תפריט עמוד

טיולים בצפון הארץ

אזור צפון הארץ הוא מהאזורים המזמינים ביותר לטיול בישראל, עם הרים מיוערים, נחלים ומפלים, חורש ים תיכוני, חופים יפהפים ואתרי היסטוריה ותרבות. הצעות לכמה טיולים בצפון וגם כמה מקומות שמומלץ ללון בהם בסופו של יום טיול

הצפון הוא אחד האזורים הירוקים ושופעי המים בישראל ויש בו כל מה שצריך לטיול נהדר: חופים יפים, נחלים ומפלים, חורש ים תיכוני, מערות והרים גבוהים, בהם הפסגה הגבוהה בארץ. לצד המגוון הנופי יש פה גם פסיפס אנושי מרתק, עם יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים וצ'רקסים שחיים זה לצד זה. אפשר להתארח במהלך סוף שבוע או להגיע לטיול ארוך יותר, הכל על פי הזמן העומד לרשותכם והאזור שבו תרצו לשהות. הנה כמה המלצות:

עוד אטרקציות בצפון

גליל מערבי

זהו אזר מגוון להפליא, עם רצועת חוף יפהפייה, מטעי זיתים, מערות וצוקים. מתוך המגוון העצום של אתרים, הנה כמה מקומות שנעים לטייל בגליל המערבי:

ראש הנקרה

ראש הנקרה, על אף ממדיו הצנועים, הוא אחד המקומות היפים והמיוחדים בישראל. במצוק של אבן גיר לבנה המים חתרו וחפרו נקרות – מערות ומחילות ימיות, שנוצרו בתהליך גאולוגי של אלפי שנים. זעזועים תת קרקעיים גרמו לסדקים בסלע, ומי הגשמים, ביחד עם גלי הים, הרחיבו את הסדרים עד ליצירת המחילות והמערות הקטנות. הגלים ממשיכים להכות בסלע ולחדור לתוך הנקיקים והמראה עצמתי, במיוחד בשעת סערה. בין הנקרות עובר מסלול הליכה של כמאתיים מטר. אל הנקרות מוביל רכבל, שאורכו 102 מטר והשיפוע שלו עומד על 60 מעלות, מה שהופך אותו לרכבל הקצר והתלול בעולם. בלילה הנקרות מוארות וקבוצות יכולות לסייר במקום עם עששיות. אטרקציה נוספת היא רכיבה על אופניים או נהיגה ברכבים חשמליים בטיילת החוף שמקשרת בין ראש הנקרה לאכזיב.

נקרה מלאה במי ים בראש הנקרה | צילומים: שאטרסטוק

נקרה מלאה במי ים בראש הנקרה | צילומים: שאטרסטוק

נחל כזיב

נחל כזיב, הגדול בנחלי הגליל המערבי, מציע את אחד ממסלולי הטיול היפים בצפון. המים שזורמים בנחל כל השנה, המעיינות שאפשר להשתכשך בהם, החורש הירוק והשרידים המרשימים של מבצר המונפורט – כל אלה הופכים את הטיול כאן למוצלח במיוחד. ישנם כמה מסלולי טיול בנחל. מסלול יפה במיוחד מתחיל בפארק גורן, עם תצפית יפה על מבצר המונפורט, מבצר צלבני מימי הביניים שבנוי בגדה הדרומית של הערוץ. משם השביל יורד אל הנחל. הטיול לאורך הנחל מזמן הפתעות רבות – מעיינות, שרידים צלבניים, יער אלונים צפוף והרבה מפלונים ובריכות שאפשר להשתכשך בהן. הטיול בנחל מסתיים בעין טמיר, משם מתחילה עלייה תלולה לחניון הזיתים שבחלקו המזרחי של פארק גורן.

תצפית על שרידי מבצר המונפורט בגדה הדרומית של נחל כזיב

תצפית על שרידי מבצר המונפורט בגדה הדרומית של נחל כזיב

איפה ללון?

אפשרות לינה נעימה ומוצלחת, במחיר נוח, תמצאו באכסניית אנ"א שלומי הנמצאת במיקום יפהפה למרגלות רכס חניתה. האכסניה קרובה לכל האטרקציות של הגליל המערבי ועם זאת היא נמצאת במקום שקט ופסטורלי. החדרים נוחים וממוזגים, עם מקלחת ושירותים, אינטרנט אלחוטי, טלוויזיה, מקרר וערכת קפה ותה. בתום יום של טיולים אפשר לשחק במגרשי הכדורגל והכדורסל, לצפות בסרטים בחדר הווידאו וליהנות מהנוף המרהיב שנשקף מהמרפסת. את החוויה משלימה ארוחת בוקר בסגנון גלילי הכלולה במחיר האירוח. עוד באכסניה: בית כנסת, קפטריה ועמדת אינטרנט.

