תפריט עמוד

חופשת חורף באילת: עיר ללא הפסקה

בזמן שבתל אביב ירד גשם ובחרמון נפלו פתיתי שלג, אילת הצדיקה את הכינוי "עיר השמש". יעל עופר ירדה לעיר הנופש הדרומית וגילתה שגם בעיצומו של החורף יש המון מה לעשות על שפת הים האדום. הצעה לחופשת חורף באילת שמשלבת היטב בין רוגע לאקשן

כצוללנית ותיקה, במשך שנים רבות אילת היוותה עבורי בעיקר "תחנת תדלוק" בדרך לצלילות בחופי סיני. לכן, במשך שנים הסתייגתי מתכנון חופשה באילת למורת רוחם של בני משפחתי. ואז הגיעו שלושה ימים מהנים ביותר באילת של חורף, התוודעתי למקומות חדשים ובהחלט התאהבתי קלות בעיר. אז הנה הצעה לחופשת חורף באילת, המשלבת בין רגעי אקשן ורוגע, טעימות ממסעדה ותיקה מצוינת ובילוי לתוך הלילה במקום הכי אפנתי בעיר.

יום ראשון, בוקר: שלג בחרמון, שמש באילת

נוף של עננים שחורים, שעומדים להתפקע מגשם, מעל תל אביב נשקף מחלון המטוס שעושה דרכו  דרומה. לאט לאט, בזמן אמת, משתנה הנוף ועמו מזג האוויר. בחלוף שעה קלה, ובמרחק שנות אור של הרגשה, אנו נוחתים בבוקר אילתי שטוף שמש חורפית. בחדשות מבשרים שבחרמון ירד השלג הראשון.

אנו חולפים על פני חוף קצא"א (קו צינור הנפט), שהיה סגור בפני הקהל במשך כחמישים שנה והביא לשגשוג פראי של שוניות אלמוגים מרהיבות ועשירות בפאונה ובפלורה ימית ייחודית. זכיתי לצלול מספר פעמים באתר במסגרת מחקר אקולוגי, מבצעי ניקיון תת ימיים ותחרויות צילום. ביולי האחרון התבשרנו על פתיחת רצועת החוף לקהל לרחצה ולצלילות, חלקו נותר כחוף אקולוגי שמור. בחלוף יומיים מהפתיחה החגיגית בוצע ונדליזם כואב בשונית, דבר שמעיד כי לצד ההשקעה בעיר חכמה נותרה עדיין עבודה רבה בהסברה הדורשת שיתוף פעולה בין בני אדם.

נחיתה רכה בחוף מוש

"אחרי שהזמנתם משהו קחו את הזמן. גם אנחנו ניקח אותו!" כך כתוב בתפריט הקורא בגלוי לאווירת שאנטי. החוף של מוש יושב ברצועת החוף הדרומית אילת. זהו חוף אקולוגי שחרט על דגלו שמירה על איכות הסביבה ומציין בתפריט כי מסיבה זו לא מוגשים קשי שתייה.

החוף של מוש. שאנטי מול הים האדום

החוף של מוש. שאנטי מול הים האדום | הצילומים בכתבה: יעל עופר

אבל איך אפשר לקחת את הזמן כשניחוח הפיתות הנאפות בטאבון נישא באוויר ופותח לנו את התיאבון. התפריט צמחוני: מביצי החופש מכינים "ארוחת בוקר חריף אששש", מלווה בסלט קצוץ טרי, ולאורך כל היום – מגש ארוחה מדברית. תוכלו להתפנק באחת הזולות הצבעוניות, להתמקם על נדנדת הענק או לשבת על הבר. אין חשק לקום ליעד הבא. איך כתוב בתפריט? "קחו את הזמן" – הטיסה חזרה לתל אביב יוצאת רק בעוד יומיים…

החוף של מוש. פתוח א'-ה', שבת עד השעה 00:00, ו' עד 20:00. הכניסה חינם. טלפון: 052-7375566

צהריים: לאתגר את עצמך

אין כמו הפעם הראשונה על מתקן לא מוכר, מפחיד ומאתגר כאחד! טופ 94, פארק האתגרים החדש של אילת, הוא בפירוש מקום עוצר נשימה – אני עצרתי את נשימתי אינספור פעמים, ואני לא לבד. פה ושם התלבטתי, כמעט התחרטתי, ולבסוף, הגיע השחרור ואתו טעם של עוד סיבוב.

פארק האתגרים החדש טופ 94

באנג'י בפארק האתגרים החדש טופ 94

הפארק, המילה האחרונה בתחום האתגרי בעולם, שוכן במבנה ענק וממוזג עם הרפתקאות בדרגות קושי שונות. מתקני טיפוס,  מסלול חבלים מלא הפתעות, מתקן ששמו "מדרגות לשמים", מטווח חץ וקשת ומטווח באש חיה המשמש כמטווח מקצועי המתקדם בארץ.

