תפריט עמוד

חופשת סקי – איך מתחילים?

מיד כשהכריזו על הסופה הראשונה בחרמון, החברים גררו אותך באוזניים ומצאת את עצמך קם בארבע לפנות בוקר, נוסע שלוש שעות לנווה אטי"ב ויורד במדרונות עם החבר'ה. נדלקת על הנוף הלבן, על האדרנלין המטורף ועל התחושה הזכה, ועל אף כל הנפילות על התחת, החלטת שאתה הולך על זה. אתה טס לחופשת סקי של ממש. "אז מה עכשיו?", אתה שואל את עצמך, "מאיפה מתחילים?".

קודם כל, ברך את עצמך על האומץ והפרגון העצמי. כדי לצאת לחופשת הסקי הראשונה, עליך למצוא את הפרטנרים הנכונים. אם תצטרף לקבוצה של מקצוענים, סביר להניח שתיפגשו רק בארוחת הערב, כיוון שהמרחבים הם עצומים ולכל אחד יש את הקצב שלו ואת המסלולים והאזורים שמתאימים לו. לחילופין, אם תמצא קבוצה של חבר'ה רגועים יותר, אולי מבוגרים או עם ילדים, שיש להם סבלנות ואוהבים לגלוש לאט אך גלשו כבר לא פעם בחייהם, תוכל ללמוד מהם המון.


סקי בפויאנה ברשוב ברומניה, אתר מעולה לגולשים מתחילים

מומלץ בחום שתמצא את עצמך מדי בוקר, לפחות בשעתיים הראשונות של היום, מלווה במדריך פרטי או בקבוצת תלמידים שגולשים ברמה שלך במסלולי בית הספר. ההדרכות הן חשובות מאוד לבניית הבסיס והטכניקה, הכרת המסלולים, סוגי המעליות השונות והציוד. ההדרכות (גם אם רק שעתיים ביום) יתנו לך את הביטחון לגלוש בכוחות עצמך ביתר שעות היום. אם תצליח להתחבר לגולשים נוספים ברמתך במהלך השיעור, תוכלו להמשיך ולגלוש יחד וכך להתאמן במה שלמדתם וליהנות מחברה נעימה במדרונות.


סלה רונדה באיטליה, אחד האתרים היפים בעולם

את התאריך לחופשה תוכל לקבוע כמובן לפי הלו"ז בעבודה, אך גם לפי מזג האוויר באתרים. דצמבר הוא חודש של ריבוי משקעים ולרוב גם בינואר יורד שלג, מה שמבטיח שלג רך ונעים, אך גם פחות ימי שמש, דבר שמקשה על ההתחלה. בפברואר ומרץ יש סיכוי גדול יותר לשמש והשלג עדיין טרי. באתרים גבוהים יותר, כמו ואל טורנס בצרפת, אישגל וסן אנטון באוסטריה, פאסו טונלה וליביניו באיטליה וכו', ניתן לגלוש גם באפריל ובמאי. כדאי להתעדכן במזג האוויר בתחילת העונה, לראות מהי המגמה השנה (אם החורף מתחיל מוקדם, אולי גם סיום העונה יוקדם) ולפי זה לקבוע את מועד החופשה.

התקציב הוא כמובן גורם חשוב. אם אתם קצרים בכסף או בזמן, אולי תבחרו בחופשת סוף שבוע, שתספק לכם שלושה ימי גלישה מלאים. אין סיבה שתבחרו באתרים גדולים ויקרים בשלבי הלימוד, תוכלו להסתפק באתרים כמו בנסקו בבולגריה, שפינדלוב מלין בצ'כיה, פויאנה ברומניה ועוד. אם בא לכם כבר בהתחלה להרגיש במגרש של הגדולים, תוכלו לטוס לאיטליה, שם המחירים זולים יותר משאר המדינות, בליביניו גם תוכלו ללון בדירות במקום בתי מלון.


בונסקו, בולגריה. בשלב הלימוד אין סיבה לבחור דווקא באתר גדול ויקר

לאחר שגיבשת את כל הרצונות, כדאי לקרוא על אתרי הסקי השונים ולהתייעץ עם מומחים, שמבלים מדי שנה באתרים, מבקרים במלונות, מחפשים את הדברים החדשים והמיוחדים ואת נותני השירותים הטובים ביותר. בדרך זו תוכל להבין מהו האתר המתאים לבלות בו את החופשה האידיאלית עבורך. וגם לקרוא חומרים על כל אתר, כדי להבין מהו האתר המתאים לך. יש אתרים עם חיי לילה יותר סוערים ויש כאלה שמתמחים יותר באטרקציות או שמציעים שקט ורוגע או מסעדות טובות ובתי ספא. מידע נוסף והתייעצות עם מומחי הסקי של SkiDeal בטלפון 03-7110400 ובאתר האינטרנט.


* הכתיבה בכתבה זו היא בלשון זכר, אך מכוונת לשני המינים באופן שווה.

___

הכותבת היא מנהלת מדיה בחברת תיירות הסקי SkiDeal

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.