תפריט עמוד

טיול באיסלנד – תמונות מארץ בלתי נשכחת

במהלך טיול באיסלנד המצלמה לא נחה לרגע. בכל פינה מחכה הפתעה חדשה: מפלים אדירים, גייזרים מתפרצים, בריכות תרמיות תכולות, קרחונים, שדות לבה, הזוהר הצפוני. רותם פריפר חזרה נפעמת מטיול בארץ האש והקרח והביאה איתה אינספור צילומים. הנה אוסף נבחר מתוכם

בצפון האוקיינוס האטלנטי, בין גרינלנד, נורווגיה וסקוטלנד נמצאת אחת המדינות המרתקות באירופה, אם לא בעולם כולו, איסלנד. בשל מיקומה הגאוגרפי, לאיסלנד יש כל כך הרבה מה להציע: קרחונים, מפלים, חופים וולקניים, שדות לבה ועוד. כמו כן ניתן לראות באי תופעות טבע ייחודיות, כמו הזוהר הצפוני, התפרצויות גייזרים ופעילות תרמית. לפניכם גלריות של צילומים שצילמתי במהלך טיול באיסלנד:

גלריית צילומים של המפלים המרשימים (לחצו להגדלה)

קשה להגיד מהו המפל המרשים ביותר באיסלנד. לכל מפל הייחודיות שלו, בין אם זאת כמות המים האדירה הנופלת בו, מפל שאפשר לעבור מאחוריו או קשתות מרובות הנראות ברסס המים. ואחרי שהצצתם בגלריית המפלים, הנה עוד שני מפלים, כל אחד מרשים ממשנהו:

מפל סקוגפוס

מפל סקוגפוס | צילומים: רותם פריפר

מפל סליילנדפוס

אזור השבר הגאולוגי

מעבר ליופיו של הפארק הלאומי ת'ינגווליר (Thingvellir) הוא נודע בזכות הסדק שעובר בלבו ואשר נוצר מהתרחקות של שני לוחות טקטוניים. על פי אמונה עממית, מי שזורק לסדק מטבע ומביע משאלה, משאלתו תתגשם אם יצפה במטבע כשהוא פוגע בתחתית הסדק. בקרקעית אפשר לראות מטבעות מנצנצות, מעניין אם משאלותיהם התגשמו.

הסדק בין הלוחות הטקטוניים העובר בפארק Thingvellir

הסדק בין הלוחות הטקטוניים העובר בפארק Thingvellir

גלריית צילומים מאזור השבר (לחצו להגדלה)

פעילות גיאותרמית

הפעילות התרמית באה לידי ביטוי, בין השאר, בהתפרצויות של גייזרים, אדים ועשן היוצאים מבטן האדמה ועוד. לפעמים המטייל מרגיש כאילו הוא הולך על הירח או על מאדים… בעבוע הבוץ התרמי והמכתשים נראים כמו מעולם אחר.

גייזר מתפרץ

גייזר מתפרץ

גלריית צילומים של פעילות גיאותרמית (לחצו להגדלה):

לנדמנלאוגר (Landmannalaugar) הוא אזור הררי במרכז איסלנד, עם הרי ריאולייט צבעוניים. אפשר לרחוץ כאן בבריכה גיאותרמית טבעית. כיף להיכנס למים הרותחים ולקחת הפוגה קלה מהקור המקפיא, הבעיה היא שאחר כך צריך לרוץ בקור למלתחות…

לנדמנלאוגר, אזור הררי במרכז האי

לנדמנלאוגר, אזור הררי במרכז האי

עוד מנופי לנדמנלאוגר

עוד מנופי לנדמנלאוגר

הזוהר הצפוני

איסלנד ממוקמת באזור הטבעת המגנטית של כדור הארץ – אזור בו השדה המגנטי של כדור הארץ יחסית קטן ולכן האטמוספירה בו חשופה לפגיעה של רוח סולרית (חלקיקים טעונים המגיעים מהשמש) – מה שגורם לתופעת הזוהר הצפוני. במהלך הטיול זכיתי לראות שלוש פעמים את הזוהר הצפוני, אין ספק שזו תופעה מהפנטת ומדהימה, ששווה לקפוא בלילות קרים בשבילה ולהמתין בציפייה.

הזוהר הצפוני. שווה לחכות בשבילו בקור המקפיא

הזוהר הצפוני. שווה לחכות בשבילו בקור המקפיא

אחת מתופעות הטבע המדהימות שאיסלנד מזמנת למטיילים

אחת מתופעות הטבע המדהימות שאיסלנד מזמנת למטיילים

שמורת הקרחונים

הקרחונים באיסלנד מרשימים ביותר, בכמה מהמקומות הם זזים מאוד מהר, מתנפצים ונראה כאילו יש להם חיים משלהם. אבל ללא כל ספק, המחזה המרשים ביותר הוא חוף היהלומים – שברי הקרח בשילוב החוף הוולקני השחור מנצנצים באור השמש כמו יהלומים. לכל "יהלום" טקסטורה ייחודית, והמראה מרהיב ביופיו.

גלריית צילומי קרחונים (לחצו להגדלה):

ולקינוח, עוד כמה טעימות ממה שאיסלנד מציעה למטיילים:

סוסים איסלנדיים וקשת בענן

סוסים איסלנדיים וקשת בענן

חלון לאוקיינוס האטלנטי

חלון לאוקיינוס האטלנטי

הקניון השחור

הקניון השחור

מפת איסלנד

עוד על טיול לאיסלנד

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.