תפריט עמוד

חופשת קיץ ביוון – לאן לנסוע?

אתונה או סלוניקי? כרתים או קפלוניה? עם טיסות ישירות לכ-13 יעדים ביוון, קשה להחליט במה לבחור. בדיוק בשביל זה עשינו לכם סקירה על כל היעדים והדברים שהכי כדאי לעשות בהם

יוון הפכה בשנים האחרונות ליעד הפופולרי והמבוקש ביותר בקרב מטיילים ישראלים, הודות לטיסות הקצרות, למזג האוויר הנעים, לאווירה הידידותית, למחירים הנוחים, ולמגוון העצום שכולל אתרים ארכאולוגיים, ערים נהדרות, חופים יפים, אתרי טבע ואוכל מצוין. לצד יעדים מבוקשים כמו אתונה, כרתים ורודוס, שמככבים כל שנה, מתווספים מדי קיץ איים חדשים בטיסות ישירות, כשבקיץ הקרוב יהיה מס' שיא של 13 יעדים ביוון שניתן להגיע אליהם בטיסות ישירות. איך תדעו במה לבחור? אנחנו כאן בשביל לעשות לכם סדר:

לקריאה נוספת:

אתונה

אתונה בירת יוון היא יעד נהדר לחופשה עירונית קצרה. היא משלבת באופן אופטימלי בין ישן לחדש ומציעה אתרים ארכאולוגיים מהחשובים בעולם, שכונות תוססות ומלאות אווירה שכיף להסתובב בהן, טברנות שמגישות אוכל יווני משובח, מועדוני לילה ובעיקר אווירה נעימה וידידותית.

לא להחמיץ באתונה:

*האקרופוליס – על הגבעה שמתנשאת מעל אתונה נמצאים כמה מבנים מתקופת יוון הקלאסית, ובהם האתר הארכאולוגי החשוב בעיר ואחד מהחשובים בעולם – הפרתנון, המקדש שנבנה במאה החמישית לפנה"ס כהודיה לאלה אתנה והפך לאחד מסמלי הדמוקרטיה האתונאית.

פלאקה – הרובע העתיק של אתונה ששוכן למרגלות האקרופוליס הוא למעשה מבוך של סמטאות צרות הגדושות במסעדות, חנויות מזכרות ומועדונים.

מונסטיראקי – שכונה נוספת, מלחאת חיים ותוססת, בה נמצאות כמה מהמסעדות הטובות בעיר, לצד חנויות שמוכרות עתיקות ופיצ'פקעס. בימ יראשון פועל כאן שוק הפשפשים של אתונה.

קו הרקיע של אתונה עם גבעת האקרופוליס ברקע

קו הרקיע של אתונה עם גבעת האקרופוליס ברקע

סלוניקי

סלוניקי, העיר השנייה בגודלה ביוון אשר שוכנת בצפון המדינה, היא אחת מערי הנמל החשובות במדינה. זוהי עיר מלאת חיים עם חיי לילה תוססים, בניינים נאו קלאסיים, מוזיאונים מצוינים, כנסיות עתיקות, ושדרות קניות מפוארות וחופים יפים. בנוסף, סלוניקי מהווה בסיס מצוין לטיולים בצפון יוון, לחלקם תוכלו לצאת במסגרת של טיול יום, כמו טיול למנזרים התלויים במטאורה או שייט לחצי האי חלקידיקי.

לא להחמיץ בסלוניקי:

  • המגדל הלבן – המגדל האייקוני של העיר
  • הטיילת של סלוניקי (Thessaloniki waterfront) – טיילת מקסימה ותוססת ממש על שפת המים, שמציעה נופים נהדרים של הים וגישה לכמה מהאתרים החשובים של העיר כמו המגדל הלבן והמוזיאון לצילום. לאורך הטיילת יש כמה גני שעשועים, בתי קפה מהם תוכלו להשקיף על העוברים ושבים ודוכני מזכרות ואוכל.
  • רובע לדדיקה – הרובע ההיסטורי המקסים ששוכן בסמוך לים נחשב לרובע חיי הלילה של סלוניקי. הרחובות הציוריים ומרוצפי האבן של הרובע משובצים בבתי קפה, מסעדות, טברנות ומועדונים, ויש בהם גם כמה אטרקציות כמו מוזיאון האשליות.
המגדל הלבן והטיילת של סלוניקי

המגדל הלבן והטיילת של סלוניקי

קלמטה

העיר השנייה בגודלה בחצי האי פלופונז שבדרום יוון מפורסמת במטעי הזיתים שלה, בהם מגדלים זיתי קלמטה, אבל יש בה הרבה יותר מזה. הנמל שלה הוא מהחשובים בים התיכון, ויש בה עיר עתיקה ויפה וחופים נהדרים.

