תפריט עמוד

חופשת קיץ במקומות זולים

בין אם אתם מחפשים חופשה עירונית, חופים או טיולים בטבע, הכנו עבורכם רשימה של יעדים מסביב לגלובוס בהם אפשר ליהנות מחופשת קיץ בלי לפשוט את הרגל

בולגריה
בולגריה מככבת כבר כמה שנים על מפת התיירות של הישראלים, והשנה, עקב הירידה המשמעותית במספר הישראלים הנוסעים לתורכיה תורכיה, בולגריה צפויה להפוך לפופולארית במיוחד. זהו יעד קרוב, שהטיסה אליו קצרה וזולה, שמציע חופים יפים, הרים, טבע, מנזרים עתיקים וקזינו לצד מלונות מפנקים ואוכל טוב במחירים זולים.
ורנה היא היעד הפופולרי ביותר בבולגריה בקרב הישראלים חובבי הדילים. עיירת הנופש ששוכנת על חוף הים השחור מציעה חופים, מוזיאונים, גנים ירוקים ואתרים ארכיאולוגיים. בקצת יותר מ-300 דולר לאדם אפשר להשיג חבילת נופש לאזור שכוללת טיסות ושלושה לילות במלון חמישה כוכבים על בסיס חצי פנסיון. אפשרות אחרת, המתאימה למי שמחפש חופשה קרירה בהרים, היא נופש באזור הרי רודופי שבדרום המדינה, שמציעים יערות אורנים, מערות וכפרים ציוריים שתושביהם חיים באופן מסורתי. באזור הזה אפשר לטייל ברכב שכורר וללון בפנסיונים במחירים מצחיקים.

קרואטיה
קרואטיה כבר לא זולה כבשנים עברו, והתיירים שמציפים אותה בשנים האחרונות הפכו את המחירים בה ליקרים יותר, אך עדיין אפשר ליהנות בה מחופשה זולה שמשלבת חופים יפים, טיולים בטבע וערים עתיקות. הדרך הטובה ביותר ליהנות מכל אלה היא בטיסה לזגרב וחזרה מדוברובניק, או להיפך, וטיול ברכב שכור לאורך קו החוף הקרואטי ובחלקיה הפנימיים של קרואטיה. בטיול כזה כדאי לבקר בפארקים הנפלאים של קרואטיה, ובראשם שמורת אגמי פליטוויצה הנפלאה, בה 16 אגמים במפלסים שונים, יערות ומפלים.. שמורת קרקה היא שמורה נהדרת נוספת עם קניון עמוק, מפלים ובריכות. אסור להחמיץ גם את החופים של קרואטיה, שהופכים אותה ליעד נפלא לחופשת קיץ משפחתית במחירים נוחים. בחצי האי איסטריה יש חופים נפלאים, עם עצי אורן שמגיעים עד החוף ומים צלולים. לצד אלה יש ערים עתיקות, כמו עיירת הדייגים רוביני שבה נמל וונציאני שמור וכיכרות מרוצפות עם מזרקות מים. בעצם, לאורך כל קו החוף הקרואטי אפשר ליהנות מהשילוב של חופים מקסימים, חלקם מבודדים, ועיירות ציוריות. הלינה בקרואטיה עדיין זולה, במיוחד אם בוחרים בצימרים ובפנסיונים שמצויים בשפע. זוג יכול למצוא חדר ב-30 אירו ללילה בעונה.

תורכיה
למרות ההידרדרות ביחסים עם תורכיה משרדי הנסיעות עדיין מציעים חופשות בתורכיה, והישראלים מתחילים לחזור למדינה. כחלק מהתהליך החיזור אחר התייר הישראלי, מחירי החופשות בתורכיה השנה זולים במיוחד. מועדוני הנופש המפנקים של אנטליה ממשיכים לככב, ובהם אפשר ליהנות מחופשת בטן גב במלונות מפנקים השוכנים בחופים שטופי שמש. המלונות האלו מהווים גן עדן למשפחות ומציעים פארקי מים, פעילויות ספורט וספורט ימי, ספא וכמובן ארוחות כיד המלך, כשהכל על בסיס "הכל כלול".  מי שרוצה לטייל בסביבה ייהנה משווקי אנטליה, ממפלי דודן או מרפטינג בנהר הקופרולו. למי שרוצה להרחיק קצת. אחד המלונות החביבים על הישראלים באזור הוא ארמון טופקאפי, שאפשר להשיג בו חבילה של טיסה וארבעה לילות על בסיס מקסימום הכל כלול לזוג ושני ילדים בכ-1,300 דולר. יש כמובן קלאבים זולים יותר ואם מזמינים דיל של הרגע האחרון המחירים יכולים לצנוח. תורכיה היא כמובן לא רק קלאבים באנטליה. אם אתם רוצים לבלות את הקיץ בעיר אמיתית ורב תרבותית במחירים זולים במיוחד כדאי לשקול נסיעה לאיסטנבול, אחת הערים המרתקות בעולם. עוד על איסטנבול בכתבה "חופשה עירונית זולה באירופה".  חובבי הטרקים ייהנו מטיול באזור הקצ'קר שבצפון מזרח תורכיה. זהו אזור פורה של יערות גשם, הרים, נחלים ופלגי מים, מטעי תה ותושבים מכניסי אורחים. רבים מוצאים את האזור כתחליף מצוין לטרקים בנפאל. הלינה והמחיה אמנם יקרה מעט יותר, אבל הטיסה זולה בהרבה וזמן הטיסה הקצר הופך את המקום לאטרקטיבי עבור אלה שרוצים לצאת לטרק אך לא יכולים לצאת לחופשה ארוכה.