מסלול הקרטינג, המתפתל לאורך 250 מ', הוא אחת האטרקציות המבוקשות ביותר. חובשים קסדה ומתחילים לקרוע את האספלט תוך מתן תשומת לב להנחיות המפקח המסמן בדגל. המסלול מצולם ומשודר במבנה הממוזג בזמן אמת.

קיר טיפוס בטופ 94

קיר טיפוס בטופ 94

טופ 94. השרברב 1 איזור התעשיה שחורת אילת, טלפון: 08-6109009, אתר אינטרנט

אחר הצהריים: צ'ק אין במלון סוליי

סוליי בוטיק הוטל אילת שוכן בחוף הצפוני, סמוך לאזור הבילויים והטיילת ובמרחק הליכה מחוף הים, אך לא כל אורח יכול להתעלם משאון המטוסים. במלון 73 חדרי בוטיק, מתוכן 12 סוויטות וחדרי דה-לקס.

למחרת בבוקר נפגוש בגולת הכותרת של השהות כאן: ארוחת בוקר עשירה ומושקעת במיוחד. מלבד המזנון העשיר בסלטים טריים, מגוון לחמים וקינוחים על הבוקר, מוגש לאורחים תפריט א לה קארט לבחירת מנה מביצי חופש. חופש הבחירה מלווה בתסכול קל, כי איך אפשר לבחור בין פריטטה ספרדית, ביצה עלומה בסגנון פלורנטין עם תרד ומנגולד, קרוק מדאם או פרנץ' טוסט עתיר שמנת מתוקה? אכן בחירה קשה…

קינוחי בוקר במלון סוליי. הדיאטה תחכה לסוף החופשה

קינוחי בוקר במלון סוליי. הדיאטה תחכה לסוף החופשה

מלון סוליי. רח' תרשיש 12, טלפון: 08-6334004, אתר אינטרנט

ערב: חוויה מטלטלת בתיאטרון

הצופה האמיץ שבינינו הוא גם זה שיוצא נשכר ביותר מהחוויה שעברנו בערב אינטימי. שלושה שחקנים מזמינים את הצופים לשתף את הקהל בחוויה מטלטלת מחייהם. שואלים שאלות בעדינות, יורדים לפרטים ופותחים במלאכת ההמחזה. בשירה, בצחוק ובדמע הם מבטאים רגשות ופחדים ששוכנים אצל כולנו וגורמים לנו להיפתח. בערב, שכל דקה בו היא הפתעה, ממש כמו בעלילות החיים, כמעט אף צופה לא נותר אדיש. הסוד טמון במעורבות הבלתי נמנעת של כל אחד במתרחש על הבמה הקטנה ובאמפטיה שהסיפור מעורר. תיאטרון מהחיים על החיים. מוצג במקומות שונים בעיר.  התאטרון הוקם לזכרו של החיל אלעד דן ז"ל.

תיאטרון אלעד. בימוי והנחייה: שי פיטובסקי, מוזיקה חיה: אילון גינזבורג, שחקנים: בעז דן, דנה יצחקי, רוי קלדרון, מידע והזמנת כרטיסים באתר

היום השני, בוקר: האכלת כרישים

בריכת הכרישים החדשה היא האטרקציה הלוהטת במצפה התת ימי הוותיק. היא מאפשרת לצפות ביצורי הים השונים מקרוב, כשרק דופן זכוכית מפרידה בין שני הצדדים. כשמתבוננים ב-18 הכרישים השוחים בעצלתיים, מתעורר חשש מסוים בלבם של רוב הצופים. הסרט "מלתעות" הכתים, שלא בצדק, את שמם של הכרישים. רובם, לדברי המדריך, אינם טורפים ואינם מסוכנים לבני אדם. בעיצומם של דברי ההסבר, בשעה 11 בדיוק, מגיח צוללן מצויד במזון והמחזה מרתק.

בריכת הכרישים במצפה התת ימי

בריכת הכרישים במצפה התת ימי

המצפה התת ימי. צפייה בהאכלת כרישים כל יום ב-11:00. טלפון: 6364200 08, אתר אינטרנט

צהריים: ארוחה איטלקית

איך החמצתי מסעדה ותיקה שחוגגת 14 שנה לקיומה ונאמנה למסורת המטבח הטוסקני? פסטורי, השוכנת בחוף הצפוני של אילת, מפתיעה בכל המדדים. אוכל איטלקי עממי ומצוין ונאמן למקור מלווה בשירות מקצועי וחמים. לשולחן זורמות פוקאצ'ות ריחניות, סלטים טריים ופסטות טריות במבחר רטבים לבחירה. תפריט יין איטלקי וישראלי מכובד. ארוחה עשירה בפחמימות, שלא משאירה הפעם מקום לקינוח.