לא להחמיץ בקלמטה:

  • טירת קלמטה – הטירה מהמאה ה-13 ממוקמת על גבעה המשקיפה על העיר ועל מפרץ מסיניה. ניתן לטייל בין שרידי החומות וליהנות מנוף נפלא של המפרץ.
  • פארק הרכבות – פארק עירוני שבו מוזיאון פתוח עם רכבות ודגמי קטרים ישנים, שהביקור בו מתאים לכל המשפחה.
  • מערות דירוס אמנם מרוחקות כשעתיים נסיעה מקלמטה, אבל הנסיעה משתלמת. מדובר בסדרה של מערות נטיפים מרהיבות ששימשו למחיה בתקופה הנאוליתית. במערות יש מעברי מים והביקור בהן כולל שייט בסירה.
מטעי זיתים מעל מפרץ בקלמטה

מטעי זיתים מעל מפרץ בקלמטה

כרתים

כרתים הוא הגדול באיי יוון וגם המגוון ביותר. זהו אי הררי, המנוקד בחורשות ומטעי זיתים, שיש בו באמת  הכל – חופים יפהפיים, אתרים ארכאולוגיים חשובים, ערים מקסימות, כפרים מסורתיים, קניונים דרמטיים ואטרקציות לכל המשפחה. מישראל פועלות נכון לקיץ 2024 טיסות ישירות לשלושה יעדים בכרתים:
הראשון הוא הרקליון – בירת כרתים והעיר הגדולה ביותר באי. בקרבת הרקליון יש הרבה אתרי נופש, כמו חרסוניסוס ומאליה, בהם מלונות הכל כלול והרבה מלונות שמתאימים למשפחות. השני הוא חאניה – עיר בעלת היסטוריה מפוארת שנחשבת ליפה ולרומנטית בערי כרתים.  בקרבת העיר נמצאים כמה מהחופים היפים ביותר בכרתים.  היעד השלישי הוחדש ביותר הוא סיטיה – עיר נמל נעימה ומטופחת במזרח האי, שבקרבתה חופים יפים כמו חוף ואי, המכונה גם חוף הדקלים.

לא להחמיץ בכרתים:

  • ארמון קנוסוס – האתר הארכאולוגי החשוב בכרתים ואחד השרידים החשובים מן התרבות המינואית. הארמון נראה כמו מבוך מורכב עם אולמות, חדרי מגורים, מחסנים, סדנאות אמנים ועוד.
  • קניון סמאריה – קניון צר ועמוק באורך 16 ק"מ שנחשב לארוך באירופה, ובו תוכלו לעשות את אחד הטרקים הפופולריים בכרתים.
  • חוף אלפוניסי  – החוף ששוכן במערב האי הוא אחד היפים בכרתים. יש לו מראה טרופי, עם חול ורדרד ומי טורקיז חמימים.
  • העיר העתיקה של חאניה – בעיר הבנויה בסגנון ונציאני ועות'מני כדאי לטייל בשוק המקורה, ברחוב הלידון ובנמל היפה.
  • שייט לאי ספינלונגה – האי ששימש כמושבת מצורעים עד 1953 מפורסם במצודה הוונציאנית שלו. הוא שוכן מול חופי העיירה היוקרתית אלונה וניתן להגיע אליו בשייט קצר מהעיירה.
ארמון קנוסוס, האתר הארכאולוגי החשוב בכרתים

ארמון קנוסוס, האתר הארכאולוגי החשוב בכרתים

קרפתוס

במחצית הדרך בין כרתים לרודוס, בים האגאי, נמצא האי ההררי קרפתוס (Karpathos). באי הצר והארוך לא תמצאו מלונות ענק או קניונים, אבל כן תמצאו את הקסם והפשטות של יוון של פעם, עם מפרצי טורקיז מבודדים, צוקים שצונחים אל הים בתלילות, מטעי זיתים וכפרים ציוריים שהזמן כאילו עצר בהם מלכת. בירת האי, פיגאדיה, היא עיר נמל מלאת חיים, אבל שאר היישובים כאן הם כפרים מסורתיים מנומנמים, שתושביהם עוד עוסקים במלאכות כמו ואריגה בנול ואפייה בתנורי אבן משותפים וחמורים מהווים את אמצעי התחבורה הראשי.

