תפריט עמוד

טוקיו: לא נחה לרגע

טוקיו מתנהלת בקצב מסחרר, עם מיטב שכלולי הטכנולוגיה, גורדי שחקים חדשניים, גשרים מרהיבים והיכלי קניות אדירים. ועם זאת, ברחבי העיר פזורים גנים ופארקים שלווים למנוחה ולמילוי מצברים

טוקיו מהממת את המבקר בה בקצב החיים המסחרר, בטכנולוגיה המפותחת, במרכזי הקניות העצומים, ברחובות הסואנים, בלבוש יוצא הדופן של חלק מבני הנוער והצעירים. ולצד כל אלה, יש בה גם גנים יפהפיים, שמציעים רגעים שלווים ואפשרות להתפעם מפריחת דובדבן עדינה באביב ומשלכת מרהיבה בסתיו. צרפו לזה את האוכל היפני המשובח ואת האסתטיקה היפנית הידועה ותקבלו את אחת הערים המרתקות במזרח הרחוק.

מה כדאי לראות?
ארמון הקיסר – מקום מגוריהם של קיסרי יפן מוקף תעלת מגן ופארקים יפהפיים הפתוחים לקהל הרחב. בפארק Kitanomaru, פרט לפריחת עצי דובדבן נהדרת בעונה, יש אתרים רבים, בהם מוזיאון המדע, המוזיאון הלאומי לאמנות מודרנית, הגלריה לאומנויות, ואולם ניפון בודוקן (Nippon Budokan) שנבנה עבור תחרויות הג'ודו באולימפיאדת טוקיו וכיום ניתן לצפות בו באירועי תרבות ובכיתות לימוד לאומנויות הלחימה. באפריל אסור לפספס את שדרת עצי הדובדבן. עוד באזור – מקדש יסוקוני (Yasukuni Shrine) ומוזיאון האמנות Yamatane.
הגעה: תחנות הרכבת התחתית הסמוכות לארמון Nijubashi-mae , Otemachi ו-Takebashi. תחנת הרכבת (JR) הסמוכה לארמון הקיסר היא Tokyo.

מקדש מייג'י ורובע הרג'וקו – מקדש שינטו שמתחמו כולל גם גנים יפים (במיוחד ביוני, עונת הפריחה של האירוסים), יער ואת מוזיאון האוצר. המתחם משתרע על פני אלף דונם, וביום ראשון הינו עמוס במיוחד בהמוני בני אדם, ומרתק לשבת ולהסתכל במצעד האנושי המגוון החולף על פניכם. מתחם המקדש נמצא ברובע הרג'וקו, שבו מגיעה תרבות הרחוב לקיצוניות פרועה וצבעונית, במיוחד ברחוב Takeshita Dori ופארק יויוגי (Yoyogi Koen). בימי ראשון הפארק מתמלא בקהל ססגוני ומרתק ויש בו שלל הופעות מסוגים שונים.
כתובת המקדש: , Shibuya-ku Yoyogi-Kamizono-cho 1-1. תחנות הרכבת התחתית הסמוכות Meiji Jingu Mae, Harajuku, Kitasando, Yoyogi ו-Sangubashi.

מקדש מייג'י. בסופי שבוע רבים מגיעים למתחם היפה, המכיל גם גנים מטופחים

אזור שינג'וקו – אזור המסחר והבילוי המרכזי של העיר, ערב-רב של חנויות מפתות, שלטי ענק מנצנצים וגורדי שחקים. מרכזי קניות ענקיים, חנויות מוזלות למוצרי אלקטרוניקה, הכל מהכל נמצא כאן, ובשפע. כדאי לנצל את גובהם של גורדי השחקים להצצה על העיר מלמעלה, ואת התצפית הגבוהה ביותר תוכלו למצוא בבנייני Tokyo Metropolitan Government המתנשאים לגובה של 243 מטר. תצפיות טובות נוספות מספקים Shinjuku Center Building, בניין Sumitomo ובניין Shinjuku NS. מוזיאון מעניין לחובבי הטכנולוגיה נמצא בבניין NTT Inter Communication Center. רובע Kabukicho עמוס מסעדות, ברים, היכלי מכונות פצ'ינקו וחנויות, ומשמש גם כרובע החלונות האדומים של העיר. אם אחרי קדחת הקניות אתם חפצים במזון לנפש, תוכלו להציץ ביצירות של ואן גוך וסזאן במוזיאון האמנות Seiji Togo Memorial Yasuda Kasai. נוף נטול אספלט, חלונות ראווה ושלטי פרסום ניתן למצוא ב-Shinjuku Gyoen, אחד הפארקים היפים בעיר, הכולל גם גן אנגלי וצרפתי, וכן 1,500 עצי דובדבן.

