תפריט עמוד

טיולי ג'יפים למשפחות

מי צריך פארק שעשועים, כשהטבע מציע את האטרקציות הכי מרגשות? בטיולי ג'יפים דרכי השטח, התצפיות והנופים מצטרפים לפעילויות מהנות לכל המשפחה - רפטינג, טבילה בבריכות טבעיות, שייט בקיאקים, פארקי חבלים, וזאת רק ההתחלה

אם עד לפני שנים לא רבות חופשה עם הילדים היתה מבוססת בעיקר על בילוי ליד הבריכה במועדון הכל כלול או ריצה בין פארק שעשועים אחד לשני, בשנים האחרונות יותר ויותר משפחות מחפשות דרך שונה, מעניינת ואקטיבית לבלות ביחד בחופשה. הפתרון המושלם הוא טיול ג'יפים בטבע בשילוב עם אטרקציות המתאימות לכל המשפחה. טיול ג'יפים משפחתי מבהיר שפעילויות בטבע, דוגמת גלישה על אומגות בין צמרות עצים, רפטינג בנהר, שייט קיאקים באגם או רחצה בבריכות טבעיות מרגשות לא פחות, ולמעשה הרבה יותר, מעוד רכבת הרים או גלגל ענק. הטיול משלב הליכות רגליות קלות לנקודות תצפית יפות או מסביב לאגם, וגם שאר הפעילויות, כמו פארק חבלים, רפטינג או אופנועי שלג, אינן דורשות מאמץ גופני ניכר.

רוצים לדעת עוד? הנה כמה יעדים שמתאימים במיוחד לטיולי ג'יפים אקטיבים למשפחות:

פירנאים

רכס הרי הפירנאים ששוכן בגבול בין ספרד וצרפת הוא גן עדן למשפחות, במיוחד הצד הספרדי שלו, שמצטיין לא רק בנופים יפים במיוחד אלא גם בהיצע רחב של ריגושים לכל המשפחה. כמה משמורות הטבע היפות באירופה נמצאות פה, כמו שמורת אגואס טורטס שבה יותר מ-200 אגמים, לצד נחלים, מפלים, יערות ומרפסות תצפית שמשקיפות לנוף מרהיב, או שמורת מונט רביי שבה קניון תלול, צר ומרשים.


קניונינג בפירנאים כולל גלישה לאורך מצוקים וטבילה בבריכות טבעיות, כיף שקשה לתאר | צילםו: שראל זיו

נסיעות שטח ברכס היפהפה מובילות לפינות חן נסתרות ומדי פעם עוצרים ויוצאים לטיול הליכה בנופים הירוקים, שכשוך בבריכות טבעיות ובפלגי המים, תצפיות מרהיבות ופיקניקים משפחתיים באוויר הצלול. אבל זה לא הכל: האזור מציע כמה חוויות שלא תשכחו זמן רב, כמו חתירה בקיאקים, גלישה במזחלת ההרים הארוכה בעולם באנדורה, קניונינג – ירידה בחבלים לבריכות נחל באחד הקניונים הצרים באזור ורפטינג בנהר הפיירסה. כשתרצו פעילות יותר רגועה תוכלו לבקר בכפרים העתיקים והציוריים של האזור.

מזחלת ההרים באנדורה, הארוכה מסוגה בעולם – ירידה תלולה לאורך יותר מחמישה קילומטרים | צילום: Visit Andorra

שייט קיאקים באגם סאו בפירנאים | צילם: יוחאי אברהמי

מונטנגרו

יעד אירופי נוסף שמציע נופים נהדרים וטבע למכביר הוא מונטנגרו. המדינה הקטנה וההררית הזו, השוכנת במערב הבלקן, מציעה מגוון אדיר של נופים – פסגות מרשימות, קניונים מהעמוקים בעולם, אגמים ונהרות, יערות עבותים ודרכים הרריות שניתן לנסוע בהן רק ברכבי שטח. בכפרי הרועים הנידחים אפשר לקבל הצצה לאורח חיים מסורתי שלא השתנה באופן משמעותי כבר שנים רבות. בין פניני הטבע של מונטנגרו ניתן למנות את מפרץ קוטור המרהיב ביופיו, שמורת ביוגרדסקה, שבה יער בראשיתי סבוך שנראה כאילו נלקח מסיפור אגדה ושמורת דורמיטור, עם מעברי הרים דרמטיים, קניונים עמוקים ואגמים קטנים ויפים.

פארק חבלים במונטנגרו. לטפס, לגלוש  ולטייל – והכל מעל הקרקע, בין צמרות העצים | צילום: אבי בלום

כל אלה מזמינים לטיולים נהדרים ברגל וברכב שטח ולפעילויות בטבע, כמו רפטינג בנהר הטארה הזורם בקניון עמוק או פארק חבלים בקרבת קוטור, אחד הגדולים באירופה, עם גשרי חבלים, מסלולי טיפוס ואומגות בין העצים. לחוויות המהנות הללו מצטרף טיול רגלי בקניון מרטוויצה בו זורם נהר צלול ורחצה בבריכות הנחל הקרירות ושייט במפרץ קוטור. אוהבי החופים ישמחו לגלות שבמונטנגרו נמצאים כמה מהחופים היפים ביותר בים האדריאטי.