לא להחמיץ בקרפתוס:

  • פיגאדיה – עיר נמל קטנה אך תוססת שמהווה את מרכז החיים של האי, ובה שרידי אקרופוליס, מוזיאון ארכאולוגי, טברנות, חנויות, דוכני מזכרות ונוף נפלא לים.
  • אולימפוס – כפר הררי מסורתי שיושב על מצוק, ובו עשרות טחנות רוח, כנסיות עתיקות ואווירה מסורתית, בין היתר הודות לעובדה שתושבי הכפר עוד עוסקים במלאכות כמו אריגה בנול, אפייה בתנורי אבן משותפים וכביסה בשוקת, ומדברים בניב ייחודי.
  • חוף אפלה  (Apella) – חוף יפהפה עם חול זהוב ומי טורקיז עליו חולשים מצוקים דרמטיים.
כנסייה לבנה מעל הים בכפר ההררי אולימפוס, קרפתוס

כנסייה לבנה מעל הים בכפר ההררי אולימפוס, קרפתוס

לסבוס

לסבוס (Lesvos), אשר שוכן בצפון -מזרח הים האגאי, בצמוד לחוף המערבי של תורכיה, הוא האי השלישי בגודלו ביוון והוא משתרע על שטח של 1,630 קמ"ר.  השטח הזה מגוון מאוד בנופיו – זהו אי הררי ומיוער, אשר 60 אחוזים משטחו מכוסים ביערות אורנים ואלונים, שדות וכרמי זיתים וגפנים. בצפון-מערב האי, בסמוך לעיירת הנמל סיגרי, נמצא היער המאובן השני בגודלו בעולם. לאי יש רצועת חוף באורך 259 ק"מ, ובנוסף הוא עשיר במעיינות חמים. למרות גודלו, לסבוס הצליח לשמור על אותנטיות ושלווה – אין בו מלונות ענק, אין בו רשתות מזון בינלאומיות ובכפרים רבים אין כלל שילוט באנגלית.

לא להחמיץ בלסבוס:

  • בילוי בבירה מיטליני – מיטליני מאופיינת בארכיטקטורה אקלקטית, בעיקר נאו קלאסית ועות'מנית, וחולש עליה מבצר ביזנטי מהמאה ה-14. זוהי עיר תוססת ומלאת חיים לאורך השנה כולה, עם חיי לילה תוססים, טברנות, ברים ובתי קפה.
  • מפרץ קלוני – מפרץ יפה שבסביבתו אזור ביצות עם פלמינגו ועופות מים נוספים, מטעי זיתים ומוזיאון לייצור שמן זית. באזור זה תוכלו לצפות בחיות בר , לדוג ולרכב על סוסים.
  • פלומרי  – כפר דייגים עם בתים צבעוניים ורחובות אבן מפותלים, אשר שנחשב לבירת האוזו העולמית.
הכפר פלומרי בלסבוס. נחשב לבירת האוזו העולמית

הכפר פלומרי בלסבוס. נחשב לבירת האוזו העולמית

רודוס

רודוס (Rhodes) הוא אחד האיים הפופולריים ביותר ביוון, ולא במקרה זהו גם אחד האיים עם תשתיות התיירות המפותחות ביותר. יש סיבה לפופולריות של רודוס – זהו אי מרתק, עם אתרים היסטוריים מרתקים, חופים יפים, אתרי טבע למכביר ומזג אוויר נוח מרבית ימות השנה.

לא להחמיץ ברודוס:

  • רודוס העתיקה – עיר ימי ביניימית יפה שהוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, ובה בתי אבן בסגנון גותי, ארמון מהמאה ה-14 (ארמון ראשי המסדר של אבירי רודוס), כנסיות, מסכדים וסמטאות צרות הגדושות במסעדות, בתי קפה וחנויות מזכרות.
  • לינדוס ומפרץ סנט פול – לינדוס הוא כפר ציורי עם בתים מסוידים לבן וסמטאות הגדושות בטברנות וחנויות מזכרות. האטרקציה המרכזית בלינדוס היא האקרופוליס הניצב בראש גבעה, ולמרגלות הכפר תמצאו את מפרץ סנט פול, מפרץ יפהפה וסגור כמעט לחלוטין שמזמין לשחייה.
  • עמק הפרפרים – שמורת טבע מקסימה עם עצי לבנה, נחל ופלגי מים שביניהם גשרים קטנים. בכל שנה בין יוני-ספטמבר מגיעים לכאן המוני פרפרים.
מטיילים בעמק הפרפרים ברודוס

מטיילים בעמק הפרפרים ברודוס

קוס

בדומה לרודוס, גם האי קוס משתייך לאיי הדודקאנס וזוכה לפופולריות רבה. זהו אי שחביב במיוחד על נופשי בטן-גב, הודות לרצועת חוף ארוכה עם חופים חוליים ויפים. האי חביב על צעירים חובבי מסיבות, ומפורסם הודות לחיי הלילה התוססים, במיוחד בעיר הבירה קוס טאון.