פסטורי. רח' תרשיש 7 (מול פארק אופירה), טלפון: 08-6345111

בין ערביים: סטלבט בריף הדולפינים

זולה מחופה בצמחייה שמזכירה אי טרופי משקיפה מלמעלה אל הים מאוכלסת בסטודנטים שבחרו ללמוד כאן לבחינה. "סטלבט על המים" – השם של מתחם בריכות בריף הדולפינים וגם תיאור מדויק של הבילוי כאן. בקרקעית הבריכה הראשונה גורפים בעזרת כף ארוכה גבישי מלח ומשפשפים את הגוף בפילינג נעים, בבריכה השנייה צפים ומאזינים למוזיקה ממערכת שמע תת מימית, בבריכה השלישית מתמסרים לחוויית ציפה.

זולה מכוסה בצמחייה בריף הדולפינים

זולה מכוסה בצמחייה בריף הדולפינים

מניסיוני, מומלץ לבחור ב"ספיישל אחד על אחד", כשאיש או אשת צוות המים של המקום מובילים אתכם ל-45-30 דקות של חווית תנועה בציפה, כשאתם פסיביים ומתמסרים לידיים שמובילות אתכם בשבילים דמיוניים הרוחשים מתחת למים (יש להדגיש כי החוויה אינה למטרות טיפוליות או רפואיות). לפני ואחרי השהייה בבריכות נרגעים עוד יותר בפינות הישיבה ומתכבדים במשקה ועוגיות. בבר החיצוני אפשר להזמין ארוחה קלה, ולסיום הפרק המרגיע נותר רק לצפות בשקיעה על הרי אדום.

האכלת דולפינים בריף

האכלת דולפינים בריף

ריף הדולפינים. טלפון: 08-6300111 אתר אינטרנט

אל תוך הלילה: השדרה החמישית

כשנכנסנו לחלל של המגה בר-מסעדה שכחנו לרגע שאנחנו באילת. העיצוב האולטרה מודרני, הקרנות הפירוטכניקה על הקיר והפסקול המוזיקלי הולמים מקום עכשווי ואופנתי בתל אביב או בניו-יורק, ושם המקום – Fifth Avenue – רומז כי לשם כיוונו הבעלים. בשעות הערב המוקדמות המקום מתפקד כמסעדה, שגם ילדים ימצאו מבחר עשיר בתפריט. בשעות הערב המאוחרות המוזיקה מכוונת למצב רוח של בילוי לילי. פינות ישיבה מתמלאות בבליינים, בחבורות ובזוגות, וקוקטיילים נועזים מוגשים בכוסות ענק.

קוקטלים בפיפט אבניו

קוקטלים בפיפט אבניו | צילום: אלי פרכטר

השף  אביב משה אחראי על תפריט הספיישלים החדש –  פיוז'ן קולינרי שנע מהמטבח המקסיקני ועד היפני וממנות צמחוניות מוכרות כמו חציל שרוף וגבינת עיזים ועד סוכריות פסטה שחורות במילוי פולנטה. תפריט הבשרים מגוון ומשובח. לא כשר.

Fifth Avenue. דרך הים 3. פתוח מ-19:00 עד אחרון הלקוחות, בימי ראשון סגור לאירועים בלבד. טלפון: 08-6333303, אתר אינטרנט

היום שלישי, בוקר: טיול גמלים

לרכוב על דבשת של נאקה (נקבת הגמל) משמעותו טיול רגוע ובטוח: "הן יותר חכמות, נינוחות וחברותיות וניתן לתקשר איתן במהלך הרכיבה. לכן, אנו רוכבים על נאקות בלבד", מספר לנו המדריך המלווה אותנו  לטיול בשיירת נאקות וגם בכר צעיר שהצטרף לאמו. ראשנו בשמיים, גוונו זקוף והנאקות מובילות אותנו באצילות המשרה רוגע. אפשר לצאת לטיולים רכובים במסלול מעגלי בן 40 דקות ועד טיול בן כמה שעות במעמקי הוואדיות.