בניין הקפיטול בוושינגטון די.סי הוא עוד אחד מהאתרים הרבים בעיר אליהם ניתן להיכנס ללא תשלום

וושינגטון די.סי
ארה"ב אינה יעד זול. אבל אם אתם רוצים לבלות את חופשת הקיץ דווקא בארצו של הדוד סם, כדאי לדעת שוושינגטון די.סי היא יעד מצוין לחופשה משפחית לא יקרה. לכך כדאי להוסיף את העובדה שמאז בחירתו של ברק אובאמה לנשיאות והמעבר לבית הלבן וושינגטון הפכה לזוהרת במיוחד.   הטיסה לארה"ב לא זולה, אבל משפחה יכולה לבלות בעיר במשך שבוע שלם מבלי להוציא דולר אחד על בילויים ואטרקציות, שכן בעיר יש ריכוז גדול במיוחד של אטרקציות חינמיות. רוצים כמה דוגמאות? ראשית כל, יש בעיר מבחר אדיר של מוזיאונים, המרתקים שבהם שייכים למוסד הסמיתסוני והכניסה אליהם בחינם. כמה מן המוזיאונים המומלצים כוללים את המוזיאון הלאומי לתעופה וחלל, המוזיאון הלאומי לתולדות הטבע, המוזיאון הלאומי להיסטוריה אמריקאית, הגלריה הלאומית לאמנות ועוד. אטרקציות חינמיות נוספות הן המטבעה, בה אפשר לראות את תהליך ייצור הכסף, סיור בבניין הקפיטול, בו יושבים חברי הקונגרס והסנאט, וגן החיות הלאומי, שהאטרקציה העיקרית בו הם שלושה דובי פנדה נדירים. בנוסף לכל אלה, וושינגטון ירוקה ושופעת פארקים וגנים שהכניסה לכולם, כמובן, חופשית. אחרי ששבעתם ממוזיאונים ואנדרטאות כדאי לצאת לטיול בשכונת ג'ורג'טאון המקסימה בה בתים עתיקים, בוטיקים ושפע של בתי קפה ומסעדות. כדי להוזיל את עלות החופשה בעיר, כדאי להגיע בסוף שבוע, אז המחירים בבתי המלון שמתרוקנים מאנשי העסקים צונחים.

אזור סיאם ריפ, קמבודיה
קמבודיה היא כבר לא יעד לתרמילאים בלבד. בשנים האחרונות מגלים אותה יותר ויותר תיירים שמחפשים מקום פחות ממוסחר ויותר בתולי מתאילנד השכנה. בניגוד למדינות השכנות בהן המחירים נמצאים במגמת עלייה בקמבודיה המחירים עדיין מאוד זולים. האטרקציה העיקרית כאן היא אנגקור וואט, קומפלקס המקדשים המתחבא בג'ונגל שנבנה בין המאה ה-9 למאה ה-15. עונת הקיץ היא גם העונה הגשומה בקמבודיה, מה שאומר שיהיה לכם רטוב מאוד. מצד שני, אזור אנגקור וואט יפה במיוחד בתקופה זו, שכן תעלות המים מלאות והאזור כולו ירוק. הדרך הטובה ביותר לגלות את אזור המקדשים וסיאם ריפ היא ברכיבה על אופניים שכורות, שמחירן פחות מ-2 דולר ליום. לילה בגסטהאוס טוב, בחדר זוגי ממוזג, עשוי לעלות כ-8 דולר לאדם.

קייפטאון
קייפטאון אמנם רחוקה והטיסה אליה לא זולה, אבל מרגע שתגיעו מובטחת לכם חופשה נפלאה בין ים להר במחירים זולים להפליא. בקיץ 2010 אמורה קייפטאון לארח את המונדיאל. זהו הפרויקט הגדול ביותר שאירחה המדינה, וממשלת דרום אפריקה משקיעה כסף רב בפיתוח התשתיות בעיר. בנוסף לשדרוג האצטדיונים משקיעה הממשלה בפיתוח הכבישים, המלונות והתחבורה הציבורית. מפירות ההשקעה ניתן ליהנות בחלקם כבר עכשיו, לפני שהמוני תיירים יציפו את העיר והמחירים בה וודאי יעלו בצורה משמעותית.
קייפטאון, אחת מהערים היפות בעולם, שוכנת על המים במקום בו נפגשים האוקיינוס ההודי והאוקיינוס האטלנטי, ומציעה כל מה שצריך לחופשת קיץ מוצלחת, אפילו בנסיעה עם ילדים. הנה כמה הצעות: רחצה ושיזוף בחופים המרהיבים של העיר, ביקור במושבת הפינגווינים בחוף בולדרס, ביקור באי רובן בו נלסון מנדלה היה כלוא במשך 18 שנה, נסיעה ברכבל להר השולחן החולש על העיר ומציע מגוון מסלולי טיול, בילוי באזור הרציפים הגדוש מסעדות, ברים ומועדונים, ביקור באקווריום הנפלא של העיר, ביקור בגן הבוטני קרסטנבש הנחשב לאחד מהיפים בעולם ועוד ועוד. אפשר ללון בזול במיוחד באכסניות, אבל אם רוצים תנאים מפנקים יותר אפשר ללון במלונות הבוטיק הרבים שצצו בשנים האחרונות בעיר, חלקם ממוקמים בבתי אחוזה לשעבר, שמחירי הלינה בהם מאוד אטרקטיביים.

רוצים עוד? לקריאה על יעדים עירוניים זולים באירופה לחצו כאן.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.