לא להחמיץ בקוס:

  • קוס טאון – בירת קוס היא עיר עתיקה ומלאת אווירה, שברחובותיה הצרים בתים צבעוניים שהוסבו לחנויות, מסעדות, ברים ומועדונים. האטרקציה המרכזית בעיר היא מצודת האבירים, מצודה ימי ביניימית מהמאה ה-14 שמחוברת ליבשה בגשר. בעיר נמצא גם עץ היפוקרטס, עץ דולב שגילו מוערך בכ-700-500 שנה, אך לפי המסורת היפוקרטס נטה אותו לפני 2,400 שנה.
  • חוף קפאלוס – החוף היפה ביותר בקוס, עם חול רך, מים צלולים ואפילו מנזר שניתב על סלע בתוך המים וניתן להגיע אליו בשחייה.
  • זיה – כפר הררי ציורי עם בתים בכחול-לבן שטובל בנוף ירוק. בכפר נמצאת טחנת המים העתיקה ביותר ויש בו הרבה חנויות שמוכרות מזכרות ותוצרת מקומית.
חוף קפאלוס, אחד מהחופים היפים בקוס, אשר מולו מנזר אליו ניתן להגיע בשחייה

חוף קפאלוס, אחד מהחופים היפים בקוס, אשר מולו מנזר אליו ניתן להגיע בשחייה

קורפו

קורפו, שמשתייך גם הוא לאיים היוניים, נחשב לאחד מהיפים שבאיי יוון, הודות לנופים ירוקים של מדרונות הרריים המכוסים בברושים, עצי דפנה, קטלבים ואלונים, מפרצים קסומים וארכיטקטורה ונציאנית – שריד למאות השנים בהן הוונציאנים שלטו באי.

לא להחמיץ בקורפו:

  • קרקירה – בירת האי, המכונה גם קורפו טאון, הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, הודות לארכיטקטורה שלה, שמשלבת השפעות ונציאניות, בריטיות וצרפתיות. על האי חולשים שני מבצרים ויש בה כנסיות לרוב, כיכרות מקסימות וסמטאות צרות ומלאות אווירה.
  • פלאוקסטריצה – מפרץת יפהפה עם מי טורקיז צלולים מהם מזדקרים צוקי אבן גיר תלולים המכוסים בצמחייה. אל תוותרו על שייט בין הצוקים.
  • ארמון אכיליון – ארמון נאו קלאסי מרשים שנבנה על ידי הקיסרית סיסי, ובו חדרים עם ריהוט תקופתי, ציורי קיר ויצירות אמנות. הארמון מוקף בגנים יפים מהם נשקף הים.
קורפו הוא האחד מהיפים והירוקים באיי יוון

קורפו הוא האחד מהיפים והירוקים באיי יוון

קפלוניה

האי ששוכן בים היוני ומשתייך לקבוצת האיים היוניים הוא השישי בגודלו ביוון. זהו אחד האיים היפים והירוקים ביוון, ויש בו נופים הרריים מיוערים, פסגות שגובהן עולה על 1,600 ק"מ ומפרצי טורקיז. בעבר שלטו כאן הוונציאנים וההשפעה עדיין ניכרת בארכיטקטורה וגם באוכל שתאכלו פה.

