תפריט עמוד

טיול קראוונים זה עולם לא מוכר למטייל הישראלי הממוצע. נכון, הוא רואה סרטים אמריקאים בהם משפחה שלמה, חמש נפשות, חיים בבית על גלגלים עשרים שנה ונראים מאושרים ורגועים מאד. 

אבל למעשה, הוא לא יודע כלום. 

הוא לא יודע למשל, שבכל לחיצה על דוושת הגז עפים סירים, מחבתות, ספרי טיולים ובמקרה שלנו גם – מוצצים וטיטולים. כל מה שלא מאובטח לדפנות, תיקרה או למטה באחד מששת תאי האיחסון שרובנו מכירים כבאגז'- עף ונזרק לכל עבר. 

אז הנה עוד כמה דברים שלא ידעתם על החיים בקרוואן. 

הקראוון ענק, 8 מטר אורך ושניים וחצי מטר רוחב, מגושם מכל הבחינות והכיוונים. אבל זה עוד כלום כאין וכאפס לעומת מערכות התפעול שלו. הקראוון זה כמו בית, כך אומרים, כי בעצם, יש בו שירותים, מטבח, ארונות (שמגיעים בכל מיני גדלים משונים ומוזרים שהותאמו למבנה של הקראוון). 

אבל בבית, כזכור לי, לא אני דואגת שמערכת הביוב תעבוד ותתפקד כמו שצריך, ודאגתי הגדולה ביותר היא לא בדיוק היכן לרוקן את המים איתם רחצתי כלים או (סליחה מראש) הורדתי את המים בשירותים. אז גם כאן, בקראוון אלו לא דאגותי.אלו הן דאגותיו של יוני. כל דאגות הביוב, המים ועוד רבות אחרות הן הדאגות ששייכות בלעדית ליוני. אני לא מתערבת בטריטוריה הגברית הזו. 

משיחות עם משפחות שטיילו בקראוון, נוכחנו לדעת שהחרדה הגדולה של כל מטייל בקראוון, אימת האימות, פסגת כל החששות והחלומות השחורים היא – תקלה כלשהי במערכת הביוב. 

יש עוד כמה חששות קטנים יותר- להיתקע בלי מים נקיים לצחצוח שיניים או שמיכל המים האפורים (כך נקרא המיכל של המים המשומשים, העכורים והמעופשים שהזכרתי קודם) יעלה על גדותיו ויתפרץ לכל עבר. 

כל החששות הללו קיימים והם נושא לשיחות סלון בקרב מטיילי קראוונים ותיקים, אך לרוב הם רק סיפורי מורשת קרב רחוקים והם אינם קורים למטייל הקראווניסט הממוצע. 

לפעמים כן. 

הגענו לילוסטון, אחרי יום טיול גייזרי מהנה הגענו לקמפ ברידג' ביי במרכז היילוסטון, ומיד התחלנו בנוהל הקבוע של כניסה לכל קמפגראונד – מילוי מים נקיים, ריקון ביוב וריקון מים אפורים. (זריקת שקיות הזבל, אגב, זה עליי). 

יוני קופץ למטה, הרי אחרי שלושה ימים של טיול הוא כבר קמפר מנוסה וותיק, אני , נשארת כמובן, למעלה עם דורון, מתרחקת ככל האפשר מענייני הביוב
.
דורון טיפסה על השולחן של הקראוון (שמשמ עבורה בתור "מדרגות"), אני הצצתי החוצה מהחלון, בוהה במתרחש . יוני מוציא במרץ את צינור הביוב, 2 קראוונים מחכים אחרינו בתור לריקון הביוב – דמפ סטיישן ( Dump Station ) כמו שהם מכנים זאת בעדינות ובנימוס. 

יוני מבריג את הצינור ושם את הקצה השני בתוך בור הריקון בריצפה. בשנייה התחלפה הבעת הפנים שלו. הפרצוף המנוסה, איש השטח מתחלף בפרצוף בעתה, סלידה וגועל. 

הבנתי מיד שזה קורה. לנו. 

הביוב, בכל עוצמתו, נזרק היישר על הבגדים והידיים של יוני. 

מסתבר שיש ידית שחוסמת את כל הביוב מלפרוץ החוצה ואצלנו היא פשוט נעלמה. ביום השלישי לטיול- נעלמה הידית כלא היתה ואין דבר שיחסום את הביוב מלפרוץ…
 
אז כשאין מה שחוסם את הביוב, הוא פורץ החוצה. הסתכלתי בתדהמה החוצה, יוני התעשת אחרי 2 שניות והתחיל לשטוף בצינור את הנוזלים שהתפזרו סביב, הוא לא חשב שמישהו ראה את השטיפה. מהחלון יכולתי לראות את הקראוון שהמתין מייד אחרינו לריקון הביוב, הגבר האמריקאי בגיל העמידה ניסה שלא להביט היישר, הרי זה לא מנומס לנעוץ עיניים. 

יוני נכנס לקראוון ומיד ראה על הפנים שלי שראיתי הכל. הבגדים נארזו בשקית אטומה (לא יכולנו להרשות לעצמנו לזרוק לפח, אנחנו קצרים בבגדים) ויוני נשלח לקרצוף, הוא נכנס למקלחת מלווה בשטף הוראות שלי: "אל תשכח לנקות גם את הציפורניים".
"טוב".
"של הרגליים".
"טוב, אבל הייתי עם נעלי התעמלות וגרביים".
"תשטוף , אולי נכנס, היה זרם חזק".
הוא התקלח כמה דקות, אדים עלו מהמקלחת, כשהוא סגר את הברז, שמעתי אותו מתפוצץ מצחוק.
חייכתי.
לפחות הביוב לא הדבר היחיד שהתפוצץ לנו באותו יום.
סיפור אמיתי. 

לכתבות נוספות של מרב לונדנר:

•  חלום באיי קוק »

הפתעות באגם ברוקס »

לואיס וקלארק במונטנה »

משחק פוטבול »

הקמצנות הטיולית שועטת באמריקה »

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפארקים בארצות הברית

חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי
חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי

מדור חדש: אנחנו אורית ורפי, בני זוג מכרכור, בני חמישים וקצת. שנינו מצלמים, והצילום הוא חלק בלתי נפרד, ואפילו משמעותי, מהטיול שלנו. בטיול המתואר להרי הסמוקי בארה"ב היינו עוד לפני גיל 50, והוא היה אחד מהטיולים הרבים למדי ...

טיול מהבית: סיורים וירטואליים בפארקים לאומיים
טיול מהבית: סיורים וירטואליים בפארקים לאומיים

גם בתקופות שבהן אין מגבלות על טיולים, טיול בשמורות הטבע האמריקאיות מצריך תכנון רב, במיוחד בשמורות המרוחקות והפחות מוכרות. אז עד שאפשר יהיה לחזור ולטייל בחופשיות, וגם לאחר מכן, כדאי לצאת לסיורים וירטואליים בכמה מהפארקים הלאומיים הכי מיוחדים ...

טרקים בארצות הברית
טרקים בארצות הברית

הדרך הטובה ביותר להכיר את נופיה המגוונים של ארצות הברית היא בטרק רגלי. בין אם אתם בוחרים בטרק יומי או רוצים לצאת למסע ארוך ומאתגר, יש לנו כמה הצעות מצוינות עבורכם. רק אל תשכחו להתכונן מראש