תפריט עמוד

טיולי רכבות בשווייץ: בין הרים ואגמים

בלי לדאוג לפקקים, לחנייה, לניווט בדרכים אלפיניות מפותלות - טיול רכבות בשווייץ מאפשר לכם להתרווח במושב הנוח ולהתמכר לנופים המדהימים שנשקפים מהחלון. בדרך אפשר לעצור לטיולים עירוניים או טיולי טבע, וכמו הרבה דברים בשווייץ, גם הרכבות יעילות, מהירות ומדויקות להפליא

אחד הדברים הנהדרים בשווייץ, ויש בה כל כך הרבה דברים נהדרים, הוא האפשרות לטייל במקומות היפים ביותר ברכבות. לטיול רכבות יש יתרונות רבים: לא צריך לדאוג לשכור רכב, אין פקקים, אין צורך להתמודד עם מצוקות חנייה בערים או לדאוג איך תגיעו ליעד הבא. אפשר פשוט להתרווח בנחת במושב הנוח שבקרון המצוחצח ולהתמכר לנופים הנפרשים מהחלון – אגמים, מרבדי עשב ירוקים, פרות רועות באחו, מפלים זולגים במדרונות ההרים, פסגות מושלגות. אתם יכולים לטייל בקצב שלכם, לעצור במקומות הכי יפים, לטפס ברכבל לראש הר, לצאת לטיול רגלי בטבע היפהפה, ללון בעיירה יפה או בכפר קטן שנחבא בין חמוקי ההרים – ולמחרת להמשיך בנסיעה ליעד הבא.

בטיול רכבות אתם יושבים בנוחות ונהנים מנוף יפה יותר מכל גלויה | צילומים: swiss-image.ch / Marcus Gyger

שירות הרכבות בשוויץ נחשב לאחד הטובים והיעילים בעולם. הרכבות מהירות, תדירותן גבוהה והן מדויקות להפליא. יתרון נוסף הוא שהרכבות מגיעות כמעט לכל פינה ובמקומות שבהם לא פועלות רכבות תוכלו להמשיך באוטובוס צהוב, המכונה אוטובוס דואר – קווי האוטובוסים הללו נמתחים לאורך יותר מ-10,000 ק"מ ברחבי המדינה ומגיעים לעיירות ולכפרים הנידחים ביותר. בלוח הרכבות מצויין באופן ברור איזה אוטובוס עליכם לקחת מתחנת הרכבת עד ליעד מסוים וכן כמה זמן הליכה יש בין תחנת הרכבת לאוטובוס או עד ליעד הסופי. הכל מתוקתק, מסודר ומאורגן כמו שעון שוויצרי.

הדובדבן שבקצפת: רכבות פנורמיות
אם טיול רכבות בשווייץ הוא הקצפת, הרי שהרכבות הפנורמיות הן הדובדבן… רכבות פנורמיות הן רכבות שעוברות דרך המסלולים היפים ביותר בשווייץ, בנופים שהקלישאה "עוצרי נשימה" לא עושה איתם צדק. מעבר למסלולים המיוחדים, הרכבות עצמן מצוידות בחלונות פנורמיים גדולים במיוחד והדרכה קולית עוזרת לזהות את הנקודות המרהיבות שמתגלות לפניכם לאורך הדרך.

הברנינה אקספרס עוברת על גשר אבן שגובהו 65 מ' | צילום: swiss-image.ch / Marcus Gyger

מסלולי הרכבות הפנורמיות חוברים באמצעות רכבות, אוטובוסים וספינות בין אטרקציות הטבע המרהיבות ביותר של שווייץ, בהן אתרים שהוכרזו כאתרי מורשת עולמית של אונסק"ו. אחת הרכבות הנופיות המפורסמות היא רכבת הקרחונים, הגליישר אקספרס, שמחברת בין צרמט לסן מוריץ ועוברת בדרכה 291 גשרים ומגיעה לגובה של יותר מ-2,000 מ'. רכבת פנורמית נוספת היא ברנינה אקספרס, הנוסעת לאורך אחד המסלולים התלולים בעולם, בין העיר כור בצפון המדינה ועד טיראנו, סמוך לגבול עם איטליה. בדרך היא חולפת על פני נופים מרשימים של אגמים, קרחונים ומעברי הרים.

רכבת הקרחונים המחברת בין צרמט לסן מוריץ | צילום: swiss-image.ch / Christof Sonderegger

התחנה הכי גבוהה, רכבת גלגלי השיניים הכי תלולה
אחת מטיולי הרכבות המומלצים הוא מאינטרלקן ללוצרן, כולל נסיעה מאינטרלקן ליונגפראו (Jungfrau), שפסגתו המרהיבה מתנשאת לגובה של 4,158 מטר. תחנת הרכבת הסמוכה, יונגפראויוך, היא תחנת הרכבת הגבוהה ביותר באירופה – 3,454 מ'. הרכבת עושה את דרכה אל ההר בשיפוע ועוברת דרך הצד הצפוני של פסגת אייגר (Eiger), עם תצפית לנוף חלומי. משם ניתן לצאת לסיור רגלי המוביל לקרחון אלטש, הקרחון הארוך ביותר ברכס האלפים.


