תפריט עמוד

חופשה בטנזניה וזנזיבר

במקום לנקות, לבשל ולארח, הרשו לעצמכם בפסח השנה לצאת לטיול מרתק ומפתיע בטנזניה או בזנזיבר. אפשר גם לשלב בין שני היעדים לחופשה שחלקה הרפתקני וחלקה רגוע ונינוח

תקופת חגים היא תקופה מלחיצה. אנחנו משפצים, מנקים, מתכוננים, מבשלים, מארחים והרשימה הולכת ומתארכת. אבל תקופת חגים יכולה להיראות גם אחרת. תמיד אפשר להשאיר הכל מאחור, לארוז את בני המשפחה ולצאת לחופשה בחו"ל. פשוט להחליט ששנה אחת תשברו שגרה קבועה, תפתיעו את הסובבים אתכם, ואולי גם את עצמכם.

אם אתם לא מתכוונים לנסוע בדיל של הרגע האחרון ליעד אירופי קלאסי שיכלול פארקי שעשועים לילדים או לנסוע לקלאב ים תיכוני עם אגאדו בבריכה, ואתם כבר כן טורחים ויוצאים לנתב"ג עם הילדים (והרי זו איננה משימה קלה) למה שלא תצדיקו אותה באמת ותתנו לנו להפתיע אתכם עם טיול לפסח שהוא הרפתקה של פעם בחיים?

טנזניה: טבע, בעלי חיים והר מפורסם
רק חמש שעות טיסה מישראל, במזרח אפריקה, שוכנת טנזניה, שמורת טבע אינסופית, גן עדן לחובבי טבע ובעלי חיים. יערות, סוואנות, הרים, אגמים, כפרים שבטיים ובעלי חיים בבתי הגידול הטבעיים שלהם – אטרקציה אמיתית בטיול משפחתי פסח. אם חוויות הספארי שלכם הסתכמו עד כה בספארי ברמת גן תתכוננו לצניחת לסת בלתי נגמרת – חווית טיול ספארי בטנזניה לא דומה לשום מקום אחר בעולם והיא מדהימה ואותנטית.

לצד טיול ספארי במדינת הטבע המופלאה הזו, טנזניה גם מציעה למטיילים בה, בכל הגילאים וההרכבים, אייקון נוסף מפורסם לא פחות, הקילימנג'רו ((Kilimanjaro, ההר הגבוה ביותר באפריקה. הקילימנג'רו אינו חלק מרכס הרים, אלא עומד זקוף ויחיד מעל מישורים אינסופיים של הסוואנה הטנזנית. רוחבו עצום (80 ק"מ) והוא מתנשא לגובה של כמעט שישה קילומטרים (5,895 מ' ליתר דיוק), ופסגתו (המכונה "הגג של אפריקה") מעוטרת קרחונים ושלגים. טיפוס על ההר הופך בשנים האחרונות לאופציה פופולארית ומועדפת לא פחות מטיול ספארי באפריקה, בקרב תיירים שאינם מסתפקים בצפייה בנופיה המרהיבים של המדינה דרך שמשת הג'יפ. על אף שהטיפוס מצטייר תמיד כמשימת אקסטרים מסובכת וקשה, הטיפוס על הקילימנג'רו אינו דורש מיומנות מקצועית. כל מה שאתם צריכים כדי להצליח לכבוש את הפסגה הגבוהה הוא כושר גופני טוב, לא מעבר לזה.

הטבע הפראי, בשילוב עם בעלי החיים בסביבתם הטבעית, אינטראקציה עם בני השבטים המקומיים, קניות של פריטים בעבודת יד באחד השווקים ההומים של ארושה ומטעמי המטבח האפריקני המסורתי – כל אלה יהפכו את הטיול לטנזניה למרתק ומרשים במיוחד, כזה שלא יישכח לעולם.

טנזניה. שמורות טבע, בעלי חיים ופסגתו המשולגת של הקילימנג'רו

זנזיבר: תבלינים, חופים וצלילות
35 קילומטרים מקו החוף של טנזניה שוכן אחד האיים הקסומים בעולם כולו – זנזיבר. האי נחשב ליעד תיירות אהוב בעיקר בזכות חופיו המרהיבים, החול הלבן, הים הצלול, עצי הדקלים ומזג האוויר החמים והנוח, שהופכים את הנופש בזנזיבר לאידיאלי למשפחות שמחפשות שקט ושלווה, מהסוג שניתן היה להשיג בסיני בשנים שבהן עוד היה בטוח לנסוע לשם.