מרפסת מול הנוף באכסניית אנ"א שלומי

מרפסת מול הנוף באכסניית אנ"א שלומי

גליל עליון

הגליל העליון הוא המקום הכי קרוב לאירופה בישראל. יש פה הרים מיוערים, נחלים ומפלים ואפילו שלג על פסגת החרמון בחורף. אל הנופים הירוקים מצטרף גם עמק החולה, עם מיליוני ציפורים נודדות שעוברות בו בסתיו ובאביב, גן עדן של ממש לצפרים וחובבי טבע. הנה כמה אתרים שכדאי לבקר בהם:

פקיעין

הכפר הדרוזי פקיעין הוא אחד ממקומות היישוב המיוחדים בישראל. לכפר יש היסטוריה רבת שנים, עם עדויות להתיישבות עוד בימי בית ראשון. בפקיעין נמצאת מערה המזוהה כמקום בו התחבאו רבי שמעון בר יוחאי ובנו מפני הרומאים, ובה כתבו את ספר הזוהר. כיום מרבית תושבי הכפר הם דרוזים, אבל עדיין נותרו בו יהודים בודדים. תענוג לטייל בסמטאות הצרות, בין בתי האבן שעליהם משתרגות גפנים. כשמתעייפים אפשר לנוח לצד המעיין שבלב הכפר או לאכול באחת מהמסעדות הדרוזיות המצוינות. מלבד מערת הרשב"י, מומלץ לבקר בבית הכנסת העתיק של פקיעין, שבו לוחות אבן עם תבליטים מימי בית שני. כדאי לבקר גם בבית זינאתי, אתר מורשת שמספר על ההיסטוריה היהודית של פקיעין.  עוד בכפר: כנסיות, בתי בד וטחנת קמח עתיקה.

כיכר המעיין בפקיעין | צילום: מאת Ovedc, CC BY-SA 4.0

כיכר המעיין בפקיעין | צילום: מאת Ovedc, CC BY-SA 4.0

הר מירון

הר מירון, שמתנשא לגובה 1,204 מטר, הוא ההר השני בגובהו בישראל. זהו גם אחד האזורים הכי גשומים ובחורפים רבים יורד פה שלג. הודות למשקעים הרבים, זהו אזור ירוק להפליא, עם חורשות ויערות ופריחה עונתית נהדרת – חלמוניות בסתיו, רקפות בחורף ואדמונית החורש באביב. בהר יש מסלולי טיול רבים, שהפופולרי בהם הוא שביל הפסגה, שביל מעגלי באורך כשני קילומטרים שעובר בתוך יער אלונים. מהשביל יש תצפיות נפלאות על הגליל ועל רמת הגולן. לצד אתרי טבע יש פה אתרים קדושים לרוב, בהם קברי צדיקים. בשנים האחרונות פועלים באזור ההר כמה יקבי בוטיק ואפשר לצאת פה לסיור טעימות.

פריחה עונתית במורדות הר מירון

איפה ללון?

חווית אירוח מיוחדת מצפה למי שיגיע לאכסניית אנ"א פקיעין בלב הכפר. באכסניה יש 50 חדרי אירוח, שמכולם נשקפים הנופים הירוקים של שמורת הר מירון. החדרים ממוזגים, עם חדר רחצה פרטי, טלוויזיה, מקרר וערכת קפה ותה. יש גם חדרי מעונות לקבוצות. ארוחת הבוקר מוגשת בחדר האוכל המשקיף על הנוף. עוד באכסניה: אינטרנט אלחוטי בחינם, עמדת אינטרנט, מכונות לממכר משקאות וגם צוות ידידותי ששמח לעזור בארגון סיורים בכפר.

אכסניית אנ"א פקיעין והנוף המרהיב הנשקף ממנה

אכסניית אנ"א פקיעין והנוף המרהיב הנשקף ממנה

שמורת נחל עיון

שמורת הטבע נחל עיון, השוכנת בסמוך למטולה, היא שמורה שופעת מים שבה זורם לאורך שני קילומטרים נחל עיון, אחד מיובליו של הירדן. בשטח השמורה יש ארבעה מפלים, הגדול והמרשים מכולם הוא מפל התנור, הנופל בשצף מגובה 30 מטר. את שמו קיבל המפל בשל צורתו, המזכירה תנורה, חצאית של איכרה לבנונית. מפלים נוספים הם מפל עיון, מפל האשד ומפל הטחנה. בשמורה יש שני מסלולי טיול. אורכו של המסלול האחד שני קילומטרים והוא יורד ממטולה לחניון הדרומי של השמורה. המסלול השני קצר יותר והוא מסלול נגיש שמוביל מהחניון למפל התנור. בנקודת הסיום של שני המסלולים יש בריכות שתענוג לשכשך בהן ביום חם.