לא להחמיץ בקפלוניה:

  • מערת מליסאני והאגם – מערה מרשימה ובה אגם תת קרקעי. חלק מתקרת המערה התמוטטה וקרני השמש שחודרות דרך החור שנפער מאירות את המים ויוצרות צבע טורקיז מהפנט. בתוך האגם ניתן לשוט בסירות משוטים.
  • חוף מירטוס – אחד החופים היפים באי ואולי אף ביוון כולה משתרע לאורך שני ק"מ בצפון-מערב האי, עם מי טורקיז וצוקי אבן חול דרמטיים שמשמשים לו כתפאורה.
  • פיסקרדו – כפר דייגים מקסים שבנוי סביב מפרץ מוגן בקצה הצפון-מזרחי של האי. אל תוותרו על טיול באזור נמל היאכטות הקטן, שסביבו בתים צבעוניים בסגנון וונציאני שמרביתם משמשים כמסעדות ובתי קפה.
שייט באגם התת קרקעי במערת מליסאני בקפלוניה

שייט באגם התת קרקעי במערת מליסאני בקפלוניה

זקינטוס

זקינטוס, המכונה גם זנטה, הוא השלישי בגודלו בקבוצת האיים היוניים והדרומי ביותר מביניהם. בדומה לאיים היוניים האחרים, גם זקינתוס מצטיין בנופים ירוקים ויפים, והוא גדוש באטרקציות טבעיות ושמורות טבע – אלה הופכות אותו ליעד פופולרי בקרב משפחות ומטיילים חובבי טבע. לצד אלה, האי פופולרי גם בקרב צעירים בליינים ואוהבי מסיבות, ומדי קיץ מתקיימות בחופיו מסיבות ענק, בעיקר בעיירה לאגאנס. זקינתוס נמצאים גם כמה מהחופים היפים ביותר ביוון, אם כי החוף המפורסם מכולם, חוף הספינה הטרופה (Navagio Beach), סגור עד להודעה חדשה עקב סכנת מפולות.

לא להחמיץ בזקינטוס:

  • המערות הכחולות – סדרה של מערות ימיות השוכנות בצפון האי. כאשר קרני השמש חודרות דרך הפתחים הן יוצרות אור כחול מהפנט. אל המערות ניתן להגיע רק דרך הים, במסגרת שייט.
  • אי הצבים – האי הזעיר, אשר שמו מרתוניסי, נמצא במפרץ לאגאנס ומוגדר כשמורת טבע, משום שאליו מגיעות צבות ים כדי להטיל את ביציהן בחוף. מלבד זאת זהו אי יפהפה המכוסה בצמחייה צפופה ומציע גם מערות, תצורות סלע ייחודיות ועוד.
  • העיר זנטה – בירת זקינטוס היא עיר תוססת שמשלבת ישן וחדש, משום שרעידת האדמה שהתרחשה בה ב-1953 הביאה לבנייה מחודשת של חלק מהאזורים בעיר. אמנם היא לא ציורית כמו ערי בירה אחרות באיי יוון, אבל זו עיר שנעים להסתובב בה, עם הרבה חנויות, מסעדות וברים.
המערות הכחולות בזקינטוס

המערות הכחולות בזקינטוס

לפקדה

אי נוסף בקבוצת האיים היוניים, אל מול חופי איטליה, אשר מחובר ליבשת באמצעות כביש וגשר צף. זהו אי ירוק, שליו ורגוע, אשר ההשפעה של איטליה השכנה ניכרת בו – גם בארכיטקטורה וגם באוכל. בלפקדה יש חופים פוטוגניים להפליא, כפרים מסורתיים, צוקים דרמטיים, מדרונות מיוערים והרבה מסלולי הליכה בהם תוכלו ליהנות מכל היופי הזה.

לא להחמיץ בלפקדה:

  • מפרץ קאטיסקי – המפרץ שנמצא בנקודה הדרומית ביותר באי נחשב לאחד היפים בעולם. כדי להגיע אליו יהיה אליכם לרדת כמאה מדרגות החצובות בסלע, אבל המאמץ משתלם – זהו חוף ארוך עם מי טורקיז צלולים, עליו חולש מצוק תלול.
  • מפלי נידרי – סדרה של מפלים הנופלים לבריכת טורקיז יפה, במרחק הליכה של כשעה מכפר הדייגים נידרי.
  • קריה – כפר הררי מסורתי שבמרכזו עצים עתיקים, ובו חנויות שמוכרות עבודות אריגה מסורתיות. בקרבת הכפר נמצא מנזר מהמאה ה-16.
מפרץ קאטיסקי. פוטוגני להפליא

מפרץ קאטיסקי. פוטוגני להפליא

סנטוריני

סנטוריני, הרומנטי באיי יוון משתייך לקבוצת האיים הקיקלאדיים. הנופים הגעשיים הדרמטיים ומלונות היוקרה הופכים אותו לחביב על זוגות בירח דבש. לכאן לא מגיעים בשל בטן גב על החוף (למרות שיש כאן חופים מיוחדים עם חול געשי באדום ושחור) אלא בשביל לצפות בלוע הר הגעש המלא במי ים, לטעום יינות ביקבים של האי, לטייל בכפרים הציוריים ולראות את השקיעות היפות בעולם.

