תפריט עמוד

טיולים מדבריים באזור אילת

אילת היא לא רק יעד נהדר לחופשה ליד הים, היא גם משמשת נקודת מוצא מושלמת לטיולים בנופי מדבר קסומים. לפניכם המלצות לכמה מסלולים, חלקם קלילים ומצריכים מעט מאוד הליכה, אחרים מתאימים למטיבי לכת. ובסופו של יום טיול מדברי, יש לנו המלצה למקום לינה יפה ונעים במחיר נוח במיוחד

אילת, עיר הנופש הנצחית, מציעה כידוע חופים נהדרים ואטרקציות רבות לכל המשפחה, אבל יש בה הרבה יותר מזה. המיקום המדברי הופך את אילת לנקודת מוצא מצוינת לטיולים וכשאתם מגיעים לחופשה, כדאי מאוד לשלב גם מסלול טיול אחד או שניים בקרבת העיר. הנה הצעות לכמה טיולים מוצלחים בקרבת אילת, חלקם קלילים ומתנהלים בעיקר ברכב, אחרים מאתגרים יותר ומתאימים למיטיבי לכת. ובסופו של יום טיולים, יש לנו המלצה למקום לינה נעים, עם נוף לים ומחירים נוחים במיוחד.

למיטיבי לכת: נחל אמיר

עמודי עמרם ונחל שחורת הם מאתרי הטיול הפופולריים באזור אילת. בין שניהם מקשר נחל אמיר, מסלול טיול יפהפה ופחות מוכר, שמתאים למטיילים מיטיבי לכת. המסלול מאפשר להתרשם מהגאולוגיה הייחודית להרי אילת והוא עובר בין מצוקי אבן חול אדמדמים, תבליטים וצורות סלע ייחודיות.

המסלול מתחיל בשביל המסומן ירוק, סמוך לנקודת החניה, ומטפס במעלה הר אמיר, כאשר לאורך הדרך (המתונה בתחילתה ותלולה בהמשך) אפשר לראות שלל צורות ייחודיות שהתהליכים הגאולוגיים יצרו באבן החול. העלייה מאתגרת וכוללת טיפוס על סלעים ומפלים יבשים. בראש המעלה אפשר להבחין בבורות עתיקים לכריית נחושת, ואז יש לרדת בערוץ נחל צר, בו השביל מסתעף. בוחרים בשביל המסומן כחול שיורד דרומה ועובר בערוץ הנחל. בדרך נהנים מנקודת תצפית מרהיבה על ים סוף. הירידה תלולה ומזמנת אתגרים כמו אבנים מידרדרות, דבר המחייב משנה זהירות, אבל ההליכה בין קירות הערוץ, שהמינרלים צבעו בשלל גוונים, ובין סלעי הגרניט המרשימים במורד הנחל מהווה יותר מפיצוי הולם.

נחל אמיר מקשר בין עמודי עמרם (בצילום) לנחל שחרות | צילומים: שאטרסטוק

נחל אמיר מקשר בין עמודי עמרם (בצילום) לנחל שחרות | צילומים: שאטרסטוק

אורך המסלול: כארבעה קילומטרים

איך מגיעים? מאילת נוסעים צפונה על כביש הערבה במשך כרבע שעה. ליד אבן ק"מ מס' 20 פונים מערבה בעקבות השילוט לעמודי עמרם, אל דרך עפר המסומנת בכחול. כאשר מגיעים להתפצלות מממשיכים בעקבות הסימון הכחול ונוסעים כארבעה קילומטרים עד שמגיעים לחניון לילה "גבעת יוכבד". כמאתיים מטר אחרי הגבעה מתפצל מהדרך שביל ירוק דרומה, שם חונים.

שימו לב: המסלול קווי ולכן יש להגיע בשני רכבים או לדאוג לאיסוף מנקודת הסיום. איך מגיעים לנקודת הסיום עם רכב האיסוף? כאשר מגיעים להתפצלות הדרכים, במקום להמשיך עם הסימון הכחול יש לפנות ימינה בדרך מסומנת ירוק בעקבות השילוט לקניון שחורת. לאחר כשני קילומטרים מחנים את הרכב ליד השלט שמפנה לנחל אמיר.