אזור גינזה (Ginza) – יותר מ-400 גלריות, ואינספור מסעדות, מועדונים וחנויות נפלאות ממלאות רובע יוקרתי זה. זהו אזור הקניות והבילויים המפורסם ביותר בטוקיו, והיקר ביותר. אין פלא שדווקא כאן קבעה ענקית האלקטרוניקה Sony את משכנה. כדאי לבקר בגינזה בשעות אחר הצהריים המוקדמות של סופי שבוע, עת רחוב Chuo Dori סגור לתנועה והופך למדרחוב ענקי. אל תחמיצו את שוק הדגים צוג'יק'י (Tsukiji). כדאי מאוד לערוך את הביקור מוקדם בבוקר, אז יש בשוק הרבה רעש, התרגשות של מוכרים וקונים, ומאות סוגי דגים ופירות-ים. המקום כולו בוצי ורטוב, וכדאי להצטייד בלבוש מתאים. בקרבת השוק יש מסעדות קטנות לסושי המשרתות את הבאים לשוק. האוכל המוגש בהן הוא טוב מאוד ובמחירים סבירים. מנוחה משאון העיר ניתן למצוא בגינת המריקיו (Hama-rikyu), ובה בריכות, מפרצונים וגשרי עץ ציוריים.

אזור שיבויה – המקום בו נקבעים הטרנדים הבאים של צעירי טוקיו. שיבויה הוא מהאזורים האופנתיים ביותר בעיר, חביב הצעירים, ובו מתחמי בילוי וקניות רבים. רחוב Center Gai הוא המקום לתור אחר אופנה מרתקת, ולאורכו שלל בוטיקים, חנויות, מקומות בילוי ומסעדות, והרבה שלטי ניאון מהבהבים. באזור זה נמצא מוזיאון האלקטרוניקה (Denryokukan), מוזיאון לאמנות בבונקמורה (Bunkamura), פסל הכלב הצ'יקו (Hachiko) החביב על תושבי טוקיו, וסטודיו פארק NHK בו אפשר ללמוד על מאחורי הקלעים של השידורים הטלוויזיוניים הציבוריים של יפן.


שיבויה, אחד האזורים התוססים בעיר

גורדי השחקים של אזור שינג'וקו, על רקע פסגתו המושלגת של הר פוגי | צילום: Mario, cc-by-sa 3.0

אסאקוסה – אזור אסאקוסה היה אזור הבילויים בזמן שטוקיו הייתה בירת הממשל הצבאי של השוגונים מבית טוקוגאווה בין המאות ה-17 וה-19. האטרקציה המרכזית כאן היא המקדש סנסו-ג'י (Senso-ji) – המקדש מאכלס את פסלה המוזהב של אלת החסד הבודהיסטית Kannon. פסל דמות האלה נשאר במקום, ואילו שמבנה המקדש נבנה ונהרס כמה וכמה פעמים. המקדש של היום נבנה בשנת 1950. ברחוב נקמיסה דורי (Nakamise dori) המוביל למקדש ישנן חנויות שמוכרות הכל ממזכרות לתיירים דרך חפצי אומנות בסגנון אדו ועד לפאות אותן חובשים עם הקימונו. הכניסה למקדש חופשית.

אואנו – פארק אואנו הוא גן ציבורי רחב ידיים, ובו אתרים ומוזיאונים מרתקים רבים. הפארק נמצא בסמוך לתחנת אואנו, ובכניסה הדרומית אליו ניצב פסלו של הסמוראי המפורסם סאיגו טקמורי. המוזיאון המעניין ביותר במתחם הוא המוזיאון הלאומי של טוקיו, שאוספיו כוללים כעשרה אחוז מאוצרותיה הלאומיים של יפן. מוזיאונים נוספים בפארק: מוזיאון המדע הלאומי, המוזיאון הלאומי לאמנות מערבית, המוזיאון לאמנות טוקיו מטרופוליטן ומוזיאון Shitamachi. בפארק שוכן גן החיות אואנו, שהיה הראשון מסוגו ביפן, וגולת הכותרת בביקור בו הן הפנדות. בסמוך נמצא מקדש טושו-גו (Tosho-gu) משנת 1651.