בדרך לטיול גמלים (או ליתר דיוק טיול נאקות)

בדרך לטיול גמלים (או ליתר דיוק טיול נאקות)

החווה, בנחל שלמה, פעילה מזה 30 שנה ומציעה פעילויות ברוח מדברית לכל המשפחה – מפארק חבלים ועד בנג'ו. בכרכרה הרתומה לצמד אתונות לבנות, ללא קשר לביאת המשיח, מתיישבים בני משפחה עם ילדיהם הפעוטים לטיול קצר ונינוח. מי שמבקש להעלות את רמת האדרנלין עולה לרייזר, חובש קסדה וחוגר עצמו. "תראה להם מה זה עליות!", צועק מדריך מהמסלול הנגדי ואסי, המדריך שלנו, נענה לאתגר ומתנהל כנהג מרוצים מנוסה, אך קשוב, ולא שוכח להוסיף דברי הסבר קלילים אודות המסלול. מבקע רחבעם נוסעים לצד הר יהושפט ועוצרים לאתנחתא בתצפית ממנה נשקף נוף הים ומפגש הגבולות מצרים, סעודיה וירדן.

שכבות האבק שדבקו בנו במסע מתחננות למקלחת מפנקת במלון.

חוות הגמלים בנחל שלמה. טלפון: 08-6370022, אתר אינטרנט

אחר הצהריים: יקב מדברי

המראה המפתיע של הגפנים הצעירות הנטועות על רקע הנוף המדברי מלמד משהו על אישיותו של היינן אורי שחר, על תשוקתו לייצר יין ועל אמונתו ודבקותו במטרה. "אני מאוד אוהב יין  ולכן החלטתי שאייצר יין היכן שאגור", הוא מספר.  מאז שהתחיל כיינן חובב עשה כברת דרך משמעותית ויינותיו זכו ב-24 מדליות בתחרויות שונות, דבר שעודד אותו להעביר את הייצור מביתו לחלקת אדמה בכניסה לאילת. הקרקע החרסיתית מטיבה עם הגפנים ועד שיניבו ענבים הוא עדיין מייצר את היינות מענבים מכרמי יוסף – 7,000 בקבוקים בשנה.

כרם במדבר - הגפנים של יקב הים האדום

כרם במדבר – הגפנים של יקב הים האדום

"מעולם לא למדתי לעשות יין ולכן היין שאני מייצר הוא שונה, עניין של ניסוי וטעייה", הוא אומר. אורי בחר להתמחות ביינות אדומים. כל היינות זניים (מלבד בלנד אחד) ולא מסוננים. לצד בקבוקי מרלו ומורבדו. היין הנועז ביותר  מיוצר מענבי אמרונה, זן שמקורו במחוז ונטו שבאיטליה. תהליך הייצור מתחיל בייבוש הענבים על גבי משטחים בשמש  לצימוקים. בוונטו הייבוש אורך 120 יום ואילו כאן, ביובש המדברי, הצימוקים מוכנים כעבור 11 ימים בלבד.

אורי שחר ביקב הים האדום

אורי שחר ביקב הים האדום

יקב הים האדום. בתיאום מראש – ביקור ביקב וטעימות יין מודרכות, אפשר לשלב ארוחות גורמה בשיתוף שף אילתי ותיק. טלפון: 052-2704704

באישון לילה, כשאנחנו חוזרים ברגל למלון, ענן אינטרנט חופשי ריחף מעלינו והעיר המרושתת במצלמות בטיחות, מה שמוסיף לתחושת הביטחון. אילת של חורף 2017 היא "עיר חכמה", אחת מארבע ערים בעולם שזכו למימון האיחוד האירופי בפיילוט ערים חכמות. פירוש הדבר שאילת משמשת מודל עולמי לעיר השומרת על איכות הסביבה ומציעה אפליקציות ידידותיות לתייר. אולי בביקורנו הבא ננחת כבר בשדה התעופה החדש, המתוכנן להיפתח במהלך 2018, ונשחק גולף במתחם המדברי שנבנה השנה.

חורף חם באילת

קמפיין חדש של התאגיד העירוני לתיירות אילת, "אילתים אוהבים לארח", נועד לעודד תיירות פנים לעיר הדרומית בתקופת החורף. במסגרתו, מוצעת חבילה מיוחדת הכוללת טיסות, שני לילות בסוף שבוע (לינה וארוחות בוקר במלון), ארוחות ערב מסעדות העיר וחבילת תוכן המותאמת לקהלים שונים. במהלך שמונה סופי שבוע, בין 21 בדצמבר 2017 ל-24 בפברואר 2018, משפחות, זוגות, שוחרי תרבות וצעירים ייהנו מפעילויות המותאמות במיוחד להם: מופעי סטנד-אפ, פעילויות אקסטרים, מסיבות חוף, טיולי טבע ברכבי שטח, הופעות לילדים, חדרי בריחה, הצגות, מופעי ג'אז ועוד. המחיר לכל הפעילויות בחבילות השונות, כולל טיסה ושני לילות, 999 שקל בחדר זוגי.

הכותבת היתה אורחת של התאגיד העירוני לתיירות אילת

צילום תמונה פותחת: רוני בלחסן

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.