תפריט עמוד

אירופה בדרך כלל לא נתפסת כיעד לתרמילאים, למרות שכמה ממסלולי ההליכה הטובים בעולם נמצאים בה, בעיקר באזור הפירנאים ובהרי האלפים. לצד מסלולי הליכה ארוכים שמיועדים לחובבי הליכה מושבעים ונמשכים כמה ימים, יש באירופה לא מעט מסלולים נהדרים של שעות אחדות, שהיתרון של כולם הוא נגישותם הרבה לאתרי תיירות מרכזיים. בחרנו שלושה מסלולי הליכה כאלה, חלקם קלילים וחלקם קשים יותר, שיאפשרו לכם ליהנות ממיטב הטבע שיש לאירופה להציע.

עוד טרקים וטיולים הליכה כאן

קניון סמאריה, כרתים

Samariá Gorge

סטייה קלה מרצועת המלונות שבחוף הצפוני של כרתים תראה לכם את הצד האחר של כרתים, כרתים של נופים הרריים דרמטיים, כפרים ציוריים, קניונים עמוקים ומסלולי הליכה נהדרים שמציעים את כל אלה. אחת הפעילויות שבשבילן שווה לוותר ליום אחד על הבטן-גב היא הליכה בקניון סמאריה, ששוכן בהרים הלבנים שבדרום-מערב כרתים ונחשב לקניון העמוק והארוך ביותר באירופה.

הכניסה העליונה למסלול שוכנת בסמוך לכפר אומלוס. אורכו של המסלול 16 קילומטרים, והוא נפתח בירידה תלולה לתוך הקניון. בהמשך הולכים בערוץ הקניון, ועל אף שאין עליות או ירידות דרמטיות, לא מדובר במסלול קל שכן ההליכה היא ברובה על חלוקי אבן ויש להיזהר מהחלקה. הנופים היפים לאורך הדרך מהווים פיצוי הולם. צוקים תלולים, צמחייה ים תיכונית, זרימה שלווה של מים צלולים ובאביב גם פריחה נהדרת. עם קצת מזל אפשר גם לפגוש את הקרי-קרי, עז הבר האנדמית לכרתים. הקטע הדרמטי ביותר לאורך המסלול, נקרא שערי הברזל ונמצא בחלקו התחתון של הקניון, לקראת היציאה ממנו. זהו קטע צר במיוחד שבו המרחק בין שני קירות הקניון הוא שלושה מטרים בלבד. אחרי היציאה מן הקניון ממשיכים ללכת עוד כשלושה קילומטרים עד שמגיעים לכפר אגיה רומלי ולים, שרחצה מרעננת בו מהווה סיום הולם למסלול. ההליכה נמשכת כארבע-שבע שעות, בהתאם לקצב ההליכה.


הולכים בקניון סמאריה. חלוקי אבן לאורך הדרך | צילום: storem, flickr

בקניון ניתן לטייל באופן עצמאי, אבל הדרך הנוחה ביותר עבור מטיילים ששוכנים בבתי המלון ברצועת החוף הצפוני של כרתים היא בטיול מאורגן, שבו אוספים את המטיילים מבתי המלון ומחזירים אותם למלונות.

עוד בסביבה: קניון סמאריה נמצא בהרים הלבנים שבדרום-מערב כרתים, החלק הפראי והפחות מתויר באי. באזור יש מסלולי הליכה מצוינים נוספים, מעט יותר קלים וקצרים, כמו קניון אימברוס, קניון אגיה איריני או קניון האראדנה. באזור זה נמצאים גם כמה מהחופים היפים בכרתים, ובהם חוף אלפוניסי המפורסם.

צ'ינקווה טרה, איטליה

* Cinque Terre
אזור צ'ינקווה טרה (חמש הארצות), בריביירה האיטלקית שבחבל ליגוריה, בצפון-מערב איטליה, הוא אחד המקומות היפים ביותר באיטליה. הרים שצונחים בתלילות לים התיכון, מטעי זיתים, טרסות מכוסות כרמים, מנזרים, כפרי דייגים זעירים ומפרצים קסומים הם חלק מהנוף שילווה אתכם במהלך ההליכה. ישנם כמה מסלולי הליכה באזור, וכאן נמליץ על המסלול שנקרא Sentiero no. 2 או Sentiero Azzuro, שעובר ברובו בסמוך מאוד לקו החוף, אך מטפס בחלקו למרומי הרכס, מה שמאפשר ליהנות מתצפית מגבוה על נופי האזור. אורכו של המסלול הוא 11 קילומטרים והוא מחבר בין חמשת הכפרים הימי-ביניימיים הציוריים שמרכיבים את חמש הארצות – מונטרוסו, וראנצה, קורניליה, מאנארולה וריומאג'ורה. הכפרים היו מבודדים מאוד במשך שנים ורק בשנות השישים של המאה העשרים נסלל כביש לאזור, אבל עדיין לא ניתן להיכנס במכונית לתוך הכפרים עצמם. לכל אחד מן הכפרים ניתן להגיע ברכבת, מה שמאפשר לקצר את המסלול. ההליכה במסלול המלא נמשכת כחמש שעות, והיא מישורית ברובה ולא כוללת אתגרים מיוחדים.


