תפריט עמוד

טיולי המים היפים באירופה

נוסעים לאירופה בקיץ? אם תרצו לברוח מהחום שלא פוסח בקיץ גם על אירופה, יש לנו כמה טיולי מים באירופה שלא תוכלו לסרב להם - מטיולי מים לכל משפחה ועד למיטיבי לכת, בכולם תיהנו לא רק מהמים אלא גם מנוף מרהיב

אירופה שופעת המים מספקת שפע של הזדמנויות לטיולי מים מקסימים ומרעננים, שמהווים הפוגה מהחום (כן, גם באירופה הקיץ נעשה לעתים בלתי נסבל בשנים האחרונות…). הנה המלצות לכמה טיולים נהדרים, מרביתם מתאימים למשפחות, בקניונים, מפלים ולצד נהרות, חלקם כוללים טבילה במים, באחרים תסתפקו בתצפית וברסס המים המרענן, ובכולם ההנאה מובטחת:

לקריאה  נוספת:

ערוץ וינטגאר, סלובניה

ערוץ וינטגאר (Vintgar Gorge), הממוקם בפארק הלאומי טריגלאב (Triglav) ומרוחק כארבעה ק"מ מבלד (Bled), נחשב לאחד מהאתרים היפים והמתויירים ביותר בסלובניה וקל להבין מדוע. זהו ערוץ באורך 1.6 ק"מ אשר נחצב על ידי נהר רדובנה. מי הטורקיז הצלולים זורמים בשצף בין קירות הקניון הגבוהים והתלולים, המכוסים בטחב, שרכים וצמחיית נחלים. המים יוצרים בריכות ומפלים והטיול בין כל אלה נעשה על גשרי עץ אשר חוצים את הנהר. זהו מסלול יפהפה שניתן להגיע אליו בקלות והוא מתאים לכל המשפחה, מה שהופך אותו לאחד מטיולי המים המוצלחים באירופה. נכון לשעת כתיבת הכתבה, המסלול קווי ולא ניתן לחזור באותה בדרך (בעבר זה התאפשר). בסיום המסלול יש בית קפה קטן וממנו תוכלו להתחיל לחזור לנקודת ההתחלה. הדרך חזרה מאתגרת יותר נמשכת כשעה, אך אם תרצו תוכלו לנסוע במונית שתיקח אתכם לתחילת המסלול.

מטיילים בקניון וינטגר |

מטיילים בקניון וינטגר

אורך המסלול: 1.6 ק"מ לכיוון אחד
למי מתאים? לכל המשפחה, לא מתאים לעגלות
רמת קושי: קלה. הדרך חזרה מתונה אך תוכלו לחזור במונית.
בתשלום? כן
אפשר להיכנס למים? לא, אבל בקרבת מקום נמצא אגם בלד בו תוכלו לשחות.
תחבורה: יש מגרשי חניה גדולים בסמוך לכניסה. אלה מתמלאים במהירות ולכן כדאי להגיע מוקדם. למגיעים בתחבורה הציבורית, בעונת הקיץ יש שאטל שנוסע מבלד לערוץ וינטגאר כמה פעמים ביום. פרטים  נוספים באתר האינטרנט.

קניון וינטגר

שמורת מפלי קרקה, קרואטיה

כולם מכירים את שמורת מפלי פליטביצה, אבל בקרואטיה יש שמורות טבע נוספות ושופעות מים, כמו שמורת מפלי קרקה (Krka). בשמורה שממוקמת בסמוך לעיר שיבניק שלחוף הים האדריאטי יש שבעה מפלים, ובניגוד לשמורת מפלי פליטביצה, כאן תוכלו לרחוץ בחלק מהמפלים. המפל המוכר מכולם הוא מפל סקרדינסקי בוק (Skradinski Buk), מפל ברוחב 400-200 מ' הנופל ב-17 מדרגות לאורך 800 מ'. אל המפל מוביל מסלול הליכה באורך 1.9 ק"מ דרך גשרים ושבילים.  בעבר היה ניתן לשחות בבריכה אליה נשפך המפל, היום כבר לא, אבל אל דאגה: יש נקודות אחרות בפארק בהן תוכלו לטבול ולשחות. אחת מהן נמצאת במורד רוסקי סלאפ (Roški Slap). מדובר בסדרת מפלים (גובהו של המפל הראשי 22.5 מ') הממוקמת כ-36 ק"מ במורד הזרם ממקורות נהר קרקה. 