לא להחמיץ בסנטוריני:

  • הכפר איה – הכפר הציורי ששוכן בצפון האי מפורסם בארכיטקטורה הקיקלאדית שלו, עם בתים מסויידים לבן וכנסיות עם כיפות כחולות. אחרי הטיול בין הסמטאות המשובצות בגלריות, חנויות מיוחדות ובתי קפה, השקיפו על השקיעה הנשקפת מכאן שנחשבת לאחת מהיפות בעולם.
  • אקרוטירי – האתר הארכאולוגי החשוב באי בו ניתן להתרשם משרידיו של היישוב המינואי החשוב ביותר בים האגאי שנחרב בהתפרצות געשית לפני 3,600 שנה אך רחובותיו ובתיו השתמרו היטב תחת האפר הגעשי.
  • לוע הר הגעש – מהנמל הישן של פירה יוצתא שייט אל האיונים הגעשיים הזעירים נאה קאמני ופאליה קאמני, בהם תוכלו לטםס על הר געש ולטבול במעיינות גופרית חמים.
האי סנטוריני מפורסם בנופיו הדרמטיים

האי סנטוריני מפורסם בנופיו הדרמטיים

מיקונוס

אי נוסף המשתייך לאיים הקיקלאדיים, אשר בדומה לסנטוריני נחשב גם לאחד האיים היקרים, בשל ריכוז גבוה של מלונות יוקרה. גם מיקונוס מתאפיין בארכיטקטורה קיקלאדית עם בתים מסוידים לבן עם תריסי עץ כחולים ורחובות מרוצפים אבן. מלבד זאת יש בו חופים נהדרים וכאן גם תמצאו את חיי הלילה הסוערים ביותר ביוון, שכוללים גם הרבה מועדונים לה"טבים.

לא להחמיץ במיקונוס:

  • כורה – בירת מיקונוס היא עיר קוסמופוליטית תוססת שרחובוצתיה מרומפי האבן משובצים בגלריות, בוטיקים יוקרתיים, מסעדות וברים. בחלק המערבי של העיר נמצאות טחנות הרוח שהפכו לאחד מסמלי האי.
  • חוף פראדייז – חוף חולי רחב ותוסס, שמשמש בבוקר כמוקד לפעילות ספורט ימי ובערב מתקיימות בו מסיבות חוף פרועות, במיוחד במועדון Cavo Paradiso  היוקרתי.
  • שייט לאי דלוס – האי שממוקם כשלושה ק"מ דרומית-מערבית למיקונוס עשיר באוצרות ארכאולוגיים, ובהם מקדשי אפולו וארטמיס, פסלי אריות משיש ותיאטרון רומי.
רחוב במיקונוס, עם ארכיטקטורה קיקלאדית טיפוסית

רחוב במיקונוס, עם ארכיטקטורה קיקלאדית טיפוסית

המנזרים התלויים של מטאורה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מאיי יוון

אירוח באי יווני, או החיים כפי שאנחנו רוצים לחיות
אירוח באי יווני, או החיים כפי שאנחנו רוצים לחיות

כיצד ואיך חיים את השנים האחרונות שנותרו לנו? אינני יודע כמה מכם עוסקים בשאלה הזאת. אני מניח שלא מעט. מה לעשות, את אשתי האהובה קארין ואותי זה העסיק לא מעט. כך שהשורות הבאות הן הצצה אמיתית לתוך מהלך ...

קרפתוס – אי הרוחות הטובות
קרפתוס – אי הרוחות הטובות

ביקור באי היווני הפחות מוכר, קרפתוס: רק יוצאים מהעיירה הראשית, ואתם בכבישים שקטים ומפותלים, כפרים נעימים, חופי דייגים והרבה טברנות. ומומלץ להגיע לאולימפוס, הכפר הנחבא, הדובדבן שבקצפת. יש עוד מה לגלות, כל עוד הבריזה לא מפסיקה

יוון: איים מפתיעים שקל להגיע אליהם
יוון: איים מפתיעים שקל להגיע אליהם

התגעגעתם ליוון? לא חייבים להידחק עם כל התיירים בחופים ובאתרי התיירות של כרתים או של רודוס. ליד אתונה יש המון איים מקסימים, שלווים וקצת פחות מתויירים, בהם אפשר ליהנות מהחוויה היוונית המיטבה. הנה חמישה איים מומלצים