תפריט עמוד

טיול חופים וטבע בבורמה ותאילנד

טיול שכולו חופים, איים וים צלול בצבע טורקיז, שעובר מדרום בורמה אל האיים הנפלאים השייכים לה ומשם לשמורות טבע ירוקות ואיים בדרום תאילנד. ויש גם מפגש קרוב במיוחד עם פילים

בורמה (מיאנמר) מקושרת אצל רובנו עם נופי הרים ואגמים, פגודות ומקדשים, אבל יש לה גם צד אחר לגמרי. בים אנדמן נמצאת קבוצת האיים מרגי, הכוללת מאות איים טרופיים מוקפים בים טורקיז צלול, עולם תת מימי עשיר ועולם חי מגוון שכולל מינים רבים של ציפורים, קופים ובעלי חיים נוספים. מכל אלה אפשר ליהנות מטיול חופים שמתחיל בבורמה, עובר דרך כמה מהאיים המקסימים שבים אנדמן וממשיך לתאילנד הסמוכה, לשמורות טבע נפלאות וכמה איים, חלקם מוכרים מאוד, אחרים הרבה פחות. 

קופים בשמורת קאו סוק בדרום תאילנד

ינגון
ינגון (Yangon), בירתה הקודמת של בורמה והעיר הגדולה במדינה, היא שער הכניסה למדינה ומהווה בסיס מצוין לטיולים במדינה. כדאי להקדיש לעיר המרתקת הזו לפחות יומיים-שלושה, ולהתרשם מאתריה, ובראשם פגודת שוודגון (Shwedagon), שהפכה לסמלה של העיר. הפגודה, שמתנשאת לגובה של 98 מ', מצופה כולה בזהב וראשה מעוטר באלפי יהלומים ואבני אודם. מלבדה, בינגון יש עוד הרבה אטרקציות מעניינות, בהן פגודת סולי, המוזיאון הלאומי, בית הכנסת שמהווה עדות לקהילה היהודית שחיה פה בעבר ומנתה כ-2,500 איש, וגם הרבה גנים ופארקים ירוקים שהקנו לעיר את הכינוי "עיר הגנים".

פגודת שוודגון בינגון נחשבת לסמלה של הבירה הקודמת של בורמה 

קאוטונג
מינגון אפשר להגיע בטיסה פנימית (או בנסיעה ארוכה) אל העיר קאוטונג
 (Kawthaung), שנמצאת בנקודה הדרומית ביותר בבורמה. מכאן אפשר לשוט לאיים בים אנדמן וכאן גם נמצא מעבר הגבול לתאילנד. אבל לפני שאתם ממשיכים בדרך, כדאי להקדיש זמן לכמה אתרים בקאוטונג, כמו הנמל שוקק החיים או מקדש Third Mile המוזהב. בקרבת העיר נמצאים מפלי מאליוון (Maliwun), שני מפלים הנופלים לבריכה יפה מוקפת בצמחייה טרופית.

איי מרגי
ארכיפלג איי מרגי (Mergui) שבים אנדמן, ממערב לחופי דרום בורמה, מונה כ-800 איים הנבדלים זה מזה בגודלם – יש בהם איים זעירים ואיים גדולים יותר, שמשתרעים על שטח של מאות קילומטרים. מרבית האיים הם איי גרניט ואבן גיר, והם מכוסים בצמחייה טרופית עבותה ולעיתים גם בחורשות מנגרובים מרשימות. האיים הם גן עדן לאוהבי טבע, עם מינים רבים של ציפורים טרופיות וקופים, וכיאה לאיים מסוג זה, הם מציעים גם חופים נפלאים ועולם תת ימי עשיר ומגוון שהופך אותם לחביבים במיוחד על אוהבי הצלילה. 
תושבי האיים הם בני שבט המוקן, המכונים גם "צועני הים", מצטיינים בצלילה ונודעים ביכולתם לראות מתחת למים.

קסמם של איי מרגי בבידודם היחסי והיעדר הפיתוח שלהם

אחד הבונוסים הגדולים בביקור באיי מרגי הוא בידודם היחסי והיעדר הפיתוח. האיים נפתחו לתיירות רק ב-1997, ושלא כמו האיים של דרום תאילנד, איי מרגי עדיין לא נתגלו על ידי המוני התיירים ויש בהם תחושה ראשונית ואותנטית. מרבית האיים אינם מיושבים, מה שתורם לתחושת הבתוליות. רוב המבקרים באיים הם צוללים, הנמשכים לא רק לשוניות האלמוגים המרהיבות, אלא לעובדה שמתחת למים אפשר לפגוש יצורים גדולים כמו כרישים ומנטות. אבל גם מי שאינו צולל ייהנה פה הנאה מרובה. אפשר לבלות כאן זמן בטבילה במים הצלולים (עם או בלי שנורקל), שייט בין האיים ומנוחה בחופים היפים.