אודאיבה (Odaiba) – אודאיבה היא אי מלאכותי במפרץ טוקיו. הנסיעה ברכבת אל אודאיבה היא אטרקציה בפני עצמה. הרכבת חוצה את גשר ריינבואו (Rainbow bridge) ממנו נשקף נוף קו הרקיע של העיר. באי עצמו אפשר לבקר בבניין הטלוויזיה של פוג'י הבנוי בסגנון עתידני, ולעלות אל קומת התצפית המשקיפה אל העיר. כדאי גם ללכת לראות את אולם התצוגה של טויוטה ואולי תזכו לחזות בחשיפה חגיגית של מודל חדש של מכונית. נחמד גם להסתובב ב- Palette Town, שם אפשר ליהנות ממרכז קניות המעוצב בסגנון רנסנס איטלקי ומסיבוב על גלגל ענק עצום ממנו אפשר לצפות בנופי העיר.
הגעה: שני קווי רכבת מגיעים לאודאיבה. קו מס' 11 מגיע ממרכז טוקיו וחוצה את גשר הקשת, בעוד שקו ואנגן מגיע מרובע שיניגאווה דרך מנהרת נמל טוקיו ומאזורי המפרץ של טוקיו וצ'יבה ממזרח. בנוסף פועלים אוטובוסים ציבוריים ואף מעבורות בין טוקיו לאודאיבה.


גשר ריינבאו המוביל לאי אודאיבה במפרץ טוקיו

איפה כדאי לאכול, לישון ולבלות?
אוכל
אי אפשר לחוות את יפן באמת מבלי ליהנות מהחוויה הקולינרית. ביפן ניתן ליהנות מאוכל נפלא במסעדות היוקרה, אך גם במסעדות זולות, בדוכני רחוב ואפילו במכולת, שם נמכרות מנות סושי ארוזות. מנה פופולרית היא אוקונומיאקי, שפירושה: "בשל מה שתרצה". מדובר בבסיס בצק דק עליו מוסיפים ירקות, בשר, מאכלי ים או טופו, לפי בחירה, שבושלו על גבי פלטה חמה. מנה פופולרית נוספת היא סושי מסתובב. הסועד יושב על יד הדלפק ועל פניו חולפות מנות שונות של סושי המסתובבות על סרט נע. המנות מגיעות על סוגים שונים של צלחות, ולכל סוג של צלחת יש מחיר שונה (בדרך כלל פירוט המחירים והצלחות יופיע בגדול על אחד הקירות). כל מה שצריך לעשות זה לקחת את המנה או המנות שנראות מעניינות וטעימות ולאכול. כשגומרים לאכול המלצר סופר כמה צלחות מכל סוג אספתם ומחשב את המחיר בהתאם.

מנות האטריות הן האוכל המהיר הטעים ביותר, והן נמכרות לרוב בדוכני רחוב. אטריות ראמן עשויות אורז, הסובה עשויות כוסמת והאודון מחיטה. הן מוגשות בקערה גדולה לרוב עם מרק, ועם מגוון תוספות כגון ירקות, בשר, דגים ועוד.
בנוסף לאוכל עממי, יש בטוקיו לא מעט מסעדות גורמה, חלקן מתמחות במטבח יפני ואחרות באוכל מערבי. בטוקיו יש מספר לא מבוטל של מסעדות שזכו בשלושה כוכבי מישלן, מה שמבטיח חוויה קולינרית מרגשת למי שהפרוטה מצויה בכיסו.


דוכן של אוכל רחוב בטוקיו. לא חייבים לאכול במסעדות יוקרה כדי ליהנות ממטעמי המטבח המקומי

קניות
יפן, בניגוד למדינות אחרות באסיה, אינה זולה כלל. זה לא המקום לעשות בו שופינג זול ולחפש מציאות. יחד עם זאת, קניות הן חלק בלתי נפרד מחוויית הביקור בטוקיו, ובעיר יש לא מעט מרכזי קניות ענקיים ומרשימים. יותר מכל טוקיו היא גן עדן לחובבי גאדג'טים ומוצרי אלקטרוניקה. אחד המקומות המומלצים ביותר לרכישת מוצרי אלקטרוניקה הוא שכונת אקיהברה. בשכונה יש אוסף אדיר של חנויות חשמל ואלקטרוניקה עם מחירים אטרקטיביים.

אזור אחר, בו ניתן לערוך קניות מכל הסוגים, הוא גינזה. השכונה היתה במשך שנים מרכז הקניות העיקרי של העיר, ובה גם נפתחה חנות הכלבו הראשונה בטוקיו. היום יש בגינזה מבחר עצום של חנויות ובתי כלבו, לצד שפע של גלריות לאמנות. אחד המקומות המעניינים כאן הוא הבניין של סוני, שבו תצוגה מרתקת של כל מוצרי סוני שחלקם עדיין לא יצאו לשוק, ואפשרות לשחק במשחקי מחשב של מציאות מדומה.