אורך: 1.9 ק"מ (למפל סקרדינסקי בוק)
למי מתאים? לכל המשפחה
רמת קושי: המסלול למפל סקרדינסקי בוק קל, המסלול לרוסקי סלאפ מתון
בתשלום? כן
אפשר להיכנס למים? כן, בחלק מהשמורה
תחבורה: לפארק יש כמה כניסות. הפופולרית מכולן היא הכניסה בכפר סקרדין (Skradin), שם תוכלו לעלות על סירה שתיקח אתכם סמוך למפל סקרדינסקי בוק. כניסה נוספת נמצאת ב-Lozovac. ניתן להגיע לפארק באוטובוס משיבניק, מזאדאר ומספליט.

שמורת מפלי קרקא. מפלים רחבים ושפע של מים

שמורת מפלי קרקא. מפלים רחבים ושפע של מים

שביל ורזסקה, שווייץ

שוויץ שופעת מסלולי מים מסוגים שונים. אחד היפים שבהם הוא המסלול הזה שנמצא בחבל האיטלקי של שוויץ, במחוז טיצ'ינו, ומתאים גם למי שמטייל באזור האגמים בצפון איטליה. נהר ורזאסקה (Verzasca) מתפתל בעמק הנושא את אותו שם, למרגלות האלפים. שביל הטיול לאורך הנהר גדוש בהפתעות נעימות – נהר צלול בצבע ירוק אזמרגד, צוקים חלקלקים, פסגות אלפיניות, גשר אבן עתיק, כפרים ציוריים ובתי חווה. המסלול מחולק לשני מקטעים. אנחנו נמליץ כאן על המקטע הראשון, שאורכו 14 ק"מ. הוא מתחיל ב-Sonogno, כפר עתיק עם בתי אבן וטחנת מים, ומסתיים ב-Lavertezzo, שם נמצא גשר רומי מרשים בשם Ponte dei Salti שנבנה במאה ה-17. במקום זה יש אזור שחייה בו תוכלו לרחוץ במים הצוננים. היזהרו מזרמים חזקים. בין לבין תלכו בשביל שמתפתל דרך יערות ערמונים וכרי מרעה ירוקים ותראו מפלים ובריכות יפות שהנהר יוצר.
קיצור למשפחות: מטיילים עם ילדים? תוכלו ללכת רק חלק מתוך המקטע הראשון, מהכפר Brionee Pee ועד ל-Lavertezzo. אורכו של המקטע 5.5 ק"מ והוא עובר בתוך היער וקרוב למים. לאורך השביל יש הפעלות לילדים, כמו מסלולים לגלגול כדורי עץ אותם ניתן לרכוש בתחילת המסלול. 

במהלך הטיול ליד נהר ורזאסקה תיהנו לא רק מהמים אלא גם מכפרים ציוריים ומנופי פסגות אלפיניות

במהלך הטיול ליד נהר ורזאסקה תיהנו לא רק מהמים אלא גם מכפרים ציוריים ומנופי פסגות אלפיניות