חורשת מנגרובים צפופה באחד מאיי מרגי 

אחד האיים המעניינים באזור הוא Myauk Phyu, שמי הטורקיז הצלולים שלו מהווים גן עדן לאוהבי צלילה, שנירקול, שחייה ושייט. אי נוסף שלא כדאי להחמיץ באזור הוא Macleod, אי טרופי יפהפה עם חופים לבנים נפלאים ויערות גשם צפופים. חובבי בעלי החיים ייהנו מהאי Say Tan, אשר למרות ממדיו הצנועים הוא מציע הרבה יותר מחופים יפים. זהו אי מגוון שאפשר לפגוש בו קופים ממש מקרוב ביערות שבפנים האי וגם כשהו משתעשעים בחוף בשעות הבוקר. אי מעניין נוסף הוא Kyet Mauk, ובו לגונה נסתרת המציעה עולם תת ימי עשיר עם שפע של אלמוגים ודגים צבעוניים. גולת הכותרת של האזור היא האי Myin Khwar, המכונה גם Horse Shoe Island, וידוע בסלעי אבן הגיר הדרמטיים, במערות ובאוכלוסיית הציפורים הגדולה שמקננת בו, מה שהופך אותו ליעד מועדף על אוהבי צפרות. 

איי מרגי הם לגן עדן לצוללים, עם עולם תת ימי עשיר ומרתק

קאו סוק
מבורמה עוברים לתאילנד, אל שמורת קאו סוק (Khao Sok),  אחת השמורות המרתקות והמרשימות במדינה. אפשר לטייל כאן ביער גשם מהעתיקים בעולם, לשוט באגם Cheow Lan בעל מי הטורקיז, לבקר במפלים שוצפים, להתרשם מצוקי אבן גיר המזדקרים אל על, לבקר במערות נטיפים ועוד. בשמורה ניתן להתרשם ממגוון עשיר במיוחד של בעלי חיים, בהם מינים שונים של קופים, פילים אסייתיים, טפירים, עטלפים ומינים רבים של ציפורים.

אגם Cheow Lan בשמורת קאו סוק, מהשמורות המיוחדות בתאילנד

אחת החוויות הייחודיות שמזמן הטיול כאן היא ביקור בחוות הפילים ELEPHANT HILLS. בחווה דואגים לרווחתם של הפילים, ובניגוד לחוות אחרות בתאילנד, כאן לא תראו פילים שמאולפים לצייר או לשחק כדורגל. במקום זאת, תוכלו ליהנות מהיכרות אינטימית עם היונקים הענקיים הללו – להכין להם אוכל ולהאכיל אותם, לקרצף אותם במברשת ולצפות בהם רוחצים בנהר. אפשר גם ללון בחוות הפילים, באוהלים מפוארים ומפנקים במיוחד (ממש לא כמו בטיול של הצופים מכיתה ח'…) ולהעשיר את ההיכרות עם הפילים ועם הטבע הירוק והשופע שבשמורה.

מכבדים את הפילים. אלפנט הילס בשמורת קאו סוק | צילום Elephant Hills

ואחרי יערות הגשם איך אפשר בלי קסם החופים התאילנדיים? אם תמשיכו דרומה לאורך חופיה המערביים של דרום תאילנד, הנושקים לים אנדמן, תגלו עוד כמה מקומות נפלאים:

קאו לאק
קאו לאק (Khao Lak) רצועת החוף היפהפייה אשר שוכנת במחוז פנגה נגה בדרום-מערב תאילנד, היא מהיפות במדינה, עם חול לבן ורך, צמחייה טרופית ומים בגווני ירוק, כחול וטורקיז. אחד הדברים שמייחדים את קאו לאק הוא הקרבה לטבע. בשמורת Khao Lak Lam Ru תמצאו יערות גשם, חופים ומפלים יפים, שהמרשים שבהם הוא מפל לאם רו (Lam Ru), שנופל בחמש מדרגות. אזור קאו לאק מהווה גם בסיס מצוין לשייט וצלילה בין האיים הסמוכים, בהם איי סימילאן, מאתרי הצלילה היפים בעולם.

חוף לבן ומי טורקיז בקאו לאק, מרצועות החוף היפות בתאילנד

פוקט
פוקט (Phuket) הוא הגדול והמתויר ביותר מבין איי תאילנד, אבל למרות שקסמו נפגע בשל עודף הפיתוח, זהו עדיין אי נהדר, עם חופים יפהפיים, טבע ירוק ושפע של אטרקציות. כדי לספוג את האווירה המיוחדת וליהנות משקט ושלווה, כדאי להתרחק מהחופים ההומים, כמו חוף פטונג וחוף קרון. חופים שקטים יותר נמצאים במזרח האי. מלבד בילוי בחופים, מומלץ מאוד לבקר בעיר פוקט, שבה אפשר להתרשם משווקים ססגוניים, מאדריכלות סינית קולוניאלית ומכמה מקדשים מעניינים, בהם מקדש ג'ואי טואי.

פוקט. אם מתרחקים מהחופים הסואנים, אפשר למצוא פה פינות חמד נהדרות

ככל שנכנסים לפנים האי אפשר ליהנות מהטבע הפראי שעדיין נמצא פה. אל תחמיצו את שמורת הטבע קאו פרה טאאו (Khao Phra Thaeo) שבצפון האי, עם יער גשם ומפלים מרשימים, ואת הפארק הלאומי סירינאת (Sirinath National Park), שבצפון-מערב פוקט, עם רצועות חוף יפהפיות וחורשות מנגרובים. פוקט היא גם בסיס מצוין לטיולי שיט לכמה מהאיים היפים בסביבה, כמו קו פיפי, וכן לשיט במפרץ פנג נגה שמפורסם בצוקי אבן הגיר שלו שמזדקרים אל על מתוך הים.

 

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.