תפריט עמוד
1. פריחת הצבעונים, הולנד
מעלות רבות יש להולנד, אופניים וצבעונים נמצאים בראש הרשימה. האביב זו העונה המושלמת לשלב בין השניים ולצאת לטיול אופניים רומנטי מעין כמוהו בשדות הצבעונים באזור ליסה (Lisse), כ-25 ק"מ דרומית-מערבית לאמסטרדם. תקצר היריעה מלתאר את המראות שתראו לצד הדרך – דמיינו מה היה קורה לו נתתם לילד הכי יצירתי בגן חפיסה של צבעי פנדה ודף עם קווים אנכיים. התוצאה כה מהממת שהנשימה נעתקת: מקצה האופק ועד קצהו נמתחים פסים של אדום, צהוב, לבן, סגול, כתום. ובתווך, על שבילי אופניים נוחים ומסומנים היטב, אתם רוכבים והעיניים לא יודעות על מה להתעכב קודם: על הצבעונים הפורחים, על הפרות הדשנות שרובצות באחו, על תעלות המים בשולי השדות או אולי על המדוושים לצדכם – הולנדים תמירים ונשגבים? והשיא עוד לפניכם: ביקור בגני קוקנהוף שפתוחים למבקרים רק חודשיים בשנה, ומציגים מיליוני פרחים בצבעים מסחררים. השנה הגנים פתוחים מ-18 במרץ עד 16 במאי, הצבעונים מתחילים לפרוח באמצע אפריל.

אפשר לשכור אופניים במגרש החנייה בכניסה לגני קוקנהוף תמורת 10 אירו, המחיר כולל מפת ניווט לחמישה מסלולי פריחה באורכים שונים – מחמישה ועד 40 ק"מ. פרטים נוספים באתר האינטרנט. גני קוקנהוף פתוחים כל יום 8:00 – 19:30, כניסה 14 אירו. פרטים נוספים באתר האינטרנט

גני קוקנהוף בהולנד. העיניים לא יודעות על מה להתעכב קודם

2. שיט בתעלת בורגונדי, צרפת
שוכרים סירה לזוג ויוצאים לשיט בתעלת בורגונדי או בנהר סון (Saône). לאורך הנהר יש כפרים ציוריים ויקבים עתיקים. בכנסיות שבהם תגלו ויטראז'ים מהיפים בעולם. גם השיט מתחת לחופת ערבות בוכיות, לאורך שדות הגובלים ביערות אפלים, טירות קסומות וחוות חקלאיות של כפריים פשוטים וחמימים, הוא חוויה רומנטית למהדרין. נקודת מוצא טובה היא העיירה סאן ז'אן דה לון (St. Jean De Losne). אחת העיירות הקסומות שעל גדות הנהר היא ורדו סיר לה דו (Verdun Sur Le Doub), ובתיה ממש נושקים למים. קסום או לא, תפעול הסירה הוא מבחן חשוב לכל מערכת זוגית שהיא.

אפשר להגיע לאיזור ברכבת המובילה מפריז לדיז'ון (Dijon), ומשם להמשיך ברכבת או במונית לסאן ז'אן דה לון. חברת Le Boat הצרפתית משכירה סירות בכל רחבי צרפת.

3. העיר העתיקה גאמלה סטאן, שטוקהולם
העיר העתיקה של שטוקהולם שוכנת באי, וכיום היא מבוך של סמטאות, קשתות וגמרי מדרגות, הנושקים לארמון המלוכה. נראה כאילו המקום לא השתנה הרבה מאז המאה ה-14. הרשו לעצמכם ללכת לאיבוד בסמטאות; לשבת במסעדה הפועלת במרתף ימיביניימי כזה או אחר וללגום יין; להתפעל מהסגנון האדריכלי המיוחד לעיר; או לקנות באחת החנויות מפה עתיקה או תמונה עתיקה, המתארת עופות ים או צמחים שונים ומשונים.

לא כדאי להיכנס במכונית לחלק זה של העיר: מומלץ לנסוע לכאן ברכבת התחתית, ולצאת בתחנת Gamla Stan.

תעלה בוונציה. רומנטיקה מהסרטים | צילום: ג'יימס שטיידל


4. ונציה בין התעלות
ונציה רומנטית תמיד, בייחוד עכשיו, לפני העונה הבוערת, כשיש בה פחות תיירים. כל טיול בעיר נראה כביקור בסצינה מתוך סרט רומנטי. כל כיכר או גשר אפשר לשמוע את צלילי האופרה שעולים מן הבתים. אפשר לשוט בגונדולה בתעלות העיר, אבל לא חייבים. שיטוט אקראי בין הכיכרות והתעלות מספיק כדי להרגיש איך הלב גואה והאהבה מלבלבת.