רובע שיבוייה הוא מהרבעים הטרנדיים בעיר. לכאן מגיע בעיקר קהל צעיר שמחפש חנויות מעצבים, אשר מרוכזות בעיקר באזור אאוימה. אחרי הקניות אפשר לבלות במסעדות ובברים שבאזור. גם באזור הרג'וקו יש מבחר גדול של חנויות אופנה מעודכנות. באואנו נמצא נמצא שוק אמיוקו, שוק עמק וססגוני בו אפשר למצוא הכל מכל – מבגדי מעצבים מזויפים, וציוד לבית ועד לרבות, כלי פולחן ומזכרות.

לחוויית קניות קצת פחות מערבית כדאי להגיע לאזור אסאקוסה. שם, בסמטאות הצרות, נחבאות חנויות מסורתיות מקסימות. באסאקוסה מתקיים גם יריד נאקאמיסה שלאורכו דוכנים וחנויות. בלילה מואר המקום בפנסים יפניים מה שתורם לאווירה המיוחדת במקום.

באביב פריחת הדובדבן צובעת את טוקיו בוורוד מקסים

בילויים
כיאה לעיר תוססת כמו טוקיו, יש בעיר סצנת חיי לילה ערה, ועיקר הבליינים הם צעירים שגילם לא עולה על שלושים. אזור הבילויים המרכזי בעיר הוא שיבויה, שבו מגוון עצום של חנויות, בתי קפה, מסעדות ושלטי ניאון מנצנצים. אזורי בילוי נוספים הם גינזה שבו אינספור מסעדות ומועדונים, ושינג'וקו שלצד מרכזי קניות יש בו המון ברים וחנויות. רובע קבוקיצ'ו שבשיבויה עמוס מסעדות, ברים, היכלי מכונות פצ'ינקו וחנויות, ומשמש גם כרובע החלונות האדומים של העיר. ברופונגי שבמרכז העיר יש המון מסעדות מועדוני לילה אליהם מגיעים גם זרים.

לינה
בטוקיו יש שפע של מקומות לינה מסוגים שונים. לחוויה יפנית אמיתית כדאי לנסות את מקומות הלינה הייחודיים ליפן – הריוקנים, שהם בתי הארחה יפנים מסורתיים. גם הפנסיונים מאפשרים להכיר בית יפני, לפתח שיחה עם בעל הבית וליהנות מאוכל ביתי. אם אינכם סובלים מקלסטרופוביה, כדאי לנסות ללון לילה אחד במלון קפסולה. מלונות אלה מורכבים משורות ארוכות של תאים, בהם יכול להיכנס אדם אחד בלבד. הם מתאימים למי שמעוניין רק לישון, ורוצה לעשות זאת במחיר זול כשל אכסניה אך בפרטיות יחסית.

כדאי לדעת – טיפים מועילים
טיפ משפחתי
טוקיו אולי לא נראית כמו הבחירה הראשונה לטיול משפחתי, אבל יש בה המון אטרקציות לילדים וזו גם אפשרות להכיר לילדים תרבות שונה ומיוחדת. בפארק אואנו יש גן חיות יפה שהאטרקציה המרכזית בו הן פנדות מתוקות. טוקיו טאוור הוא מגדל המתנשא לגובה 313 מטר, ובנוסף לתצפית מרהיבה על העיר הוא מציע אקווריום ענק, מוזיאון הולוגרמות ומוזיאון שעווה. בנוסף לאלה יש בעיר לא מעט פארקי מים ופארקי שעשועים, המפורסם מכולם הוא דיסנילנד.

טיפ תחבורה
מערכת הרכבות ביפן נחשבת לאחת מהטובות והמתקדמות בעולם, אך גם לאחת מהיקרות שבהן. כאשר מתכננים את הטיול ליפן כדאי מאוד להצטייד מראש בכרטיס Japan Rail Pass. את הכרטיס הזה ניתן לרכוש אך ורק מחוץ ליפן. הכרטיס מאפשר נסיעה בכל קווי חברת הרכבת היפנית, JR, כולל בקווי הרכבת המהירה השינקנסן (Shinkansen). ישנם שלושה סוגי כרטיסים: לשבעה ימים, ל-14 יום, או ל-21 יום. הכרטיס מוזיל משמעותית את ההוצאות על תחבורה ביפן, אם בכוונתכם לצאת מחוץ לטוקיו.

בתמונה הפותחת: גורדי השחקים של אזור שינג'וקו, על רקע פסגתו המושלגת של הר פוגי

יום בבית ספר ביפן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.