צ'ינקווה טרה. המסלול עובר בין חמישה כפרים יפהפיים | צילום: supermuch, flickr

המסלול מחולק לארבע מקטעים בין הכפרים, וניתן להתחיל אותו בכפר ריומאג'ורה או בכפר מונטרוסו. מרבית המטיילים מתחילים בכפר ריומאגקורה וזה המסלול שיתואר כאן. הקטע הראשון, מהכפר ריומאג'ורה לכפר מאנארולה זכה לכינוי הרומנטי שביל האוהבים". זהו הקטע הקצר ביותר של המסלול והליכה נינוחה בו, עם עצירות לאורך הדרך, נמשכת כחצי שעה. אפשר לנוח על ספסלי האבן שלאורך הדרך וגם לשבת בבית הקפה שמשקיף לים. ההליכה בקטע השני, מהכפר מאנארולה לכפר קורניליה, נמשכת כשעה, בדרך שרובה מישורית וצמודה לחוף. לקראת סוף המקטע יש גרם מדרגות תלול שמוביל לכפר קורניליה ולתצפית פנורמית נהדרת. לפני שממשיכים במסלול כדאי לטייל קצת בכפר הציורי. המקטע השלישי, מהכפר קורניליה לכפר וראנצה, נחשב ליפה ביותר במסלול. הדרך, שההליכה בה נמשכת כשעה וחצי, עוברת דרך מטעי זיתים, כרמים, צמחייה ים תיכונית ובתי חווה. בסופה מגיעים לכפר וראנצה, שנחשב ליפה ביותר מבין חמשת הכפרים. המקטע האחרון, בין וראנצה למונטרוסו, הוא הקשה ביותר להליכה. ההליכה בו נמשכת כשעתיים ויש בה כמה קטעים תלולים, אבל גם תצפיות פנוראמיות נהדרות. בסיומו מגיעים למונטרוסו, הכפר הגדול ביותר מבין חמשת הכפרים, ובו שני חופים חוליים יפים, שרחצה בהם היא סיום מוצלח לטיול מוצלח לא פחות.


הנוף הנשקף מהשביל באזור וראנצה | צילום: Jeff Frisbee, flickr

עוד בסביבה: חמשת הכפרים נמצאים בריביירה די לבאנטה בצפון איטליה, שנציעה עוד כמה מוקדי משיכה כמו עיירת הנופש היוקרתית פורטופינו. מדרום נמצא חבל טוסקנה, שעליו אין צורך להכביר במילים, ומצפון נמצא חבל פיימונטה שמציע נופים של הרים מושלגים, יערות ואגמים.

עוד על צ'ינקווה טרה:

צפון איטליה: חמש האדמות
טיול בצ'ינקווה טרה שבריביירה האיטלקית, עובר בין הרים ומצוקים שיורדים בתלילות לים וחמישה כפרים שכל אחד יפה מקודמו. רוב המטיילים מגיעים לכאן בקיץ, כשמזג …
איקי בר יוסף

מלאורטברנן למורן באלפים הברניים, שווייץ

האלפים הברניים: בגרמנית: Berner Alpen; בצרפתית: Alpes bernoises

אזור האלפים הברניים בשווייץ מציע אינספור מסלולי הליכה בכל הרמות, שכולם מציעים נופים נפלאים של פסגות מושלגות, כרי מרעה ירוקים, מפלים, אגמים ופריחה נהדרת. השבילים באלפים הברניים מסומנים היטב, ניתן להגיע אליהם בקלות רבה בתחבורה הציבורית (שכוללת, בנוסף לרכבות, גם אוטובוסי דואר, רכבלים ורכבות הרים), ואפשר למלא את המצברים בארוחה טובה באחת המסעדות בבקתות ההרים שלאורך הדרך.

מסלול נופי להפליא ולא קשה הוא המסלול לכפר מורן שבעמק לאוטרברונן, שהוא העמק הקרחוני הגדול בעולם, שזכה לעיקר פרסומו הודות ל-72 המפלים שצונחים בתלילות מקירות העמק. נקודת המוצא למסלול, שאורכו כעשרה קילומטרים, היא בכפר לאוטרברונן, ממנו נוסעים ברכבל לגרוטשלפ (Grutschalp). זה המקום לתהחיל צעוד לכיוון הכפר מורן, בשביל מיוער, כשבדרך חוצים פלגי מים רבים. הפסגות האדירות של האזור, ובהן היונגפראו, נמצאות ממש ממול, והמראה הנשגב שלהן ילווה אתכם לאורך כל הדרך. אפשר לעצור במחלבה הקטנה שלאורך הדרך ולהתפנק על צנצנת יוגורט סמיך וטוב.


שביל הליכה באלפים הברניים. הפסגות המושלגות של האזור נמצאות ממש ממול | צילום: dweller88, flickr

בסיומה של הדרך מגיעים לכפר היפה מורן, שממנו נשקפת תצפית פנוראמית נהדרת על האזור. ממורן יורדים לכיוון הכפר גימלוולד (Gimmelwald), כפר שובה לב שאין בו כבישים ומכוניות, אלא רק שבילים שמתפתלים בהר הירוק, בקתות עץ כפריות ופרות שמנות שפעמונים קשורים לצווארן. מגימל וולד אפשר לרדת בירידה תלולה לשטכלברג (Stechelberg), ומי שמתעצל יכול לעשות את הדרך גם ברכבל. משטכלברג ניתן לקחת אוטובוס שייקח אתכם בחזרה ללאוטרברונן, אך מומלץ עוד יותר ללכת ברגל, במסלול מישורי ונוח לאורך הנהר, עם כרי מרעה ירוקים, חוות קטנות ומפלים בכל פינה.

עוד בסביבה: האזור שופע מסלולי הליכה נוספים של שעות אחדות, כמו פירסט ושינגה פלאטה. יש גם הרים רבים שאפשר להעפיל לפסגתם ברכבל או ברכת הרים, כמו היונגפראו ושילטהורן; מפלים מרשימים כמו מפלי טרומלבך; ואגמים שניתן לשוט בהם, כמו ברינץ וטון.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.