אפשר להגיע לכאן בטיסה לרומא, ומשם ברכבת או בטיסת המשך לוונציה. בעונות מסוימות של השנה פועלות טיסות שכר ישירות מישראל לוונציה.

5. שלכת בניו אינגלנד
הסתיו הוא העונה הטובה ביותר לטיול בניו אינגלנד. בתקופה זו מתקיים בצפון-מזרח ארצות הברית, ובעיקר בקונטיקט, רוד איילנד, מסצ'וסטס, ניו המפשייר, ורמונט ומיין, מופע השלכת המרהיב ביותר שאפשר לדמיין. העצים משנים את צבעם מירוק לצבעי כתום, זהוב, אדום וחום מסחררים, ומהמראה הנפלא ניתן להתרשם ביערות, בהרים, באגמים ואפילו בפארקים העירוניים. למרות שמראה השלכת בבוסטון קומון, הפארק העירוני הגדול של בוסטון, משובב נפש, כדאי להצפין למיין כדי לראות את השלכת במיטבה. בפארק הלאומי אכדיה אפשר ליהנות מנוף הרים, יערות, אגמים וים. טיול אופניים בשבילי הפארק הוא חוויה מענגת בכל ימות השנה, אך בתקופת הסתיו, כאשר העצים שלגדות האגמים עוטים אדום, מדובר בחוויה מומלצת במיוחד. לשלכת היפה יש להוסיף את התענוגות שמספקת ניו אינגלנד בכל ימות השנה: עיירות עתיקות עם הרבה אופי ואווירה, חופים פראיים ומבודדים, אגמים נסתרים בלב יער, מסעדות נהדרות של דגים ופירות ים ודוכנים לצד הדרך בהם מוכרים מכל טוב האזור: תפוחים עסיסיים, חמוציות או סירופ מייפל מתקתק.

אפשר להגיע לאזור ניו אינגלנד בטיסה לניו יורק ומשם בטיסת המשך או ברכבת לבוסטון. אפשר גם לשכור רכב בניו יורק ולהתחיל בטיול.

שלכת בניו אינגלנד. הטבע עוטה צבעים מדהימים | צילום: דניס ג'וניור טנגני

6. טוסקנה: אביב בווילה עתיקה
שוכרים וילה לשניים במחוז קיאנטי (Chianti) שבטוסקנה. מהחלון נשקפת העיר סן ג'מיניאנו (San Gimignano), ובאוויר עומד ריח פריחת האביב והכרמים של טוסקנה. אוכלים ארוחה יחד עם בעל הבית, שמבין את האנגלית שלכם כמו שאתם מבינים את האיטלקית שלו, ומגלים שהעוף שאכלתם הוא בעצם ארנבת. החדרים מעוצבים כך שלא תרצו כלל לצאת מהבית, אבל למרות זאת מומלץ לא להתעצל: כדאי לשוטט בשדות, לקפוץ לעיר סיינה (Siena) או לסן ג'ימניאנו כדי לקנות בקבוק קיאנטי, לחם ונקניק משובח לפיקניק.

יש להזמין מראש מקום באחת הווילות הפזורות בכפרים של מחוז קיאנטי. אפשר להגיע לכאן בטיסה לפירנצה ומשם ברכב שכור. לחלופין אפשר לטוס לרומא, ומשם להמשיך ברכב שכור צפונה, למחוז קיאנטי. חובה לשכור רכב, ואין להסתמך על תחבורה ציבורית.

7. חבל פיציליה, קפריסין
שוכרים ג'יפ ונוסעים בו במעלה הדרך, מהכפר פאנו לפקרה (Pano Lefkara). עוברים בכפר ואווציניאס (Vavatsinias), שדרכי עפר מובילות ממנו אל חבל פיציליה (Pitsilia). נהנים מפריחת השקדיות בטרסות, מבקרים במנזר מכראס (Macheras) ומשוטטים בכפר הנטוש לזניה (Lazania) – שהוא אולי הכפר היפה בקפריסין. בכפר חיות רק משפחות ספורות. אוכלים ארוחת צהריים מקומית בכפר פיקרדו (Fikardou), ואחר כך נוסעים אל הכפר אלונה (Alona). מכאן יורדת דרך עפר נהדרת, העוברת בין כרמים ובוסתנים, אל מלון Rodon שבכפר אגרוס, המפורסם בברנדי הקומנדריה שלו.

כדי להגיע לחבל פיציליה, טסים ללרנקה, וממנה נוסעים בג'יפ שכור על כביש לרנקה-לימסול. פונים בפנייה העולה לפאנו לפקרה, וממשיכים אל הכפר ואווציניאס.