תצפית מפסגת היונגפראו

הטיול ממשיך באחד המסלולים המרהיבים מאינטרלקן אל עבר לוצרן, מסלול החוצה את מעבר Brűnig – כדי לספוג את הנופים שבדרך מומלץ להזמין מושבים עם חלונות פנורמיים במחלקה הראשונה. הטיול כולל הפלגה על אגם לוצרן ל- Alpnachstad ומשם עלייה ברכבת גלגלי שיניים, התלולה ביותר בעולם, להר פילטוס (Pilatus), המתנשא לגובה 2,132 מטרים.

רכבת גלגלי השיניים התלולה בעולם מטפסת על הר פילטוס | צילום: swiss-image.ch/Philipp Giegel

מעבר לנופים אלפיניים מדהימים, הטיול הזה כולל ביקור בשתי ערים מקסימות: הוא מתחיל באינטרלקן, שכפי שהשם שלה מעיד היא ממוקמת בין שני אגמים – אגם טון ואגם ברינץ, ומוקפת בהרים גבוהים. העיר מהווה נקודת מוצא מצוינת לטיולים בסביבה, שאחד המוצלחים בהם הוא העלייה אל פסגת היונגפראו. רחובה הראשי הארוך עובר בין שתי תחנות הרכבת של העיר. בחלק אחד של הרחוב יש פארק מקסים ומעליו נוף פסגות, ובחלקו האחר חנויות, בתי מלון ומסעדות.

בתי קפה ומסעדות לאורך הטיילת של לוצרן | צילום: Luzern Tourismus

העיר הנוספת בטיול היא לוצרן, אחת הערים העתיקות והציוריות בשוויץ, השוכנת על שפת אגם לוצרן. את העיר חוצה נהר הרוס ועליו גשר הקאפלה – גשר עץ ארוך ומקורה ועליו ציורי קיר. מצידי הנהר משתרעת טיילת עם מסעדות, בתי קפה ומופעי רחוב. וכיוון שאנחנו עוסקים ברכבות, בלוצרן נמצא מוזיאון התחבורה בו מוצגים מטוסים, רכבות עתיקות ומאות כלי רכב. כמו כן, במוזיאון נמצא פלנטריום בו ניתן לערוך טיסה וירטואלית לחלל. במהלך הקיץ מתקיימים בלוצרן פסטיבלי מוזיקה ידועים ובעיצומו של החורף מתקיים פה אחד מקרנבלי החורף המפורסמים של שווייץ.


החלב המשובח של הפרות הרועות באחו תורם לטעם השוקולד המצוין שתטעמו בטיול ברכבת השוקולד | שאטסטוק

מתוק לי, מתוק לי
עוד מסלול רכבות מומלץ, במיוחד לחובבי המתוק, הוא זה של רכבת השוקולד, רכבת תיירותית המשלבת את הנופים המקסימים של דרום-מערב שווייץ עם הטעמים המתוקים של השוקולד השוויצרי המשובח. במהלך הנסיעה המשתתפים נהנים מקפה וקרואסונים והמסלול עצמו כולל עצירה וביקור במפעל השוקולד בברוק (Broc) וכדי להוסיף קצת מליחות לכל המתוק הזה, מבקרים גם במפעל הגבינות בעיירה גרוייר (Gruyères).
את הטיול ברכבת השוקולד ניתן לערוך בכל יום במהלך הקיץ (בחודשים יולי-אוגוסט) ושלוש פעמים בשבוע באביב (מאי עד יוני) ובסתיו (ספטמבר- אוקטובר).

 

שוויץ שלא הכרתם - מרחצאות וספא

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות משווייץ

ממתק שוויצרי: לוצרן
ממתק שוויצרי: לוצרן

עידית אלנתן ביקרה בלוצרן וגילתה שגם בעיר הזאת, בירתו של קנטון לוצרן השוכנת במרכז שווייץ, הכול מתוזמר בצורה מושלמת – נופים גלוייתיים של אגם תכלת והרים אלפיניים, אדריכלות עתיקה המשומרת להפליא, תחבורה ציבורית שאפשר לחלום עליה ומוזיאונים ופסטיבלים ...

קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה
קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה

"שלושת הימים הטובים ביותר של השנה" כך מכנים תושבי באזל את ימי הקרנבל השנתי הנחגג בסוף פברואר במהלכו  העיר הידועה ברוחה התרבותית זונחת לשלושה ימים את השגרה האלגנטית והמאופקת ומגלה פן שונה  של הומור משוחרר ושמחה מתפרצת באמצעות, ...

שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית
שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית

אפשר לסמוך על השוויצרים שלא רק יספקו למטיילים נופים יפים להפליא, אלא גם ידעו לשלב בתוכם רכבת שיכולה לעבור באופן חלק ומהיר בין מסילה צרה למסילה ברוחב סטנדרטי, בלי שהנוסעים ירגישו בכך. שליחת מסע אחר אונליין הצטרפה לנסיעת ...