תפריט עמוד

טוסקנה על קצה המזלג – מסלול קצר בטוסקנה

הקוקטייל הטוסקני העשיר מורכב מכרמים ויקבים, הרבה יין משובח, כיכרות הומות אדם, ארכיטקטורה עתיקה לצד מודרנית, גלויות נוף עוצרות נשימה, מסעדות אותנטיות, עיירות קטנות וקסומות, שלווה טיפוסית, מוזיאונים איכותיים, ארמונות ומבצרים אפופי סוד, סמטאות ציוריות, וילות נופש יוקרתיות, חנויות בוטיק חינניות ורוח נוסטלגית שאופפת את האזור כולו ומציעה מיזוג קסום של עבר, הווה ועתיד בלגימה אחת. גם כשהזמן קצר, אפשר ליהנות מהקסם של טוסקנה. הצעה למסלול של שלושה ימים שכולל כמה מהאתרים הבולטים בטוסקנה.

היום הראשון
את הטיול באזור טוסקנה נפתח בשיטוט בין סמטאותיהן הקסומות של סן ג'מיניאנו (San Gimignano) וסיינה (Siena). חלקה העתיק של סן ג'מיניאנו מוקף חומה ואת קו הנוף שלה מנקדים מגדלים גבוהים ומרשימים. המגדלים, אשר מהווים שריד לכשבעים מגדלים שהתנוססו בעיירה בעבר, הם מזכרת אותנטית לתחרות יוקרה שהתנהלה בין משפחות האצולה שהתגוררו בעיירה בימי הביניים, והיו טרודות במרדף אחר המגדל הגבוה ביותר שינציח אותן כמשפחה המצליחה ביותר בעיירה.

מומלץ להחנות את הרכב בכניסה לעיר ולהשתמש בשירותי ההסעות שמציעים הסעה ישירה עד לעיר העתיקה. לחלופין, אפשר לאתר חנייה באחד החניונים בעיר. לאחר שתיפרדו מהרכב, תוכלו לצאת לדרך ולשוטט בכיף בעיר העתיקה שתשאב אתכם כמה מאות שנים לאחור.


הטורה גרוסה, המגדל הגבוה ביותר בסן ג'מיניאנו, ממנו נשקפת תצפית נהדרת על נופי טוסקנה

המגדל הבודד שנותר פתוח לקהל הרחב הוא טורה גרוסה (Torre Grossa). למרבה המזל, זהו המגדל הגבוה ביותר מבין המגדלים, מה שמאפשר ליהנות מתצפית מופלאה על טוסקנה הכפרית והפסטורלית. מעבר לכך, הדרך הטובה ביותר לחוות את העיר העתיקה של סן ג'מיניאנו היא פשוט להניח לרגליים להוביל אתכם. הכיכר המרכזית, החנויות הזעירות, השוק הססגוני שמתקיים בכל יום חמישי בשבוע, השערים הצרים והציוריים ששרדו מאז ימי הביניים והיין המשובח בכל פינה יעשו לכם את זה, ובגדול.

מיציתם? זה הזמן להמשיך לסיינה. סיינה מהווה אף היא שריד אותנטי לימות הביניים, וגם בה תמצאו חומה עתיקה, כיכרות הומות, סמטאות קסומות, מבנים היסטוריים והרבה שלווה שכישראלים, אולי לא האמנתם שקיימת.

תמונת הנוף של סיינה מורכבת משלוש גבעות כרסתניות המעוטרות בגגות אדומים ציוריים. מהעיר, תוכלו להשקיף אל שני עמקים פוריים המנוקדים בעצי זית, בגפנים ובשדות מוריקים. העיר סיינה נחשבה לאחת הערים העשירות והמרשימות באירופה של ימי הביניים וחלקה העתיק אף הוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. העיר העתיקה מפולחת לשלושה חלקים מרכזיים ומציעה טעימה תמציתית ואותנטית במיוחד של תרבות העבר.


תצפית על סיינה

מגדל הפעמונים, המזוהה יותר מכל עם סיינה ונחשב לגבוה ביותר בכל רחבי איטליה, נבנה בשנת 1348 ומציע תצפית נוף מדהימה ומסחררת. אל נקודת התצפית מובילות למעלה מחמש מאות מדרגות, כך שאם הכושר שלכם לא במיטבו, מומלץ לחשוב פעמיים…

ליבה הפועם של העיר הוא הקאמפו, הכיכר הענקית אשר רוצפה לראשונה אי אז בשנת 1349 ומציעה תצרף מרהיב של עבר, מורשת ותרבות, עם ארמונות פאר ויצירות אומנות מרהיבות.

