות מכיסוי ביטוחי מקסימלי לרכב ומנסיעה בראש שקט.

• הטיפים בכתבה באדיבות אופרן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.