אורך המסלול: 14-5.5 ק"מ, מסלול קווי
למי מתאים? לכל המשפחה, לא מתאים לעגלות. עם ילדים עדיף לבחור במסלול המקוצר.
רמת קושי : קלה-מתונה.
בתשלום? לא
אפשר להיכנס למים? כן
תחבורה: ניתן לחנות ליד סיום המסלול ב-Lavertezzo, ומשם לקחת אוטובוס לתחילת המסלול, ב-Sonogno או ב-Brionee Pee. לחלופין, ניתן להגיע לתחילת המסלול  באוטובוס מלוקרנו (משך הנסיעה – שעה ו-11 דקות). לבוחרים במסלול המקוצר  – ניתן לחנות ליד סיום המסלול ב-Lavertezzo, ומשם לקחת אוטובוס לכפר Brionee Pee, או לחלופין להגיע לשם באוטובוס מלוקרנו (שעה) או מלוגנו (שעה ועשר דקות). 

גשר האבן הרומי בנהר ורזאסקה

גשר האבן הרומי בנהר ורזאסקה

מפלי טריברג, גרמניה

אחד ממסלולי הטיול הפופולריים ביותר ביער השחור, הוא המסלול במפלי טריברג (Triberger Wasserfälle) שביער השחור. המפלים הגבוהים בגרמניה מחוץ להרי האלפים ממוקמים בקרבת העיירה הציורית שנושאת את אותו שם, וכדאי לסייר בה לפני או אחרי הביקור במפלים. זהו מסלול מעגלי, קל יחסית אך מתבצע בעלייה, אשר מוביל למפלים דרך הליכה על גשרים תלויים בנוף מיוער ושופע מים. המפלים מחולקים למפלים התחתונים ולמפלים העליונים, ובסך הכל נופלים מגובה 163 מ' דרך שבע מדרגות סלע עיקריות עד שהם נשפכים לנהר גוטאך. הגשרים ופלטפורמות העץ מספקים תצפית מקרוב על המפלים, וגם רסס מרענן. ישנם שלושה מסלולי הליכה באתר ברמות קושי שונות. הקל מכולם הוא שביל האשדים (Kaskadenweg), שביל סלול חלקית באורך שההליכה בו נמשכת כשעה, המסומן עם לוחות צהובים עליהם מצוייר סנאי, ולא במקרה- לאורך השביל תוכלו לפגוש סנאים רבים, ובכניסה תוכלו לקנות אגוזים כדי להאכיל אותם. השביל עובר דרך יער ומציע כמה נקודות תצפית נהדרות על המפלים.  בקיץ האתר פתוח עד 22:00 בלילה ותוכלו לצפות על המפלים המוארים באורות צבעוניים.

אורך המסלול: 1.9 ק"מ
למי מתאים? לכל המשפחה
רמת קושי : מתונה
בתשלום? כן
אפשר להיכנס למים? לא
תחבורה: לפארק יש כמה כניסות. כדי להגיע כניסה הראשית, מומלץ לחנות ברחוב הראשי של טריברג, ומשם ללכת למפלים דרך העיירה הציורית. אפשרות נוספת היא לחנות במגרש החניה ברחוב Kreuzstraße 21. בתחבורה ציבורית, תוכלו לנסוע למפלים באוטובוס שיוצא מתחנת טריברג. 

מפלי טריברג, הגבוהים ביותר בגרמניה מחוץ לאלפים

מפלי טריברג, הגבוהים ביותר בגרמניה מחוץ לאלפים

ערוץ ליכטנשטיין, אוסטריה

קניון צר ועמוק באורך ארבעה ק"מ בסנט יוהן בחבל זלצבורג (Salzburger land), כ-70 ק"מ דרומית לזלצבורג, הקרוי על שמו של יוהן השני נסיך ליכטנשטיין. זהו אחד הערוצים העמוקים והארוכים באלפים, והוא אהוב במיוחד הודות לקירותיו התלולים שבקטעים מסוימים של הערוץ כמעט נושקים לזה, למפל המרשים שתראו בסיומו, לסלעים המכוסי טחב ולקשתות שתראו לאורך המסלול. המסלול עובר על גשרי עץ ודרך מנהרות בסלע, ובסיומו תגיעו לתצפית יפה על מפל שלאייר  (Schleierwasserfall) ואז תחזרו בחזרה. אחת האטרקציות החדשות באתר היא גרם המדרגות הליקס (Helix Staircase). מדובר בגרם מדרגות ספירלי ומרשים מפלדה אשר יורד 30 מ' לתוך מעמקי הערוץ. 