רפטינג בנהר הטרה, באחד הקניונים העמוקים בעולם, עם נוף יפהפה מכל עבר | צילום: שאטרסטוק

על חווית הטיול במונטנגרו בסרטון הבא:

איסלנד

הטיול לאיסלנד מתאים למשפחות אוהבות טבע שמחפשות משהו שונה לגמרי. המגוון הנופי הלא שגרתי של איסלנד כולל שדות לבה, גייזרים ובריכות מבעבעות, מפלים אדירים, קרחונים, לגונות קרח עמוקות ונופים נוספים שהתיאור "עוצר נשימה" עושה להם עוול. אין פה אטרקציות משפחתיות קלאסיות, אבל הטבע הוא פארק השעשועים המלהיב ביותר, והוא מציע מגוון אינסופי למשפחות ולבני נוער תאווי ריגושים – נסיעה באופנועי שלג בכיפת הקרח השלישית בגודלה בעולם, שייט לצפייה בלווייתנים, שייט בלגונת הקרח יוקולסארלן, רחצה בבריכות מבעבעות ובלגונה הכחולה המפורסמת של איסלנד, שחייה בלוע של הר געש וריגושים נוספים.

אופנועי שלג באיסלנד, חוויה קפואה ומלהיבה

לאלה יש להוסיף את הביקור באתרי הטבע המפעימים של איסלנד, בהם אתר הגייזרים גייזר, מפלים אדירים כמו מפלי גולפוס, מפלי גודפוס ומפלי דטיפוס המכונים "מפלי הניאגרה של אירופה", קניון נהר הקרח יוקולסה א פוילום, הר הגעש לאקי, קלדרת אסקיה, שבאחד הלועות שלה נמצא אגם ויטי שלמימיו בצבע טורקיז מרהיב (הנועזים יכולים לשחות באגם), וגם שייט לאורך קו החוף הדרמטי של איי ווסטמן, שבמהלכו רואים את עופות המים האופייניים לאזור, ובהם תוכי הים (פאפין) בעלי המראה המתוק להפליא.

כשרואים את משטח השלג הזה באיסלנד, פשוט מתבקש לשכב עליו…

חציית נהר עם ג'יפ באיסלנד

טנזניה וזנזיבר

חוויה מסוג שונה לחלוטין מחכה למשפחות בטנזניה ובזנזיבר. נופי סוואנה, יערות גשם וחופים טרופיים הם התפאורה שבה מטיילים ובמהלך הספארי פוגשים מגוון גדול מאוד של בעלי חיים בסביבתם הטבעית, מאנטילופות וקופים ועד פילים, אריות ונמרים – חוויה מרגשת לילדים ולהורים שלהם. ספארי בטנזניה הוא חוויה נהדרת למשפחות שאוהבות טבע ובעלי חיים, ולצד הטבע הטיול מאפשר מפגש עם בני השבטים באזור.


נמר נח על ענף. איזה ילד (או מבוגר) יעמוד בפני מפגשים עם בעלי חיים בסביבתם הטבעית? | צילום: שאטרסטוק

אחת השמורות המרתקות בטנזניה נמצאת בדרום המדינה. שמורת סאלוס משתרעת על שטח עצום והיא הרבה פחות מתויירת מהשמורות המוכרות בצפון, מה שמבטיח שלא תיתקלו בעשרות רכבי ספארי מקיפים לביאה אחת… בשטחה של השמורה עובר הנהר הגדול בטנזניה, הרופיג'י, ויש כאן חמישה אגמים שאליהם מגיעים בעלי החיים כדי להרוות את צימאונם. נופים שונים לגמרי תמצאו בשמורת אודזונגווה – יער גשם עבות, מפלים, בריכות טבעיות וקופים שמדלגים בקלילות מהעצים למים ובחזרה.


ספארי בטנזניה

הטיול בטנזניה לא יהיה שלם בלי ביקור בכפר מקומי, שבו ניתן להיפגש עם בני שבט המסאי, להכיר את אורחות חייהם, הפולקלור והרפואה העממית המסורתית ולטעום מהאוכל המקומי. ולאחר ספארי מרתק בטנזניה מקנחים באי התבלינים זנזיבר, עם חופים טרופיים בעלי חול לבן, מים צלולים כבדולח ודקלי קוקוס תמירים. בזנזיבר לצאת לטיולים קצרים בעיר העתיקה סטון טאון, בחוות תבלינים ובשמורת טבע בלב האי ואפשר פשוט להתמכר ליפי החופים ולא לזוז מקו המים עד שהשמש השוקעת צובעת את העולם בכתום מדהים.

חוף בזנזיבר. לשבת, לנשום עמוק ולשכוח את כל הצרות | צילום: שאטרסטוק

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.