8. חצי האי סנייפלסנס, איסלנד
הר הגעש סנייפל (Snaefell) הוא אחד משבעת מקורות האנרגיה הקוסמיים של כדור הארץ. כך טוענים לפחות המיסטיקנים. חצי האי סנייפלסנס (Snaefellsnes), שבקצהו נמצא הר הגעש, משופע בחופים מבודדים ובכלבי ים, הפוקדים את המפרצים הרבים שבו. הולכים ברגל מארנאסטפי ( Arnastapi) להתנר (Hellnar), וצופים בשלל ציפורי הים המקננות לאורך הצוקים ובמערות הבזלת. שטים במעבורת מסטיקישהולמר (Stykkisholmur) שבמפרץ בריידפיורדר (Breidhafjordhur), ואוכלים צדפות חיות, שצוות הספינה שולה ממעמקי הים ומחלק חינם לנוסעים. הכי רומנטי לרכוב על סוסים איסלנדיים לאור השמש הזורחת כאן בקיץ גם בחצות, ולהיזהר שלא להתאהב במדריכה האיסלנדית: רוכבות הסוסים האיסלנדיות יפות במיוחד.
כדי להגיע לחצי האי, יוצאים מרקייוויק (Reykjavik), בירת איסלנד, ונוסעים צפונה, על כביש 1, לכיוון אקרנס (Akranes). ממשיכים צפונה ופונים מערבה בכביש 54, לכיוון סטיקישהולמר. בכביש 54 אפשר להגיע גם לחלקים אחרים של סנייפלסנס. מומלץ להגיע לכאן בחודשים יוני-אוגוסט.

9. פריחת הדובדבן והשלכת ביפן
באביב היפני מלבינה הארץ כולה עם פריחתם של אלפי עצי הדובדבן, הפזורים לאורך הרחובות, לצד הנחלים ותעלות המים, בחצרות הבתים וליד מסילות הרכבת. בכל כיוון שאליו תפנו, ייתקל מבטכם בפרח לבנבן ועדין שנטש את ענף האם, והוא מרחף לו עכשיו עם הרוח.
הדובדבן פורח בכל רחבי יפן, אבל יש כמה מקומות מפורסמים, שבהם מרוכזים עצי דובדבן רבים במיוחד: פארק וונו (Ueno Park) בטוקיו, שביל הפילוסופים בקיוטו, והגנים של טירת אוסקה. הפריחה נמצאת בשיאה מאמצע מרץ עד תחילת אפריל במרכז יפן, ועד אמצע אפריל בצפונה. הדרך הנוחה ביותר לנוע ברחבי יפן היא ברכבת.
אם לא הצלחתם להגיע ליפן באביב, לפחות אל תחמיצו את השלכת (היא מתחילה בצפון בסוף אוקטובר, במרכז – באמצע נובמבר, ובדרום – בסוף נובמבר). לכל עץ יש לוח זמנים משלו והתוצאה רבגונית: הירוק חובר לאדום, שמתערבב בצהוב שמש, שנושק לכתום, שהופך לחום שעוד מעט ינשור. השלכת יפה במיוחד באזורים ההרריים, כמו ניקו (Nikko), שמצפון לטוקיו; באי מיג'ימה (Miyajima), הסמוך להירושימה; ובפארקים שבאי הצפוני הוקאידו.

ספינת תענוגות. היעדים האקזוטיים שבדרך מפצים על מחסור בפרטיות צילום: איוון צ'ולקוב

10. קרוז לאיים הקריביים
בסוף שנות השבעים, הביאה סדרת הטלוויזיה "ספינת האהבה" לתודעת הישראלי הממוצע שיש אנשים שיודעים ליהנות מהחיים גם בלי לשלם משכנתא. שטים באוניית פאר מלאת פינוקים, ושם, על הסיפון, פותרים האורחים את כל בעיותיהם, ובסוף השיט הם יורדים לחוף, שמחים ובעיקר אוהבים.

מי שלא מפריע לו לחלוק בילוי רומנטי עם עוד אלפיים איש בלב ים מוזמן לארצות הברית, ושם, במיאמי, בלוס אנג'לס, בטמפה או באורלנדו, לעלות על אחת מספינות האהבה, אוניות ענק בעלות סיפונים רבים ואינספור פעילויות ואטרקציות לשטים בהן. לרוב חבילת המינימום כוללת שיט של שלושה ימים, אבל אפשר לבלות על הסיפון גם שבועיים ואף יותר. בדרך עוצרים וחונים במקומות חלומיים כמו אקופלקו, איי הבהמה, ג'מייקה ועוד. המחיר תלוי באורך השיט וברמת החדר (בסיפונים הנמוכים החדרים זולים יותר, וחלון בחדר משלמים תוספת), אבל ככל שתזמינו זמן רב יותר מראש, כך יהיה המחיר נמוך יותר.

מחול הקקאו, אגם אטיטלן, גואטמלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.