תפריט עמוד

חופשות למובטלים החדשים

המשבר הכלכלי לא פסח עליכם? מגזין "טרוול אנד ליז'ר" מציע למובטלים החדשים לנצל את הזמן הפנוי ליציאה לחופשה ארוכה ולא יקרה במהלכה תוכלו להגשים חלומות ישנים ולרכוש כישורים חדשים שיעזרו למצוא עבודה בימים טובים יותר

1. לעבוד בחווה
ייתכן ואוויר הכפר הוא בדיוק מה שאתם צריכים עכשיו. אחת הדרכים ליהנות ממנו היא להצטרף לרשת החוות האורגניות ללא מטרות רווח ברחבי העולם. בתמורה לחדר וארוחות בבית המשפחה המארחת, תצטרכו לעבוד במשרה חלקית באחת מ-1,200 החוות הפזורות ברחבי העולם. אפשר למשל, לסייע בגידול סוסים ובגינון בניו זילנד, ותוך כדי ללמוד על עבודת החווה, בישול אורגני ואנרגיה סולארית.
אתר ארגון החוות האורגניות

2. החלפת בתים
החלפת בתים היא דרך מקובלת וזולה לחופשה במקומות רבים בעולם, שמאפשרת לכם להחליף את הבית שלכם עם בית של מישהו אחר בכל מקום בעולם. נכון שדירת שלושה חדרים בחדרה לא נמצאת ברשימת הדירות המבוקשות, אבל מי יודע? בין אם תקבלו בית אבן בן 400 שנה באיטליה או בקתת סקי באספן, קולורדו, לא תשלמו על כך אגורה.
אתר ארגון החלפת בתים

3. להפליג לשקיעה
אם תמיד חלמתם להפליג על יאכטה מסביב לעולם, עכשיו יש לכם הזדמנות לעשות זאת בחינם. ב-אתר Crew File תמצאו הצעות לעבודה על יאכטות. אתם לא צריכים כל ניסיון או כישורים בתחום (אם כי רצוי שלא תסבלו ממחלת ים), הקפטנים תמיד זקוקים לעזרה ואם הם יהיו במצב רוח טוב הם ישמחו ללמד אתכם כל מה שהם יודעים.

4. לקחת קורסים בפארקים הלאומיים בארה"ב
אם אתם מחפשים קרבה מקסימלית לטבע וחופשה עם ערך מוסף, למה שלא תצטרפו לקורסים שמוצעים על ידי שירות הפארקים הלאומיים של ארה"ב? תוכלו ללון בקמפינג או בבקתה, בהתאם לסכום שבכוונתכם להשקיע, וללמוד מגוון נושאים, בהם צילום חיות בר בחורף בפארק יילוסטון או טכניקות דיג מהביולוגים הימיים בשמורת ביסקיין.

5. ללמוד הוראת יוגה
אם הפיטורים גורמים לכם לרצות לחפש כיוון חדש ולהשקיע באיזון הנפשי, תוכלו ללמוד הוראת יוגה בכל רחבי העולם במחירים שמתאימים לכל כיס. אם אתם יכולים להרשות לעצמכם, עשו זאת בסטייל ב-Absolute Yoga , באי התאילנדי עטור הדקלים קו סמוי. חלק מהמדריכים הם יועצי השקעות לשעבר, כך שהם יודעים מה עובר עליכם. הם טוענים שמרבית הבוגרים מחזירים את עלות הקורס אחרי ארבעה חודשי עבודה.

6. לכתוב את הרומן שתמיד רציתם בכפר צרפתי מימי הביניים
אם תמיד חלמתם לכתוב רומן, זו ההזדמנות שלכם. תוכלו למצוא השראה ב-La Muse writer's retreat בכפר Labastide-Esparbairenque שבדרום צרפת.כאן תוכלו לכתוב כשמחלון החדר שלכם נשקף נוף נפלא, וברגעי משבר תוכלו לשוחח עם הכותבים הנוספים ולהפרות אחד את השני. המיקום שקט ומבודד ללא הפרעות והסחות דעת מלבד אוכל כפרי, שווקי האיכרים המקומיים, היקבים הסמוכים והטבע שמסביב.

7. מעשים טובים ועבודה בעץ
מה דעתכם על חופשה שמשלבת לימודי נגרות, שיפור הספרדית ועזרה לילדים עם צרכים מיוחדים? את כל אלה אפשר לעשות בכפר השלום, מרכז לילדים מוגבלים בלב הפארק הלאומי "גראן סאבנה" בוונצואלה. תוכלו לבנות עבור הילדים גן שעשועים, לשפץ את החדרים והגנים וללמוד טכניקות של עבודה בעץ ובאבן.

8. להפוך לשף
ללמוד את הרפרטואר הקלאסי של הבישול האיטלקי בווילה מבודדת בגבעות של עמק קסנטינו, דרומית לפירנצה – רק בשביל זה היה שווה לאבד את העבודה. בקאזה אומבוטו תלמדו להכין ניוקי, לגלגל פסטה, לאפות פיצה בתנור לבנים ולהקציף פאי לימון עם מרנג איטלקי. לכל אלה מתלווים סיורים לחוות ויקבים בסביבה. המחיר לא זול – 2,750 דולר, לקורס שנמשך שבוע, כולל לינה וארוחות. אם הודות לכישורים שרכשתם תמצאו עבודה חדשה – זה משתלם. אם לא, הכישורים החדשים לפחות יהפכו אתכם לפופולאריים מאוד בקרב החברים ובני המשפחה.

9. עבודה במדרונות סקי
אם אתם מחפשים הסבה מקצועית אולי כדאי לכם לפסוח על הסעיף הזה, מכיוון שהוא לא שימושי במיוחד בישראל. אבל אם אתם רוצים להעביר את החורפים הבאים בחו"ל, כדאי לשקול ללמוד הדרכת סקי באחד מהקורסים שארגון The Base Camp Group מציע ברחבי העולם, מבאנף שבקנדה ועד ורבייה שבשווייץ. הקורסים כוללים אימון על מדרונות הסקי, לימודי סקי, הכנה לבחינות, חפיפה עם מדריך צמוד, התנסות בעבודה ולימוד של יסודות העזרה הראשונה ובטיחות סקי.

10. להציל לווייתנים, או יצורים בסכנת הכחדה
הפיטורים מהעבודה הם ההזדמנות שלכם להגן על חיות שנמצאות בסכנת הכחדה, על ידי התנדבות בארגון Earthwatch. במהלך חופשת ההתנדבות תעבדו עם מדענים במחקר שדה או בפרויקט שימור באחת מ-50 מדינות בעולם. אתם יכולים, למשל, לעזור לפינגווינים בדרום אפריקה, לתייג צבי ים המצויים בסכנת הכחדה בחופי האוקיינוס השקט, או לשנרקל לצורכי מדע על מנת לתעד את האיומים על שוניות האלמוגים בבהאמה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.