מפל התנור, אחד המפלים הגבוהים בארץ

מפל התנור, אחד המפלים הגבוהים בארץ

שמורת החולה והאגמון

שמורת הטבע הראשונה בישראל, הוקמה במטרה לשחזר את הסביבה הייחודית של אגם החולה לאחר ייבושו בשנות החמישים. השמורה עברה מאז כמה תהליכי שיקום, היום יש פה אגם משוחזר, שריד זעיר מהאגם ההיסטורי. האגם מהווה מוקד משיכה לעופות מים רבים, בהם שקנאים, קורמורנים, אנפות, ברכיות ועוד, ובמים שוחים שפמנונים. בשולי האגם נמצאת הביצה ובה צמחי גומא פפירוס וקנה מצוי. לאורך הביצה עובר שביל צף באורך 600 מטר, שמספק תצפית על הביצה ועל הנוף מסביב. יש כאן גם מגדל תצפית, שמראשו אפשר להשקיף על האגם והביצה. בשמורה יש גם עדר של תאואים (ג'מוסים) וכן עדר קטן של יחמורים.

ג'מוסים בשמורת החולה

ג'מוסים בשמורת החולה

מצפון לשמורה נמצא אגמון החולה, אחד מאתרי הצפרות המובילים בעולם. באגמון עובר מסלול מעגלי שאורכו 8.5 קילומטרים ואפשר לטייל בו ברגל, באופניים וברכבים חשמליים. השביל עובר לאורך האגמון, בין שדות ובוסתנים ולצד תעלות מים. ניתן להצטרף לסיור מאורגן בעגלת מסתור רתומה לטרקטור, דבר המאפשר להתקרב מאוד ללהקות העגורים, החסידות והשקנאים שמגיעים לאגמון בתקופת הנדידה למנוחה ולהצטיידות במזון ושתייה.

עגורים באגמון החולה, אחד מאתרי הצפרות המובילים בעולם

עגורים באגמון החולה, אחד מאתרי הצפרות המובילים בעולם

איפה ללון?

במרחק קצר מאגמון החולה תמצאו את אכסניית אנ"א תל חי, הממוקמת על גבעה שמשקיפה על הנופים היפים של רמת הגולן והגליל העליון. באכסניה 83 חדרים, חלקם פרטיים ואחרים משותפים, כשלצד חדרי הסטנדרט יש גם חדרים משודרגים. החדרים ממוזגים ומצוידים בחדר רחצה פרטי, טלוויזיה, מקרר ועמדת קפה ותה. מחיר הלינה האטרקטיבי כולל גם ארוחת בוקר ישראלית. עוד באכסניה: מדשאות, מתקני כושר לילדים, מגרש כדורסל, עמדת אינטרנט, בית כנסת וחדרי הרצאות מאובזרים.

מידע על האכסניות המוזכרות בכתבה, כולל פעילויות ומבצעים תוכלו למצוא באתר הבא

אכסניית אנ"א תל חי, מוקפת ירק ומשקיפה על הנוף הגלילי

אכסניית אנ"א תל חי, מוקפת ירק ומשקיפה על הנוף הגלילי

טיולים בישראל – המדריך המלא

בתמונה הפותחת: פלגי מים בנחל כזיב

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל המערבי

מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל
מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל

בין המושבים היהודים אלקוש ואבן מנחם, הכפר הערבי נוצרי פסוטה, מצפה אבירים והכפר הדרוזי הגדול חורפייש נמצא אחד האזורים המרתקים ביותר בארץ ישראל בכלל ובגליל בפרט. זהו אזור של חורש ים תיכוני צפוף וקוצני, ובו בליל של שמורות ...

אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב
אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב

הגליל המערבי מציע לא רק נופים מרהיבים ואתרים היסטוריים, אלא גם מפגשים רב תרבותיים, מיזמים קולינריים, סדנאות עם בעלי מלאכה ועוד המון הפתעות. פסטיבל אביב בגליל המערבי הוא הזדמנות נהדרת להיחשף לכל העושר שיש לאזור להציע

בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי
בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי

בגליל המערבי קיימות מספר "ערים אבודות" - ישובים עתיקים והרוסים המבצבצים מהיער המקנה להן מראה מסתורי ומסקרן. יואב יעקובי לוקח אותנו לכמה מהן, לטיולים רכובים עם קטעי הליכה קצרים. מתאים גם למשפחות