אורך המסלול: כ-1.5 ק"מ
למי מתאים? לכל המשפחה, לא מתאים לעגלות ופחות מתאים לילדים קטנים ולמתקשים בהליכה, בשל ריבוי המדרגות.
רמת קושי: קלה-מתונה. המסלול נוח אבל יש הרבה  מאוד מדרגות.
בתשלום? כן
אפשר להיכנס למים? לא, אבל קחו בחשבון שתרטבו מהרסס של המפלים
תחבורה:
ישנם כמה מגרשי חניה בסמוך לכניסה לאתר, אבל מספר המקומות מצומצם יחסית ולכן כדאי להגיע מוקדם, עד 9:00. בתחבורה ציבורית, ניתן לנסוע ממרכז סנט יוהן בקו 52, החינמי. יש לרדת בתחנת Plankenauwirt או בתחנת Glückauf ומשם ללכת כ-40-30 דקות לכניסה לאתר או לקחת מונית. 

נקיק ליכטנשטיין, אלד היפים והעמוקים באלפים

נקיק ליכטנשטיין, אלד היפים והעמוקים באלפים

קניון ויקוס, יוון

יוון היא הרבה יותר מבטן גב בחופים. למעשה, בצפון-מערב יוון, בהרי הפינדוס שבחבל זגוריה נמצא אחד ממסלולי המים היפים באירופה – קניון ויקוס (Vikos). זהו קניון דרמטי באורך 20 ק"מ ובעומק 1,600 מ' (זהו הערוץ העמוק ביותר בעולם!)  שמציע תצפיות עוצרות נשימה. הטיול מתחיל בירידה תלולה מהכפר מונודנדרי (Monodendri) אל קרקעית הקניון, בשביל שעובר דרך יער צפוף. זוהי ירידה של 1,480 מ' ותזדקקו לכשעה כדי להשלימה. לאחר מכן מצפה לכם הליכה מישורית לאורך הנהר ולבסוף עלייה לכיוון הכפר ויקוס, ממנו תוכלו ללכת למעיינות Voidomatis. הרחצה במים הקרירים, כשאתם מוקפים בכל היופי הזה, תהווה תגמול הולם למאמץ. מומלץ לארוז ארוחת צהריים לטיול וליהנות מפיקניק מול הנוף. אם אינכם מטיילים מנוסים מומלץ לטייל בקניון עם מדריך. 

מבט על קניון ויקוס מלמעלה

מבט על קניון ויקוס מלמעלה

אורך המסלול: 12 ק"מ
למי מתאים? מיטיבי לכת
משך ההליכה: 8-6 שעות
רמת קושי: מתונה-קשה, יש ירידות ועליות תלולות
בתשלום? לא
אפשר להיכנס למים? כן, ניתן לרחוץ במעיינות Voidomatis  בתחתית הקניון
תחבורה: סעו לכפר Voidomatis, המרוחק כ-600 מ' מנקודת ההתחלה של המסלול. מנקודת הסיום קחו מונית בחזרה לכפר (יש להגיע עם מספיק כסף מזומן). אם אינכם מעוניינים לשכור רכב תוכלו לטייל בקניון במסגרת סיור מאורגן.

במהלך הטיול בקניון ויקוס תוכלו ליהנות מטבילה מרעננת במים שתהווה תגמול הולם על המאמץ שבהליכה

במהלך הטיול בקניון ויקוס תוכלו ליהנות מטבילה מרעננת במים שתהווה תגמול הולם על המאמץ שבהליכה

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.