למשפחות: דקלי הדום ושמורת עברונה

אחת ההפתעות הכי נעימות באזור אילת היא שמורת ערבת עברונה, הידועה גם כמלחת עברונה. המלחה (אגם מדברי יבש אשר מתמלא לעתים במי שיטפונות), שהיא הגדולה ביותר מבין מלחות הערבה,  ממוקמת בין הר עמרם להרי אדום ומציעה מגוון מוקדי עניין ונופים.  האטרקציה הגדולה ביותר של השמורה היא דקלי הדום. דקל נדיר זה נפוץ בעיקר באזורים טרופיים של אפריקה ובמצרים, ומלחת עברונה היא מקום התפוצה הצפוני ביותר שלו. אחד ממאפייניו הבולטים הוא הגזע שלו, שמסתעף לכמה גזעים. הדקלים נראים מרשימים במיוחד על רקע הסביבה המדברית והרי אדום, ואם מגיעים בשעת שקיעה, המראה יפה שבעתיים.

דקלי הדום בשמורת עברונה

דקלי הדום בשמורת עברונה

בנוסף לדקלי הדום, מציעה שמורת עברונה עוד כמה הפתעות נעימות: יש בה שרידים ארכאולוגיים, עדרי צבאים שעם קצת מזל תוכלו לראותם, בריכות מלח ולהקה של פלמינגו שמתגוררת בשמורה דרך קבע.

איך מגיעים? נוסעים על כביש 90 מאילת צפונה, כעשר דקות אחרי העיר פונים ימינה לדרך כורכר בעקבות השילוט לדקלי הדום. ממשיכים בדרך עד שמגיעים לדקלים.

נקודת תצפית: הר יהורם

באזור הרי אילת יש כמה נקודות תצפית מרהיבות שמשקיפות לנופים מדבריים ולים. אחת הפחות מוכרות שבהן היא תצפית הר יהורם, שיתרונה הגדול הוא בנגישות שלה. בשונה מנקודות תצפית אחרות באזור, אין צורך בטיפוס רגלי מתיש, אפשר פשוט לעלות עם הרכב ממש עד לנקודת התצפית עצמה. כשהגעתם, זה הזמן להוציא את התרמוס עם הקפה (או את הפינג'אן והגזייה) ולהתרווח מול הנוף. מכאן נשקפת תצפית נהדרת על הר שלמה ועל מפרץ אילת, ובימים בהירים גם על מצרים, ירדן וסעודיה. כדי להימנע מחום הצהריים ועל הדרך לזכות במראה יפה במיוחד, מומלץ להגיע לכאן בזריחה או בשקיעה.

תצפית הר יהורם

איך מגיעים? נוסעים על כביש 12 מאילת צפונה, במרחק כשמונה ק"מ מאילת פונים ימינה לשביל עפר בעקבות השילוט לחניון הלילה של הר יהורם. אחרי כ-150 מטר מגיעים לפיצול שבילים, פונים ימינה וממשיכים עד שמגיעים לחניון העפר. יוצאים מהרכב ונהנים מהנוף שנפרש מול העיניים.

איפה ישנים?

אכסניית אנ"א אילת נמצאת במיקום אידאלי בחוף הדרומי של אילת, סמוך לחופים היפים ביותר בעיר ובמרחק נסיעה קצרה מכל מסלולי הטיולים שהוזכרו פה (ועוד רבים אחרים). האכסניה היא המקום המושלם למי שרוצה מקום לינה נעים ולא יקר להגיע אליו בתום יום מלא בהרפתקאות. יש בה 103 חדרים ממוזגים, נקיים ומתוחזקים היטב, בהם חדרים פרטיים לזוגות ולמשפחות וחדרי מעונות לקבוצות. בכל החדרים יש מקלחת ושירותים צמודים, טלוויזיה, מקרר ומתקנים להכנת קפה.

הלובי של אכסניית אנ"א אילת

הלובי של אכסניית אנ"א אילת

באכסניה יש מרפסת עם תצפית עוצרת נשימה לים האדום, אינטרנט אלחוטי בחינם, והכי כיף – לאחרונה נפתחה כאן בריכת שחייה חדשה, מקום נהדר להתרענן בו אחרי טיול מדברי.
• לפרטים נוספים על אכסניית אנ"א אילת לחצו כאן »

מרפסת מול הים באכסניית אנ"א אילת

מרפסת מול הים באכסניית אנ"א אילת

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.