תפריט עמוד

הכנרת: טיול של סתיו

כשמזג האוויר מתקרר זה הזמן להגיע לכנרת לטיול בין אתרים היסטוריים, מעיינות חמים, סבך של צמחייה וציפורים נודדות. טיול סתווי, שמתאים מאוד גם לחורף, על גדת האגם ובסביבתו, כולל הצעה למקום לינה במחיר משתלם ועם נוף מרהיב

הכנרת בדרך כלל מקושרת אצלנו לרוב עם בילוי בחופים ועם טיולי מים בסביבה, אבל האמת היא שזהו יעד נפלא בכל עונות השנה. בסתיו ובחורף הכנרת יפה מתמיד וגם אם לא תטבלו במים, תוכלו ליהנות מטיולים רגליים נהדרים, מביקור באתרים היסטוריים ומצפייה בציפורים הנודדות. ואחרי כל אלה, תוכלו ללון באכסניה מזמינה במיוחד עם תצפית נהדרת על האגם.

גן לאומי חמת טבריה

אחד האתרים הארכאולוגיים המרתקים באזור הכנרת הוא גן לאומי חמת טבריה, הממוקם בכניסה הדרומית לטבריה, על שפת האגם. באתר נמצאים שרידי העיר חמת העתיקה, וגולת הכותרת שלו היא שרידי בתי כנסת עתיקים מהמאות ה-8-3 לספירה. באחד מבתי הכנסת הללו שרדה רצפת פסיפס מרהיבה מהמאה הרביעית, מהקדומות שהתגלו בישראל, ובה מתואר גלגל המזלות. באתר נובעים 17 מעיינות חמים בעלי סגולות רפואיות בטמפרטורה של 60 מעלות. המעיינות האלה מזינים את הבריכות התרמו-מינרליות של מתחם הספא חמי טבריה הסמוך, וגם בו כדאי לבקר, במיוחד ביום קר.

מבקרת צעירה בגן לאומי חמת טבריה. בסתיו ובחורף, כשמזג האוויר קריר יותר, הטיול כאן קל ונעים

מבקרת צעירה בגן לאומי חמת טבריה. כשמזג האוויר קריר יותר, הטיול כאן נעים במיוחד | צילום: שאטרסטוק

חצר כנרת

טיול היסטורי מסוג אחר יחזיר אתכם לראשית המאה ה-20. חצר כנרת היתה החווה החקלאית שהוקמה ב-1908 סמוך לאגם כדי להכשיר פועלים יהודים לעבודה חקלאית. עד מהרה החווה, שמייסדה היה ארתור רופין, הפכה למעין מעבדה, בה התגבשו רעיונות חברתיים שונים, כמו הקבוצה, הקיבוץ והמושב. בחווה חיו ופעלו אישים מרכזיים בתולדות היישוב היהודי, בהם א.ד. גורדון, ברל כצנלסון, זלמן שז"ר ורחל בלובשטיין, הלא היא רחל המשוררת. ב-2007, אחרי שעמדה נטושה במשך עשרות שנים, נפתחה החווה מחדש, הפעם כאתר שימור לאומי לאחר שעברה שיפוץ על ידי המועצה לשימור אתרים. במתחם ניתן להתרשם ממבני החצר, חדר האוכל, החאן וחוות העלמות. יש לתאם את הביקור מראש בטלפון 04-6709117 ומומלץ להצטרף לסיור מודרך במקום.

חצר כנרת. הוקמה בראשית המאה הקודמת במטרה להכשיר חקלאים יהודים

חצר כנרת. הוקמה בראשית המאה הקודמת במטרה להכשיר חקלאים יהודים | צילום: יהודית גרעין-כל, פיקיוויקי

בית הקברות כנרת

בסמוך לחצר כנרת נמצא בית הקברות כנרת. בית קברות בדרך כלל הוא לא אתר טיולים קלאסי, אבל במקרה הזה זהו מקום מומלץ ואפילו רומנטי. בבית הקברות, הנמצא מול הכנרת, קבורים אישים רבים מתקופת העליות הראשונה והשנייה. בין השאר תוכלו לראות פה את הקברים של ברל כצנלסון, אברהם הרצפלד, משה הס ורבים אחרים. בבית הקברות קבורים גם משוררים וסופרים, בהם רחל המשוררת, המשוררת אלישבע, אהרן מגד ונעמי שמר.