לאחר שתמצו את חווית הקאמפו, תוכלו להמשיך אל רחוב via di citta הנמתח לאורך הרובע העתיק ומעוטר בארמונות עתיקים שהיו מאוכלסים בעבר הרחוק באצולת העיר. בקצהו של הרחוב, המשיכו לרחוב Via San Pietro אשר יוביל אתכם היישר אל מוזיאון Pinacoteca Nazionale. יצירות האומנות המרשימות יהוו חתימה הולמת ליום שכולו תרבות, אוויר ואוירה כמיטב המסורת הטוסקנית.


כיכר הקאמפו, הלב הפועם של סיינה

היום השני
יום זה יוקדש לפיאנצה (Pienza) הידועה אף היא כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו ומפורסמת בעיקר הודות להיותה ערש הולדתו של האפיפיור פיוס ה-2. סיבה טובה נוספת לגיחה לעיר, היא היותה יצרנית גבינת האיכות פיקורינו. בחלק העתיק של העיירה תמצאו שלל חנויות ציוריות לממכר תבלינים, תוצרים מקומיים וטעימות מגבינת פיקורינו עטורת ההילה. במרחק קצר מהעיר תמצאו חוות העוסקות בייצור הגבינה ובשיווקה.

הסגנון הארכיטקטוני של העיר משקף נאמנה את הלך הרוח של אדריכלי תקופת הרנסנס שראו בעיר את חזון האורבניות של אותם הימים. בניית העיר החלה בשנת 1459 והיא מורכבת, כמה צפוי, מכיכר מרכזית, ממבנים עתיקים ומרשימים וארמונות מפוארים, שאחד מהם – ארמון Palazzo Piccolomini, משמש גם כמוזיאון מרתק.


סמטה בעיר העתיקה של פיאנצה

היום השלישי
את היום השלישי תקדישו לבירת טוסקנה הידועה גם כאחת מהערים הקסומות ביותר באיטליה כולה – פירנצה (Firenze). בפירנצה החנייה בתחומי העיר מיועדת לתושבי העיר בלבד והחניונים המקומיים יקרים למדי, כך שמומלץ להשאיר את הרכב בחוץ ולצלוח את העיר באמצעות הרכבת.

ארמון פיטי בעיר הוא אתר שאסור להחמיץ. הארמון המרשים תוכנן במקור עבור בני משפחת פיטי בסוף המאה ה-15, אך במאה ה-16 רכשה את הארמון משפחת מדיצ'י, יריבה ותיקה של משפחת פיטי. תחת שליטתה, הורחב הארמון וזכה לתוספת מרהיבה בדמות גני בובולי המדהימים הממוקמים מאחוריו. בארמון מספר מוזיאונים מרשימים המציגים יצירות אומנות מתקופות שונות.


פונטה וקיו, הגשר הישן של פירנצה, בשעת שקיעה

אתר חובה נוסף הוא הגשר הישן (Ponte Vecchio) המפורסם, החוצה את נהר הארנו ועומד על תילו מאז שנת 1345. הגשר ידוע כגשר היחיד בעיר אשר שרד את הפצצות מלחמת העולם ה-2, וכיום הוא עמוס בצורפים ובחנויות תכשיטים שאם תצליחו להתעלם מהם, תיהנו מתצפית נוף מרהיבה במיוחד של שתי גדות הנהר. נקודת חן נוספת שלא מומלץ להחמיץ הוא שוק הקש Mercato Nuovo ששרד מאז המאה ה-16, והיום הוא מקום מומלץ לרכוש בו מזכרות.

ולסיום – אל תחמיצו את כיכר הרפובליקה (Piazza della Repubblica). כאן ממש היה ממוקם הפורום הרומאי של העיר פירנצה העתיקה, ולאחר מכן, משלהי המאה ה-16 עד לשלהי המאה ה-19, שימש האזור כגטו היהודי של העיר. כיום, האזור הומה בתיירים, בחנויות ובבתי קפה ויהיה עליכם לגייס את כל כושר הדמיון והיצירתיות שלכם במטרה לדמיין את המקום שוקק החיים שמולכם כגטו חשוך ובלתי סימפטי.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.