תפריט עמוד

הביקור ביפן מספק לא מעט חוויות מרתקות לתייר המערבי. אחת מהמרכזיות שבהן היא ביקור בשוק הדגים צוקיג'י בטוקיו, שנחשב לשוק הדגים הסיטונאי הגדול בעולם, ואחד מהשווקים הגדולים בעולם מכל סוג שהוא. נכון, לא מדובר בחוויה אסתטית מעודנת כמו ביקור במקדשים, למשל, אבל הביקור בשוק מאפשר הצצה מרתקת על התרבות היפנית.

בשוק נמכרים למעלה מ-400 סוגים שונים של דגים ופירות ים – מסרדינים זעירים ועד דגי טונה עצומים ששוקלים 300 קילו. השוק נפתח בכל יום (למעט ימי ראשון וחגים) בשעה 3:00 לפנות בוקר, אז סיטונאים מבתי המכירות הפומביים בוחנים את איכותם של הדגים ופירות הים שהגיעו במהלך הלילה מכל העולם. הם מעריכים את ערכם ומכינים אותם למכירות הפומביות. בשעה 5:30 בבוקר מתחילה המכירה הפומבית של הטונה, במהלכה מציעים הקונים, כולם בעלי רישיון להשתתף במכירה הפומבית,הצעות מחיר עד שהדגים נמכרים למרבה במחיר. בשעה 7:00 בבוקר מסתיימות המכירות הפומביות, ואז הדגים שנמכרו מועמסים על משאיות להובלה ליעדם, או על עגלות קטנות בהן מובילים אותם לחנויות הדגים ופירות הים הרבות שפזורות בשוק. בחנויות פורסים את הדגים ומכינים אותם למכירה לקהל הרחב, והצפייה בהכנות, ובייחוד בפריסה של דגי ענק כמו טונה, היא חוויה בפני עצמה. שיא הפעילות בשוק הוא בשעות 10:00-8:00 בבוקר, אז השוק הומה במבקרים , מי שהביקור במקום מעורר בו תיאבון מוזמן למסעדות הרבות שבשוק, בהן אפשר להתענג על סושי משובח עוד לפני השעה 10:00 בבוקר. בשעה 11:00 החנויות מתחילות להיסגר (חלקו מעט מאוחר יותר), ובשעה 13:00 בצהריים נסגר השוק לצרכי ניקיון, ולאחר שמתבצע בו ניקיון יסודי הוא נפתח שוב לקראת לילה נוסף ועמוס בפעילות.

לשוק יש היסטוריה ארוכה שתחילתה בתקופת אדו, במאה ה-16. טוקוגאווה איאיאסו, שהיה השוגון הראשון לשוגונות טוקוגאווה והמייסד של אדו (טוקיו של ימינו), הזמין דייגים מטסוּקוּדאג'ימה שבאוסקה לאדו, על מנת לספק דגים לטירה. דגים שלא נמכרו בטירה נמכרו בסמוך לגשר ניהונבאשי, בשוק שנקרא אוגאשי (מילולית, "מזח דגים") שהיה אחד מהשווקים הסיטונאים שפרחו לאורך תעלותיה של אדו. ב-1923 החריבה רעידת אדמה גדולה את רוב מרכז טוקיו, כולל שוק הדגים ניהונבאשי. לאחר רעידת האדמה הועבר השוק לפרבר צוקיג'י, למבנה בו הוא שוכן עד היום.

השוק התוסס הוא אחת מהאטרקציות הגדולות שטוקיו מציעה למבקרים בה והוא מהווה מוקד משיכה מרכזי עבור התיירים הרבים בעיר. עם זאת, כדאי לדעת שנכון לעכשיו הקהל הרחב לא מורשה להיכנס למכירות הפומביות של הטונה בשעות הבוקר המוקדמות, על מנת למנוע בעיות סניטריות והתחממות יתר. למרות זאת, אם אתם בטוקיו לא כדאי להחמיץ את הביקור בשוק.

טיול ליפן – המדריך המלא

 

יום בבית ספר ביפן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.