קבר רחל המשוררת בבית הקברות כנרת | צילום: מאת אבישי טייכר CC BY-SA 2.5

קבר רחל המשוררת בבית הקברות כנרת | צילום: ד"ר אבישי טייכר CC BY-SA 2.5

שביל סובב כנרת

שביל סובב כנרת הוא מסלול טיול רגלי מסומן אשר מקיף את הכנרת קרוב ככל הניתן לשפת המים. עד היום סומנו כ-35 קילומטרים, המהווים למעלה ממחצית מחופי הכנרת. אחד הקטעים היפים של השביל הוא המקטע שעובר בין קיבוץ האון לקיבוץ מעגן. מול הכניסה לתחנת הדלק אלונית האון אפשר להבחין בשביל המסומן שחור לכיוון דרום-מערב, ואחרי הליכה קצרה מגיעים לשביל סובב כנרת, המסומן בלבן-סגול-כחול. זהו שביל הליכה מקסים, העובר בסבך צמחיית קנים ופטל ומציע תצפיות יפות לכנרת. אורכו של המסלול המעגלי כחמישה קילומטרים.

מעבה הסבך. שביל סובב כנרת במקטע בין האון למעגן

במעבה הסבך. שביל סובב כנרת במקטע בין האון למעגן | הצילום באדיבות תקשורות

שייט בכנרת

בסתיו ובחורף מגיעות לאזור הכנרת המוני ציפורים נודדות. בנוסף להן אפשר לראות פה שחפים, קורמורנים, אנפות, טבלנים, ברווזים ועוד. דרך מהנה במיוחד ליהנות מהציפורים ומעופות המים היא לצאת לשייט בכנרת. אפשר לצאת לשייט מנמל טבריה או מנמל עין גב. השחפים, בהם שחף האגמים ושחף צהוב רגל, אוהבים במיוחד ללוות את הספינות.

שחפים מעל הכנרת | צילום: שאטרסטוק

שחפים מעל הכנרת | צילום: שאטרסטוק

 

איפה ישנים?

אכסניית אנ"א פוריה ממוקמת באחד המיקומים היפים שאפשר להעלות על הדעת, על צלע הר מעל הכנרת, כשהאגם נשקף במלוא הדרו מכל פינה. יש שתי אפשרויות לינה במקום: בבקתות עץ ייחודיות המשתלבות בנוף או בבניין אכסניה שבו 36 חדרים.

אכסניית אנ"א פוריה נמצאת במיקום נפלא, על גבעה המשקיפה על הכנרת

אכסניית אנ"א פוריה נמצאת במיקום נפלא, על גבעה המשקיפה על הכנרת

החדרים כולם ממוזגים, מאובזרים במקרר, טלוויזיה וערכת קפה ויש להם גישה לאינטרנט אלחוטי בחינם. חדרי האכסניה, חלקם מיועדים לזוגות וחלקם למשפחות, מציעים מרפסת עם נוף לכנרת. ארוחת הבוקר העשירה, הכלולה במחיר הלינה, כוללת פירות, סלטים,  ביצים, לחמים, דגני בוקר, תבשילים חמים ועוד.

בקתה כפרית באכסניית אנ"א פוריה

בקתה כפרית באכסניית אנ"א פוריה

מרחבי האכסניה כוללים מדשאות ירוקות, מתקני משחק לילדים ומרפסת תצפית שממנה נשקף הנוף המרהיב של הכנרת וההרים מסביבה. לפרטים נוספים לחצו כאן >>

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהכנרת וטבריה

ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית
ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית

התגלות האלוהים בדמות אדם נחגגה בסוף השבוע הקודם בטקס האפיפניה שהתקיים הפעם באתר הטבילה "הירדנית" סמוך לכנרת. לידתו של ישוע היתה ההתגלות הפיזית שלו, אך ההתגלות השנייה והחשובה ביותר בנצרות, היתה באותם הרגעים בהם ירד ישוע כנער לטבול ...

פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית
פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית

הפסטיבל, אשר ייפתח בחמישי 23.3, ייערך בבית גבריאל ויתפרש על פני ארבעה ימים. בין השאר יכלול הפסטיבל סדנאות אמן, הרצאות, הצגות, סיורים ייעודיים, מופעים מיוחדים והופעות חיות. שילוב מושלם של נופש, טבע ותרבות

סיור סוף חורף באזור הכנרת
סיור סוף חורף באזור הכנרת

אוהבי היציאה לטבע מתחלקים לשתי קבוצות – אלו העומדים בפקקים בדרך לחרמון כדי לתפוס שאריות אחרונות של שלג ואלו העומדים בפקקים בדרך לדרום האדום מכלניות יפהפיות.  אנחנו בחרנו לצאת לטיול לכיוון אחר ואז לעמוד פחות בפקקים - יצאנו ...