האי זנזיבר, שמכונה גם "אי התבלינים" בשל היותו ספק התבלינים ליבשת באירופית עוד מהמאה ה-16, ממשיך להצדיק את הכינוי גם כיום. מטעי ציפורן מרוכזים במרכז האי ובחלקו המערבי, לצד מטעים קטנים יותר בהם גדלים וניל, קינמון, פלפל שחור, הל, עשב לימון, קפה וקקאו. במסגרת החופשה המשפחתית בזנזיבר תוכלו לבקר עם הילדים ב"חוות התבלינים" ולהיות שותפים להליך הקטיף ועיבוד התבלינים, ואף לרכוש תבלינים על פי טעמכם האישי. אתם יכולים להעביר חופשה שלמה ברביצה חסרת מעש על החוף, אולם למשפחות הפעלתניות שבכם יש מגוון אטרקציות בזנזיבר. ניתן לשכור קיאקים וסירות פדאלים כאופציה נהדרת לסייר לאורך השונית, לעשות צלילת סקובה או לשנרקל במים הצלולים של האוקיינוס ההודי. גם בקטגוריית האוכל, אין צורך לדאוג – אם חשקה נפשכם באוכל מקומי אותנטי, מדי ערב מתקיים שוק אוכל לילי בסטון טאון (Stone town) בגני הפורודאני שבעיר הראשית בזנזיבר – חוויה מעוררת חושים.

אם הגעתם לזנזיבר משמע שהגעתם לגן עדן. בזמן החופשה תרצו שהיא לא תיגמר לעולם, ולאחר שתעזבו תמשיכו להתגעגע בערגה.


פינה קסומה בזנזיבר. שהחופשה לא תיגמר לעולם

כל הדרכים מובילות לאפריקה
בגלל הביקוש העצום שנוצר בארץ לטיולים באפריקה ובגלל שקיימות לא מעט אפשרויות ואופציות לטיול ספארי או נופש חלומי בזנזיבר, לא צריך לעבוד קשה בשביל לארגן טיול משפחתי לחופשת הפסח. למטייל הישראלי ישנן מספר רב של אפשרויות לארגן את הטיול באפריקה:

טיול ספארי מאורגן פרטי. הדרך המומלצת, הבטוחה והנכונה ביותר לטיול באפריקה היא טיול ספארי מאורגן פרטי. טיול כזה מאורגן מ-א' ועד ת', והוא טיול בתפירה אישית לפי תחומי העניין של המשפחה. הטיסות, המלונות והמסלולים נסגרים מראש, מותאמים באופן אישי. הדגש יכול להיות על ביקור בשמורות הטבע של טנזניה כמו הסרנגטי, אגם מניארה, פארק סלו ועוד, או על ביקורים בשבטים כמו שבטי המסאי וההדזבה החיים במרכז שמורות הטבע של טנזניה. המסלול מאורגן מראש למשפחה, וכל מה שנשאר זה להתמסר לטבע ולחוויה.

חבילות נופש לזנזיבר. אצל סוכני הנסיעות וספקי התיירות קיימות לא מעט חבילות נופש מאורגנות, שכוללות טיסות ומלונות בזנזיבר והעברות משדה התעופה למלון ובחזרה. לפעמים מומלץ לבדוק חבילות הנופש בזנזיבר, ולא לרוץ לקנות כרטיס טיסה בנפרד, בית מלון בזנזיבר בנפרד ואת כל שאר שירותי התיירות; לפעמים ספקי התיירות מקבלים מחירים שאתם רק יכולים לחלום אליהם, ובדרך כלל מי שבסופו של יום מרוויח מכל העסק הוא הלקוח שמקבל את המחיר הטוב ביותר בעבור חבילת נופש בזנזיבר. חשוב להתקשר ולברר את מידת ההיכרות של החברה עם השטח, השירות והמלונות כדי לחסוך עוגמת נפש בחופשה עצמה.

טיולים משולבים. חבילה המשלבת את שני היעדים, טנזניה וזנזיבר, פתרון מצוין למשפחות שרוצות לשלב באותו הטיול מוטיב הרפתקני עם חופשה שלווה ונינוחה.
טיול מאורגן. להבדיל מהספארי המאורגן הפרטי, בו המשפחה מודרכת אישית לאורך כל הטיול, ישנן גם אפשרות לטיול מאורגן כללי, שבו מצטרפים לקבוצת אנשים ומטיילים כולם יחד.

טיול עצמאי. נסיעה עצמאית של המטיילים, ללא סגירת מדריך, מסלול טיול ו/או סידורי לינה מראש.

חשוב לדעת!
באפריקה מאוד קל לקבל חתול בשק, וזה גם יכול להיות מסוכן. לטייל טיול עצמאי באפריקה עם המשפחה זה לא קל וגם לא מומלץ, אלא אם כן אתם טיילים עם ניסיון רב בשהות במדינות עולם שלישי. גם אם בחרתם לארגן לעצמכם את הטיול חשוב להקפיד על בירור מלא של כל הפרטים במלונות, לוודא כי המלונות הם כמובטח, לדאוג לבטיחות הרכבים שאתם מזמינים ולוודא שהמסלול שתכננתם מתאים לעונות השנה ולמסלולי הנדידה של בעלי החיים.

הכתבה באדיבות צוות ספארי קומפני

זנזיבר - גן עדן לחובבי דגים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.